Witamy, Go艣膰. Zaloguj si臋 lub zarejestruj.
Czy dotar艂 do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: [1]   Do do艂u
Drukuj
Autor W膮tek: Buczenie z okolic skrzyni bieg贸w  (Przeczytany 11992 razy)
Tomus68BB
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 13



« : Niedziela, 03 Marzec 2013, 15:08 »

Witam

    Mam ma艂y problem, ot贸偶 przy normalnej je藕dzie s艂ycha膰 w okolicy skrzyni bieg贸w dziwne buczenie, tak jakby pada艂o kt贸re艣 艂o偶ysko w przednim kole. D藕wi臋k jednak s艂ycha膰 ze skrzyni bieg贸w, a nie w okolicy ko艂a. Dodam 偶e buczenie to pojawia艂o si臋 po przekroczeniu 70km/h, a teraz wyst臋puje ju偶 przy 40 km/h.
Czy jest mo偶liwe, 偶e jednak powodem jest 艂o偶ysko ko艂a i 偶e d藕wi臋k tak si臋 przenosi 偶e s艂ycha膰 go z okolic skrzyni bieg贸w? Czy jednak usterka tkwi w samej skrzyni?
Dodam 偶e puszcza艂em ko艂a na czwartym biegu z podniesionym przodem auta. Efekt taki 偶e podczas gdy zablokuj臋 lewe ko艂o, prawe kr臋ci si臋 bezproblemowo i cicho, natomiast przy zablokowanym prawym kole lewe ko艂o kr臋c膮c si臋 wydaje ten okropny d藕wi臋k jakby zu偶ytego 艂o偶yska. Ha艂as ten dobiega ze skrzyni z okolic mechanizmu r贸偶nicowego. Czy偶by 艂o偶ysko tego偶 ostatniego? Ale wed艂ug mojej wiedzy one kr臋c膮 si臋 i tak w ka偶dym przypadku.
Czy kto艣 jest w stanie okre艣li膰 przyczyn臋 tego stanu rzeczy?
Pozdrawiam Tomasz
Zapisane

Tomi
piotrAYGO2007
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 284



WWW
« Odpowiedz #1 : Niedziela, 03 Marzec 2013, 16:57 »

Kilka podstawowych informacji:
Przebieg
Rok
Kt贸ry w艂a艣ciciel
kto i jak je藕dzi?

Sprz臋g艂o i pompa wody to wady fabryczne trojaczk贸w-buczenie mo偶e pochodzi膰 od pompy wody, ale to taki strza艂 w ciemno.
Zapisane

BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 2856



« Odpowiedz #2 : Niedziela, 03 Marzec 2013, 17:50 »

olej w skrzyni moze stary ............ lub moze podpora polosi Co?
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
Tomus68BB
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 13



« Odpowiedz #3 : Poniedzia艂ek, 04 Marzec 2013, 11:21 »

piotrAYGO2007 - ale jakby to by艂a pompa wody to by chyba te偶 bucza艂o na luzie na postoju. A ten ha艂as nasila si臋 wraz ze wzrostem pr臋dko艣ci.


Przebieg             130 tys. km
Rok                     2006
Kt贸ry w艂a艣ciciel   DRUGI
kto i jak je藕dzi?  Je偶d偶臋 ja i czasami moja 偶ona. Spos贸b jazdy....?...no c贸偶 czasami depnie si臋 troch臋 tu i tam, ale raczej og贸lnie spokojnie.
Olej w skrzyni wymieniony w zesz艂ym roku w pa藕dzierniku.
« Ostatnia zmiana: Poniedzia艂ek, 04 Marzec 2013, 15:00 wys艂ane przez Tomus68BB » Zapisane

Tomi
Kacprrr
Newbie
*
Wiadomo艣ci: 3


« Odpowiedz #4 : Sobota, 16 Grudzie艅 2017, 14:18 »

Witam, mam podobny problem z buczeniem. Pocz膮tkowo my艣la艂em, 偶e to wina "zim贸wek" ale problem si臋 powi臋kszy艂. W SKP powiedziano mi, 偶e to 艂o偶ysko mechanizmu r贸偶nicowego od strony kierowcy. Pan z SKP rozp臋dza艂 ko艂a osobno specjalnym przyrz膮dem i tylko "kr臋c膮c" lewym ko艂em da艂o si臋 s艂ysze膰 buczenie - wzrost cz臋stotliwo艣ci wraz ze wzrostem pr臋dko艣ci.

Przebieg: 135000 km
Rok: 2007
Kt贸ry w艂a艣ciciel: DRUGI
Kto i jak je藕dzi: Ja, spokojna jazda
« Ostatnia zmiana: Sobota, 16 Grudzie艅 2017, 14:22 wys艂ane przez Kacprrr » Zapisane
marko1
Go艣膰
« Odpowiedz #5 : Niedziela, 17 Grudzie艅 2017, 10:33 »

Witam,
troszeczk臋 teorii i rozwi膮zanie:
Rozwi膮zanie: 

1. Zlokalizujmy sk膮d pochodzi 藕r贸d艂o ha艂asu. Podczas jazdy, wci艣nij sprz臋g艂o i wrzu膰 na luz - czy ha艂as nadal wyst臋puje?
Wci艣nij peda艂 gazu (na luzie) - czy ha艂as si臋 zwi臋ksza odpowiednio? Je偶eli w obu przypadkach ha艂as pozostaje niezmienny, pochodzi on 
prawdopodobnie od samych k贸艂. 

2. Sprawd藕 ci艣nienie w oponach, przy niewystarczaj膮cym ci艣nieniu, opona ulega odkszta艂ceniu, zwi臋ksza si臋 op贸r toczenia i powstaje ha艂as.

3. Je偶eli mamy prawid艂owe ci艣nienie, sprawd藕my jak zmienia si臋 ha艂as przeje偶d偶aj膮c po r贸wnych typach nawierzchni (sucha, mokra, asfalt, szuter itd). Je偶eli ha艂as zmienia si臋 odpowiednio, pochodzi on od opon. Typow膮 przypad艂o艣ci膮 powoduj膮ca ha艂as jest efekt tzw. z膮bkowania opon (wyst臋puje najcz臋艣ciej przy oponach kierunkowych). Aby potwierdzi膰 nasz膮 hipotez臋, najlepiej zmieni膰 komplet opon (np. letnie - > zimowe) lub je偶eli nie mamy takiej mo偶liwo艣ci, zamieni膰 opony osiami (prz贸d <- > ty艂).

4. W przypadku gdy ha艂as nadal wyst臋puje, pochodzi on prawdopodobnie od zu偶ytego 艂o偶yska. Aby to potwierdzi膰, podczas jazdy (najlepiej po placu), spr贸buj dynamicznie zmienia膰 kierunek jazdy (lewo < - > prawo). Przy skr臋cie w lewo, doci膮偶amy praw膮 stron臋 auta, analogicznie przy skr臋cie w prawo, doci膮偶amy stron臋 lew膮. Gdy po jednej ze stron znajduje si臋 zu偶yte 艂o偶ysko b臋dzie mocniej ha艂asowa艂o, gdy jest doci膮偶one i mniej ha艂asowa艂o, gdy je odci膮偶ymy. Finalnie, gdy zidentyfikujemy, po kt贸rej stronie mamy prawdopodobnie zu偶yte 艂o偶ysko, podnosimy samoch贸d na podno艣niku i pr贸bujemy rusza膰 ko艂em w jego osi (trzymaj膮c za opon臋 z g贸ry i z do艂u) - powinien by膰 wyczuwalny wyra藕ny luz. Nast臋pnie dynamicznie obracamy ko艂em, powinno by膰 s艂ycha膰 odg艂os szurania (uwaga! nie myli膰 z odg艂osem ocierania si臋 tarcz o klocki hamulcowe). Je偶eli wyst臋puj膮 oba objawy, 艂o偶ysko w danym kole, jest do wymiany.

Warto jednak doda膰, 偶e zdarzaj膮 si臋 przypadki, 偶e bie偶nia 艂o偶yska jest zu偶yta w taki spos贸b, 偶e objawy zu偶ytego 艂o偶yska, ha艂as, pojawia si臋 tylko w przypadku, gdy jest ono pod obci膮偶eniem, czyli w sytuacji gdy samoch贸d "stoi na ko艂ach" - nie jest wtedy mo偶liwa standardowa diagnoza, na podno艣niku.
Mo偶na wtedy albo dalej je藕dzi膰, zu偶ycie b臋dzie post臋powa艂o, a偶 艂o偶ysko b臋dzie mo偶liwe do zdiagnozowania na podno艣niku lub zdiagnozowa膰 w serwisie posiadaj膮cym sprz臋t do badania stopnia zu偶ycia 艂o偶ysk.

W przypadku, je偶eli 艂o偶yska przy ko艂ach wydaja si臋 by膰 w porz膮dku, mo偶liwe jest r贸wnie偶 偶e zu偶yciu uleg艂o 艂o偶ysko podporowe (znajduje si臋 ono na jednej z osi nap臋dowych, w przypadku gdy skrzynia nie jest umieszczona centralnie). Dzieje si臋 to jednak dosy膰 rzadko. 
Zapisane
Kacprrr
Newbie
*
Wiadomo艣ci: 3


« Odpowiedz #6 : Niedziela, 17 Grudzie艅 2017, 12:29 »

1. Hałas występuje podczas jazdy na biegu jak i na "luzie". Od 30 km/h wzwyż. Im szybciej jadę tym bardziej zwiększa się głośność i częstotliwość "buczenia".
2. Ciśnienie ok, podjechałem do wulkanizatora który wymieniał mi opony na zimowe - założył inny komplet na przednią oś - hałas nadal występuje.
3. ^
4. Hałas pozostaje na takim samym poziomie. Łożyska przedniej osi sprawdzone - brak luzów.
5. Samochód był na podnośniku, hałasuje tylko lewa strona (strona kierowcy).

Dodam jeszcze, że dźwięk (hałas) podczas jazdy po asfalcie można porównać do ciągłej jazdy po kostce brukowej.
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 17 Grudzie艅 2017, 12:32 wys艂ane przez Kacprrr » Zapisane
marko1
Go艣膰
« Odpowiedz #7 : Niedziela, 17 Grudzie艅 2017, 12:52 »

Proszę sprawdzić zacisk hamulcowy czy tłoczki nie są zapieczone, klocki i tarczę, które mogą być zwichrowane. Jeśli okaże się że jest ok. Jeździć i obserwować, gdyż może to być początek zużywania się łożysk.
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 17 Grudzie艅 2017, 12:54 wys艂ane przez marko1 » Zapisane
Strony: [1]   Do g贸ry
Drukuj
Skocz do: