Witamy, Go艣膰. Zaloguj si臋 lub zarejestruj.
Czy dotar艂 do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: [1] 2 3   Do do艂u
Drukuj
Autor W膮tek: Zawory - regulacja, dyskusja  (Przeczytany 74185 razy)
dogberry
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 70



« : Niedziela, 11 Pa藕dziernik 2009, 10:19 »

Witam

Jak to jest z tym w Aygo z silnikiem 1.0? Na starym forum znalaz艂em takie co艣. http://forum.myaygo.pl/index.php?s=&showtopic=1761&view=findpost&p=12172

OK, ja mam gaz wi臋c co ile km musz臋 to robi膰? I jakie orientacyjne ceny i czy to jest trudne?

Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: 艢roda, 24 Pa藕dziernik 2012, 22:19 wys艂ane przez kaliope » Zapisane

ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomo艣ci: 5856


by艂 sobie kiedy艣 107RC...


WWW
« Odpowiedz #1 : Niedziela, 11 Pa藕dziernik 2009, 15:54 »

a czemu otwiera si臋 link dotycz膮cy yaris贸w??
Zapisane

Pzdr from 艁DZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (s艂u偶bow贸z)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(呕onowozide艂)

By艂y:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 2553



« Odpowiedz #2 : Poniedzia艂ek, 12 Pa藕dziernik 2009, 10:48 »

tam jest rozmowa o yarisie I on ma ca艂kowicie inny silnik, nasz  ma mechaniczn膮 regulacj臋 zawor贸w
« Ostatnia zmiana: Poniedzia艂ek, 06 Kwiecie艅 2015, 00:27 wys艂ane przez kaliope » Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
cookie
Maniak
***
Wiadomo艣ci: 976

Sprzedam w贸zek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #3 : Poniedzia艂ek, 12 Pa藕dziernik 2009, 14:49 »


Nie widzia艂臋m i nie bada艂臋m tematu ale japo艅czycy jako艣 opornie podchodza do tematu hydraulicznych popychaczy wiec wcale bym sie nie zdziwi艂 gdyby regulacja by艂a mechaniczna robiona po pewnie 90 tys km albo je艣li wczesniej pojawi膮 sie jakie艣 objawy. Mnie sie wydaje, 偶e u mnie s艂ychac na zimno charakterystyczne cykanie luzu zaworowego kt贸re cichnie po rozgrzaniu silnika. Przy hydraulicznych popychaczacz i nowym silniku zawory cichn膮 natychmaist po odpaleniu.
« Ostatnia zmiana: Poniedzia艂ek, 06 Kwiecie艅 2015, 00:27 wys艂ane przez kaliope » Zapisane
jacjan
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 27


« Odpowiedz #4 : Poniedzia艂ek, 12 Pa藕dziernik 2009, 21:16 »

Instrukcja Obs艂ugi  AYGO

str. 282

Luz zaworowy na zimnym silniku

Silnik 1KR-FE - mechaniczna regulacja zawor贸w

Dolotowe 0,145 - 0,235
Wydechowe 0,275 - 0,365

Wi臋c si臋 reguluje z tego co pami臋tam co 90 000km.
 
Silnik 2WZ-TV ma hydrauliczne kasowanie luz贸w zaworowych.

Troche wiecej informacji o tym 偶e silniki i skrzynia bieg贸w pochodz膮 z wa艂brzyskiej fabryki Toyoty mo偶na znale藕膰 pod da艂膮czonym linkiem
Silnik ten jest montowany zar贸wno w trojaczkach TPCA jak i w Yarisie r贸偶ni膮 si臋 tylko kilkoma drobnymi szszeg贸艂ami.
http://www.toyotapl.com/walbrzych/index.php?id_kat=50
http://www.toyotapl.com/walbrzych/images/news/kat_50/specyfikacja_techniczna_silnika.pdf


Benzynowy silnik, kt贸ry znajduje si臋 w waszych czterech ko艂ach (silnik roku 2007 i 2008) tak naprawd臋 jest konstrukcji Daihatsu. Projekt starego silnika zosta艂 kupiony i mocno przekonstruowany  przez Toyot臋.
Jako ciekawostk臋 mog臋 wam jeszcze poda膰, 偶e ten silnik montowany jest w wielu innych autach np:

Toyota Passo/Daihatsu Boon
Toyota Vitz/Yaris (2005鈥)
Toyota iQ
Daihatsu Cuore L276 (09.2007-)
Daihatsu Sirion M300
Subaru Justy (2008-)


* Daihatsu.jpg (194.66 KB, 500x375 - wy艣wietlony 4740 razy.)

* aygocutawayhn5.jpg (154.19 KB, 750x868 - wy艣wietlony 5307 razy.)
« Ostatnia zmiana: Poniedzia艂ek, 06 Kwiecie艅 2015, 00:26 wys艂ane przez kaliope » Zapisane
kristofch
V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche ma艂e porsche...


« Odpowiedz #5 : Wtorek, 13 Pa藕dziernik 2009, 14:40 »




...przy hydraulicznych te偶 cyka i cichnie po nagrzaniu silnika- fakt od艣膰 szybko ale cyka - mam tak w seicento z silnikiem 899ccm
« Ostatnia zmiana: Poniedzia艂ek, 06 Kwiecie艅 2015, 00:29 wys艂ane przez kaliope » Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
cookie
Maniak
***
Wiadomo艣ci: 976

Sprzedam w贸zek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #6 : 艢roda, 14 Pa藕dziernik 2009, 09:50 »

Mozliwe cho膰 w kilku autach z grupy vw kt贸re mia艂em okazj臋 pods艂uchwiac cykanie znika艂o niemal natychmiast po odpaleniu. Mo偶e to za艣艂uga oleju. Podobno fabrycznie trojaczki wychodza z fabryki na 15w40, a wszystkie znane mi samochody z hydraulicznymi popychaczami smigaja na synetetyku.
Zapisane
cookie
Maniak
***
Wiadomo艣ci: 976

Sprzedam w贸zek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #7 : Poniedzia艂ek, 19 Pa藕dziernik 2009, 10:50 »

moge sie myli膰 ale jak zmienia艂em w sobot臋 olej i filtry to wydaje mi sie 偶e gdzies na korpusie czy g艂owicy mign臋艂o mi oznaczenie 1KR-FE z czego wynika艂oby 偶e mam silnik z mechaniczn膮 regulacj膮 zawor贸w i pasowa艂oby to nawet do odg艂os贸w wydawanych przez ten silnik na zimno.
Zapisane
odl
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 489



« Odpowiedz #8 : Poniedzia艂ek, 19 Pa藕dziernik 2009, 15:54 »

bo 2WZ-TV to chyba diesel.. ;-)
Zapisane
edv
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 6


« Odpowiedz #9 : Sobota, 20 Marzec 2010, 21:08 »

mam tak膮 ciekawostk臋, jestem posiadaczem yarisa ale z tym samym silnkiem co trojaczki czyli 1.0 - 3 cylindry i jestem ciekawy jak to naprawd臋 jest, czy w tym silniku jest hudraulika czy mechanika, bo w instrukcji obs艂ugi jest napisane 偶e s膮 popychacze mechaniczne i 偶e luz zaworowy sprawdza si臋 i ewentualnie reguluje co 90 ty艣. km. Natomiast jak by艂em na przegl膮dzie 90 ty艣, to mechanik powiedzia艂 偶e zagl膮da艂 pod pokrywe i jest tam hydraulika i 偶e si臋 nie reguluje zawor贸w, Wczoraj przegl膮da艂em "motor" i w te艣cie C1, pandy i picanto, by艂o w opisie silnika z C1 偶e jest tam hydraulika zawor贸w.
Zapisane
kristofch
V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche ma艂e porsche...


« Odpowiedz #10 : Niedziela, 21 Marzec 2010, 11:09 »

edv zapraszam do opisania autka i wra偶e艅 z u偶ytkowania http://c1aygo107.net/index.php?topic=390.msg6417#new
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 21 Marzec 2010, 11:23 wys艂ane przez kristofch » Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
jacjan
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 27


« Odpowiedz #11 : 艢roda, 24 Marzec 2010, 10:44 »

Ksi膮偶ka podaje prawd臋 silnik 1KR-FE nie posiada hydraulicznych kasownik贸w luz贸w zaworowych. Na do艂膮czonym zdj臋ciu wyra藕nie wida膰 zwyk艂膮 szklank臋 popychacza zawor贸w bez hydrauliki.


* 1KR-FE g艂owica.JPG (64.25 KB, 820x613 - wy艣wietlony 10403 razy.)
Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomo艣ci: 5856


by艂 sobie kiedy艣 107RC...


WWW
« Odpowiedz #12 : 艢roda, 24 Marzec 2010, 11:44 »

kurcze cz艂owiek si臋 ca艂e 偶ycie uczy 艁ohoho

wielkie dzi臋ki za to foto rozwiewaj膮ce wszelkie domys艂y!
Zapisane

Pzdr from 艁DZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (s艂u偶bow贸z)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(呕onowozide艂)

By艂y:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
cookie
Maniak
***
Wiadomo艣ci: 976

Sprzedam w贸zek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #13 : Czwartek, 25 Marzec 2010, 09:07 »

kurcze cz艂owiek si臋 ca艂e 偶ycie uczy 艁ohoho

wielkie dzi臋ki za to foto rozwiewaj膮ce wszelkie domys艂y!
W zesz艂ym roku o tym dyskutowalismy i z tego co ja pamietam to doszlismy do wniosku ze silnik toyoty jest bez hydrauliki za艣 diesel ma hydrauliczne popychacze. M贸j z pewno艣cia na zimno nie chodzi jak by mial hydro-popychacze a jak ktos ma na zimnym silniku cisze to moze powinien sprawdzi膰 luzy. M贸j na zimno chodzi jak sieczkarnia a jak sie rozgrzej jest cisza.
Z inej beczki zna ktos luzy zaworowe do tego silnika?
Zapisane
hecki
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 8


« Odpowiedz #14 : Sobota, 30 Pa藕dziernik 2010, 09:40 »

no i ja mam z tym problem...handluje cz臋艣ciami i to co widz臋 na zdj臋ciu wygl膮da mi na hydraulike (grupa vw ma identyczne) Smutny dodam,偶e m贸j egzemplarz na zimnym silniku stuka jakby nie mia艂 oleju U艣miech troche mnie to martwi  wi臋c jak napiszecie ,偶e to normalne troch臋 mnie to uspokoi:)
Zapisane
cookie
Maniak
***
Wiadomo艣ci: 976

Sprzedam w贸zek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #15 : Wtorek, 02 Listopad 2010, 13:22 »

no i ja mam z tym problem...handluje cz臋艣ciami i to co widz臋 na zdj臋ciu wygl膮da mi na hydraulike (grupa vw ma identyczne) Smutny dodam,偶e m贸j egzemplarz na zimnym silniku stuka jakby nie mia艂 oleju U艣miech troche mnie to martwi  wi臋c jak napiszecie ,偶e to normalne troch臋 mnie to uspokoi:)
To normalne przy mechanicznie regulowanych luzach zaworowych. Japo艅czyki generalnie nielubia tego szwabskiego wymys艂u z hydraulicznym kasowaniem luzu zaworowego. Zna kto艣 jaki艣 silnik japo艅ski z hydraulik膮 na zaworach?
Mimo to silniki te nie cierpia przy tym na skr贸cona zywotnios膰, a regulacja luzu jest niezbedna raczej 偶adko. Mam w rodzinie 3 japo艅ce z przebiegami powyzej 100tys km. jeden ma 180tys drugi 120 tys i w 偶adnym nie by艂o potrzeby regulacji zawor贸w. Pierwszy to avesis d4d drugi mi misiek l200.  Wczesnie by艂yt w rodzinie 3 avensy w tym 2 benzynowe, wszystkie sz艂y do ludzi z przebiegami w okolicy 200tys km i w zadnym nieby艂y regulowane luzy zaworowe. nic tez nie wskazywa艂o na konieczno艣c ich korygowania.
Mia艂em za to kiedys vw z silniczkiem 1,3 na gaxniku i od przebiegu ok 50-70 tys km zacze艂o si臋 kapryszenie hydrauliki i konieczno艣c cudowania z oliw膮 bo hydraulika nie chcia艂a siedziec cicho na niczym innym niz syntetyk.
Zapisane
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 2553



« Odpowiedz #16 : Wtorek, 02 Listopad 2010, 13:26 »

Cytuj
Zna kto艣 jaki艣 silnik japo艅ski z hydraulik膮 na zaworach?

jasne EJ20G z subaru imprezy/legacy turbo. taki jaki mialem.

a wiesz ze tu (1kr-fe) musisz wymienic te "popychacze" zeby luzy wyregulowac? nie ma magicznych srubek czy blaszek lub podkladek.
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
cookie
Maniak
***
Wiadomo艣ci: 976

Sprzedam w贸zek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #17 : Wtorek, 02 Listopad 2010, 13:27 »

Mam stosunkowo nowy silnik- aktualny przebieg to 14 tys i jesli chodzi o zawory to ich odg艂osy od nowo艣ci sa identyczne. PO odpaleniu przez oko艂o 2-3 minuty s艂ycha膰 zawory ale w miar臋 r贸wnomiernie. nie da si臋 zauwazyc jakiegos g艂o艣niejszego cykania. PO z艂apaniu jakotakiej temoperatury co w obecnych temperatyurach trwa ok o艂o 2-3 minut jest ju偶 zupe艂na cisza. jesli u ciebie jest tak samo to nie masz si臋 czym przejmowa膰. POza tym regulacja zawor贸w jest du偶o ta艅sza ni偶 wymiana hydraulicznych popychaczy.
Zapisane
cookie
Maniak
***
Wiadomo艣ci: 976

Sprzedam w贸zek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #18 : Wtorek, 02 Listopad 2010, 13:30 »

Cytuj
Zna kto艣 jaki艣 silnik japo艅ski z hydraulik膮 na zaworach?

jasne EJ20G z subaru imprezy/legacy turbo. taki jaki mialem.

a wiesz ze tu (1kr-fe) musisz wymienic te "popychacze" zeby luzy wyregulowac? nie ma magicznych srubek czy blaszek lub podkladek.
No to kiszka ale mysle 偶e nawet jesli spotka to kogo艣 po 200tys km to nie b臋dzie tragedii. Wydatki podobne pewnie jak w popychaczach hydraulicznych.

Co do subaru to dla mnei lekka egzotyka ale w hodzie i toyocie mechaniczne popychacze to standard nawet w nowych samochodach. Niemce montuja to od lat 80tych, a mo偶e nawet wczesniej.
Zapisane
hecki
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 8


« Odpowiedz #19 : 艢roda, 03 Listopad 2010, 12:10 »

Mam C1...oni od nowo艣ci zalewaj膮  15w40 ja po 60 tysiach zmieni艂em na 10w/40 castrola i by膰 mo偶e to jest  powodem g艂o艣nej pracy (klepanie jakby zawor贸w) poniewa偶 w Citroenie (Wroc艂aw-Tubek) nie mieli poj臋cia o tym ,偶e jest tam 艂a艅cuch to nawet do nich nie dzwonie pyta膰 Na pewno NIE! zadzwoni艂em natomiast do Toyoty.Go艣膰 powiedzia艂 ,偶e nigdy nie regulowali zawor贸w w Aygo zasugerowa艂 napinacz 艂a艅cucha ,kt贸ry to czasem wymieniali (w Citroenie 140,- w Toyocie 170,-:))no i by si臋 jako艣 zgadza艂o (jest  hydrauliczny wiec i temp. i olej ma wp艂yw na jego prace)co radzicie zmieni膰 olej czy wymienia膰 ten napinacz?
Zapisane
Strony: [1] 2 3   Do g贸ry
Drukuj
Skocz do: