Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: 1 2 3 [4] 5   Do dołu
Drukuj
Autor Wątek: Klekot silnika, klepanie, silnik chodzi jak traktor itp, itd  (Przeczytany 90496 razy)
Gozdi
Gość
« Odpowiedz #60 : Piątek, 09 Grudzień 2016, 09:32 »

Po wymianie płynu chłodzącego przestało "klepać" ,ale tylko na miesiąc, potem to samo. swoon

to nienasmarowany łańcuch rozrządu tak stuka, jak się olej rozejdzie po silniku to przestaje po paru minutach pracy. Problem uważam za rozwiązany✔
« Ostatnia zmiana: Środa, 24 Kwiecień 2019, 19:20 wysłane przez Gozdi » Zapisane
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #61 : Piątek, 09 Grudzień 2016, 22:07 »

Sorry, ale niestworzone rzeczy opowiadasz. Co ma płyn chłodzący do klepania? Nic.....totalnie nic. Zaraz się dowiem że po wymianie płynu do spryskiwacza silnik chodził inaczej. Nawet jakby klapała pompa wody, co nie jest możliwe, to klepałaby i na starym płynie i na nowym płynie. Bo płyn to płyn, jest taki  sam, ten starszy tylko zamarza przy innej temperaturze. 
Zapisane

poldi76
Użytkownik
*
Wiadomości: 33


« Odpowiedz #62 : Sobota, 10 Grudzień 2016, 15:10 »

Gozdi próbowałeś zdjąć pasek osprzętowy?
Zapisane
poldi76
Użytkownik
*
Wiadomości: 33


« Odpowiedz #63 : Sobota, 10 Grudzień 2016, 15:14 »

czyli "bracia " z Rosji twierdzą że to wałek rozrządu?
Zapisane
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #64 : Sobota, 10 Grudzień 2016, 20:23 »

no tak ktoś twierdzi w komentarzu do filmiku. Czyli co najmniej dwa podejrzenia. Wałek rozrządu lub panewka
Zapisane

poldi76
Użytkownik
*
Wiadomości: 33


« Odpowiedz #65 : Poniedziałek, 12 Grudzień 2016, 12:10 »

...do wszystkich "klepiących" na jakich olejach jeździcie (klasa) "przyjaciele" zza Buga twierdzą że te silniki mają problemy ze smarowaniem klawiatury- więc z tego powodu moje pytanie , ja jeżdżę na 10w40 ( pomysł żabojadów) i tu może być pies pogrzebany , wycierają się krzywki na wałku itd.. Ciekawe czy ktoś na 5w30 też ma te problemy? 
Zapisane
marko1
Gość
« Odpowiedz #66 : Poniedziałek, 12 Grudzień 2016, 21:42 »

Witam,
mam zalany silnik olejem Toyota 5W30 klekotanie nie występuje, wcześniej po pieszym przeglądzie serwis Toyoty zalał olejem Castrol 0W30    klekotanie też nie występowało.
Zapisane
Jacwing
Użytkownik
*
Wiadomości: 95


« Odpowiedz #67 : Poniedziałek, 12 Grudzień 2016, 21:49 »

Te 10W40 to chyba jakiś wynalazek księgowych na floty ,bo pół syntetyk na ten silnik to pomyłka ,dobrze prawisz że może są problemy z wałkiem rozrządu .A więc smarowanie w pierwszych sekundach po uruchomieniu to klucz do trwałości ,ja zalewam Shell 5w30 i póki co problemów nie ma.
Zapisane
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #68 : Wtorek, 13 Grudzień 2016, 08:48 »

u mnie pierwszym olejem był mineralny 15w40!!! zalany fabrycznie, pierwsza wymiana i przeszedłem na fullsyntetyka 5w30 i traktorka jakoś nie mam ...jeszcze Uśmiech
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
poldi76
Użytkownik
*
Wiadomości: 33


« Odpowiedz #69 : Sobota, 17 Grudzień 2016, 11:47 »

dla chcących szukać dalej co zrobiłem a nie przyniosło efektu
-wymieniony rozrząd (kpl bez kzfr)
-czyszczony filtr zaworu VVTI
-wymieniony tłumik
-wymieniony pasek klinowy , świece, płyn chłodzący...
-sprawdzone luzy zaworowe niby ok ..

niestety zalany 10w40. Smutny i strach zmieniać
Zapisane
marko1
Gość
« Odpowiedz #70 : Sobota, 17 Grudzień 2016, 19:15 »

Witam,
tak dla przypomnienia o oleju jaki dobrać, zmienić: http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/czy-zmieniac-olej-jesli-tak-to-na-jaki/33sj2 http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/co-znaczy-10w-40-wyjasniamy-jak-wybrac-olej/8gqk6
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 18 Grudzień 2016, 05:23 wysłane przez marko1 » Zapisane
poldi76
Użytkownik
*
Wiadomości: 33


« Odpowiedz #71 : Wtorek, 20 Grudzień 2016, 12:19 »

Mam jeszcze jedno pytanie czy jak gasicie autko (benzyna) to słychać takie chwilowe turkotanie z okolic rozrządu...? czy to jakiś objaw czegoś padającego?
Zapisane
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #72 : Wtorek, 20 Grudzień 2016, 16:02 »

nie zauważyłem
Zapisane

r4do
Użytkownik
*
Wiadomości: 15


107 aka. potwor


« Odpowiedz #73 : Czwartek, 22 Grudzień 2016, 21:28 »

dla chcących szukać dalej co zrobiłem a nie przyniosło efektu
-wymieniony rozrząd (kpl bez kzfr)
-czyszczony filtr zaworu VVTI
-wymieniony tłumik
-wymieniony pasek klinowy , świece, płyn chłodzący...
-sprawdzone luzy zaworowe niby ok ..

niestety zalany 10w40. Smutny i strach zmieniać

Kurcze poldi76 troche sie narobiles, najgorsze ze to nic nie dalo.
Ja lalem 5w30, 5w40, 10w40 i nic specjalnego nie zauwazylem, ale te oleje wymienialem juz po fakcie, samochod juz taki kupilem.
Slabo z tym rozrzadem, bo ja wlasnie myslalem ze tam moze wystepowac usterka, mianowicie pekniety plastikowy napinacz.
Kiedys wstawilem filmik na YT i coraz wiecej osob sie pod nim odzywa, ze maja ta sama usterke, ale nikt nie pisze ze zostala naprawiona.

Odnosnie tlumika, to wymieniles caly? Dolot (katalizator), srodkowy, koncowy? U mnie uszczelka miedzy kata a silnikiem wyglada tragicznie, myslalem ze moze tam jest jakas nieszczelnosc.

Ja jezdze z tym klekotem, ale na zimnym silniku to jest przerabane, szczegolnie teraz.

Jedynie co mi przychodzi do glowy to stukanie panewek...

Zapisane
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomości: 2856



« Odpowiedz #74 : Piątek, 23 Grudzień 2016, 10:54 »

ja mysle ze to napinacz łańcucha rozrządu ......?? 
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
Jacwing
Użytkownik
*
Wiadomości: 95


« Odpowiedz #75 : Piątek, 23 Grudzień 2016, 11:06 »

On jest hydrauliczny zdaje się ? ciekawe czy są jakieś procedury na sprawdzenie go?
Zapisane
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #76 : Piątek, 23 Grudzień 2016, 14:32 »

ja mysle ze to napinacz łańcucha rozrządu ......?? 

Nie sądze. Silnik by nie stukał tylko łańcuch by tarł, czyli dźwięk ciągły
Zapisane

Jacwing
Użytkownik
*
Wiadomości: 95


« Odpowiedz #77 : Piątek, 23 Grudzień 2016, 21:36 »

No ale niby w co by łańcuch tarł skoro są tam ślizgi .A właśnie przy nie właściwym napięciu i zmianie obrotów  łańcuch może wpada w wibracje(rezonans) tak se to tłumaczę.
Zapisane
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #78 : Sobota, 24 Grudzień 2016, 12:01 »

W tym temacie widać jak wyglądają panewki i jak się do nich dobrać.

http://c1aygo107.net/index.php?topic=10010.0

Zapisane

Jacwing
Użytkownik
*
Wiadomości: 95


« Odpowiedz #79 : Sobota, 24 Grudzień 2016, 22:26 »

Jedyne co oczywiste z tego filmu to chyba to że i tu księgowy mieszał bo zamków na panewkach niema ,a ogólnie to widać że panewki w nie najgorszym stanie bo nie świecą na żółto .Panewki przecież można zweryfikować też robiąc pomiar ciśnienia manometrem na zimno  i po rozgrzaniu .
Zapisane
Strony: 1 2 3 [4] 5   Do góry
Drukuj
Skocz do: