Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: [1] 2 3   Do dołu
Drukuj
Autor Wątek: moduł odcięcia zapłonu / blokada zapłonu  (Przeczytany 58447 razy)
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« : Poniedziałek, 19 Listopad 2012, 21:07 »

Chciałbym sobie zrobić odcięcie zapłonu, zwłaszcza, że to kosztuje takie śmieszne pieniądze. Czy mógłby mi ktoś  podpowiedzieć gdzie się wpiąć do:

1.   plus po stacyjce
2.   masa – czy jest jakiś punkt mocowania masy w środku w kabinie? Czy tylko pod maską?
3.   przewód rozrusznika lub pompy paliwa  

http://www.bartsoft.pl/produkty/show/18/Sensorowa-blokada-zaplonu.html


« Ostatnia zmiana: Wtorek, 27 Sierpień 2013, 13:35 wysłane przez kaliope » Zapisane

ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #1 : Poniedziałek, 19 Listopad 2012, 22:34 »

skrzynka bezpieczników?? bo jak nie to chyba tylko podejście na ECU.

ale ciągnięcia kabli do komory silnika chyba chciałbyś uniknąć prawda??
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #2 : Poniedziałek, 19 Listopad 2012, 22:46 »

1. ale tak sobie myśle, że plus po stacyjce można wziąć od radia,

2. minus chyba też od radia?Co? to to samo co uziemienie?

3. ....natomiast co z pompą paliwa? pewnie idą jakieś przewody do tyłu do baku?
Zapisane

ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #3 : Poniedziałek, 19 Listopad 2012, 23:28 »

nie z radia a ze stacyjki... a przewody od pompy? zobacz którędy idzie wiązka pod tylną kanapę. Musi iść kabiną (chyba progiem kierowcy) i wtedy multimetrem sprawdzasz w który kabel musisz się wpiąć.
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
mimi31
Użytkownik
*
Wiadomości: 40


« Odpowiedz #4 : Wtorek, 20 Listopad 2012, 09:22 »

nie z radia a ze stacyjki... a przewody od pompy? zobacz którędy idzie wiązka pod tylną kanapę. Musi iść kabiną (chyba progiem kierowcy) i wtedy multimetrem sprawdzasz w który kabel musisz się wpiąć.

Wiązka elektryczna idzie zawsze lewą stroną auta. Prawą stroną puszcza się wiązkę audio. Najlepiej wpiąć się do stacyjki zdejmując obudowę licznika. Jeśłi chcesz się wpiąć do pompy paliwa to masz dwa wyjścia: rozpruć wiążkę przy progu, poszukać czarny przewód i w niego się wpiąć. Ale uwaga! czarne są dwa- drugi jest od tylnej szyby ogrzewanej. Drugi sposób i chyba lepszy- zdjąć kanapę i instalację pompy masz na dłoni. Co do stacyjki, to kolory są takie:
granatowy- stały plus z aku
biały- ACC- pierwsza pozycja która dostarcza prąd m.in. do radia
żółty-IG1- zapłon
czarny- ST1- rozruch

Ja jestem w trakcie robienia odcięcia pompy paliwa. Robię to na przekaźniku z samopodtrzymaniem. Po włączeniu zapłonu trzeba będzie nacisnąć ukryty przycisk, który załączy przekaźnik. Ten z kolei będzie miał trzy zadania-
1. włączyć pompę paliwa
2. wyłączyć buzzer przypominający żonie o tym że musi nacisnąć przycisk
3. wyłączyć migającą diodę LED

Po wyłączeniu zapłonu przekaźnik automatycznie rozewrze styki rozłączając pompę.
Zapisane
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #5 : Wtorek, 20 Listopad 2012, 11:57 »

Bardzo dobre i proste rozwiązania...a dobrze ukryty przycisk to naprawdę świetne zabezpieczenie jest Uśmiech
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #6 : Wtorek, 20 Listopad 2012, 12:28 »

mimi31 , dzieki serdeczne za profesjonalne info....

Powiedz mi jeszcze, czy to całe ustrojstwo robisz sam? czy kupiłes jakiś gotowy moduł, bo widzę ma wiecej funkcji niż ten najprostszy wskazany przeze mnie. Chiałbym mieć tez diode led, która swieci póki magiczny sensor nie jest dotknięty.....a buzer też super rzecz....


edit:

aha....masz ten funkcje serwisową dla mechanika?
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 20 Listopad 2012, 12:32 wysłane przez kaliope » Zapisane

mimi31
Użytkownik
*
Wiadomości: 40


« Odpowiedz #7 : Wtorek, 20 Listopad 2012, 14:05 »

mimi31 , dzieki serdeczne za profesjonalne info....

Powiedz mi jeszcze, czy to całe ustrojstwo robisz sam? czy kupiłes jakiś gotowy moduł, bo widzę ma wiecej funkcji niż ten najprostszy wskazany przeze mnie. Chiałbym mieć tez diode led, która swieci póki magiczny sensor nie jest dotknięty.....a buzer też super rzecz....


edit:

aha....masz ten funkcje serwisową dla mechanika?

Wszystko robię sam.
Rzecz jest niesłychanie prosta. Więcej szczegółów podam  jutro, teraz idę do pracy.. Jedyne części to przekaźnik, dioda przycisk i buzer.
Zapisane
mimi31
Użytkownik
*
Wiadomości: 40


« Odpowiedz #8 : Środa, 21 Listopad 2012, 11:50 »

Chciałem Wam przedstawić schemat modułu odcięcia np zapłonu ale nie wiem czy dobrze wstawiłem obrazek.

a więc tak:
1. miejsce gdzie plus jest nawet po wyłączeniu zapłonu i uśpieniu ECU
2. Plus po włączeniu zapłonu (wyjaśnienie niżej)
3. masa
4. przekaźnik z 3 parami styków myślę że 1A obciążalności styków powinien starczyć.
5. ukryty przycisk
6. buzer
7. migająca dioda LED.
A. styk samopodtrzymania
B. styk wyłączenia buzera i diody LED
C. styk odcinający pompę lub cokolwiek innego uniemożliwiającego uruchomienie auta(wg inwencji montującego)
W kwestii wyjaśnienia punktu 2. Najlepiej znaleźć przekaźnik który dopiero po około 30 sek usypia ECU. Nie mam pełnego opisu schematu elektr. i nie wiem który to przekaźnik. Trzeba niestety metodą poszukiwawczą go znaleźć. Dlatego najlepiej pod ten przekaźnik się właczyć, bo jak słuysznie zauważył producent modułu przedstawionego na początku wątku, może być nerwowo gdy auto zgaśnie na światłach. Wyobraźcie sobie kobietę która nerwowo szuka przycisku a inni za nią trąbią.  Na pewno NIE! . Instalację mam już zrobioną, ale montaż pewnie będę robił dopiero w sobotę. Jak znajdę przekaźnik "usypiający" to dam znać. CHyba że ktoś z Was wie jakie jest jego oznaczenie na schemacie
Gdyby się obrazek nie wyświetlił, to możecie spojrzeć na niego i sciągnąć schemat auta tutaj
http://chomikuj.pl/mimi31/schemat+AYGO


* schemat.png (15.22 KB, 960x540 - wyświetlony 2684 razy.)
Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #9 : Środa, 21 Listopad 2012, 12:26 »

No to mamy zadanie dla naszego forumowego machera od elektroniki - Kristofch'a Uśmiech

Krzyśku, zrobisz mi coś takiego?? Chyba, że Ty mimi będziesz tak miły, żeby po sprawdzeniu poprawności działania zrobić mi kopię takiego ustrojstwa Uśmiech
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
mimi31
Użytkownik
*
Wiadomości: 40


« Odpowiedz #10 : Środa, 21 Listopad 2012, 12:52 »

No to mamy zadanie dla naszego forumowego machera od elektroniki - Kristofch'a Uśmiech

Krzyśku, zrobisz mi coś takiego?? Chyba, że Ty mimi będziesz tak miły, żeby po sprawdzeniu poprawności działania zrobić mi kopię takiego ustrojstwa Uśmiech

Myślę że jak ktoś ma minimalne pojęcie o elektronice/elektryce, to da radę sam zrobić. Ja to zrobiłem z części które mi pozostały po moim zawodzie sprzed dwudziestu lat. Gdybym miał kupować części to chyba prędzej bym się zdecydował na te 25 zł za gotowy moduł. Tym bardziej że jest on w ładnej obudowie.
Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #11 : Środa, 21 Listopad 2012, 14:58 »

ano chyba że tak Uśmiech
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #12 : Środa, 21 Listopad 2012, 15:56 »

takie cuś to w pająku można zlutować Uśmiech ale fakt faktem w obudowie to by było bardziej elegancko...dobra modyfikacja podczas zlotu Uśmiech

jak angele podłączyliśmy, wymieniliśmy głośniki to i takie cudo podłączymy Uśmiech

można zastosować (gotowca) np. coś takiego http://ase.hoste.pl/sklep/index.php?p76,przekaznik-czasowy-1tp300-z-wiazka
« Ostatnia zmiana: Środa, 21 Listopad 2012, 16:07 wysłane przez kristofch » Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #13 : Środa, 21 Listopad 2012, 16:01 »

3mam za słowo.
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
mimi31
Użytkownik
*
Wiadomości: 40


« Odpowiedz #14 : Środa, 21 Listopad 2012, 16:56 »

takie cuś to w pająku można zlutować Uśmiech ale fakt faktem w obudowie to by było bardziej elegancko...dobra modyfikacja podczas zlotu Uśmiech

jak angele podłączyliśmy, wymieniliśmy głośniki to i takie cudo podłączymy Uśmiech

można zastosować (gotowca) np. coś takiego http://ase.hoste.pl/sklep/index.php?p76,przekaznik-czasowy-1tp300-z-wiazka

Z tego co widzę to ten przekaźnik ma tylko jedną parę styków, więc raczej nie będzie się nadawał. Potrzebna jest jeszcze co najmniej druga para do samopodtrzymania.
Zapisane
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #15 : Środa, 21 Listopad 2012, 17:50 »


Jeśli chcesz się wpiąć do pompy paliwa to masz dwa wyjścia: rozpruć wiązkę przy progu, poszukać czarny przewód i w niego się wpiąć. Ale uwaga! czarne są dwa- drugi jest od tylnej szyby ogrzewanej. Drugi sposób i chyba lepszy- zdjąć kanapę i instalację pompy masz na dłoni



Ok., czyli wpinam się w progu lub przy pompie do czarnego przewodu, ale potrzebuję jeszcze masę i plus po stacyjce, a Ty piszesz:


Co do stacyjki, to kolory są takie:

granatowy- stały plus z aku
biały- ACC- pierwsza pozycja która dostarcza prąd m.in. do radia
żółty-IG1- zapłon
czarny- ST1- rozruch

Ten żółty to jest plus po stacyjce?

A co z masą? Masy rozumiem nie ma przy stacyjce tylko trzeba szukać jakieś śruby w kabinie połączonej z nadwoziem? Lub ciągnąć kabel do masy pod klapą silnika? ... jest tam zaraz przy akumulatorze
  
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 26 Sierpień 2013, 21:46 wysłane przez kaliope » Zapisane

mimi31
Użytkownik
*
Wiadomości: 40


« Odpowiedz #16 : Środa, 21 Listopad 2012, 18:30 »

Nie bardzo rozumiem co masz na myśli pisząc "plus po stacyjce". Na białym przewodzie przy stacyjce pojawia się plus kiedy kluczyk przekręcisz do pierwszej pozycji. Wtedy pojawia się np. zasilanie radia. Jak przekręcisz do drugiej pozycji to zaświecają się kontrolki w liczniku. Następna, trzecia  pozycja uruchamia rozrusznik. Jeśli chodzi o masę to takowe widziałem w okolicach przednich słupków przy nogach kierowcy i pasażera. Przy kierowcy jest dość utrudnione miejsce (tam się wpinałem z podgrzewanymi lusterkami). Lepiej poszukać masy przy nogach pasażera. Ciągnięcie masy z akumulatora mija się z celem. Poza tym żeby się przebić przez gumową przelotkę straciłem ponad godzinę podczas ciągnięcia kabelków od przednich czujników "cofania".
Zapisane
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #17 : Środa, 21 Listopad 2012, 18:58 »

plus po stacyjce, czyli prąd jest tylko wtedy kiedy kluczyk jest w stacyjce, ....żeby po prostu nie było cały czas napięcia na tym urządzeniu....więc ten biały będzie ok?
Zapisane

mimi31
Użytkownik
*
Wiadomości: 40


« Odpowiedz #18 : Środa, 21 Listopad 2012, 19:45 »

plus po stacyjce, czyli prąd jest tylko wtedy kiedy kluczyk jest w stacyjce, ....żeby po prostu nie było cały czas napięcia na tym urządzeniu....więc ten biały będzie ok?

Tak, ale kluczyk musi być przekręcony o jedną pozycję. Samo włożenie kluczyka nie włącza żadnego urządzenia w aucie.
Zapisane
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #19 : Środa, 21 Listopad 2012, 22:23 »

a powiedzcie mi...w ten jeden zabezpieczany obwód  wpinam szeregowo dwa przewody od tego modułu, i jeśli bym chciał sobie zrobić wyłącznik tego systemu, oczywiście też gdzieś ukryty, (na wypadek wizyty u mechanika lub awarii modułu) czy mógłbym wpiąć w ten obwód dodatkowe dwa przewody od włącznika? Bo rozumiem, że moduł odetnie prąd ale mój włącznik po pstryknięciu go z powrotem przywróci nawet jeśli moduł nie puści prądu?



Zapisane

Strony: [1] 2 3   Do góry
Drukuj
Skocz do: