Witamy, Go艣膰. Zaloguj si臋 lub zarejestruj.
Czy dotar艂 do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 24   Do do艂u
Drukuj
Autor W膮tek: Dob贸r oleju, fabryczny minera艂 czy zmiana na p贸艂syntetyk lub syntetyk  (Przeczytany 457036 razy)
gaga195
Maniak
***
Wiadomo艣ci: 744



« Odpowiedz #200 : 艢roda, 11 Lipiec 2012, 21:28 »

przynajmniej masz tani olej jak woda ;d
Zapisane

kristofch
V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche ma艂e porsche...


« Odpowiedz #201 : 艢roda, 11 Lipiec 2012, 22:52 »

i na extremalne upa艂y dobry U艣miech
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
adrianlos
Posiadacz
**
Wiadomo艣ci: 161



WWW
« Odpowiedz #202 : Czwartek, 12 Lipiec 2012, 20:43 »

Widz臋 ,偶e nie tylko ja mam problem z odczytaniem poziomu oleju z bagneta,
 kt贸ry za ka偶dym razem pokazuje inny poziom oleju  Co?
na przegl膮dzie stwierdzili 偶e w moim silniku brakuje litra oleju hmm??
mam zalany castrol edge profesional 5W30 i od wymiany dola艂em w somie ponad litra/~8k km
cz to jeszcze mie艣ci si臋 w normie?  Co?
Zapisane

kristofch
V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche ma艂e porsche...


« Odpowiedz #203 : Czwartek, 12 Lipiec 2012, 20:49 »

yyyy no nie wiem U艣miech a mo偶e jest to spowodowane LPG ?
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
agrestrybnik
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 177


« Odpowiedz #204 : Czwartek, 12 Lipiec 2012, 20:54 »

adrianlos , w normie toyoty to sie napewno miesci, oni na tysiac kilometrow cos kole jednego czy pultora litra dopuszczaja i nic na gwarancji nie zrobisz
Zapisane
cookie
Maniak
***
Wiadomo艣ci: 976

Sprzedam w贸zek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #205 : Pi膮tek, 13 Lipiec 2012, 14:48 »

oj tam oj nie taki tani  J臋zyk a wlasnie chce ktos totala monerala 15w40 mam prawie litr do zbycia oddam za koszt wysylki  lol

przynajmniej masz tani olej jak woda ;d
moze jak woda ale zaworow nie slychac rano na zimnym silniku  Disco Disco

co do s艂yszalno艣ci zawor贸w, to na paliwie z Shella by艂o je u mnie s艂ycha膰. jak ostatnio zacz膮艂em la膰 na Statoilu, to przesta艂o... a przecie偶 olej si臋 nie zmieni艂. teraz pojawia si臋 sporadycznie inny problem - "dzwonienie". id臋 o zak艂ad, 偶e to niewydolno艣膰 napinacza 艂a艅cucha rozrz膮du. problem znika po kr贸tkim (wystarczy 2s) przytrzymaniu silnika na obrotach oko艂o 2-2,5 krpm. mam wra偶enie 偶e chyba filtr oleju ma ju偶 dosy膰  hmm?? ...poza tym na miarce oleju praktycznie nie uby艂o (ca艂y czas mam 7-8 mm poni偶ej poziomu max - o ile dobrze to odczytuj臋).
JAk na zimnym silniku po odpaleniu nie s艂ychac zawor贸w to znak 偶e czas najwyzszy zainteresowac sie luzem zaworowym.
Zapisane
seraphine
Posiadacz
**
Wiadomo艣ci: 307


« Odpowiedz #206 : Pi膮tek, 13 Lipiec 2012, 21:10 »

ale kto? ja? m贸j bolid ma dopiero 20Kkm.

poza tym zauwa偶y艂em, 偶e to dzwonienie pojawia si臋 na drugi dzie艅 po "dziadkowej je藕dzie". jak 艣mielej u偶ywam gazu i mocniej wkr臋cam go na obroty, to na drugi dzie艅 raczej nic nie zadzwoni.... ja tam m贸wi臋, 偶e to filtr oleju - w poniedzia艂ek biedrona idzie na przegl膮d, to dostanie 艣wie偶ego smarowid艂a i nowy filtr. to dzwonienie to raczej nie zawory tylko 艂a艅cuch. w艂a艣ciwie to przypomina troch臋 rezonowanie metalowej obudowy...  Co? taki sam problem chyba wyst臋powa艂 w corsach b 1.0 na 艂a艅cuchu - jak oleju nie by艂o pod maksimum, to dawa艂o si臋 s艂ysze膰 艂a艅cuch z powodu s艂abo pracuj膮cego hydraulicznego napinacza.


edit:

@adrianlos: tak teraz spojrza艂em, 偶e je藕dzisz na 5W30 - nie wiem, czy mo偶e to nie jest przyczyn膮 ubytk贸w oliwy. og贸lnie LPG ma przecie偶 wy偶sz膮 temperatur臋 spalania ni偶 PB, a olej 30-ka nie jest przeznaczony do tropik贸w, tylko do strefy umiarkowanej w po艂膮czeniu z benzyn膮... og贸lnie to taki "nisko-emisyjny miejski eko-wynalazek" (w pierwszej kolejno艣ci ma by膰 ekologiczny). pokombinuj mo偶e jednak z czym艣 w rodzaju 5w40...bo to jedyne, co mi przychodzi do g艂owy  Pobudka!
« Ostatnia zmiana: Pi膮tek, 13 Lipiec 2012, 21:18 wys艂ane przez seraphine » Zapisane

Br膮zowiutki Duster II klekot 4x4
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 2856



« Odpowiedz #207 : Sobota, 14 Lipiec 2012, 00:02 »

ja mam 5w40 i narazie wszystko jest ok!!!!!!
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
adrianlos
Posiadacz
**
Wiadomo艣ci: 161



WWW
« Odpowiedz #208 : Czwartek, 19 Lipiec 2012, 20:06 »

@seraphine
Dzi臋ki za sugestie, przy najbli偶szej sposobno艣ci wymieni臋 olej na 5W40 - zobaczymy czy apetyt na olej mu si臋 zmieni. 艁ohoho
Zapisane

gg130585
Newbie
*
Wiadomo艣ci: 2


« Odpowiedz #209 : Niedziela, 12 Sierpie艅 2012, 10:38 »

Witam, ja odswieze troszke watek:) Czytam tutaj i widze, ze ogolnie nie ma problemu z przejsciem na syntetyk, ale wiekszosc osob pisze, ze ich wymiana bedzie lub byla przy gora kilkunastu tysiacach. Mi niedawno skonczyla sie gwarancja i nie chcialbym zalewac malucha mineralnym jak to bylo w ASO citroena. Problem polega na tym, ze przejechalem prawie 60 tys na mineralnym i czy to nie robi problemu?

Zapisane
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 2856



« Odpowiedz #210 : Niedziela, 12 Sierpie艅 2012, 11:44 »

60tys hmmm ja bym nieryzykowal ..... ale kazdy zrobi jak chce ...ja zmienilem przy 20tys na syntetyk i tez sie wachalem troszke
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
kristofch
V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche ma艂e porsche...


« Odpowiedz #211 : Niedziela, 12 Sierpie艅 2012, 12:24 »

jak ju偶 to moim zdaniem ew. na p贸艂syntetyk.
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
gg130585
Newbie
*
Wiadomo艣ci: 2


« Odpowiedz #212 : Poniedzia艂ek, 13 Sierpie艅 2012, 11:54 »

Dzieki za odpowiedzi;) chyba zostane przy tym mineralnym;) Sugestie sa zeby lepiej nie ryzykowac to nie bede:) Moze byc wiecej szkody niz pozytku...
Zapisane
agrestrybnik
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 177


« Odpowiedz #213 : Poniedzia艂ek, 13 Sierpie艅 2012, 14:09 »

w pazot 106 1.0 . przebieg ponad 80 tys, jak go kupilem(1996r) zmienilem olej(samochod z Francji sprowadzony),wlalem lotosa srebrnego 10w/40,przed wymiana na ten olej a troche jezdzilem nim, silnik byl suchutki, po wymianie na ten olej rozciekl sie ze wszystkich mozliwych stron, cza bylo dolewac tak z pul litra na 2000km,,prawdopodobnie francuz lal do niego mineralny, a ja go pulsyntetykiem rozszczelnilem, majac 232 tys i non stop na tym polskim oleju ,odwiedzil motoryzacyjny cmentarz w 2008 r, teraz aygolot go zastepuje,
Zapisane
janq
V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 459



« Odpowiedz #214 : Poniedzia艂ek, 13 Sierpie艅 2012, 15:16 »

Dzieki za odpowiedzi;) chyba zostane przy tym mineralnym;) Sugestie sa zeby lepiej nie ryzykowac to nie bede:) Moze byc wiecej szkody niz pozytku...
Zmie艅 na p贸艂syntetyk, jak nie chcesz ryzykowa膰 z pe艂nym syntetykiem, ale nie zostawaj na oleju mineralnym.

Ja zmieni艂em olej przy 25kkm po poprzednim w艂a艣cicielu, na  Castrola 5W40, nast臋pna wymiana b臋dzie na Motula X-Clean 5W40
« Ostatnia zmiana: Poniedzia艂ek, 13 Sierpie艅 2012, 15:18 wys艂ane przez janq » Zapisane

aygo_driver
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 797



« Odpowiedz #215 : Czwartek, 30 Sierpie艅 2012, 15:06 »

Zastanawiam si臋 na jaki wymieni膰 u siebie. Ju偶 16k km posz艂o, wi臋c najwy偶sza pora na oliw臋. Pytanie czy warto la膰 np. MOTULa 8100 X-cess 5W40, czy mo偶e wystarczy Total Quartz 9000 5W40 za po艂ow臋 ceny Co?
Zapisane

seraphine
Posiadacz
**
Wiadomo艣ci: 307


« Odpowiedz #216 : Czwartek, 30 Sierpie艅 2012, 15:59 »

A na czym je藕dzi艂e艣 do tej pory? Ja tam na Totala nie narzekam, fakt 偶e u偶ywam wersji 5W40 "energy" a patrz膮c na dane producenta, to ma parametry (g臋sto艣ci w r贸偶nych temperaturach itp.) zbli偶one do niekt贸rych 0W40... tylko na ile one s膮 trwa艂e w ca艂ym okresie u偶ytkowania.
Zapisane

Br膮zowiutki Duster II klekot 4x4
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomo艣ci: 5856


by艂 sobie kiedy艣 107RC...


WWW
« Odpowiedz #217 : Czwartek, 30 Sierpie艅 2012, 16:03 »

wystarczy膰 na pewno wystarczy, tylko pytanie o Twoje preferencje.

Ja je偶d偶臋 na motulu od drugiej wymiany (czyli przy przebiegu 20k km), ale to m贸j wyb贸r.
Zapisane

Pzdr from 艁DZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (s艂u偶bow贸z)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(呕onowozide艂)

By艂y:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
aygo_driver
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 797



« Odpowiedz #218 : Czwartek, 30 Sierpie艅 2012, 16:42 »

Problem w tym, 偶e nie wiem na czym je藕dzi艂em i nie ma za bardzo jak sprawdzi膰... ale przy tym przebiegu to chyba nie gra jeszcze a偶 takiej roli.

Preferencje, tzn? Lubi臋 czasem przewietrzy膰 zawory, nie tylko na publicznych drogach J臋zyk
Zapisane

BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 2856



« Odpowiedz #219 : Czwartek, 30 Sierpie艅 2012, 17:06 »

ja mam totala 5w40 qartz i jest spoko wyatarczy !!!!!
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
Strony: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 24   Do g贸ry
Drukuj
Skocz do: