Jestem w trakcie walki z dołożeniem wspomagania do mojego FLIRT-a. Opisy w wątku dotyczące pinologi są poprawne, to znaczy doszedłem dokładnie do tego samego bazując na fabrycznych schematach a później znalazłem opis który pokrywa się z moim. Jedyna różnica to pin 5-fioletowy, ja podłączyłem go do pinu 22 we wtyczce C1 (24V BA).
W wersji FLIRT mamy wszystkie sygnały w kabinie dlatego nie trzeba nic ciągnąć spod maski. "Pin nr 8 (szary) – leci do 18 pinu w sterowniku silnika" ta informacja jest poprawna jeżeli odniesiemy ją do opisu pinów ECU z forum, niestety numeracja nie pokrywa się ze schematem do AYGO który można znaleźć w necie. Wg tego schematu jest to pin nr 69. (69=18) Sygnał ten znajdziemy w jednej z kostek przy słupku po prawej stronie, mamy do niego dostęp po zdjęciu deski. Przewód ten wchodzi do kostki ale już z niej nie wychodzi.
Kolumna z anglika nie będzie pasowała, jest krótsza i ma silnik nie po tej stronie
Ja osobiście utknąłem na działaniu wspomagania. Po odpaleniu silnika i poruszeniu kierownica, wspomaganie szarpie nią dość mocno i ma to niewiele wspólnego ze wspomaganiem. Czy koledzy spotkali się z takim objawem? Kontrolka P/S się nie zapala.
Czy problemem może być moduł od anglika i firmy KOYO gdy czujnik w kolumnie jest JTEKT? Udało się komuś zweryfikować czy te moduły są wymienne?
Rozwiązałem wszystkie problemy i wspomaganie hula jak powinno. Oczywiście problem leżał w częściach. Nie należy ich mieszać i najlepiej kupić komplet.
Udało mi się znaleźć tanio kolumnę wraz ze sterownikiem w wersji europejskiej i po podłączeniu do wcześniej przygotowanej instalacji całość pracuje jak powinna. Mam teraz sporo niepotrzebnych części