Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: [1]   Do dołu
Drukuj
Autor Wątek: Pasek klinowy - usterki, diagnoza, naprawa  (Przeczytany 26066 razy)
aero
Newbie
*
Wiadomości: 2


« : Sobota, 26 Marzec 2011, 14:50 »

witam
jak w temacie - nie mam żadnych rysunków, schematów itp, a miejsca żeby sprawdzic jak to jest mocowane niestety nie ma
zazwyczaj wystarczy poluzowac alternator, ale tutaj poluzowałem mocowanie alternatora (górne), ale nawet łyżką nie jestem w stanie tego przesunąc,
Zapisane
kasia2011
Newbie
*
Wiadomości: 1


« Odpowiedz #1 : Wtorek, 03 Maj 2011, 11:18 »

hey
my ostatnio wymienialiśmy pasek. Oprócz poluzowania alternatora musisz jeszcze poluzować (odkręcić) taką obejmę (od góry jak otworzysz klapę jest taka śrubka-trzpień, którą musisz odkręcić) i wtedy pasek się luzuje. Po założeniu też tam dociągasz.
mam nadzieję, że ci pomogłam.
Pozdrawiam
Zapisane
Lookie
Użytkownik
*
Wiadomości: 14


C1r1


« Odpowiedz #2 : Środa, 03 Sierpień 2011, 15:36 »

Proszę o pomoc w zakupie paska klinowego do mojego szerszenia C1 bez klimy poj 1.0 -  widzę że się przeciera i długo nie pociągnie.
Dzwonie tu i tam i nigdzie nie mają...
Zapisane
tom02
Klubowicz
*
Wiadomości: 276



« Odpowiedz #3 : Środa, 03 Sierpień 2011, 17:04 »

Proszę cenowo paski w focie wyglądają tak

AE    35.65 [PLN]
   
BOSCH    52.03 [PLN]
   
GATES    47.33 [PLN]
   
SKF    29.18 [PLN]

A w intercarsie tak:
 BOSCH

1 987 948 391  1 987 948 391   51.17  4   
1 987 AE0 743         
1 987 946 011  1 987 946 011   38.06  2   

 CONTITECH

6PK1210  6 PK 1210   62.37  0   
6PK850  6 PK 850   49.88  >9   

 DAYCO

6PK1209  DAY6PK1209   60.41  0   
6PK850  DAY6PK850   38.50  6   

Sam też chce sobie kupić 1 na zapas na drogę, więc jeżeli w okolicy nie masz hurtowni mogę pomóc Uśmiech

Zapisane

kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #4 : Niedziela, 11 Marzec 2012, 15:37 »


 DAYCO 6PK850 


A czy to nie powinien być 6PK853 ?
http://e-autoparts.pl/pasek-klinowy-wielorowkowy-p-253066.html
http://www.doctorcarparts.co.uk/6pk853-alternator-fan-belt-peugeot-107-05-292563-prd1.htm?pSearchQueryId=16524
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 11 Marzec 2012, 15:39 wysłane przez kaliope » Zapisane

kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #5 : Piątek, 22 Czerwiec 2012, 17:43 »

Rozumiem, że po wymianie paska należy dokręcać śrubę nr 1 aby go napiąć, a potem jak już będzie dobrze napięty trzeba mocno dokręcić śrubę nr 2 żeby pasek sie nie poluzował w przyszłości?

Zapisane

BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomości: 2856



« Odpowiedz #6 : Sobota, 23 Czerwiec 2012, 00:22 »

 tam chyba jeszcze jedna srube poluzowac od alternatora bo moze byc slabo z naciagiem .......... juz nie pamietam dokladnie ale cos takiego bylo  bo pompe wody wymienialem i jedna srubka nr 2 nie poluzni na tyle alternatora ale warto zobaczyc i zapamietac polozenie paska bo jasie motalem  lol lol lol rade miec fotke paska w telefonie  OK
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
panikara
Użytkownik
*
Wiadomości: 6


« Odpowiedz #7 : Niedziela, 01 Grudzień 2013, 01:15 »

Witajcie!
Nie wiem, czy po tylu miesiącach mogę się tu dopisać ze swoim problemem i właściwie nie wiem, czy mój problem dotyczy właśnie paska klinowego. Jednak od kilku dni słyszę dziwny dźwięk właśnie z tej okolicy (gdy otworzy się maskę, to lepiej słychać, że to właśnie stamtąd wydobywa się dźwięk) - tak jakby turkotanie (jak w traktorze;) lub tarcie Co?. Słychać go cały czas, a gdy dodaję gazu, to turkot przyspiesza. Wiadomo, że na odległość nikt nic nie poradzi, ale prosiłabym o taką wstępną minidiagnozę Mrugnięcie. Moje autko ma 6 lat i 96kkm przebiegu.
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi i porady Mrugnięcie
Zapisane
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomości: 2856



« Odpowiedz #8 : Niedziela, 01 Grudzień 2013, 01:19 »

moze to pompa wody ..... jak turkotanie to pewnie lozysko padlo w pompie lub alternatorze ..... wiec pasek zdemontuj i pokręć kołem od pompy wody i kołem od altka i wszystko sie wyjaśni  

ps 96 tys wiec ma prawo pompa sie posypac jest o tym temat .....
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 01 Grudzień 2013, 01:22 wysłane przez BOBAS349FK » Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
panikara
Użytkownik
*
Wiadomości: 6


« Odpowiedz #9 : Niedziela, 01 Grudzień 2013, 01:24 »

Pompa wody była wymieniana ponad 2 lata temu i pamiętam, że wtedy był inny dźwięk - coś jakby pisk.  Z kolei alternator był wymieniany rok temu. Czy mimo tego mogło paść jedno z tych łożysk? Ogólnie jestem totalnie ciemna w tym temacie i i tak będę musiała gdzieś podjechać, tylko chciałabym mieć jako takie pojęcie, żeby mi nikt kitu nie wcisnął;)
Zapisane
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomości: 2856



« Odpowiedz #10 : Niedziela, 01 Grudzień 2013, 01:25 »

http://c1aygo107.net/index.php?topic=1030.0

wiec tak jak mowe pan mechanikles demontuje przy tobie pasek a Ty z nim słuchasz czy to pompa czy cos innego ale pompa ponad dwa lata temu wymieniana a ile od tamtej pory zrobione Co?? mi padła jak auto miało zaledwie 14tys km wiec prawie mowe auto
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 01 Grudzień 2013, 01:28 wysłane przez BOBAS349FK » Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
panikara
Użytkownik
*
Wiadomości: 6


« Odpowiedz #11 : Niedziela, 01 Grudzień 2013, 01:40 »

Ciężko mi powiedzieć, ile dokładnie zrobiłam km przez ten czas, ale może być i nawet ponad 20 tys;/. Kurcze, skoro po 14 pada, to po 20 tym bardziej! Fatalnie. W każdym razie dziękuję za link i porady! Rzeczywiście tak zrobię - pojadę i będę słuchać przy mechaniku Mrugnięcie Dziękuję jeszcze raz:)
Zapisane
panikara
Użytkownik
*
Wiadomości: 6


« Odpowiedz #12 : Niedziela, 01 Grudzień 2013, 01:42 »

Ooo to jest właśnie ten dźwięk! http://www.youtube.com/watch?v=AC_q2M_ZQ2s&feature=youtu.be
Zapisane
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomości: 2856



« Odpowiedz #13 : Niedziela, 01 Grudzień 2013, 03:16 »

proszę bardzo nasze forum po to jest aby pomagać i cieszyć sie trojaczkiem  lol lol ja stawiam na pompę no chyba ze łańcuch od rozrządu sie tak wyciągnął ze szumi bo trze o obudowę ale to raczej sie nie zdarza  Łohoho
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 01 Grudzień 2013, 16:18 wysłane przez BOBAS349FK » Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #14 : Niedziela, 01 Grudzień 2013, 11:35 »

pytanie czy wsadzili wtedy pompe nowego typu czy starego? Jeśli starego to szlag ja mógł szybko trafić. Również stawiam na pompę, ale tak jak kolega pisze, niech pechanik ściagnie pasek przy tobie i pokręci kołami pasowymi od altka i pompy i wszystko jasne. Do tego ewentulanie koło od klimy, jeśli masz
Zapisane

panikara
Użytkownik
*
Wiadomości: 6


« Odpowiedz #15 : Niedziela, 01 Grudzień 2013, 21:33 »

Nie mam klimatyzacji, wiec zostają pompa i alternator. A niestety nie mam pojęcia, na jaki typ ta pompa została wymieniona:(. W każdym razie mam jeszcze jedno - dość głupie - pytanie: czy jeśli już słyszę te dźwięki (jak z nagrania na youtube), to czy jeszcze mogę jeździć autkiem? Problem polega na tym, że mogę jechać do mechanika dopiero wtedy, gdy dostanę wolne w pracy:( (liczę, że uda się to zrobić w czwartek lub w piątek w nadchodzącym tygodniu). I teraz nie wiem, czy lepiej przerzucić się na komunikację miejską, czy mogę jeszcze trochę pojeździć?  hmm??. Pamiętam, że jak stara pompa była na wykończeniu totalnym, to wydobywał się pisk z tamtej okolicy. Teraz jest tylko ten turkot...  hmm??
Zapisane
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #16 : Niedziela, 01 Grudzień 2013, 21:37 »

ja jeździłem póki pompa się całkiem nie zatarła, stanęła, i zerwała pasek. Wtedy trzeba wyłączyć silnik i laweta lub hol. Także możesz jeździć...to niczemu nie przeszkadza, tylko trzeba być gotowym na to co ja miałem.

A co do pompy wody, tu Ci zestawiłem starą i nową. Zauważasz, że ta stara jest z jednolitej, płaskiej blachy, dość cienkiej, natomiast ta nowa po prawej ma blachę ze strukturą, różne wpusty i wypusty, nawet tam gdzie idzie śruba jest dodatkowy grubszy pierścień. I teraz, jak się spojrzy na pompę, to będzie widać czy stara czy nowa, nie trzeba jej wyciągnąć, tylko kuknąć na nią


« Ostatnia zmiana: Niedziela, 01 Grudzień 2013, 21:46 wysłane przez kaliope » Zapisane

BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomości: 2856



« Odpowiedz #17 : Niedziela, 01 Grudzień 2013, 23:39 »

keliope stare pompy z blachy to sa tłoczone z blaszki od konserw a ta nowa to odlew z amelinium  lol lol
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
vivalamota
Newbie
*
Wiadomości: 2


« Odpowiedz #18 : Sobota, 21 Październik 2017, 19:26 »

witam,
przymierzam się do kupna toyoty aygo 2012 rok. benzyna z klimatyzacją.
czy jeśli będę wymieniał pasek klinowy i pompę wody to od razu wymienić "rolki" od alternatora i od kompresora klimatyzacji i napinacz?
Czy tego się nie wymienia? Wystarczy wymienić samą pompę wody i pasek?
Zapisane
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomości: 2856



« Odpowiedz #19 : Sobota, 21 Październik 2017, 22:44 »

wystarczy pasek i pompe jesli tego wymaga
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
Strony: [1]   Do góry
Drukuj
Skocz do: