ArcherPAF
Administrator
Wiadomości: 5856
był sobie kiedyś 107RC...
|
|
« Odpowiedz #40 : Piątek, 10 Sierpień 2012, 11:18 » |
|
dzięki serdeczne w imieniu forumowiczów za świetny manual kaliope
|
|
|
Zapisane
|
Pzdr from ŁDZ, Basiu
P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz) VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)
Były: P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
|
|
|
mietek69
Klubowicz
Wiadomości: 32
|
|
« Odpowiedz #41 : Sobota, 20 Październik 2012, 11:00 » |
|
Mnie też dopadł ten problem przy przebiegu 40 000km. Masakra, że prawie nowe auta mają już takie problemy... Również dziękuję za piękny manual!!
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
Wiadomości: 2856
|
|
« Odpowiedz #42 : Sobota, 20 Październik 2012, 17:44 » |
|
|
|
|
Zapisane
|
citroen c1 1.0 xsara picasso 1.6 mondeo GHIA mk2 2.0 GILERA RUNNER 125cm
|
|
|
kazgas
Newbie
Wiadomości: 4
|
|
« Odpowiedz #43 : Wtorek, 01 Styczeń 2013, 20:59 » |
|
W kupionym używanym 107 silnik 1.0 coś koło paska napędu skrzypi jak by się łożysko rozlatywało. Czy to może być pompa wody. rolka napinacza czy może alternator. Proszę o ewentualne porady.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
Wiadomości: 2856
|
|
« Odpowiedz #44 : Wtorek, 01 Styczeń 2013, 21:22 » |
|
porada---- trzeba pasek zdemontowac i pokrecic pompa alternatorem i wtedy wszystko wyjdzie co jest
|
|
|
Zapisane
|
citroen c1 1.0 xsara picasso 1.6 mondeo GHIA mk2 2.0 GILERA RUNNER 125cm
|
|
|
|
kazgas
Newbie
Wiadomości: 4
|
|
« Odpowiedz #46 : Czwartek, 03 Styczeń 2013, 08:28 » |
|
Dziękuję za pomoc. Dzięki Waszym poradom wykonana diagnostyka i pompa wody wymieniona. Łożysko na pompie wody dogorywało. Cena pompy z wymianą 375zł w tym 1 litr koncentratu płynu chłodzącego tempertura zamarzania była 30 stopni. Teraz jest niższa. Auteczko gada.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
mimi31
Użytkownik
Wiadomości: 40
|
|
« Odpowiedz #47 : Piątek, 04 Styczeń 2013, 08:10 » |
|
Mnie po zakupie też piszczało. Myśląłem że to pompa lub alternator. ALe wystarczyło posmarować pasek kalafonią i jak ręką odjął.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kazgas
Newbie
Wiadomości: 4
|
|
« Odpowiedz #48 : Piątek, 04 Styczeń 2013, 13:12 » |
|
Mnie po zakupie też piszczało. Myśląłem że to pompa lub alternator. ALe wystarczyło posmarować pasek kalafonią i jak ręką odjął.
U mnie po wyjęciu pompy było wiadomo że pompa na złom i żadne smarowanie nie pomogło by.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Rup3rt
Użytkownik
Wiadomości: 19
|
|
« Odpowiedz #49 : Sobota, 19 Styczeń 2013, 02:00 » |
|
7. Zalewamy silnik płynem i gotowe. Pływ wlewamy przez ten wlew z korkiem metalowym. Ja zacząłem wlewać najpierw w ten biały zbiorniczek ale jak doszło do maxa to już więcej nie przyjmował płynu, czyli weszło niecały litr.....i reszta mi się wylewała. Stąd pozostałą część wlałem przez ten drugi wlew.
kaliope to ile tego płynu w sumie wyszło?
|
|
|
Zapisane
|
Jeździj, szalej i nie katuj silnika
|
|
|
kaliope
SUPER MODERATOR
Wiadomości: 1396
Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti
|
|
« Odpowiedz #50 : Sobota, 19 Styczeń 2013, 11:04 » |
|
nie pamiętam już dokładnie...wiem, że podstawiłem wiadereczko po 5 kilowym nawozie, dokładnie takie: i wylało się ponad połowę tego wiadereczka....a potem właśnie jeszcze trochę z bloku silnika. Kup sobie tylko litr koncentratu np dynagel (-37) za 11zł i wlej go na początek a potem wlej stary płyn i będzie super edit: Całkowita pojemność układu to 4 litry
|
|
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 02 Czerwiec 2013, 16:27 wysłane przez kaliope »
|
Zapisane
|
|
|
|
piotrAYGO2007
Klubowicz
Wiadomości: 284
|
|
« Odpowiedz #51 : Czwartek, 31 Styczeń 2013, 15:57 » |
|
Czas się zaopatrzyć w pompę wody, pytanie którą wybrać?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kaliope
SUPER MODERATOR
Wiadomości: 1396
Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti
|
|
« Odpowiedz #52 : Czwartek, 31 Styczeń 2013, 16:43 » |
|
GMB, Asin (tylko oczywiście zmodyfikowany) Doltz
Patrz przede wszystkim czy jest uszczelka w zestawie, bo po co dokładać kolejne grosze. Ja kupiłem AISIN i od razu gośc mi podpowiedział żeby oddać i wziać GMB, gdzie uszczeleczka była.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
piotrAYGO2007
Klubowicz
Wiadomości: 284
|
|
« Odpowiedz #53 : Czwartek, 31 Styczeń 2013, 17:14 » |
|
GMB wygrywa tylko pytanie czy jakością? czy tylko kompletem?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
Wiadomości: 2856
|
|
« Odpowiedz #54 : Czwartek, 31 Styczeń 2013, 18:20 » |
|
dolz pompy sa bardzo dobre a ja osobiscie mam ruvila
|
|
|
Zapisane
|
citroen c1 1.0 xsara picasso 1.6 mondeo GHIA mk2 2.0 GILERA RUNNER 125cm
|
|
|
piotrAYGO2007
Klubowicz
Wiadomości: 284
|
|
« Odpowiedz #55 : Poniedziałek, 04 Luty 2013, 17:54 » |
|
Zamówiłem GMB 175zł przesyłka pobraniowa (w komplecie uszczelka i śruby).
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
piotrAYGO2007
Klubowicz
Wiadomości: 284
|
|
« Odpowiedz #56 : Wtorek, 05 Luty 2013, 16:45 » |
|
Pewnie będę sam wymieniał. Właśnie doszła do mnie pompa - orginalnie zapakowana oraz pełen zestaw śrub i uszczelka. Cena atrakcyjna więc myślę że warto kupić nawet jeśli nie jest JESZCZE potrzebna: http://allegro.pl/pompa-wody-toyota-aygo-yaris-p9-citroen-c1-i3003650392.htmlPS. Faktura przyszła łącznie w paczce (z czym często na allegro bywa problem) No i jeszcze miła niespodzianka-karta rabatowa na 25%. Zrobiłem reklamę? Myślę że zasłużył.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
biolly
Użytkownik
Wiadomości: 21
|
|
« Odpowiedz #57 : Poniedziałek, 24 Czerwiec 2013, 14:27 » |
|
Kaliope odnośnie Twojej instrukcji.
3. Odkręcamy 5 śrub mocujących pompę. Uwaga, podłożyć sobie jakiś pojemnik bo wylało sie z bloku silnika dość sporo płynu, tzn ok 0.5 litra
.Żeby wylać płyn wystarczy odkręcić jedną śrubę przy pompie i wtedy nam wypływa ten 1 litr płynu.
4. Nie wiem w sumie jak być powinno bo u mnie ten ogonek był od strony pompy a nie od bloku...
A ostatnia mała uwaga taka że pasek nie ma co na siłę naprężać bo jak za mocno naprężycie pasek to Wam znowu pójdzie pompa.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kaliope
SUPER MODERATOR
Wiadomości: 1396
Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti
|
|
« Odpowiedz #58 : Wtorek, 23 Lipiec 2013, 21:02 » |
|
Żeby wylać płyn wystarczy odkręcić jedną śrubę przy pompie i wtedy nam wypływa ten 1 litr płynu.
Masz racje, nawet nie zauważyłem tam śruby spustowej A ostatnia mała uwaga taka że pasek nie ma co na siłę naprężać bo jak za mocno naprężycie pasek to Wam znowu pójdzie pompa.
Aż poszedłem sprawdzić jak mocno go naprężyłem i powiem, że był w sumie dość lekko, tzn chyba idealnie rzekłbym. Masz racje że jak będzie naprężony bardzo mocno to będzie wyginał ośkę pompy i jej łożyskowanie szlag trafi. Odkręciłęm jeszcze raz i naciągałem do momentu jak już nie mogłem obrócić ręką koło pasowe pompy i myślę, że tak będzie ok. Przy okazji sobie sprawdziłem moment dokręcenia śrub 1 i 2 od altka, tj 49Nm i 35 Nm
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kaliope
SUPER MODERATOR
Wiadomości: 1396
Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti
|
|
« Odpowiedz #59 : Czwartek, 08 Sierpień 2013, 18:02 » |
|
tu kolejny filmik z trafioną pompą. U mnie dzwięk był identyczny, takie szumienie http://www.youtube.com/watch?v=I4Bh8e4RgFE
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|