Jak wiemy w pierwszych rocznikach trojaczk贸w wyst臋puj膮 cz臋sto problemy ze sprz臋g艂em i to przy niskich przebiegach. Najcz臋艣ciej strzelaj膮 blaszki w tarczy dociskowej, co objawia sie:
1. stuki/metaliczne d藕wi臋ki przy wci艣ni臋tym sprz臋gle. Objaw ten doskonale pokazuje poni偶y filmik od 11 do 30 sekundy
lub
2. wrzucanie bieg贸w na zapalonym silniku ze zgrzytem lub ca艂kowita niemo偶no艣膰 wrzucenia biegu na zapalonym silniku. Na zgaszonym silniku biegi wchodz膮 normalnie
Przy takiej przygodzie nie pozostaje nam nic innego jak wymiana sprz臋g艂a, oczywi艣cie kompletu, czyli tarczy, docisku i 艂o偶yska. I w艂a艣nie kto艣 na Youtubie wrzuci艂 tutka. A偶 40 minut ogl膮dania....ale warto rzuci膰 okiem:
http://www.youtube.com/watch?v=BpGGlZd879QPrzy okazji, bardzo 艂adnie go艣膰 pokaza艂 prac臋 艂o偶yska dociskowego od mniej wi臋cej 21 minuty.
Inne poradniki:
http://pmmonline.co.uk/technical/clutch-replacement-citroen-c1oraz
http://members.home.nl/a.jonker.fris/Website%20van%20Jonkerfrisjes/Citroen%20C1.htmJe艣li chcemy zala膰 nowy olej, powinien to by膰 75w-80 API GL-4. Wchodzi 1.7 litra
Temat zamkni臋ty. Dyskusje, pytania prowadzimy tutaj: http://c1aygo107.net/index.php?topic=55.0