Gozdi
Gość
|
|
« Odpowiedz #60 : Piątek, 09 Grudzień 2016, 09:32 » |
|
Po wymianie płynu chłodzącego przestało "klepać" ,ale tylko na miesiąc, potem to samo. to nienasmarowany łańcuch rozrządu tak stuka, jak się olej rozejdzie po silniku to przestaje po paru minutach pracy. Problem uważam za rozwiązany✔
|
|
« Ostatnia zmiana: Środa, 24 Kwiecień 2019, 19:20 wysłane przez Gozdi »
|
Zapisane
|
|
|
|
kaliope
SUPER MODERATOR
Wiadomości: 1396
Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti
|
|
« Odpowiedz #61 : Piątek, 09 Grudzień 2016, 22:07 » |
|
Sorry, ale niestworzone rzeczy opowiadasz. Co ma płyn chłodzący do klepania? Nic.....totalnie nic. Zaraz się dowiem że po wymianie płynu do spryskiwacza silnik chodził inaczej. Nawet jakby klapała pompa wody, co nie jest możliwe, to klepałaby i na starym płynie i na nowym płynie. Bo płyn to płyn, jest taki sam, ten starszy tylko zamarza przy innej temperaturze.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
poldi76
Użytkownik
Wiadomości: 33
|
|
« Odpowiedz #62 : Sobota, 10 Grudzień 2016, 15:10 » |
|
Gozdi próbowałeś zdjąć pasek osprzętowy?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
poldi76
Użytkownik
Wiadomości: 33
|
|
« Odpowiedz #63 : Sobota, 10 Grudzień 2016, 15:14 » |
|
czyli "bracia " z Rosji twierdzą że to wałek rozrządu?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kaliope
SUPER MODERATOR
Wiadomości: 1396
Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti
|
|
« Odpowiedz #64 : Sobota, 10 Grudzień 2016, 20:23 » |
|
no tak ktoś twierdzi w komentarzu do filmiku. Czyli co najmniej dwa podejrzenia. Wałek rozrządu lub panewka
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
poldi76
Użytkownik
Wiadomości: 33
|
|
« Odpowiedz #65 : Poniedziałek, 12 Grudzień 2016, 12:10 » |
|
...do wszystkich "klepiących" na jakich olejach jeździcie (klasa) "przyjaciele" zza Buga twierdzą że te silniki mają problemy ze smarowaniem klawiatury- więc z tego powodu moje pytanie , ja jeżdżę na 10w40 ( pomysł żabojadów) i tu może być pies pogrzebany , wycierają się krzywki na wałku itd.. Ciekawe czy ktoś na 5w30 też ma te problemy?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
marko1
Gość
|
|
« Odpowiedz #66 : Poniedziałek, 12 Grudzień 2016, 21:42 » |
|
Witam, mam zalany silnik olejem Toyota 5W30 klekotanie nie występuje, wcześniej po pieszym przeglądzie serwis Toyoty zalał olejem Castrol 0W30 klekotanie też nie występowało.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jacwing
Użytkownik
Wiadomości: 95
|
|
« Odpowiedz #67 : Poniedziałek, 12 Grudzień 2016, 21:49 » |
|
Te 10W40 to chyba jakiś wynalazek księgowych na floty ,bo pół syntetyk na ten silnik to pomyłka ,dobrze prawisz że może są problemy z wałkiem rozrządu .A więc smarowanie w pierwszych sekundach po uruchomieniu to klucz do trwałości ,ja zalewam Shell 5w30 i póki co problemów nie ma.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kristofch
V.I.P
Wiadomości: 5232
C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...
|
|
« Odpowiedz #68 : Wtorek, 13 Grudzień 2016, 08:48 » |
|
u mnie pierwszym olejem był mineralny 15w40!!! zalany fabrycznie, pierwsza wymiana i przeszedłem na fullsyntetyka 5w30 i traktorka jakoś nie mam ...jeszcze
|
|
|
Zapisane
|
CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I 2010 Suzuki SV650N unibike viper gts unicykl 20"
|
|
|
poldi76
Użytkownik
Wiadomości: 33
|
|
« Odpowiedz #69 : Sobota, 17 Grudzień 2016, 11:47 » |
|
dla chcących szukać dalej co zrobiłem a nie przyniosło efektu -wymieniony rozrząd (kpl bez kzfr) -czyszczony filtr zaworu VVTI -wymieniony tłumik -wymieniony pasek klinowy , świece, płyn chłodzący... -sprawdzone luzy zaworowe niby ok .. niestety zalany 10w40. i strach zmieniać
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
marko1
Gość
|
|
« Odpowiedz #70 : Sobota, 17 Grudzień 2016, 19:15 » |
|
|
|
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 18 Grudzień 2016, 05:23 wysłane przez marko1 »
|
Zapisane
|
|
|
|
poldi76
Użytkownik
Wiadomości: 33
|
|
« Odpowiedz #71 : Wtorek, 20 Grudzień 2016, 12:19 » |
|
Mam jeszcze jedno pytanie czy jak gasicie autko (benzyna) to słychać takie chwilowe turkotanie z okolic rozrządu...? czy to jakiś objaw czegoś padającego?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kaliope
SUPER MODERATOR
Wiadomości: 1396
Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti
|
|
« Odpowiedz #72 : Wtorek, 20 Grudzień 2016, 16:02 » |
|
nie zauważyłem
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
r4do
Użytkownik
Wiadomości: 15
107 aka. potwor
|
|
« Odpowiedz #73 : Czwartek, 22 Grudzień 2016, 21:28 » |
|
dla chcących szukać dalej co zrobiłem a nie przyniosło efektu -wymieniony rozrząd (kpl bez kzfr) -czyszczony filtr zaworu VVTI -wymieniony tłumik -wymieniony pasek klinowy , świece, płyn chłodzący... -sprawdzone luzy zaworowe niby ok .. niestety zalany 10w40. i strach zmieniać Kurcze poldi76 troche sie narobiles, najgorsze ze to nic nie dalo. Ja lalem 5w30, 5w40, 10w40 i nic specjalnego nie zauwazylem, ale te oleje wymienialem juz po fakcie, samochod juz taki kupilem. Slabo z tym rozrzadem, bo ja wlasnie myslalem ze tam moze wystepowac usterka, mianowicie pekniety plastikowy napinacz. Kiedys wstawilem filmik na YT i coraz wiecej osob sie pod nim odzywa, ze maja ta sama usterke, ale nikt nie pisze ze zostala naprawiona. Odnosnie tlumika, to wymieniles caly? Dolot (katalizator), srodkowy, koncowy? U mnie uszczelka miedzy kata a silnikiem wyglada tragicznie, myslalem ze moze tam jest jakas nieszczelnosc. Ja jezdze z tym klekotem, ale na zimnym silniku to jest przerabane, szczegolnie teraz. Jedynie co mi przychodzi do glowy to stukanie panewek...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
Wiadomości: 2856
|
|
« Odpowiedz #74 : Piątek, 23 Grudzień 2016, 10:54 » |
|
ja mysle ze to napinacz łańcucha rozrządu ......??
|
|
|
Zapisane
|
citroen c1 1.0 xsara picasso 1.6 mondeo GHIA mk2 2.0 GILERA RUNNER 125cm
|
|
|
Jacwing
Użytkownik
Wiadomości: 95
|
|
« Odpowiedz #75 : Piątek, 23 Grudzień 2016, 11:06 » |
|
On jest hydrauliczny zdaje się ? ciekawe czy są jakieś procedury na sprawdzenie go?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kaliope
SUPER MODERATOR
Wiadomości: 1396
Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti
|
|
« Odpowiedz #76 : Piątek, 23 Grudzień 2016, 14:32 » |
|
ja mysle ze to napinacz łańcucha rozrządu ......??
Nie sądze. Silnik by nie stukał tylko łańcuch by tarł, czyli dźwięk ciągły
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jacwing
Użytkownik
Wiadomości: 95
|
|
« Odpowiedz #77 : Piątek, 23 Grudzień 2016, 21:36 » |
|
No ale niby w co by łańcuch tarł skoro są tam ślizgi .A właśnie przy nie właściwym napięciu i zmianie obrotów łańcuch może wpada w wibracje(rezonans) tak se to tłumaczę.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kaliope
SUPER MODERATOR
Wiadomości: 1396
Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti
|
|
« Odpowiedz #78 : Sobota, 24 Grudzień 2016, 12:01 » |
|
W tym temacie widać jak wyglądają panewki i jak się do nich dobrać. http://c1aygo107.net/index.php?topic=10010.0
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jacwing
Użytkownik
Wiadomości: 95
|
|
« Odpowiedz #79 : Sobota, 24 Grudzień 2016, 22:26 » |
|
Jedyne co oczywiste z tego filmu to chyba to że i tu księgowy mieszał bo zamków na panewkach niema ,a ogólnie to widać że panewki w nie najgorszym stanie bo nie świecą na żółto .Panewki przecież można zweryfikować też robiąc pomiar ciśnienia manometrem na zimno i po rozgrzaniu .
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|