cookie
Maniak
Wiadomości: 976
Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.
|
|
« Odpowiedz #40 : Piątek, 15 Styczeń 2010, 08:53 » |
|
no nie trzy sekundy nie dużo a ty odczuwałeś tą różnice w "praniu" ? powiem ci tak do półki nie przejechałem się samochodem z automatyczną skrzynią to myślałem że to samochód dla kobiet i tępaków którzy nie umieją jeździć ale sie myliłem i to bardzo primo- nie 3 sekundy a 0,3sekundy secundo - klasyczny automat daje frajde przy samochodzie z pokaźnym momentem obrotowym więc albo w dieslu z nadmiarem mocy do masy albo w benzsynce pokaźnej pojemności. No ale to dotyczy klasycznych automatów z hydrauliczna skrzynia biegów. To co jest w trojaczkach z hydraulikiem nie ma nic wspólnego podobnie jak dsg. To sa poprostu manualne skrzynki ze zrobotyzowana funkcja zmiany biegów.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kromcio
Użytkownik
Wiadomości: 24
|
|
« Odpowiedz #41 : Piątek, 15 Styczeń 2010, 11:06 » |
|
cooki a powiedz mi jak to jest w "maluchu" da się przełączyć na ręczną zmianę biegów? a jak się da to działa w tedy jak normalna skrzynia?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
cookie
Maniak
Wiadomości: 976
Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.
|
|
« Odpowiedz #42 : Piątek, 15 Styczeń 2010, 11:27 » |
|
O szczegóły pytaj tych co mają malucha w automacie- podejzewam że jest opcja sekwencyjnej zmiany biegów ale pewnie działa to gorzej niz tryb automatyczny z butem od gazu w podłodze bo dochodzi zwłoka w reakcji na polecenie kierownika. Ktos tu dokładnie opisywał wrażenia z jazdy automatem- musisz polookac po wontkach opisujących autka, a najlepiej sie przejechac na jeździe próbnej automatem a potem porównac z manualem. Mnie w automacie denerwuje tylko jedna rzecz, a mianowicie to że nie ma sie 100% wpływu na moment zmiany biegu w trybie automatycznym co szczególnie wkurza przy szybkiej jeździe na wirazach. Strasznie nie lubie niespodzianek w postaci nagłego, chwilowego braku ciagu w połowie ostrego zakrętu branego na 90% mozliwości samochodu i kierowcy.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dthdth
V.I.P
Wiadomości: 1777
|
|
« Odpowiedz #43 : Piątek, 15 Styczeń 2010, 13:11 » |
|
Cookie - wystarczy ze bedziesz jechal w trybie sekwencyjnym - wtedy jedziesz tak jakbys mial reczna skrzynke. Jedyne czym sie to rozni i to w sumie na plus to to ze jak zejdziesz ponizej minimalnej predkosci silnika to mimo wszystko zadziala elektronika i bieg zostanie zmieniony mimo trybu recznego. Co do szybkosci zmian biegow to jest ona uzalezniona od stylu jazdy. Jesli sie jedzie normalnie lub emerycko to biegi sa zmieniane tak jakbys to robil normalnie nie spieszac sie czyli okolo 1sek. Jesli pedlal w podloge to automat przelacza biegi tylko minimalnie wolniej niz zrobie to reka czyli w okolo 0.5sek. Jest jeszcze jedna fajna rzecz jesli sie autko dusi do konca. Automat nie przelacza biegow przy niskich predkosciach obrotowych, tylko trzyma silnik na obrotach az do czasu kiedy te spadna do predkosci minimalnej silnika. Wtedy komputer rozumie to jako ze juz nie chcesz jechac szybko i znowu wraca normalny styl jazdy. Generalnie tego typu odczucia i "smaczki" sa ciezkie do opisania i jak juz wczesniej kromcio pisalem lepiej przejechac sie na jezdzie testowej i sprawdzic samemu czy to ma sens. Jak dla mnie i mojej zony jak do miasta to strzal w dziesiatke. Ale kazdemu sie podoba cos innego ... prawda? Takze "the choice is yours"
|
|
|
Zapisane
|
Peugeot 107 1.0-12V-2Tronic , Byl - Fiat Bravo 1.9 MJTD 165hp/350Nm , Sym Fiddle II 50cc , Byl - Kreidler Galactica 2.0 Electric , Triumph Tiger 800 Crystal White , Toyota Auris II Hybrid
|
|
|
dthdth
V.I.P
Wiadomości: 1777
|
|
« Odpowiedz #44 : Piątek, 15 Styczeń 2010, 13:13 » |
|
Aha Kromcio - zajrzyj do kacika Nasz autka - prezentacje do mojego watku "107 XS 1.0-12V-2Tronic". Tam znajdziesz troche moich odczuc i opisow na temat automatu.
|
|
|
Zapisane
|
Peugeot 107 1.0-12V-2Tronic , Byl - Fiat Bravo 1.9 MJTD 165hp/350Nm , Sym Fiddle II 50cc , Byl - Kreidler Galactica 2.0 Electric , Triumph Tiger 800 Crystal White , Toyota Auris II Hybrid
|
|
|
kromcio
Użytkownik
Wiadomości: 24
|
|
« Odpowiedz #45 : Piątek, 15 Styczeń 2010, 18:40 » |
|
dzięki wszystkim za rady mam nadzieje że niedługo będę mógł opisać wrażenia z mojej jazdy testowej oczywiście w automacie jak i z wajchą w ręce
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
aspro
Użytkownik
Wiadomości: 9
|
|
« Odpowiedz #46 : Piątek, 13 Maj 2011, 22:25 » |
|
To ja odpowiem na pytanie poczatkowe watku... Po kilku latach przejezdzonych samotnie do pracy i z powrotem w Vectrze z 150 konnym motorem i dobijajacej recesji, o cenach paliw nie wspominajac kupie za jakis niedlugi czas trojaczka, bo: jak zaplace wszelkie oplaty w UK za kurdupla, to porownujac do Vectry zostanie mi kasy na dobre 7- 8 miesiecy paliwa za frajer. Podejrzewam, ze w Polsce za czas jakis tez naloza pseudoekologiczne podatki na kierowcow zwiazane z emisja CO2 i kazdy bedzie chcial byc ponizej 99 g/km. A jest sie o co bic. Ubezpieczenie w UK tez jest troche bardziej zlozone w porownaniu do mojej ostatniej polisy u wiodacego krajowego ubezpieczyciela, gdzie cala wykladnia byla pojemnosc motoru w przypadku OC...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dthdth
V.I.P
Wiadomości: 1777
|
|
« Odpowiedz #47 : Piątek, 13 Maj 2011, 23:10 » |
|
Dokladnie to samo jest w NL gdzie za trojaczka jako jednego z bardzo niewielu pojazdow nie placi sie podatku drogowego a i ubezpieczenie jest niewielkie. Juz za takie Renault Twingo trzeba miesiecznie oddawac 28 eurasow, a za Polo okolo40. Kompact typu Focus z mocniejszym silnikiem to juz 70 eurasow itd itd itd. Ubezpieczenie na miesiac tez najtansze bo tylko 50 eurasow.
|
|
|
Zapisane
|
Peugeot 107 1.0-12V-2Tronic , Byl - Fiat Bravo 1.9 MJTD 165hp/350Nm , Sym Fiddle II 50cc , Byl - Kreidler Galactica 2.0 Electric , Triumph Tiger 800 Crystal White , Toyota Auris II Hybrid
|
|
|
kristofch
V.I.P
Wiadomości: 5232
C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...
|
|
« Odpowiedz #48 : Sobota, 14 Maj 2011, 22:55 » |
|
niestety u nas się płaci
|
|
|
Zapisane
|
CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I 2010 Suzuki SV650N unibike viper gts unicykl 20"
|
|
|
aspro
Użytkownik
Wiadomości: 9
|
|
« Odpowiedz #49 : Niedziela, 15 Maj 2011, 10:02 » |
|
W UK placi sie podatek drogowy, ale dosc symboliczna kwote. Autko ma emisje rzedu 108- 109 g/km i miesci sie w najtanszej, ale juz platnej grupie (20 GBP rocznie). Lepiej wychodza tylko niektore hybrydy i nowy fiat 500 multi air z dwucylindrowym motorkiem. Mocno zastanawiam sie nad realnym zuzyciem paliwa w warunkach tutejszych, bo ze wzgledu na spokojniejsza niz w Polsce jazde pali sie mniej. W kazdym razie oszczednosci w oplatach sa duze, tylko ta przesiadka z raczej duzego auta do maluszka bedzie dosc bolesna:))) Przyzwyczailem sie do wciskania w fotel w calym dostepnym zakresie predkosci, a trojaczek raczej nie bedzie mocno rwal do przodu w warunkach autostradowych...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dthdth
V.I.P
Wiadomości: 1777
|
|
« Odpowiedz #50 : Niedziela, 15 Maj 2011, 19:06 » |
|
No spalankie zalezy od nogi. Ja nie mam ciezkiej nogi a i zonka tez nie - nie jezdzimy"na emeryta", ale szybko tez nie a i tak spalanie jak widac w stopce. Jestem pewny ze gdybym tylko ja jezdzil autkiem to mozna zejsc do 5l ale ponizej to juz ciezko i trzbe emeryta jednak udawac. Co do przyspieszania to autko daje calkiem duzo frajdy tak do 100km/h na 2-jce potem niestety stosunek mocy do oporu powietrza powoduje ze autko juz daje za wygrana, ale dalej nie jest zle.
|
|
|
Zapisane
|
Peugeot 107 1.0-12V-2Tronic , Byl - Fiat Bravo 1.9 MJTD 165hp/350Nm , Sym Fiddle II 50cc , Byl - Kreidler Galactica 2.0 Electric , Triumph Tiger 800 Crystal White , Toyota Auris II Hybrid
|
|
|
aspro
Użytkownik
Wiadomości: 9
|
|
« Odpowiedz #51 : Niedziela, 15 Maj 2011, 21:45 » |
|
Nie zebym chcial cos duzo wiecej, ale moja VC na przestrzeni ponad 75 kkm osiagnela 6.2 litra/ 100 ze 150 koni:) Co do przyspieszenia, to czytalem, i wyglada to mocno interesujaco. No nic, zanim kupie trojaczka to tak czy siak minie co najmniej kolejne 8-9 miesiecy, bo poki co to by mi sie nie kalkulowalo z jednej strony oszczedzic troche na oplatach a z drugiej dolozyc sobie kolejna rate kredytu na plecy... I martwia mnie te uszczelki, spod ktorych podobno czesto kapie, tym bardziej ze raczej uzywka wchodzi w rachube...:\
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dthdth
V.I.P
Wiadomości: 1777
|
|
« Odpowiedz #52 : Poniedziałek, 16 Maj 2011, 11:50 » |
|
No wiesz - ja mam przy 165hp srednie za ostatnie ponad 40kkm (od kiedy jestem na motostacie) tez 6.2 a w tym jazda spokojna ale rowniez baaardzo dynamiczna przy jezdzie do PL gdzie wiekszosc trasy w zakresie 130-220km/h. I tu dochodzimy do punktu gdzie okazuje sie ze mozna miec mocne autko ale uzywac je delikatnie a kiedy sie chce to ma sie czym depnac a jednak spalanie pozostaje niskie. Kumpel u mnie w pracy kupil rok temu nowe Audi TT - przejechal juz 25kkm i srednie spalanie ma 6.2l heheh - powaga, tyle ze on jezdzi jak typowy emeryt i do tego glownie drogami o nieduzym natezeniu ruchu i z ograniczeniem predkosci do 80-90km/h. Tak czy inaczej autko stosunkowo mocne bo 200hp
|
|
|
Zapisane
|
Peugeot 107 1.0-12V-2Tronic , Byl - Fiat Bravo 1.9 MJTD 165hp/350Nm , Sym Fiddle II 50cc , Byl - Kreidler Galactica 2.0 Electric , Triumph Tiger 800 Crystal White , Toyota Auris II Hybrid
|
|
|
gaga195
|
|
« Odpowiedz #53 : Czwartek, 05 Styczeń 2012, 16:46 » |
|
Jadąc przez Kraków dziennie mijam minimum 10 trojaczków. Kim są kierowcy? Raczej to jakieś stare baby, które chcą tylko przejechać od punktu A do B. Panowie +60 którym nie zależy na sporcie Dziewczyny młode tak do 30l, które chcą mieć w miare tanie solidne autko Taki ja, gdzie wole autko na b1 niż puszkę po konserwach (smart) Tacy "WY" maniacy prędkości
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
cytrynka
Klubowicz
Wiadomości: 83
|
|
« Odpowiedz #54 : Sobota, 21 Styczeń 2012, 23:47 » |
|
Dokladnie to samo jest w NL gdzie za trojaczka jako jednego z bardzo niewielu pojazdow nie placi sie podatku drogowego...
Podobnie jest w Szwecji, pierwsze 5 lat zwolnienie z podatku, preferencyjny kredyt, parkowanie w większości miast (zależy od gminy) za friko.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kowalski
Klubowicz
Wiadomości: 107
|
|
« Odpowiedz #55 : Czwartek, 23 Maj 2013, 18:16 » |
|
KUPIONY
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ArcherPAF
Administrator
Wiadomości: 5856
był sobie kiedyś 107RC...
|
|
« Odpowiedz #56 : Czwartek, 23 Maj 2013, 23:20 » |
|
gratsy
|
|
|
Zapisane
|
Pzdr from ŁDZ, Basiu
P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz) VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)
Były: P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
|
|
|
kristofch
V.I.P
Wiadomości: 5232
C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...
|
|
« Odpowiedz #57 : Piątek, 24 Maj 2013, 08:17 » |
|
KUPIONY
gratulacje czekamy na fotosy
|
|
|
Zapisane
|
CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I 2010 Suzuki SV650N unibike viper gts unicykl 20"
|
|
|
blur
Użytkownik
Wiadomości: 10
|
|
« Odpowiedz #58 : Niedziela, 06 Październik 2013, 02:37 » |
|
Witam, tydzień temu kupiłem żonie Aygo `09 bo mi od pół roku marudzi że jej Punto `97 się sypie, że brzydko wygląda, do pracy ma 16km w jedną stronę, po drodze odwozi dziecko do przedszkola, jak mam coś w pobliżu do załatwienia to też śmigam tym bardziej że ma LPG
|
|
|
Zapisane
|
Aygo Passat 3BG 2,5l TDI 163PS Yamaha XT 350 3YT
|
|
|
|