Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7   Do dołu
Drukuj
Autor Wątek: Pompa wody - usterki, diagnoza, naprawa  (Przeczytany 172303 razy)
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #80 : Piątek, 09 Maj 2014, 20:15 »

nie ma odpowietrznika tak jak w większosci aut. Odpowietrzasz przez korek wlewowy, tylko uwaga bardzo ostrożnie żeby sie nie poparzyć

tutaj jest tutek: https://www.youtube.com/watch?v=TxThLh2llQE
« Ostatnia zmiana: Sobota, 25 Czerwiec 2016, 22:36 wysłane przez kaliope » Zapisane

kodiak
Użytkownik
*
Wiadomości: 29


« Odpowiedz #81 : Poniedziałek, 14 Lipiec 2014, 12:27 »

witam mam taki sam lub bardzo podobny dźwięk jak ten pokazany na YouTube z tym że on zanika u mnie po nagrzaniu silnika to tez będzie pompa wody ?
Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #82 : Poniedziałek, 14 Lipiec 2014, 13:49 »

moim zdaniem początki pompy... zobacz pod maską czy są może już małe zacieki...
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
kodiak
Użytkownik
*
Wiadomości: 29


« Odpowiedz #83 : Sobota, 19 Lipiec 2014, 23:35 »

witam podejrzany dźwięk na razie milczy ,nic nie robiłem  cud?
Zapisane
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #84 : Niedziela, 20 Lipiec 2014, 09:14 »

u mnie też miałem takie wrażenie. Tak czy inaczej, żeby uniknąć niespodzianki, proponuje zdjąć pasek i pokręcic ręką pompę, czy chodzi jak masełko, czy może jak by był piasek na łożysku.
Zapisane

kodiak
Użytkownik
*
Wiadomości: 29


« Odpowiedz #85 : Czwartek, 24 Lipiec 2014, 12:35 »

a co sądzicie o tej firmie od pomp wodnych? http://www.thermotec-autoparts.com/
Zapisane
losaygos
Newbie
*
Wiadomości: 1


« Odpowiedz #86 : Środa, 30 Lipiec 2014, 09:06 »

Witam

Mam Tojke i coś się wczoraj posypało, ma ok. 50 000 rocznik 2007 i sztuka stan zero katowania. Jak bym miał diagnozować to po linkach z dźwiękiem kończącej się pompy właśnie taki dźwięk się wczoraj pojawi pierwszy raz ale mega głośno. Przejechałem kilosa zajrzałem pod maskę a tam jakby lekki dymek jakby zapaszek w sumie było ze 30'C wiec uznałem że luz.

Do setna różnica z przedstawionymi przez was objawami jest taka że po wyłączeniu silnika już się nie uruchomił świecą się trzy kontrolki silnik, olej i stop miga. Nie wiem co robić ?? Czy to możliwe że przez pompę odcięło i auto nie odpalało, a może to altek.
ps. jak ktoś ma wporządku mechoniora we WRO speca od takiej kosiarki to bym był wdzięczny       
Zapisane
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomości: 2856



« Odpowiedz #87 : Czwartek, 31 Lipiec 2014, 16:21 »

powiem tak pasek od osprzetu trzeba zdemontowac i pokrecic pompa i altkiem !!! wtedy juz mozna cos powiedziec ..... bo moze łozysko w alternatorze sie zatarło dlatego skierdziało pod maska i pasek sie przypalił 
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #88 : Niedziela, 05 Kwiecień 2015, 14:38 »

hmmm.... chyba druga pompa dogorywa. Nagrałem dźwięk trzymając telefon nad paskiem. Najbardziej słyszalne przy 0:31 i 1:02

https://www.youtube.com/watch?v=BIMAIJT9jgU&feature=youtu.be
Zapisane

kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #89 : Piątek, 10 Kwiecień 2015, 22:41 »

Pompa wymieniona. Zrzuciłem zderzak i ukazał się wyciek płynu. Po dokładnych oględzinach pompy GMB made in Japan, okazuje się, że nie ciekło przez uszczelkę, ale przez uszczelnienie ośki pompy. Innymi słowy płyn lał sie wokół ośki, w wyniku czego koło pasowe było brudne od wewnątrz, co widać na fotkach. Płyn więc leciał przez łożysko i go szlag trafił po 30 tys km. Przeprosiłem się z Aisin i zakupiłem pompę model AISWPT-912C za 195 zł.





« Ostatnia zmiana: Piątek, 10 Kwiecień 2015, 22:43 wysłane przez kaliope » Zapisane

cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #90 : Sobota, 11 Kwiecień 2015, 08:22 »

Jakim płynem miales zalany układ?
Zapisane
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #91 : Sobota, 11 Kwiecień 2015, 09:16 »

oryginał
Zapisane

BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomości: 2856



« Odpowiedz #92 : Sobota, 11 Kwiecień 2015, 10:39 »

pomarańczowy czy czerwony Co?
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #93 : Sobota, 11 Kwiecień 2015, 14:28 »

czerwony
Zapisane

BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomości: 2856



« Odpowiedz #94 : Sobota, 11 Kwiecień 2015, 14:39 »

mi sie wydaje ze tu płyn nie miał wpływu na rozszczelnienie sie pompy ..... moze przypadek
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #95 : Niedziela, 12 Kwiecień 2015, 21:15 »

mi sie wydaje ze tu płyn nie miał wpływu na rozszczelnienie sie pompy ..... moze przypadek
i niemal wszystkim na różowym zdycha uszczelnienie
 po gora 40 tys?
Zapisane
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #96 : Niedziela, 12 Kwiecień 2015, 21:50 »

hmmm....dobre pytanie, może faktycznie fabryczny płyn wyżera uszczelnienie? We Fabiach był kiedyś taki problem, że płyn wyżerał uszczelki pod głowicą i leciały jedna za drugą.

ps. Co ciekawe producent przewiduje wymianę płynu fabrycznego dopiero po 150,000 km .
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 12 Kwiecień 2015, 22:03 wysłane przez kaliope » Zapisane

agrestrybnik
Klubowicz
*
Wiadomości: 177


« Odpowiedz #97 : Poniedziałek, 13 Kwiecień 2015, 16:11 »

ksiazka serwisowa z toyoty aygo 2008 rok, mowi ze pierwsza wymiana plynu chłodniczego po 220000(dwieście dwadziescia tysięcy) km, bez względu na wiek, następne co stopiecdziesiat tys lub iles tam lat
Zapisane
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomości: 2856



« Odpowiedz #98 : Poniedziałek, 13 Kwiecień 2015, 17:48 »

...... 220000 tys ten silnik nawet tyle nie wytrzyma  lol lol lol lol
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #99 : Poniedziałek, 13 Kwiecień 2015, 21:17 »

już widzieliśmy przy oleju, że co innego zaleca toyota a co innego PSA. Także nie dziwi mnie fakt innego zalecenia co do płynu. W pugu jest właśnie 150,000
Zapisane

Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7   Do góry
Drukuj
Skocz do: