Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: [1]   Do dołu
Drukuj
Autor Wątek: STEROWANIE PRZEPUSTNICĄ  (Przeczytany 9766 razy)
sroczek20
Użytkownik
*
Wiadomości: 7


« : Czwartek, 05 Listopad 2015, 18:53 »

Witam
Jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość Uśmiech

W mojej 107 1.4 obroty podchodza tylko do 3 tys problem ustaje po ponownym uruchomieniu silnika. Problem powtarza się od 2-4 razy dziennie. Żaden mechanik nie moze uporac sie z przyczyna a kazdy kase bierze :/:/ po podpieciu do kompa wyskakuje bład P0487 (sterowanie przepustnica układu recyrkulacji spalin obwód elektryczny ) i mam pytanie od czego zacząć sprawdzanie ?? Co moze powodowac owy bład

Pozdrawiam
Zapisane
Phil_ips
Użytkownik
*
Wiadomości: 17

Megane III Grandtour 1.9 dCi + Peugeot 107 1.0


« Odpowiedz #1 : Czwartek, 05 Listopad 2015, 19:02 »

Zapewne chodzi o diesla, a jeśli tak to pewnie problem generuje EGR czyli zawór recyrkulacji spalin. Jeśli tak, zawór należy wyczyścić z nagaru i sprawdzić czy wszystko działa lub zaślepić. Nie wiem jak w tym silniku ale może być konieczne wycięcie EGR również programowo w sterowniku silnika.

Wysłane z mojego XT1032 przy użyciu Tapatalka
Zapisane
sroczek20
Użytkownik
*
Wiadomości: 7


« Odpowiedz #2 : Czwartek, 05 Listopad 2015, 19:09 »

Tak chodzi o diesla a czy wycięcie owego zaworu nie spowoduje jakis awarii zwiazanych z jego brakiem ??
Zapisane
sroczek20
Użytkownik
*
Wiadomości: 7


« Odpowiedz #3 : Sobota, 07 Listopad 2015, 20:04 »

Dziś rozebralem zawor egr i byl czysty  aha teraz auto wg nie odpala ..
Zapisane
Phil_ips
Użytkownik
*
Wiadomości: 17

Megane III Grandtour 1.9 dCi + Peugeot 107 1.0


« Odpowiedz #4 : Niedziela, 08 Listopad 2015, 09:07 »

Zawór egr nie może być czysty. Sadza musi się osądzać. Sprawdź elektrykę, czy siłownik pracuje w pełnym zakresie. W Stilo, które miałem wcześniej problem często był właśnie w bolcu, który sterował otwarciem zaworu. Potrafił się przycinać i wtedy auto traciło moc. Rozwiązania były w zasadzie 3. Rozruszanie bolca, zaślepienie dolotu blaszka lub kupno nowego. Możliwe, że po demontażu ustawił się w nieprawidłowej pozycji i dlatego teraz nie możesz odpalić auta.

Wysłane z mojego XT1032 przy użyciu Tapatalka

Zapisane
sroczek20
Użytkownik
*
Wiadomości: 7


« Odpowiedz #5 : Środa, 11 Listopad 2015, 14:21 »

Dziś kolejny raz wymontowalem zawór i rzeczywiście bolczyk ktory jest w srodku zacina sie . niestety nie da sie go bardziej rozruszac i moje pytanie jest czy przy takim bolcu mozna zaslepic egr Co? czy to cos pomoże ??
Zapisane
Phil_ips
Użytkownik
*
Wiadomości: 17

Megane III Grandtour 1.9 dCi + Peugeot 107 1.0


« Odpowiedz #6 : Piątek, 13 Listopad 2015, 20:19 »

Osobiście jestem zdania, że EGR powinien być zamontowany i sprawny, jednakże wiele osób zaślepia i jest zadowolonych. Pamiętaj, że blaszka do egra musi być nieco grubsza. Taka z puszki od piwa będzie zbyt cienka.
Druga sprawa, że może się okazać, że ze sterownika silnika też trzeba usunąć EGR programowo.
Zapisane
Jacwing
Użytkownik
*
Wiadomości: 95


« Odpowiedz #7 : Piątek, 13 Listopad 2015, 22:24 »

Jedyne co daje EGR do zaobserwowania to krótrze nagrzewanie silnika a potrzebny tylko  chyba ekooszołomom.
« Ostatnia zmiana: Piątek, 13 Listopad 2015, 22:26 wysłane przez Jacwing » Zapisane
Phil_ips
Użytkownik
*
Wiadomości: 17

Megane III Grandtour 1.9 dCi + Peugeot 107 1.0


« Odpowiedz #8 : Niedziela, 15 Listopad 2015, 07:59 »

EGR na pewno nie powoduje krótszego nagrzewania się silnika. Ma dwa zadania, dopalenie spalin i chłodzenie wtryskiwaczy. Przy sprawnym EGR w komorze spalania jest niższa temperatura.

Wysłane z mojego XT1032 przy użyciu Tapatalka

Zapisane
Strony: [1]   Do góry
Drukuj
Skocz do: