kristofch
V.I.P
Wiadomości: 5232
C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...
|
|
« : Sobota, 03 Lipiec 2010, 19:20 » |
|
Pozwolę sobie założyć taki oto temacik. ...a więc jak powinno się prawidłowo docierać nowego trojaczka a dokładniej silniczek 1.0 VVT-i?? Jak to robiliście i jak to u was przebiegało?? Przez jaki czas jeździć na tym fabrycznym mineralnym?? Czy od razu zmieniać na syntetyk?? ( czy 5W40 wystarczy?) Jak obchodzić się z obrotami?? Czy wskazane jest jeżdżenie dłuższych tras z większymi prędkościami?? ... proszę o wasze opinie
|
|
|
Zapisane
|
CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I 2010 Suzuki SV650N unibike viper gts unicykl 20"
|
|
|
ArcherPAF
Administrator
Wiadomości: 5856
był sobie kiedyś 107RC...
|
|
« Odpowiedz #1 : Sobota, 03 Lipiec 2010, 19:28 » |
|
ja jeździłem na mineralu tylko pierwsze 3k km czyli cały mój okres dotarcia Biedronka była traktowana grzecznie, bo przez ten okres nie przekroczyłem 75-80% dozwolonej prędkości obrotowej, i wiadomo ze wraz z upływem czasu dorzucałem do pieca aż na koniec były wartości zbliżone tym powyższym. Za to posługiwałem się wszystkimi biegami, machałem tym lewarkiem ile się da, żeby wskazówka obrotomierza (którego wtedy jeszcze nie miałem) latała po całej "ograniczonej docieraniem" skali co do rozróżnienia to ja cały czas jeżdżę w cyklu mieszanym... ani tylko w mieście ani tylko w trasie ale za to z Miśką jak jechaliśmy nowym Yarkiem na sylwka, to pomimo trasy staraliśmy się różnicować szybkość i prędkość obrotową.... a co do oliwy to już chyba wszystko zostało opisane.... 5w40 to rozwiązanie optymalne!
|
|
|
Zapisane
|
Pzdr from ŁDZ, Basiu
P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz) VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)
Były: P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
|
|
|
biela
Administrator
Wiadomości: 1502
Auto maniak
|
|
« Odpowiedz #2 : Sobota, 03 Lipiec 2010, 22:50 » |
|
Ja to robię generalnie tak, pierwsze 500km spokojnie, potem do 1000 spokojnie, ale od czasu do czasu już go pokręce, po 1000 kręce go częściej a potem już jeżdzę jak chce . Z olejami robię tak jak jest w instrukcji.
|
|
|
Zapisane
|
Kia Ceed SW '20 1.0 120KM
|
|
|
kristofch
V.I.P
Wiadomości: 5232
C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...
|
|
« Odpowiedz #3 : Niedziela, 04 Lipiec 2010, 14:10 » |
|
czyli wymiana co 15k ? (5W40?)
|
|
|
Zapisane
|
CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I 2010 Suzuki SV650N unibike viper gts unicykl 20"
|
|
|
dthdth
V.I.P
Wiadomości: 1777
|
|
« Odpowiedz #4 : Niedziela, 04 Lipiec 2010, 14:56 » |
|
Ja tez juz prawie 10kkm na budziku i czekam do 15tu jak mowi instrukcja. To jest benzyna nie diesel i do tego jeszcze niedoladowany wiec dla mnie 15 jest ok. Pozostaje jeszcze tylko pytanie co ASO zaleje do malacza. Mineral czy syntetyk?
|
|
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 04 Lipiec 2010, 20:59 wysłane przez dthdth »
|
Zapisane
|
Peugeot 107 1.0-12V-2Tronic , Byl - Fiat Bravo 1.9 MJTD 165hp/350Nm , Sym Fiddle II 50cc , Byl - Kreidler Galactica 2.0 Electric , Triumph Tiger 800 Crystal White , Toyota Auris II Hybrid
|
|
|
kristofch
V.I.P
Wiadomości: 5232
C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...
|
|
« Odpowiedz #5 : Niedziela, 04 Lipiec 2010, 15:54 » |
|
..to chyba już zależy od ciebie.
...a jak z docieraniem?? oszczędzałeś puga go na początku??
|
|
|
Zapisane
|
CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I 2010 Suzuki SV650N unibike viper gts unicykl 20"
|
|
|
biela
Administrator
Wiadomości: 1502
Auto maniak
|
|
« Odpowiedz #6 : Niedziela, 04 Lipiec 2010, 20:35 » |
|
ja leje 10w40, półsyntetyk total
|
|
|
Zapisane
|
Kia Ceed SW '20 1.0 120KM
|
|
|
dthdth
V.I.P
Wiadomości: 1777
|
|
« Odpowiedz #7 : Niedziela, 04 Lipiec 2010, 21:00 » |
|
...a jak z docieraniem?? oszczędzałeś puga go na początku??
Wiesz co - niech sobie przypomne jak to bylo ... hmm wiec jesli dobrze pamietam to pierwsze 1000 km jechalem raczej spokojnie bez wchodzenia powyzej 4kobr. A jesli dobrze sobie przypominam to od 2kkm juz jechalem jak chcialem i juz bardziej po skali jezdzilem.
|
|
|
Zapisane
|
Peugeot 107 1.0-12V-2Tronic , Byl - Fiat Bravo 1.9 MJTD 165hp/350Nm , Sym Fiddle II 50cc , Byl - Kreidler Galactica 2.0 Electric , Triumph Tiger 800 Crystal White , Toyota Auris II Hybrid
|
|
|
107KOMPRESOR
Klubowicz
Wiadomości: 2553
|
|
« Odpowiedz #8 : Poniedziałek, 05 Lipiec 2010, 09:21 » |
|
Chcialbym znowu docierac Ja mialem troszke inaczej niz wiekszosc, bo oszczedzalem, znaczy docieralem az do 10000km. Najpierw delikatnie potem stopniowo coraz moc, szybciej, do odciecia. olej zmienilem jak wiekszosc na 15kkm i wtedy wykonalem jeden jedyny przeglad w ASO na ktorym zalali mi, bez konsultacji ze mna, bo ze soba konsultowali chyba pol godziny co robic, mineral. zmienilem go na syntetyk tak w okolicach 22-23kkm dokladnie nie pamietam (dla mnie to bylo po 9miesiacach jazdy). Nie mam zdania na ten temat, czy to dobrze czy to zle. Nie mam tez pomyslu ani autorytetu na tyle mocnego w tej sprawie, zeby sie na kims wzorowac. Silniki z fabryki w zaszadzie sa dotarte w tych czasach, wiec chyba te 500-1000km by wystarczylo, sam nie wiem. W GT po kapitalce, czyli budowie silnika od podstaw (tloki, panewki, zawory itd. wszystko nowe) 500km bylo bardzo delikatnie kolejne 500km delikatnie ale po calej skali kolejne 500 coraz szybciej a potem w palnik na maxa Co z tego by wyszlo to trudno powiedziec, bo z przyczyny nie zwiazanej z docieraniem musialem zmienic silnik na inny po 2000km
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kristofch
V.I.P
Wiadomości: 5232
C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...
|
|
« Odpowiedz #9 : Poniedziałek, 05 Lipiec 2010, 14:33 » |
|
|
|
|
Zapisane
|
CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I 2010 Suzuki SV650N unibike viper gts unicykl 20"
|
|
|
ArcherPAF
Administrator
Wiadomości: 5856
był sobie kiedyś 107RC...
|
|
« Odpowiedz #10 : Wtorek, 06 Lipiec 2010, 20:04 » |
|
no u mnie wyskoczyło na kółkach na fabrycznym setupie 70KM
|
|
|
Zapisane
|
Pzdr from ŁDZ, Basiu
P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz) VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)
Były: P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
|
|
|
107KOMPRESOR
Klubowicz
Wiadomości: 2553
|
|
« Odpowiedz #11 : Środa, 07 Lipiec 2010, 11:13 » |
|
u mnie 74KM ale nie sadze ze to ma zwiazek z docieraniem, po prostu wszystkie 3 pomiary byly robione na innych hamowniach i w roznych wronkach. chociaz seria - seri nie rowna to jest jasne, jak slonce.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kristofch
V.I.P
Wiadomości: 5232
C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...
|
|
« Odpowiedz #12 : Środa, 07 Lipiec 2010, 19:05 » |
|
...hm no tak w sumie racja...poza tym te silniki chyba są tez docierane na hamowni w fabryce
|
|
|
Zapisane
|
CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I 2010 Suzuki SV650N unibike viper gts unicykl 20"
|
|
|
kristofch
V.I.P
Wiadomości: 5232
C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...
|
|
« Odpowiedz #13 : Piątek, 16 Lipiec 2010, 14:04 » |
|
Ja tez juz prawie 10kkm na budziku i czekam do 15tu jak mowi instrukcja. To jest benzyna nie diesel i do tego jeszcze niedoladowany wiec dla mnie 15 jest ok. Pozostaje jeszcze tylko pytanie co ASO zaleje do malacza. Mineral czy syntetyk?
a to już zależy od ciebie!!! co ci zaleją!!! ja myślę, zeby może wczesniej na syntetyka wymienić - chociaż w ASO usłyszałem to samo - że po 15k dopiero
|
|
|
Zapisane
|
CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I 2010 Suzuki SV650N unibike viper gts unicykl 20"
|
|
|
kristofch
V.I.P
Wiadomości: 5232
C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...
|
|
« Odpowiedz #14 : Sobota, 31 Lipiec 2010, 09:15 » |
|
... no to ja docieram... pierwsze jakieś 300 km dość spokojnie - normalnie.... później kolejne 100 tak od czasu do czasu podkręcałem go na 4000-4500obr/min, ale nadal spokojnie (vmax to jakieś 130) kolejne 100km to już częściej 5000-5500 - i Vmax dochodzący do 140km/h... ale jeszcze odcięcia cytryna nie widziała...niedługo zobaczy ...ale fajnie zaczyna jechać powyżej tych 3600 jak mija max moment i ciągnie w górę - mało który samochód w takiej pojemności tak potrafi (..czy nawet żaden )
|
|
|
Zapisane
|
CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I 2010 Suzuki SV650N unibike viper gts unicykl 20"
|
|
|
cookie
Maniak
Wiadomości: 976
Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.
|
|
« Odpowiedz #15 : Poniedziałek, 02 Sierpień 2010, 07:29 » |
|
... ...ale fajnie zaczyna jechać powyżej tych 3600 jak mija max moment i ciągnie w górę - mało który samochód w takiej pojemności tak potrafi (..czy nawet żaden ) subaru justy? Chyba nawet lepiej bo zdaje sie ze ma lepiej zestopniowaną skrzynie. No chyba ze to co mnie objechało miało wiekszy silnik niz ten trojaczkowy.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kristofch
V.I.P
Wiadomości: 5232
C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...
|
|
« Odpowiedz #16 : Poniedziałek, 02 Sierpień 2010, 08:25 » |
|
hmmm... tam siedzi ten sam silnik ... a co do skrzyni to nie wiem
|
|
|
Zapisane
|
CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I 2010 Suzuki SV650N unibike viper gts unicykl 20"
|
|
|
107KOMPRESOR
Klubowicz
Wiadomości: 2553
|
|
« Odpowiedz #17 : Poniedziałek, 02 Sierpień 2010, 10:23 » |
|
w justynce moze byc tez 1.3
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kristofch
V.I.P
Wiadomości: 5232
C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...
|
|
« Odpowiedz #18 : Poniedziałek, 02 Sierpień 2010, 10:37 » |
|
ono racja
|
|
|
Zapisane
|
CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I 2010 Suzuki SV650N unibike viper gts unicykl 20"
|
|
|
kristofch
V.I.P
Wiadomości: 5232
C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...
|
|
« Odpowiedz #19 : Poniedziałek, 06 Czerwiec 2011, 09:53 » |
|
...mój się chyba już dotarł - a jeśli nie to ja go tak docieram :
|
|
|
Zapisane
|
CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I 2010 Suzuki SV650N unibike viper gts unicykl 20"
|
|
|
|