Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: 1 ... 19 20 [21]   Do dołu
Drukuj
Autor Wątek: Sprzęgło - usterki, diagnoza, naprawa, regulacja linki  (Przeczytany 432121 razy)
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #400 : Piątek, 25 Listopad 2016, 23:15 »

Kiedyś mechanik mi powiedział że za sprzęgło się bierze 200-300zł bo roboty na pół dnia. Więc jeśli tu zrobili w 2 godz, to czemu cena taka wysoka?
Zapisane

BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomości: 2856



« Odpowiedz #401 : Sobota, 26 Listopad 2016, 01:14 »

tu chodzi o wykonana prace a nie o czas !! mam kolege co z ducato 3.0 diesel wyciagnie skrzynie .wymieni sprzegło . rozbierze i naprawi skrzynie w 8 godzin przy tym sie opije dwa razy heee ... a najlepsze ze to prawda
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
Robertmodelarz
Użytkownik
*
Wiadomości: 58



« Odpowiedz #402 : Niedziela, 25 Grudzień 2016, 22:02 »

Potwierdzam to co napisałem wymiana sprzęgła trwała równiutko 2 godziny (w dwie osoby -majster+pomocnik -też z ASO Peugot). Ja co prawda jestem mechanikiem ale od obrabiarek skrawających i tematy mechaniczne nie są mi obce.  Jeżeli chodzi o technikę trojaczków to największym Guru w tym temacie jest Obcy.  Oryginalne sprzęgło łapało bardzo wysoko, po wymianie i regulacji linki łapie dużo niżej.  300 zł to normalna cena za tego rodzaju usługę poza ASO. sprawdzałem z Ząbkach i Rembertowie (300-350 zł).
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 25 Grudzień 2016, 22:04 wysłane przez Robertmodelarz » Zapisane
venom3000
Newbie
*
Wiadomości: 3


« Odpowiedz #403 : Poniedziałek, 19 Marzec 2018, 22:14 »

Witam, chyba koledzy forumowicze jakieś pancerne sprzęgła pozakładali bo coś ustał ruch w tym temacie... Dziwna przypadłość dopadła moje Aygo, otóż od jakiegoś czasu gdy silnik się rozgrzeje coś zaczyna piszczeć, tak jakby dźwięk ślizgającego się paska, lecz wykryłem, że jest to związane ze sprzęgłem.  Gdy wcisnę lekko pedał z 1cm pisk się zdecydowanie nasila, gdy wcisnę trochę mocniej, ale jeszcze bez wysprzęglania wszystkie piski ustają, jak jest wciśnięte do końca też cicho. Tutaj filmik jeszcze na zimnym silniku, więc słychać tylko ten pisk przy lekkim poruszeniu sprzęgła:
https://youtu.be/t1_3Yosi9F8
Na pewno ktoś rzuci, że to łożysko oporowe - przy zwolnionym pedale sprzęgła ono powinno nie pracować, wiec ciężko mi jakoś połączyć ten pisk z łożyskiem, ale może ktoś mądrzejszy mnie oświeci...
Zapisane
marko1
Gość
« Odpowiedz #404 : Wtorek, 20 Marzec 2018, 10:00 »

Witam,
opis poniżej można znaleźć na wyszukiwarce w pdf pod tytułem "wyjaśnienie problemów w samochodzie Toyota Aygo: samochód Toyota Aygo (KGB 10), który dzieli platformę z Citroenem - dataweb.pl
Komplet sprzęgła do Toyoty Aygo / Citroëna C1 / Peugeota 107
Dotyczy referencji: ADT330246, ADT33351, ADT33352
Zastosowanie: 1.0i benzynowy (KGB10, 1KR-FE) 2005>
Data wydania: 02/2014
Wyjaśnienie problemu ze sprzęgłem w samochodzie Toyota Aygo:
Samochód Toyota Aygo (KGB10), który dzieli platformę z Citroënem C1 i Peugeotem 107, znany jest z tego że dochodzi
w nim do przedwczesnego zużycia tarczy sprzęgła. Kierowcy skarżą się również na hałas sprzęgła; to jest związany z
łożyskiem wyciskowym ‘pisk’ spowodowany przez zużycie sprężyny docisku sprzęgła i/lub uszkodzenie prowadzenia
łożyska wyciskowego – co może spowodować także trudności z wyciskaniem sprzęgła i problemy ze zmianą biegów.
Blue Print przypomina, że w przypadku naprawy samochodów Aygo, C1
i 107 mających objawy związane ze zużyciem tarczy sprzęgła, wymagana
jest wymiana kompletnego zestawu sprzęgła. Zaleca się również, aby
w czasie wymiany zestawu sprzęgła, lub kiedy skargi dotyczą objawów
opisanych powyżej, sprawdzić i w razie potrzeby wymienić widełki sprzęgła.
Jeżeli zostanie to zaniedbane, zwiększona siła potrzebna do wyciskania
sprzęgła może w skrajnym przypadku doprowadzić do złamania widełek
wyłączających.
Uwaga: Producent wydał biuletyn serwisowy, aby podkreślić, że
konstrukcja widełek została poprawiona w celu zapobieżenia w przyszłości
problemom z ciężką pracą sprzęgła i uszkodzeniem widełek. Z tego też
powodu, w momencie znalezienia śladów uszkodzeń czy zużycia na dźwigni
wysprzęglającej widełek lub na samych widełkach, należy wymienić obie
części na nowe dostarczane przez Blue Printa. Są to widełki włączające nr
ADT33352 i dźwignia wysprzęglająca widełek nr ADT33351.
Producent wydał również drugi biuletyn serwisowy mówiący o przedwczesnym
zużyciu tarczy sprzęgła. Aby zwiększyć żywotność tarczy sprzęgła, producent
zastąpił oryginalną tarczę o średnicy 180 mm, tarczą 190 mm z modelu Yaris
(KSP90). Zestaw sprzęgła Blue Print ADT330246 do powyższych aplikacji
jest dostarczany tylko z tarczą o średnicy 190 mm.
Montując nowe łożysko wyciskowe sprzęgła należy
przestrzegać następujących zasad:
1. Nałożyć warstwę smaru tylko na wpusty wałka
sprzęgłowego.
2. Nie nakładać smaru na łożysko wyciskowe lub inne części
wałka sprzęgłowego.
W końcu, producent wydał trzeci biuletyn, podkreślający, że
istnieje możliwość przedłużenia żywotności tarczy sprzęgła,
jeśli w każdym przypadku, gdy pojazd znajduje się na serwisie
(co 15 000 km) lub podczas wymiany sprzęgła, zostanie
sprawdzony i wyregulowany jego luz - jeśli nie ma luzu,
zużycie tarczy sprzęgła gwałtownie wzrasta.
Procedura sprawdzania i regulacji luzu pedału sprzęgła wygląda następująco:
1. Nacisnąć pedał sprzęgła ręką (Rys.1) sprawdzając płynność ruchu. Nadmierny
opór lub brak płynności ruchu wymagać będą dalszego sprawdzenia w celu
ustalenia przyczyny.
2. Pomiar luzu pedału sprzęgla może być szybko i łatwo wykonany poprzez delikatne
naciskanie na pedał ręką (siłą około 15~20 Nm) aż do momentu wyczucia
gwałtownego wzrostu siły nacisku. Należy wtedy zmierzyć odległość przebytą przez
pedał - wielkość luzu pedału sprzęgła musi wynosić 23 mm, +/- 5 mm (Rys. 2).
Regulacja linki sprzęgła:
1. Pociągnąć pancerz linki sprzęgła, aż zostanie zwolniony ze sworznia ustalającego (około 3 mm).
2. Obrócić nakrętką regulacyjną aby zwiększyć lub zmniejszyć luz w zależności od potrzeb (1 pełny obrót nakrętki regulacyjnej
odpowiada zmianie luzu pedału o około 6,5 mm).
3. Upewnić się, że po regulacji nakrętka regulacyjna jest z powrotem zablokowana na miejscu przez sworzeń ustalający.
4. Nacisnąć pedał sprzęgła 2-3 razy.
5. Powtórnie zmierzyć luz pedału i wyregulować jeśli to konieczne.
Uwaga: Po regulacji pedał sprzęgła może stać wyżej niż pedał hamulca - jest to normalne.
Zapisane
venom3000
Newbie
*
Wiadomości: 3


« Odpowiedz #405 : Wtorek, 20 Marzec 2018, 16:28 »

Dziękuję za obszerny referat, lecz chciałbym wiedzieć co konkretnie wydaje ten dźwięk, gdyż występuje on gdy układ napędowy jest zasprzęglony i łożysko oporowe nie pracuje. Dociekam, gdyż chciałbym wiedzieć czy mogę tak jeździć i po prostu powoli zacznie się coś sypać i np. zaczną wchodzić gorzej biegi czy jest możliwość, że coś mi pie.... 200km od domu i do operacji "sprzęgło" będę musiał doliczyć jeszcze lawetę.
Zapisane
tomszo9669
Newbie
*
Wiadomości: 3


« Odpowiedz #406 : Wtorek, 21 Sierpień 2018, 09:25 »

Witam,
w mojej aygo kończy żywot sprzęgło prawdopodobnie, objaw to ślizganie.
Z nadzieją najpierw zajrzałem do linki i tu mam problem. regulować umiem dzięki waszemu forum, jednak napotkałem na coś dziwnego. Na necie w filmikach widzę pewną sprężynę która przeciwdziała lince, tzn w momencie puszczenia pedału sprzęgła odciąga element za który ciągnie linka na swoje miejsce. ja jej nie mam, a w aso nie wiedzą o co chodzi. mógłby mi ktoś podpowiedzieć wymiary tej sprężyny, na pewno ma średnicę kilku cm. mógłby ktoś sprawdzić u siebie? będę wdzięczny za zdjęcia i rys poglądowy. może coś dobiorę. Z góry dziękuję  Łohoho
Zapisane
tomszo9669
Newbie
*
Wiadomości: 3


« Odpowiedz #407 : Czwartek, 23 Sierpień 2018, 19:35 »

Podzwoniłem, wypytałem i mam. sprężynka o której mowa posiada nr 90506-18088 lub 31240A i kosztuje 17zł i jest dostępna tylko w aso.


Zapisane
BadmanC1
Użytkownik
*
Wiadomości: 21



« Odpowiedz #408 : Czwartek, 11 Październik 2018, 12:18 »

Gdzie we Wrocławiu (lub okolice Citroen dlugoleka-biela?) wymienić sprzęgło?
C1 2012 1.0 prawie-automat.

W D&D Wrocław chcą 1200zł za robociznę. Zestaw części mam kupiony. To chyba trochę dużo co?!

Patrzcie co mi odpisali z "Citroen Biela":
"Niestety nie podejmiemy się wymiany sprzęgła, ponieważ wg nr VIN podanego przez Pana pojazd posiada skrzynię biegów sterowaną manualnie."

https://www.autodna.pl/dekoder-vin-checker
rzeczywiście pokazuje:
Typ skrzyni biegów: manualna
Skrzynia biegów: BVM C550P

Wydaje mi się, że to "P" na końcu oznacza "manualna ZAUTOMATYZOWANA" ;-)
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 11 Październik 2018, 14:42 wysłane przez BadmanC1 » Zapisane
daviiid
Użytkownik
*
Wiadomości: 6



« Odpowiedz #409 : Środa, 23 Styczeń 2019, 16:42 »

Witam, jakiej firmy polecacie sprzęgło bo moje już się 'kończy' do Peugota 107, 1.0, skrzynia manualna. Zależy mi na dobrej jakości części i całym zestawie sprzęgła i ktoś może mi powiedzieć ile mechanik może wziąć za wymianę tego sprzęgła? Kolejne pytanie, jak często powinno wymieniać się świece w silniku?
Zapisane
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomości: 2856



« Odpowiedz #410 : Środa, 06 Luty 2019, 01:28 »

sprzegło valeo 300-350zł z robocizna jakies 700-800zł
swiece trzeba wymieniac co chyba 60tys po to aby cewki nie padały
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
daviiid
Użytkownik
*
Wiadomości: 6



« Odpowiedz #411 : Piątek, 01 Marzec 2019, 15:36 »

wymieniłem sprzęgło na LUK, świece zapłonowe, akumulator, komplet filtrów i olejów razem z olejem w skrzyni, części koszt 1000 zł, robocizna 300 zł 
Zapisane
Strony: 1 ... 19 20 [21]   Do góry
Drukuj
Skocz do: