Forum C1 Aygo 107

Techniczny => Elektryka i elektronika => Wątek zaczęty przez: ArcherPAF on Środa, 26 Listopad 2008, 22:28



Tytuł: Obrotomierz fabryczny - dyskusja, montaż,
Wiadomość wysłana przez: ArcherPAF on Środa, 26 Listopad 2008, 22:28
ja żałuje obrotomierza i elektrycznych szyb, bo to by dużo ułatwiło! A auteczko masz fajniutkie!


Tytuł: Odp: O obrotomierzach fabrycznych słów klilka...
Wiadomość wysłana przez: biela on Środa, 26 Listopad 2008, 22:31
ja żałuje obrotomierza i elektrycznych szyb, bo to by dużo ułatwiło! A auteczko masz fajniutkie!

obrotek łatwo zamontować, szyby elekt. też nie są przemyślane, z siedzenia kierowcy nie masz pod ręką guzika do otworzenia drzwi u pasażera, trzeba się pochylać i gimnastykować. Wolałbym już dwa guziki gdzieś przy skrzyni biegów do sterowania.


Tytuł: Odp: O obrotomierzach fabrycznych słów klilka...
Wiadomość wysłana przez: ArcherPAF on Środa, 26 Listopad 2008, 22:36
jak w 206 z tymi szybami :P a u mnie się nie da bo mam 107 Happy... i z tego co wiem (sprawdziłem rozkręcając deskę) nie mam wiązki u siebie! chyba ze ta kostka jest gdzieś podpięta, ale ja jej nie widziałem!


Tytuł: Odp: O obrotomierzach fabrycznych słów klilka...
Wiadomość wysłana przez: 107KOMPRESOR on Środa, 26 Listopad 2008, 22:47
obrotek jest aktualnie na allegro do zgarnięcia za 150pln - polecam montaż jest dziecinnie prostu 1 kostka i 1 śrubka i za 150pln masz obrotek

pozdrawiam
mały


Tytuł: Odp: O obrotomierzach fabrycznych słów klilka...
Wiadomość wysłana przez: ArcherPAF on Środa, 26 Listopad 2008, 23:01
tak wiem sam go tam ściągnąłem! ale u MNIE NIE MA WIĄZKI!!!! i dlatego mieć go nie będę (przynajmniej fabrycznego) chyba ze ja nie wiem gdzie patrzeć!


Tytuł: Odp: O obrotomierzach fabrycznych słów klilka...
Wiadomość wysłana przez: 107KOMPRESOR on Środa, 26 Listopad 2008, 23:07
sprawdzałeś, że nie masz wiązki?? jestem w szoku.


Tytuł: Odp: O obrotomierzach fabrycznych słów klilka...
Wiadomość wysłana przez: ArcherPAF on Środa, 26 Listopad 2008, 23:09
ja mam 107 Happy - typowo goła wersja! i dlatego nie mam wiązki... a przynajmniej tak sądzę, bo przeleciałem całą instalacje pod deską nawet i nigdzie nie widziałem wolnej białej wtyczki!


Tytuł: Odp: O obrotomierzach fabrycznych słów klilka...
Wiadomość wysłana przez: 107KOMPRESOR on Środa, 26 Listopad 2008, 23:16
wtyczka jest pod obudową prendkościomierza :) kilku osobom doradzałem taki myk i wszystko było ok sądze, że u Ciebie też będzie ok sprawdz to.


Tytuł: Odp: O obrotomierzach fabrycznych słów klilka...
Wiadomość wysłana przez: ArcherPAF on Poniedziałek, 08 Grudzień 2008, 22:30
Po prześledzeniu schematów i opisów mojego puga okazało się że dobrze się mnie zdawało, że nie mogę mieć obrotomierza, bo taka opcja jest dostępna razem ze wspomaganiem kierownicy, którego ja nie chciałem (bo było bananowe).

Co za tym idzie NIE WE WSZYSTKICH TROJACZKACH DA SIĘ ZAMONTOWAĆ OBROTOMIERZ FABRYCZNY!!!


i tu pytanie drugie... planuje zakup obrotomierza niefabrycznego, da radę go podłączyć?? Jak co gdzie?? Proszę o troszkę informacji!


Tytuł: Odp: O obrotomierzach fabrycznych słów klilka...
Wiadomość wysłana przez: piotrek on Poniedziałek, 29 Grudzień 2008, 23:27
Cytuj
o prześledzeniu schematów i opisów mojego puga okazało się że dobrze się mnie zdawało, że nie mogę mieć obrotomierza, bo taka opcja jest dostępna razem ze wspomaganiem kierownicy, którego ja nie chciałem (bo było bananowe).

Czyli jeśli mam wspomaganie, to mogę sobie "dopiąć" obrotomierz? Właśnie jest do kupienia na allegro - jeśli odpowiedź brzmi tak to od razu kupuję....


Tytuł: Odp: O obrotomierzach fabrycznych słów klilka...
Wiadomość wysłana przez: ArcherPAF on Niedziela, 04 Styczeń 2009, 20:02
to jak możesz to przejedź się dla mnie do 6.5k obrotów (do czerwonego pola) żebym wiedział ile nie przekraczać szczególnie na niskich biegach! da się zrobić??


Tytuł: Odp: O obrotomierzach fabrycznych słów klilka...
Wiadomość wysłana przez: 107KOMPRESOR on Niedziela, 04 Styczeń 2009, 21:08
da sie zrobić ale musi sie troche rostopić bo u nas drogi białe jak na razie  :P


Tytuł: Odp: O obrotomierzach fabrycznych słów klilka...
Wiadomość wysłana przez: me-how on Środa, 07 Styczeń 2009, 18:16
Witam, kupiłem sobie obrotomierz, przykręciłem do licznika, nawet działa - to pozytywnie.
Oglądam obudowę - fajnie, są linie gdzie przyciąć aby wszystko było ładnie. Idę szukać narzędzia.
przymiarka, ładnie idzie, nic się nie strzępi nie będzie widać że cięte. Skończone i ups - wyciąłem nie z tej strony co trzeba  ;D

Ma ktoś auto oryginalnie z obrotomierzem? Możecie podesłać vin, zamówię sobie obudowę w serwisie, bez numeru nadwozia nie są w stanie znaleźć :( albo im się nie chce.

pozdr
Michał



Tytuł: Odp: O obrotomierzach fabrycznych słów klilka...
Wiadomość wysłana przez: 107KOMPRESOR on Piątek, 09 Styczeń 2009, 20:45
me-how, z tą obudową to troche.....;)


napisz ile krzykneli za obudowe ??


Tytuł: Odp: O obrotomierzach fabrycznych słów klilka...
Wiadomość wysłana przez: me-how on Piątek, 09 Styczeń 2009, 21:26
coś ok 40 zł, więc nie jest tak źle :)


Tytuł: Odp: O obrotomierzach fabrycznych słów klilka...
Wiadomość wysłana przez: 107KOMPRESOR on Sobota, 10 Styczeń 2009, 13:18
me-how, mam do Ciebie taką sprawe możesz zobaczyć jakie kable i może zrobić zdjęcie jak będziesz podłanczał ten obrotek??
ze schematów wyczytłem że sygnał wychodzi z kompa do obrotka tylko mam pytanie jakie są inne kable tam masa?? czy zasilanie na podświetlenie?? jak byś to sprawdził to z takimi informacjami ArcherPAF mógłby sobie te 2-3-4 czy ile tam jest kabli sobie położyć i mieć normalny firmowy obrotek  :)


Tytuł: Odp: O obrotomierzach fabrycznych słów klilka...
Wiadomość wysłana przez: me-how on Sobota, 10 Styczeń 2009, 16:22
oka, w połowie tygodnia będę miał plastik, rozbiorę jeszcze raz i pomierzę co się da



Tytuł: Odp: O obrotomierzach fabrycznych słów klilka...
Wiadomość wysłana przez: ArcherPAF on Sobota, 10 Styczeń 2009, 18:06
Dzięki za troskę! :D aż się zarumieniłem, że tak o mnie dbacie ;P ale chyba to nie tak prosto, bo mi gość w salonie powiedział, że obrotomierz jest ściśle związany ze wspomaganiem (tylko nie wiem czemu :P) więc może być problem... :P


Tytuł: Odp: O obrotomierzach fabrycznych słów klilka...
Wiadomość wysłana przez: 107KOMPRESOR on Sobota, 10 Styczeń 2009, 18:55
dla nich w salonie jest ze wszystkim problem i myśle że chodzi tu tylko i wyłącznie o wiązke którą albo kładą jak jest wspomaganie i można wtedy dokupić obrotek albo masz golasa i nie masz wiązki to moje zdanie a z kompa na bank sygnał wychodzi w/g schematów od Michała. więc jak on ogarnie temat to będziemy znali odp. i mieli rozwiąznie  :)


Tytuł: Odp: O obrotomierzach fabrycznych słów klilka...
Wiadomość wysłana przez: ArcherPAF on Sobota, 10 Styczeń 2009, 20:33
a ja wtedy pojadę na szrot i kupię piękna nową (no prawie nową) wiązkę od jakiegoś rozbitka :D

oby to było takie kolorowe :D

tylko z moich zmagań z szukaniem tej wiązki... obawiam się ze Michał albo nie powie skąd idzie (bo nie będzie mógł tego zauważyć zdejmując samą obudowę licznika) albo powie i się narobi bo będzie musiał ściągnąć górę deski :D


Tytuł: Odp: O obrotomierzach fabrycznych słów klilka...
Wiadomość wysłana przez: 107KOMPRESOR on Sobota, 10 Styczeń 2009, 21:20
ja to widze troche inaczej..... lepiej  ::)


1 sygnał z kompa
2 podświetlenie np z licznika
3 ewentualnie masa ?? lub masa z obudowy ??


zresztą wnioskuje, że Michał sie zna i nam wszystko powie  :)


Tytuł: Odp: O obrotomierzach fabrycznych słów klilka...
Wiadomość wysłana przez: cookie on Sobota, 10 Styczeń 2009, 23:54
Mój na piątce leci tyle co twój na czwórce. Dalej bałem sie rozpędzac bo samochód własnie jechał z salonu;-)


Tytuł: Odp: O obrotomierzach fabrycznych słów klilka...
Wiadomość wysłana przez: ArcherPAF on Niedziela, 11 Styczeń 2009, 00:26
jak zrobisz nim 3k km to już się ni bój... ale na razie rzeczywiście mykaj obrotami po całej skali żeby dobrze silnik dotrzeć... polecam agresywną jazdę do 4.5k może 5k obrotów.... u mnie silniczek odwdzięczył się dzięki temu miłą jazdą później (zauważalnie lepiej jedzie niż koleżanki)

MAŁY wielkie dzięki :D To ja już nie potrzebuje obrotomierza:P i tak tego silnika nie przekręcę:P w życiu chyba nie dojde do odcięcia :P


Tytuł: Odp: O obrotomierzach fabrycznych słów klilka...
Wiadomość wysłana przez: me-how on Niedziela, 11 Styczeń 2009, 16:05
bez wazeliny proszę :)

jutro jak znajdę chwilę to rozbiorę to coś, z tego co pamiętam kostka ma 4 piny
zapewne: oświetlenie, +12, masa i sygnał

tym co oni mówią w serwisie bym się nie przejmował, w te ścisłe powiązaniem ze wspomaganiem to już szczególnie
co ma jedno do drugiego - połączenie pewnie z powodu modułów przy zamawianiu auta, poszczególne opcję umożliwiają dokup następnych itd


Tytuł: Odp: O obrotomierzach fabrycznych słów klilka...
Wiadomość wysłana przez: 107KOMPRESOR on Niedziela, 11 Styczeń 2009, 22:09
pozwolicie, że wstawie foty dla tych co mają instalacje jak to zrobić:  :)

foty oczywiście z my107.blogspot.com mam nadzieje, że sie nikt nie obrazi. do tego Michał może 2 słowa dodać jako, że jest na fali, że tak powiem  ;D

(http://3.bp.blogspot.com/_FFL2OIFOFZ8/Rccupx06mEI/AAAAAAAABRQ/gumF64R0ZAU/s400/01.jpg)

(http://4.bp.blogspot.com/_FFL2OIFOFZ8/RccuqB06mFI/AAAAAAAABRY/sTHkDGvblkM/s400/02.jpg)

(http://1.bp.blogspot.com/_FFL2OIFOFZ8/RccuqR06mGI/AAAAAAAABRg/tQUQQQjUyIU/s400/03.jpg)

(http://2.bp.blogspot.com/_FFL2OIFOFZ8/Rccuqh06mHI/AAAAAAAABRo/gIcYJjWqQCQ/s400/04.jpg)

(http://3.bp.blogspot.com/_FFL2OIFOFZ8/Rccuqx06mII/AAAAAAAABRw/50tNb9KN4hM/s400/05.jpg)

(http://4.bp.blogspot.com/_FFL2OIFOFZ8/RccsrB06mCI/AAAAAAAABRA/SH4ZjLxgdL0/s400/06.jpg)

(http://1.bp.blogspot.com/_FFL2OIFOFZ8/RccsrR06mDI/AAAAAAAABRI/EKNNPALexCQ/s400/07.jpg)


krótko mówiąc jak ktoś ma instalacje jest to bajecznie proste  ;D


Tytuł: Odp: O obrotomierzach fabrycznych słów klilka...
Wiadomość wysłana przez: me-how on Wtorek, 13 Styczeń 2009, 19:04
Dziękuję Ci za ten post bo wpadłem w depresje po wykonaniu takiego samego numeru, znów wyszło słońce !

 :) jakoś tak wyszło

miałem sprawdzić piny w instalacji, ale nie miałem czasu, pamiętam o nich, więc nie bijcie!


Tytuł: Odp: O obrotomierzach fabrycznych słów klilka...
Wiadomość wysłana przez: 107kam on Czwartek, 15 Styczeń 2009, 23:34
wie ktoś może jaka w tym aucie jest ekonomiczna prędkość?a odnośnie ekonomi to jeździcie w ogóle oszczędnie:P?
pozdrawiam


Tytuł: Odp: O obrotomierzach fabrycznych słów klilka...
Wiadomość wysłana przez: ArcherPAF on Piątek, 16 Styczeń 2009, 00:05
masz obroty i prędkości ekonomiczne na zdjęciach... przy zmianie biegów około 2-3k zawsze będziesz jeździł ekonomicznie... tylko w przypadku naszych autek jest to żółwia jazda, a lewarkiem się namachasz lepiej niż nastolatek trzepiący gruszkę!

tyle mojego komentarza..

PS
to auto jest samo w sobie oszczędne... dlatego trzeba je cisnąć - taka moja sugestia :P


Tytuł: Odp: O obrotomierzach fabrycznych słów klilka...
Wiadomość wysłana przez: ArcherPAF on Piątek, 30 Styczeń 2009, 23:32
ja tym bardziej proszę o dopełnienie obietnicy! bo jeśli to prawda, że tak łatwo da się podłączyć ten obrotek... to już za tydzień będę miał czas zrobić sobie takową instalację!


Tytuł: Odp: O obrotomierzach fabrycznych słów klilka...
Wiadomość wysłana przez: ArcherPAF on Wtorek, 10 Luty 2009, 00:37
hej... panowie... ja mam całe auto rozgrzebane... a Wy co???

naobiecywali naobiecywali a teraz to nic...

sprawdzi ktoś w końcu jak idą te kable do obrotka??


Tytuł: Montaż OBROTOMIERZA fabrycznego w autku bez instalacji fabr.
Wiadomość wysłana przez: ArcherPAF on Niedziela, 15 Marzec 2009, 22:33
Jako że zawzięta bestia jestem postanowiłem jednak zamontować obrotomierz fabryczny u siebie...

Jak większość z Was wie nie mam instalacji fabrycznej do podłączenia obrotomierza...bo nie mam wspomagania (107 HAPPY)...

ale nie ma rzeczy na świecie o której powiem że się nigdy nie da... wszystko jest tylko kwestią czasu lub pieniędzy!

I tak zakupiłem obrotomierz oraz kostkę do jego ślicznego podłączenia!

Relacja z montażu powinna się pojawić w tym tygodniu, a na razie (na uchu z Małym) wiemy że KAŻDY samochód ma wyprowadzony kabelek sygnału obrotomierza z komputera, puszczony do skrzynki bezpieczników i dalej do wnętrza przez ścianę grodziową... tylko teraz trzeba go zlokalizować gdzie on jest dokładnie!!!

czekajcie a będzie wam opisane :P


Tytuł: Odp: Montaż OBROTOMIERZA fabrycznego w autku bez instalacji fabr.
Wiadomość wysłana przez: Dominikk on Niedziela, 15 Marzec 2009, 23:32
czekam na relacje bo w przyszlosci tez sie do tego przymierzam :P


Tytuł: Odp: Montaż OBROTOMIERZA fabrycznego w autku bez instalacji fabr.
Wiadomość wysłana przez: ArcherPAF on Niedziela, 15 Marzec 2009, 23:59
a Ty masz wspomaganie czy nie??


Tytuł: Odp: Montaż OBROTOMIERZA fabrycznego w autku bez instalacji fabr.
Wiadomość wysłana przez: Dominikk on Poniedziałek, 16 Marzec 2009, 01:02
mam :)


Tytuł: Odp: Montaż OBROTOMIERZA fabrycznego w autku bez instalacji fabr.
Wiadomość wysłana przez: 107KOMPRESOR on Poniedziałek, 16 Marzec 2009, 10:46
to masz kostke do wpięcia w obudowie prędkościomierza a montaż sprowadza sie do wpięcia kostki i przykręcenia jednej śrubki ;)

-> http://c1aygo107.net/index.php?topic=14.msg451#msg451


Tytuł: Odp: Montaż OBROTOMIERZA fabrycznego w autku bez instalacji fabr.
Wiadomość wysłana przez: Dominikk on Poniedziałek, 16 Marzec 2009, 16:49
To bardzo dobrze, teraz tylko muszę nastukać monety na obrotek  ;D


Tytuł: Odp: Montaż OBROTOMIERZA fabrycznego w autku bez instalacji fabr.
Wiadomość wysłana przez: ArcherPAF on Środa, 25 Marzec 2009, 00:03
dzisiaj się zabrałem z instalkę i.... LIPA!!!

na razie nie wiem czy to wina obrotka czy czegoś w instalacji, ale kurcze obrotomierz martwy...

nawet się nie podświetla, co wskazywałoby na jego uszkodzenie... ale zobaczymy, czas pokaże!


Tytuł: Odp: Montaż OBROTOMIERZA fabrycznego w autku bez instalacji fabr.
Wiadomość wysłana przez: 107KOMPRESOR on Środa, 25 Marzec 2009, 17:39
dasz rade głowa do góry :)


Tytuł: Odp: Montaż OBROTOMIERZA fabrycznego w autku bez instalacji fabr.
Wiadomość wysłana przez: kristofch on Środa, 25 Marzec 2009, 20:38
... podłącz an krótko napięcie i zobacz czy świeci chociaz :)


Tytuł: Odp: Montaż OBROTOMIERZA fabrycznego w autku bez instalacji fabr.
Wiadomość wysłana przez: ArcherPAF on Środa, 25 Marzec 2009, 21:50
no jest podłączone i nie świeci..

dziś sprawdzałem sam obrotomierz w serwisie..no i niestety (a raczej stety) DZIAŁA, co oznacza ze mamy większy problem :/ ale przynajmniej obrotek działa czyli nie wywaliłem pieniędzy w błoto!


Tytuł: Odp: Montaż OBROTOMIERZA fabrycznego w autku bez instalacji fabr.
Wiadomość wysłana przez: ArcherPAF on Wtorek, 14 Kwiecień 2009, 21:07
no i hula.... a to dlatego że schemat Małego można było nazwać lekko mówiąc niepoprawnym. :p

ale ju działa :D i to jest najważniejsze!

dokładny opis zrobie jutro bo dzisiaj już nie mam siły.... rozbieranie całego obrotka i szukanie na płytce który kabel jest który było bardzo pracochłonne :p ale z pomocą kumpla elektryka dało rade :p

http://www.youtube.com/watch?v=hlcqlYDrKaA (http://www.youtube.com/watch?v=hlcqlYDrKaA)

PS
Oczywiście zacząłem ciąć obudowę nie po tej stronie, ale jakoś starałem się to naprawić i teraz nie wygląda najgorzej. Ale chyba kupie jednak oryginalną wyciętą :P


Tytuł: Odp: Montaż OBROTOMIERZA fabrycznego w autku bez instalacji fabr.
Wiadomość wysłana przez: biela on Czwartek, 16 Kwiecień 2009, 13:56
a shift lighta zrobisz ;D ?


Tytuł: Odp: Montaż OBROTOMIERZA fabrycznego w autku bez instalacji fabr.
Wiadomość wysłana przez: ArcherPAF on Czwartek, 16 Kwiecień 2009, 15:08
teraz to już sie mozna bawić :D

gdzieś na my107 było opisane jak to zrobić.... czas pokaże... na razie mam dużo innych fuch do roboty!


Tytuł: Odp: Montaż OBROTOMIERZA fabrycznego w autku bez instalacji fabr.
Wiadomość wysłana przez: 107KOMPRESOR on Czwartek, 16 Kwiecień 2009, 17:30
-> http://my107.blogspot.com/search/label/Shift%20Light

;D

to zrób jeszcze obrazek jak to jest z tymi kablami właściwie. dobrze że sie nic nie spaliło ;)

pozdrawiam
mały


Tytuł: Odp: Montaż OBROTOMIERZA fabrycznego w autku bez instalacji fabr.
Wiadomość wysłana przez: ArcherPAF on Niedziela, 19 Kwiecień 2009, 14:49
Tu też się troszkę ociągałem, ale zdjęcia są :P

(http://lh4.ggpht.com/_zAiOUbp0s-E/SerxLET96kI/AAAAAAAABHk/_TciSAnrAJA/s800/DSC00319.JPG)
(http://lh4.ggpht.com/_zAiOUbp0s-E/SerxN-22qwI/AAAAAAAABHs/TIt37rp0DQc/s800/DSC00320.JPG)

w peszlu z kabelkami jest wszystko pięknie pochowane... pod deską przymocowane i gites!

PS
Schemat w dziale dla klubowiczów  ;) :P







EDIT:

sprawa została załatwiona , a w celu przejrzystości wątku przeniosłem nasze dywagacje do właściwego działu:

Opinie o nowym forum (http://c1aygo107.net/index.php?topic=71.30)


Tytuł: Odp: Montaż OBROTOMIERZA fabrycznego w autku bez instalacji fabr.
Wiadomość wysłana przez: 107kam on Czwartek, 23 Kwiecień 2009, 16:22
pisałem do ASO ceny jakie mi podali to 600 zł. BRUTTO jeśli samochód posiada uklad wspomagania kierownicy,a bez wspomagania układu kierowniczego ok.1000 zł BRUTTO

jest to bez porównania z ceną jaką zapłacimy za zamontowanie go przez patent Archer-a za co mu dziękujemy :)


Tytuł: Odp: Montaż OBROTOMIERZA fabrycznego w autku bez instalacji fabr.
Wiadomość wysłana przez: ArcherPAF on Czwartek, 23 Kwiecień 2009, 22:18
as I said...

dlatego tak walczyliśmy żeby pokazać że da się podłączyć obrotek bez instalacji!


PS
te koszty co podałeś to są samego sprzętu... trzeba doliczyć jeszcze robociznę w serwisie!


Tytuł: Odp: O obrotomierzach fabrycznych słów klilka...
Wiadomość wysłana przez: piotrAYGO2007 on Czwartek, 16 Lipiec 2009, 19:12
hehe wtyczka jest tylko obrotomierza brak


Tytuł: Odp: O obrotomierzach fabrycznych słów klilka...
Wiadomość wysłana przez: ArcherPAF on Czwartek, 16 Lipiec 2009, 22:01
spróbuj podzwonić po allegro po rozbitkach i ludziach co częściami handlują... bo ja właśnie tak znalazłem...


a obrotek działa jak seria i nawet już zakładałem za kaskę jeden w ASO (jako podwykonawca, bo przecież im nie sprzedam naszego sekretu) :P


Tytuł: Odp: O obrotomierzach fabrycznych słów klilka...
Wiadomość wysłana przez: jacjan on Piątek, 17 Lipiec 2009, 21:59
Ja ostatnio na Allegro dorwałem "obrotka" (gość sprzedawał z licznikiem) spytałem się go czy samego by nie oddał. Przelew 139 zł i za trzy dni już był mój. Otwór w obudowie wyciąłem (prawidłowo  :D) a później montaż to jakieś 3 min. Po wymianie mieszka i gałki zmiany biegów, obszyciu kierownicy (pakiet skórkowany) to kolejne usprawnienie, czeka na mnie do montażu jeszcze włącznik światła kabiny przy drzwiach pasażera.

A zapomniałem jeszcze o termometrze IN/OUT z zegarem.

Ta fajka przy liczniku to jednak przydatna rzecz, szczególnie, że auto ma bardzo długie przełożenia w swojej skrzynce biegowej.


Tytuł: Odp: O obrotomierzach fabrycznych słów klilka...
Wiadomość wysłana przez: ArcherPAF on Poniedziałek, 20 Lipiec 2009, 23:16
zcekamy z niecierpliwością....


a słuchajcie... bo nurtuje mnie może ktoś wie do czego jest jeden obwód na płytce (ten którego ja nie wykorzystałem) bo nie mogę
 do tego jeszcze dojść :P


Tytuł: Odp: O obrotomierzach fabrycznych słów klilka...
Wiadomość wysłana przez: piotrAYGO2007 on Niedziela, 26 Lipiec 2009, 06:47
no wkońcu obrotomierz na swoim miejscu-żadnych problemów z podłączeniem,
napociłem się tylko żeby ładnie wyciąć otwór w obudowie licznika.

Mam tylko jeden problem-"specjalista" napisał białym markerem na plastikowej szybie AYGO wielkimi kulfonami i po wytarciu zostało lekkie zmatowienie w kilku miejscach.
Ma ktoś może pomysł jak to spolerować?

P.S. wyciągnięcie szybki do polerowania to żaden problem.


Tytuł: Odp: O obrotomierzach fabrycznych słów klilka...
Wiadomość wysłana przez: 107KOMPRESOR on Niedziela, 26 Lipiec 2009, 17:28
obstawiam że jakość tego szkiełka jest taka że może lepiej dorobić nowe ??


Tytuł: Odp: O obrotomierzach fabrycznych słów klilka...
Wiadomość wysłana przez: ArcherPAF on Niedziela, 16 Sierpień 2009, 17:43
nom może znaleźć jakieś takie cienkie plexi w castoramie...


Tytuł: Obrotomierz od anglika
Wiadomość wysłana przez: polobis on Wtorek, 24 Listopad 2009, 19:26
Owszem, można założyć, cena takiego na alledrogo to 80zł plus przesyłka. Rozkręcamy dwie śrubki i od spodu są pięknie wytłoczone szablony na lewą i prawą stronę. Na liczniku również są uchwyty na obie strony, więc można dla jaj zrobić "myszkę miki". Mnie osobiście obrotek nie zasłania drogi, siedząc normalnie wyprostowany mam go w linii wzroku poniżej nawiewu przedniej szyby...

(http://c7.wrzuta.pl/wm6293/6685b650000458914b0c1715/obrotek?) (http://w938.wrzuta.pl/obraz/8lbrW9N9nNP/obrotek)


Tytuł: Odp: Obrotomierz od anglika
Wiadomość wysłana przez: pepsicol on Wtorek, 24 Listopad 2009, 20:41
Mi się podoba,ciekawe tylko czy do mojego dieselka będzie pasował?


Tytuł: Odp: Obrotomierz od anglika
Wiadomość wysłana przez: ArcherPAF on Wtorek, 24 Listopad 2009, 21:35
do diesli są inne obrotki, bo chyba masz trońkę inną skalą obrotów!


Tytuł: Odp: Obrotomierz od anglika
Wiadomość wysłana przez: pepsicol on Środa, 25 Listopad 2009, 01:27
Nieeee:) obrotomierz ten sam tylko sygnał ilości obrotów zaczerpnięty licho wie skąd.Patrzałem już taki cyfrowy se założyć ale to co oferują jest marnej estetyki zresztą nie ma jak oryginał.


Tytuł: Odp: Obrotomierz od anglika
Wiadomość wysłana przez: polobis on Środa, 25 Listopad 2009, 12:48
sam angielski obrotek jest taki sam - różni go jedynie plastik podstawy i ta blaszka, ktora przykreca sie do licznika...


Tytuł: Odp: Obrotomierz od anglika
Wiadomość wysłana przez: pepsicol on Środa, 25 Listopad 2009, 15:27
Czyli na upartego można go przykręcić po lewej stronie tylko cyferblat będzie "przekręcony w lewo".Ale dalej nie wiem jak podłączyć by pokazywał obroty u diesla...


Tytuł: Odp: Obrotomierz od anglika
Wiadomość wysłana przez: polobis on Środa, 25 Listopad 2009, 15:59
chocbys nie wiem jak sie upieral - nie przykrecisz go z lewej strony, chyba ze zdobedziesz owa blaszke i oslonke od lewej strony - wtedy mozna przekrecic...


Tytuł: Odp: Obrotomierz od anglika
Wiadomość wysłana przez: pepsicol on Środa, 25 Listopad 2009, 17:16
A jak go kupiłeś to tylko ptzykręcić było trzeba i koniec,czy musiałeś dokupywać jeszcze owe blaszki itd?


Tytuł: Odp: Obrotomierz od anglika
Wiadomość wysłana przez: polobis on Czwartek, 26 Listopad 2009, 16:02
byl z blaszkami - ale angielskimi, czyli gotowy do przykrecenia na prawa strone...

tak mysle o tym obrotomierzu do diesla, czy on koniecznie jest inny?
w transporterze mam  2500 obrotow przy 100km/h, obrotek konczy sie na 5000
w limonce mam 3000 obrotow przy 110km/h (circa), wiec moze dieselek nie dojedzie po prostu do konca skali, czy tez tych 6500, gdzie wylacza sie benzyna...


Tytuł: Odp: Obrotomierz od anglika
Wiadomość wysłana przez: pepsicol on Czwartek, 26 Listopad 2009, 16:49
No pewnie,że tak jest.Obrotomierz nie wykorzystuje całej skali i tyle ale fizycznie to jest to samo urządzenie i w benzynie i dieslu.


Tytuł: Odp: Obrotomierz od anglika
Wiadomość wysłana przez: 107KOMPRESOR on Czwartek, 26 Listopad 2009, 17:47
jeśli tak jest że hdi ma taką samą skale jak benzyna to jest to NIEPOROZUMIENIE, chciałem  to sprawdzić w internecie i na zdjęciach jakie znalazłem tak to wygląda. nie wnikam w to że dział i jest ok. chodzi mi tylko o wyskalowanie i czerwone pole powyżej 6k obr. porażka

a w temacie to ok wygląda obrotek po prawej stronie :) lepiej mieć po prawej jak wcale.


Tytuł: Odp: O obrotomierzach fabrycznych słów klilka...
Wiadomość wysłana przez: ArcherPAF on Środa, 10 Marzec 2010, 15:09
o bez kitu, kupuj od razu!!! taniej nie będzie!!!

(ja za mój sam obrotek płaciłem 100 z groszami)


Tytuł: Odp: O obrotomierzach fabrycznych słów klilka...
Wiadomość wysłana przez: kristofch on Poniedziałek, 07 Czerwiec 2010, 18:13
... z racji, wkrótce, nowego nabytku :) troszkę odgrzeje temat... tak dla pewności :) C1 w wersji DESIRE powinno mieć wiązkę do obrotka??


Tytuł: Odp: O obrotomierzach fabrycznych słów klilka...
Wiadomość wysłana przez: ArcherPAF on Poniedziałek, 07 Czerwiec 2010, 19:31
a masz wspomaganie?? bo jeśli tak to ma wiązkę, jeśli nie to nie ma wiązki!


Tytuł: Odp: O obrotomierzach fabrycznych słów klilka...
Wiadomość wysłana przez: EJK on Poniedziałek, 07 Czerwiec 2010, 19:35
Ja mam jeszcze pytanko. Czy jak się montuje obrotomierz to ten plastikowy element (osłonę- nie wiem jak to nazwać, to co odkręcamy na początku) trzeba jakoś przyciąć, żeby zrobić "dziurę" na "wspornik" obrotomierza? Ktoś wcześniej pisał, że przyciął nie z tej strony co trzeba i nie wiem czy o to chodzi.
Ma ktoś zdjęcia jak to wygląda dokładnie?


Tytuł: Odp: O obrotomierzach fabrycznych słów klilka...
Wiadomość wysłana przez: ArcherPAF on Poniedziałek, 07 Czerwiec 2010, 19:46
co do wycinania, to musisz zdjąć osłonę  z licznika i z odpowiedniej strony wyciąć dziurę na obrotka i heja...

tam jest taka linia wg. której należy wycinań. Pisałem już o tym na tym forum!

poszukaj dokładniej tematów o obrotomierzu!


Tytuł: Odp: O obrotomierzach fabrycznych słów klilka...
Wiadomość wysłana przez: adukar on Niedziela, 20 Luty 2011, 22:19
mam pytanie z racji, że moja 107 to młody kiziak :D i jest jeszcze na gwarancji to rozumiem,że nawet wiedząc jak zainstalować obrotomierz próbując to zrobić sam tracę ją 8(ile wam krzyknęli najwięcej w ASO i czy obecnie ceny są tak kosmiczne jak pisaliście wcześniej,w Salonie gdzie kupowałem auto Panowie wogóle stwierdzili,że nie instalują...przy okazji pytanie do znawców tematu :D jak wygląda kwestia gwarancji a samodzielnej instalacja innych udogodnień w 107,z tego co pisaliście to  zamykany schowek mogę sam sobie założyć kupując go wcześniej w Salonie :D?


Tytuł: Odp: O obrotomierzach fabrycznych słów klilka...
Wiadomość wysłana przez: ArcherPAF on Niedziela, 20 Luty 2011, 22:47
pomimo tego, że instalacja obrotomierza sprowadza się do podpięcia kostki i przykręcenia śrubki... to niestety ale jest "ingerencją" w instalację elektryczną i jeśli się coś stanie z elektryką, a ludzie z Twojego ASO będą upierdliwi to masz po gwarancji i robota na Twój koszt...
Jedyne co mogę pomóc to sprawdzić jutro ile u mnie w ASO kosztuje taka usługa bo nie pamiętam!

z zamykaniem schowka jest zupełnie inaczej bo to tylko plastik i nie ma wpływu na nic prócz estetyki... więc możesz robić sam!


Tytuł: Odp: O obrotomierzach fabrycznych słów klilka...
Wiadomość wysłana przez: ArcherPAF on Poniedziałek, 21 Luty 2011, 16:22
jeśli chodzi o ceny obrotków to w zależności od wersji wykończenia obudowy ceny wahają się od 700 pln do 770 za samą część.

Montaż to wg mnie ok 130-150 pln (ale to trzeba by było uzgodnić już na konkretnym przypadku, bo nie ma takiej usługi w ryczałcie)

i to wszystko oczywiście do wersji ze wspomaganiem, bo jeśli nie masz fabrycznej instalacji to żadne ASO Ci nie podłączy, bo ja już temat przerabiałem.


Tytuł: Odp: Montaż OBROTOMIERZA fabrycznego w autku bez instalacji fabr.
Wiadomość wysłana przez: malkowski1 on Sobota, 12 Marzec 2011, 00:59
Witam
Mam pytanie dotyczące instalacji fabrycznej umożliwiającej podłączenie obrotomierza. Otóż zdjąłem górną osłone prędkościomierza i znalazłem pod nią białą nieprzypiątą do niczego kostkę z kabelkami, której zrobiłem zdjęcie (patrz obok), czy zdaniem zorientowanych w tej materii, to jest właśnie podłączenie obrotomierza, który dopiero chcę zakupić?
Prosze o potwierdzenie lub zaprzeczenie.
Poydrawiam
MM


Tytuł: Odp: Montaż OBROTOMIERZA fabrycznego w autku bez instalacji fabr.
Wiadomość wysłana przez: obcy44 on Sobota, 12 Marzec 2011, 02:05
dokładnie kolego to jest ta kostka, a po obrotomierz zapraszam do mnie , pozdro


Tytuł: Odp: Montaż OBROTOMIERZA fabrycznego w autku bez instalacji fabr.
Wiadomość wysłana przez: obcy44 on Poniedziałek, 14 Marzec 2011, 19:11
Witam cena z wysyłką za pobraniem 170 zł ,  więcej info 787452866 lub pw , pozdro


Tytuł: Odp: Montaż OBROTOMIERZA fabrycznego w autku bez instalacji fabr.
Wiadomość wysłana przez: malkowski1 on Środa, 16 Marzec 2011, 20:20
Witam
Zakupiłem obrotomierz na allegro wpiąłem go do kostki, o której pisałem wcześniej, załaczyłem światła - podświetlenie zadziałało, odpaliłem silnik ale wskazówka obrotomierza ani drgnie ...
Zanim podejmę próbę zareklamowania obrotka, co może spełznąć na niczym, czy ktoś może mi powiedzieć jak domowym sposobem sprawdzić czy on działa (to chyba powinien być zwykły woltomierz mierzący napięcie rosnace w funkcji wzrostu predkości obrotowej silnika - tak myslę?), ale nie wiem do których styków podłączyć ewentualny zasilacz i jakim napięciem go potraktować (mam zasilacz do kolejki ...). Do obrotka podłączonych jest 5 kabelków, 4 ułożone w kwadrat, a piąty jakby z boku.
Cgyba że może łatwiej byłoby sprawdzić czy w kostce do której podłączyłem obrotek, jest napięcie, ale znowu nie wiem na których stykach je sprawdzić?
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam
MM


Tytuł: Odp: Montaż OBROTOMIERZA fabrycznego w autku bez instalacji fabr.
Wiadomość wysłana przez: piotrAYGO2007 on Środa, 16 Marzec 2011, 20:58
może to obrotomierz do diesla???


Tytuł: Odp: Montaż OBROTOMIERZA fabrycznego w autku bez instalacji fabr.
Wiadomość wysłana przez: piotrAYGO2007 on Środa, 16 Marzec 2011, 21:05
do diesla ma  6 a do benzyny 8 tysiecy

jeśli się mylę to mnie poprawcie


Tytuł: Odp: Montaż OBROTOMIERZA fabrycznego w autku bez instalacji fabr.
Wiadomość wysłana przez: malkowski1 on Środa, 16 Marzec 2011, 21:07
Tego oczywiście nie wiem, ale w każdym razie sklala kończy się na 6.000obr/min, co wskazuje raczej na benzynowca (chyba).
A poza tym, w międzyczasie rozkręciłem jeszcze obrotka i wszystkie styki w jego wnętrzu wyglądaja bardzo dobrze, zresztą jako całość też prezentuje się jak nówka nieśmigana. Nie mam pojecia co z nim nie tak, zatem proszę o dalsze wzkazówki.
Pozdrawiam
MM


Tytuł: Odp: Montaż OBROTOMIERZA fabrycznego w autku bez instalacji fabr.
Wiadomość wysłana przez: kristofch on Środa, 16 Marzec 2011, 21:09
jeśli na 6000rpm to do ropy obrotek :)


Tytuł: Odp: Montaż OBROTOMIERZA fabrycznego w autku bez instalacji fabr.
Wiadomość wysłana przez: ArcherPAF on Środa, 16 Marzec 2011, 23:58
przy 6 kończy się skala ?? to diesel!!!

Nasze benzyny kręcą się do 6.5 fabrycznie a skala jest do 8k obr/min

tu widać jak u mnie wygląda w benzynie:
http://c1aygo107.net/index.php?topic=133.msg2166#msg2166


PS
ale coś czuję że szybko znajdziesz kupca na ten obrotek!


Tytuł: Odp: obrotek do benzyny citroen c1
Wiadomość wysłana przez: piotrAYGO2007 on Czwartek, 17 Marzec 2011, 01:02
schemat podłączenia obrotka
http://c1aygo107.net/index.php?topic=170.0


Tytuł: Odp: O obrotomierzach fabrycznych słów klilka...
Wiadomość wysłana przez: marysia on Poniedziałek, 21 Marzec 2011, 21:26
HELP!  Chcę zamonotwać sama obrotomierz.
Jak mam zdemontować tą górę, żeby wyciąć dziórę na obrotek? Śrubki wykręcone ale boję się to wszystko szarpać zeby czegoś nie urwać, gzie tam są uchwyty?  :)


Tytuł: Odp: O obrotomierzach fabrycznych słów klilka...
Wiadomość wysłana przez: obcy44 on Poniedziałek, 21 Marzec 2011, 23:49
rozumiem marysia że już wymiana dokonana,
A wię po odkręceniu śróbek delikatnie obudowę zegara srebrną do góry , z wyczuciem , tam sa takie zatrzaski , dobrze też jest pomóc sobie płaskim śróbokrętem podwadzając delikatnie do góry i napewno samo wyskoczy , śmiało , nic na siłe delikatnie . A jak już zamontujesz i będziesz patrzyła na obroty to już pod względem spalania będziesz tylko na pierwszym miejscu.


Tytuł: Odp: O obrotomierzach fabrycznych słów klilka...
Wiadomość wysłana przez: marysia on Wtorek, 22 Marzec 2011, 00:05
Tak mnie nosiło, że chciałam już dzisiaj wycinać otwór i montować  ale przy samej lampce z sufitu jednak nic nie widać :) za dużo wymagałam od tej żaróweczki :D 


Tytuł: Odp: O obrotomierzach fabrycznych słów klilka...
Wiadomość wysłana przez: obcy44 on Wtorek, 22 Marzec 2011, 00:25
nie jest to za dobre oświetlenie dla montażu obrotka , szczególnie przy wycinaniu otworu w obudowie licznika.


Tytuł: Odp: O obrotomierzach fabrycznych słów klilka...
Wiadomość wysłana przez: marysia on Wtorek, 22 Marzec 2011, 21:42
AAAAAA założyłam dzisiaj obrotomierz na próbę :D działa pięknie szkoda, że nie mogę z nim jutro pojechać do pracy...
Oddałam mojemu Tacie do pracy obudowę razem z obrotkiem, żeby mi to ładnie przycieli, bo jednak sama nie dam rady :)
Faktycznie montaż jest bajeczny. Kostka jakby czekała we właściwym miejscu, żeby ją tylko wpiać i heja :D


Tytuł: Odp: O obrotomierzach fabrycznych słów klilka...
Wiadomość wysłana przez: ArcherPAF on Środa, 23 Marzec 2011, 22:43
czeakm an efekt :)


Tytuł: Odp: O obrotomierzach fabrycznych słów klilka...
Wiadomość wysłana przez: marysia on Czwartek, 24 Marzec 2011, 00:16
No i jest! Właśnie walczyłam, żeby to poskładać :D

(http://i52.tinypic.com/2vn2tcw.jpg)

(http://i52.tinypic.com/rkoikn.jpg)

 :disco


Tytuł: Odp: O obrotomierzach fabrycznych słów klilka...
Wiadomość wysłana przez: marysia on Czwartek, 24 Marzec 2011, 09:12
Wrażenia prosto z trójki :D

(http://i52.tinypic.com/nmkpq0.jpg)


Tytuł: Odp: O obrotomierzach fabrycznych słów klilka...
Wiadomość wysłana przez: marysia on Czwartek, 24 Marzec 2011, 10:22
nie wiem :D bałam się szybciej hihi. Sprawdzę dzisiaj po pracy na dwójce!


Tytuł: Odp: Montaż OBROTOMIERZA fabrycznego w autku bez instalacji fabr.
Wiadomość wysłana przez: marysia on Piątek, 25 Marzec 2011, 21:34
odcięcie jest w benzynie przy 6500? To w dieslu powinno być przy 5000 a jechałam ok. 5200 i nic sie nie wydarzyło chyba hmm...


Tytuł: Odp: Montaż OBROTOMIERZA fabrycznego w autku bez instalacji fabr.
Wiadomość wysłana przez: 107KOMPRESOR on Sobota, 26 Marzec 2011, 20:27
nie koniecznie. moze ten diesel moze sie pokrecic jak niemieckie benzyniaki z lat 90 :D moze bylas o 50 obrotow przed odcieciem a moze w dieslu jest inaczej ja sie nie znam. zawolajmy Dth albo Cookie oni diesle ogarniaja to moze cos zasugeruja.

o momencie bym Ci opowiedzial, ale mnie zaraz wysmieja ze nie umiem sie wyslowic :(
najlepiej zeby studenci techniczni Ci odpowiedzieli, mamy tu kilku takich. ja nie chce sie skompromitowac za bardzo.

pozdrawiam
maly

ps w tajemnicy Ci powiem ze moc powstaje z wyliczenia momentu i obrotow i w zasadzie istnieje tylko na papierze a moment obrotowy widac jak sie kolo kreci :D


Tytuł: Odp: O obrotomierzach fabrycznych słów klilka...
Wiadomość wysłana przez: piszczalka1980 on Niedziela, 21 Sierpień 2011, 17:42
WITAM
czym cięliście obudowę pod obrotek  ?


Tytuł: Odp: O obrotomierzach fabrycznych słów klilka...
Wiadomość wysłana przez: marysia on Niedziela, 21 Sierpień 2011, 18:44
WITAM
czym cięliście obudowę pod obrotek  ?

Ja oddałam swoją do wyciecia na wyrzynarce bo ten plastik jest diabelnie twardy :)


Tytuł: Odp: O obrotomierzach fabrycznych słów klilka...
Wiadomość wysłana przez: ArcherPAF on Poniedziałek, 22 Sierpień 2011, 09:44
flex i dalej ręcznie wyrzynarką z paskiem diamentowym


Tytuł: Odp: O obrotomierzach fabrycznych słów klilka...
Wiadomość wysłana przez: piszczalka1980 on Poniedziałek, 22 Sierpień 2011, 09:48
jejka aż taki twardy ten plastik jest masakra ,narazie czekam aż obrotek dojdzie  :yo


Tytuł: Odp: O obrotomierzach fabrycznych słów klilka...
Wiadomość wysłana przez: cookie on Poniedziałek, 22 Sierpień 2011, 10:00
flex i dalej ręcznie wyrzynarką z paskiem diamentowym
A nie łatwiej wytopic lutownicą?


Tytuł: Odp: O obrotomierzach fabrycznych słów klilka...
Wiadomość wysłana przez: piszczalka1980 on Wtorek, 23 Sierpień 2011, 19:56
WITAM
czym cięliście obudowę pod obrotek  ?

Ja oddałam swoją do wyciecia na wyrzynarce bo ten plastik jest diabelnie twardy :)


wcale nie taki twardy ten plastik dobry nożyk wystarczył i 5 min roboty


Tytuł: Odp: Montaż OBROTOMIERZA fabrycznego w autku bez instalacji fabr.
Wiadomość wysłana przez: Pro on Środa, 14 Wrzesień 2011, 08:17
Witam :yo
muszę odgrzać stary temat, mianowicie montaż obrotka błyskawiczny i  bez problemowy, ale co z obudową licznika? czym to cholerstwo dociąć , brzeszczot raczej się nie nada bo postrzępi ścianki i będzie to słabo wyglądało.

i jeszcze pytanko odnośnie obrotów. Czy wy też na 2gim biegu przy 70 km/h macie dopiero 4 tyś obrotów a przy 90km/h na 3cim biegu ok 4500tyś obrotów?? jadąc na czwartym biegu 110 ledwo wyje ten samochód a powinien raczej drzeć się o 5ty bieg, czy to kwestja regulacji obrotów?? ???


Tytuł: Odp: Montaż OBROTOMIERZA fabrycznego w autku bez instalacji fabr.
Wiadomość wysłana przez: ArcherPAF on Środa, 14 Wrzesień 2011, 09:28
skoro na jedynce możesz się bujnąć do 50km/h to dalej już sam sobie odpowiedz :P

ja u siebie wycinałem ręczną piłką ale nie z brzeszczotem a z linką diamentową czy jakoś tak :P Bo zakładając je na uchwyt do głębokich wycięć (w kształcie rozciągniętego w pionie U) możesz ciąć w każdym kierunku, bo jak sama nazwa wskazuje linka jest w przekroju okrągła :)


Tytuł: Odp: Montaż OBROTOMIERZA fabrycznego w autku bez instalacji fabr.
Wiadomość wysłana przez: cookie on Środa, 14 Wrzesień 2011, 11:51
odcięcie jest w benzynie przy 6500? To w dieslu powinno być przy 5000 a jechałam ok. 5200 i nic sie nie wydarzyło chyba hmm...
Każdy model silnika diesla może mieć odcięcie w innym zakresie obrotów. Nawet te same silniki w zalezności od modelu do jakiego sie je wkłada mogą się pod tym wzgledem róznić. nie wiem jak teraz ale kiedyś normą było że silniki w osobówkach miały zakres obrotów sporo wyzej niż ten sam siulnik, z tym samym osprzetem ale w dostawczaku miał obcięte obroty o 1,5-2 tys rpm. Generalnie układ korbowy w dieslu nie jest obliczony na oddawanie mocy na wysokich obrotach i gorzej znosi kręcenie w górę. Norma w dieslu to maxymalny moment obrotowy osiagany w okolicy 2-2,5 tys rpm i utrzymywanie wysokiego momentu do 3-3,5 tysrpm, a potem spadek jego wartości, co oznacza że nie ma z regóły sensu kręcenie silnika daleja bo lepszy efekt uzyska się zmieniając bieg. Oczywiście mozna tę charakterystykę zmienić programem i poprawic osiągi silnika według własnych potrzeb(w granicach rozsądku). Sam mam w swoim starym 1,9td pompe rozbieganą do 5 tys rpm i troszke zmodyfikowane ustawienie westgate w stosunku do ustawień seryjnych, aby nadążac za współczesnymie turboklekotami;-)


Tytuł: Odp: Montaż OBROTOMIERZA fabrycznego w autku bez instalacji fabr.
Wiadomość wysłana przez: Pro on Środa, 14 Wrzesień 2011, 12:02
Czyli po pracy, do castoramy po linkę , dzięki za odpowiedzi :bry
Pozdrawiam


Tytuł: Odp: Montaż OBROTOMIERZA fabrycznego w autku bez instalacji fabr.
Wiadomość wysłana przez: kaliope on Poniedziałek, 12 Marzec 2012, 21:12
wyczytałem w instrukcji, że 1.0 mają 68 koni przy 6 tys obrotach a obrotomierz widzę ma podziałkę do własnie 6 tys. Czy to troche nie przesada żeby auto miało max moc przy zamknięciu obrotomierza?  Przecież kierowca ma prawo wykorzystać 68 koni.....ale żeby zamykać przy tym obrotomierz? Przecież to szkodliwe dla sllnika jeśli bym miał często ochotę na taką jazdę w wykorzystaniem całej mocy. Kręcicie te silniki tak bardzo?


Tytuł: Odp: Montaż OBROTOMIERZA fabrycznego w autku bez instalacji fabr.
Wiadomość wysłana przez: gaga195 on Poniedziałek, 12 Marzec 2012, 21:39
do 6000 obr jest od diesla a do benzyny jest bodajże do 8 000
czerwona skala zaczyna się dopiero od 6500, wtedy jest odcinka i nas...


Tytuł: Odp: Montaż OBROTOMIERZA fabrycznego w autku bez instalacji fabr.
Wiadomość wysłana przez: ArcherPAF on Poniedziałek, 12 Marzec 2012, 23:54
ups.... no niestety... raz się już tak zdarzyło na forum...

bankowo obrotki do benzyn mają skalę dozwoloną (białe pole) do 6500 rpm


Tytuł: Odp: Obrotomierz fabryczny - dyskusja, montaż,
Wiadomość wysłana przez: szalik on Niedziela, 02 Grudzień 2012, 20:07
Montowałem w weekend obrotomierz. Moje pierwsze zdziwienie, że dostałem go bez śruby. Wydawało mi się, że jest w zestawie. Tak czy inaczej, to nie był problem, coś się w domu znalazło :-)

Druga sprawa, obrotek ma czarna obudowę. Podobno jest ciężko z dostępnością szarych, a przynajmniej kolega obcy ich nie posiada ;-) To też nie jest problem, bo przymierzam się do przemalowania pozostałych szarych elementów na czarny połysk, bo o wiele lepiej to wygląda.

Koniec końców, wszystko zamontowane i działa. Ale z jednym mieliśmy z ojcem problem, gdy to montowaliśmy. Po przykręceniu obrotomierza nie mieliście problemów, żeby założyc osłonę licznika? Osłonę oczywiście wycięliśmy, wygląda elegancko ;-) No ale nie było za bardzo jak wsunąć tę osłonę od przodu pod zegar obrotomierza, bo w tym przeszkadza kierownica... Od góry całości nie da się założyć, bo z kolei zegar obrotka nie przejdzie... Jak Wy to montowaliście? Zastanawiam się, jak to zrobić lepiej, gdy będę demontował do malowania. Bo teraz po prostu pod podniesioną tylko (a nie całkowicie wyciągniętą) osłonę prędkościomierza wsuneliśmy obrotek i przykręciliśmy trochę po omacku. Wydaje mi się, że nie tak to powinno wyglądać :D



Tytuł: Odp: Obrotomierz fabryczny - dyskusja, montaż,
Wiadomość wysłana przez: ArcherPAF on Niedziela, 02 Grudzień 2012, 21:30
z tyłu obrotomierza masz na tej nóżce jednego wkręta :) jest on tam po to, żeby właśnie do montażu/demontażu poluzować i dzięki temu wydłużyć "nogę" obrotomierza, a wtedy wszystko wchodzi na miejsce gładko :)


Tytuł: Odp: Obrotomierz fabryczny - dyskusja, montaż,
Wiadomość wysłana przez: kaliope on Niedziela, 02 Grudzień 2012, 21:41
ArcherPAF, jeszcze raz mi to wyjaśnij, bo właśnie ostatnio ściągałem osłonę licznika, żeby pooglądać kabelki i szlag mnie trafiał. Ledwie ją ściągnałem i bałem sie, że pęknie.... a zakładanie było jeszcze gorsze....wyginałem ją na wszystkie możliwe strony  


Tytuł: Odp: Obrotomierz fabryczny - dyskusja, montaż,
Wiadomość wysłana przez: szalik on Niedziela, 02 Grudzień 2012, 21:43
z tyłu obrotomierza masz na tej nóżce jednego wkręta :) jest on tam po to, żeby właśnie do montażu/demontażu poluzować i dzięki temu wydłużyć "nogę" obrotomierza, a wtedy wszystko wchodzi na miejsce gładko :)

Super, dzięki! Jutro się temu przyjrzę, nie zauważyłem nic, co by wskazywało na taką możliwość manipulacji przy tej nóżce. Poza tym, w żadnej instrukcji w sieci nie było o tym ani słowa... a szkoda.


Tytuł: Odp: Obrotomierz fabryczny - dyskusja, montaż,
Wiadomość wysłana przez: GR71 on Niedziela, 02 Grudzień 2012, 22:11
z tyłu obrotomierza masz na tej nóżce jednego wkręta :) jest on tam po to, żeby właśnie do montażu/demontażu poluzować i dzięki temu wydłużyć "nogę" obrotomierza, a wtedy wszystko wchodzi na miejsce gładko :)

Super, dzięki! Jutro się temu przyjrzę, nie zauważyłem nic, co by wskazywało na taką możliwość manipulacji przy tej nóżce. Poza tym, w żadnej instrukcji w sieci nie było o tym ani słowa... a szkoda.
... niestety... też się nagimnastykowałem, bo w opisach montażu ten szczegół był jakoś pomijany.... :D


Tytuł: Odp: Obrotomierz fabryczny - dyskusja, montaż,
Wiadomość wysłana przez: ArcherPAF on Niedziela, 02 Grudzień 2012, 23:43
sorki... może dlatego, że ja ten obrotomierz nie raz rozkręcałem na części pierwsze, to pominąłem ten fakt w opisie..

Kaliope, patrząc na obrotomierz od strony fotela kierowcy, ten wkręt jest od strony szyby... trzeba go pokaźnie poluźnić (jak ją wykręcicie też się nic nie stanie) i jakby wyciągnąć (na długość) nóżkę obrotka.... tak żeby stała się prawie 2x dłuższa...
Kumasz??


Tytuł: Odp: Obrotomierz fabryczny - dyskusja, montaż,
Wiadomość wysłana przez: kaliope on Poniedziałek, 03 Grudzień 2012, 15:43

Kumasz??

chyba kumam.....potestuję w wolnej chwili  :disco


Tytuł: Odp: Obrotomierz fabryczny - dyskusja, montaż,
Wiadomość wysłana przez: mroszko on Środa, 30 Styczeń 2013, 02:45
Ja dziś zamontowałem w C1 - proste jak lego.
dzieki za dobre opisy
mroszko


Tytuł: Odp: Obrotomierz fabryczny - dyskusja, montaż,
Wiadomość wysłana przez: LukasJuve on Wtorek, 12 Listopad 2013, 19:52
Potrzebuję zlokalizować w skrzynce bezpieczników pod maską przewód z ECU prowadzący do obrotomierza celem podpięcia do niego sygnału RPM do sterownika sekwencji LPG. Czy ktokolwiek byłby w stanie pomóc w tej kwestii?


Tytuł: Odp: Obrotomierz fabryczny - dyskusja, montaż,
Wiadomość wysłana przez: kaliope on Wtorek, 12 Listopad 2013, 21:36
Może pomoże ogólny rzut instalacji obrotomierza. Mianowicie:

Fabryczny obrotomierz ma 5 przewodów

Pin 1 – to jest zasilanie płynące od przekaźnika  stacyjki na płytce PR01. Po drodze zabezpieczone bezpiecznikiem F9  

Pin 2 – sygnał od ECU, chyba z 70-tego pinu. Chyba bo w innym wykazie to jest pin dla złącza diagnostycznego, także nie wiem na 100%. Być może to jest wspólny pin, bo przecież w złączu diagnostycznym też można odczytać obroty silnika

Pin 4 – masa

Pin 5   - zasilanie ze skrzynki bezpieczników, z bezpiecznika F7, a ten dostaje prąd bezpośrednio z aku

Pin 6 – zasilanie żarówki z instalacji włącznika świateł


wykaz pinów w ECU tutaj: http://c1aygo107.net/index.php?topic=56.msg42962#msg42962


Tytuł: Odp: Obrotomierz fabryczny - dyskusja, montaż,
Wiadomość wysłana przez: LukasJuve on Środa, 13 Listopad 2013, 00:24
W zasadzie mógłbym pociągnąć ten przewód od sterownika pod sam obrotomierz ale wcześniej w tym temacie było napisane, że przewód sygnałowy obrotomierza przechodzi przez skrzynkę bezpieczników.


Tytuł: Odp: Obrotomierz fabryczny - dyskusja, montaż,
Wiadomość wysłana przez: kaliope on Środa, 13 Listopad 2013, 12:13
po drodze on przechodzi przez chyba 4 czy nawet 5 złączy 


Tytuł: Odp: Obrotomierz fabryczny - dyskusja, montaż,
Wiadomość wysłana przez: ArcherPAF on Czwartek, 14 Listopad 2013, 11:23
ja instalację u siebie zrobiłem bezpośrednio z ECU pod maską, a resztę kabli zebrałem z urządzeń dostępnych w kabinie i do dziś działa bez problemu!


Tytuł: Odp: Obrotomierz fabryczny - dyskusja, montaż,
Wiadomość wysłana przez: adzik840 on Wtorek, 06 Maj 2014, 14:13
koledzy mam diesla obrotek uniwersalny firmy auto gauge ,pytanie skad mam ukrasc sygnałdo obrotka z wtyczki od obrotka oryginalnej , biała wtyczka,czyli ecu,ale na instrukcji obrotka jest aby zabrac sygnał z alternatorka,pytanie 2 sygnał pod zegarami to sygnał alternatora ,czy innych czujników silnika


Tytuł: Odp: Obrotomierz fabryczny - dyskusja, montaż,
Wiadomość wysłana przez: adzik840 on Środa, 07 Maj 2014, 08:01
ma ktoś schemat pinów ecu w 1.4 hdi nie wiem gdzie podłączyć obrotek pomocy


Tytuł: Odp: Obrotomierz fabryczny - dyskusja, montaż,
Wiadomość wysłana przez: BOBAS349FK on Środa, 07 Maj 2014, 12:24
a czytales cały temat hmmm??? moze tam gdzies jest


Tytuł: Odp: Obrotomierz fabryczny - dyskusja, montaż,
Wiadomość wysłana przez: adzik840 on Środa, 07 Maj 2014, 13:32
Temat jest o benzynie gdzie zakup obrotka i podpiecie to banał,ja mam 1.4 hdi po pierwsze zakup obrotka jest awykonalny brak od roku na allegro,wyprzedzam pytanie obcy nie ma,pytam skąd obrotek ma sygnał z ECU ok ,a ecu skąd ?


Tytuł: Odp: Obrotomierz fabryczny - dyskusja, montaż,
Wiadomość wysłana przez: ArcherPAF on Środa, 07 Maj 2014, 17:16
ECU w benzynach mamy rozpracowany, ale diesla niestety nie :/


Tytuł: Odp: Obrotomierz fabryczny - dyskusja, montaż,
Wiadomość wysłana przez: cichor on Wtorek, 16 Wrzesień 2014, 14:49
Koledzy, okazuje sie , ze istniene zaleznosci wspomaganie kier. = wtyczka do podlaczenia obrotka, nie dotyczy Aygo. Zakupilem na aledrogo obrotek i chcialem go podlaczyc ,rozbierajac licznik ,, na pewniaka" ( wiem, przyznaje sie glupio zrobilem  8(   ). Zdziwilem sie niestety brakiem wtyczki. Czy moze ktos potwierdzic, ze wtyczka dostepna jest tylko w wersjach premium i chili ?


Tytuł: Odp: Obrotomierz fabryczny - dyskusja, montaż,
Wiadomość wysłana przez: cookie on Czwartek, 18 Wrzesień 2014, 07:07
Temat jest o benzynie gdzie zakup obrotka i podpiecie to banał,ja mam 1.4 hdi po pierwsze zakup obrotka jest awykonalny brak od roku na allegro,wyprzedzam pytanie obcy nie ma,pytam skąd obrotek ma sygnał z ECU ok ,a ecu skąd ?
W starszych silnikach HDI sygnał o obrotach silnika podawany był z czujnika zlokalizowanego w okolicach wieńca koła zamachowego. Czujnik podobny był do czujnika abs-u i wkręcony w obudowę kosza sprzęgłowego na górze albo z tyłu kosza sprzęgłowego.


Tytuł: Odp: Obrotomierz fabryczny - dyskusja, montaż,
Wiadomość wysłana przez: ArcherPAF on Piątek, 19 Wrzesień 2014, 15:26
pisałem na samym początku o takiej zależności, ale jest też schemat podłączenia, opracowany przeze mnie w dziale dla Klubowiczów.
Oczywiście, trzeba sobie wykombinować wtyczkę, albo lutować na sztywno.


Tytuł: Odp: Obrotomierz fabryczny - dyskusja, montaż,
Wiadomość wysłana przez: cichor on Wtorek, 23 Wrzesień 2014, 12:05
Witam,
sprawe komplikuje 3-letnia gwarancja. Wpiecie w oryginalna kostke jeszcze bym zaryzykowal, ale glebiej na razie nie bede ingerowal. Obrotka sie nie pozbywam i mam sporo czasu na szukanie kostki  :) . Czas szybko plynie wiec niedlugo wroce do tej sprawy. Dziekuje.


Tytuł: Odp: Obrotomierz fabryczny - dyskusja, montaż,
Wiadomość wysłana przez: q_buss on Piątek, 09 Styczeń 2015, 18:04
Witam, właśnie zakupiłem obrotek na allegro, jednak na zdjęciu był od benzyny a przyszedł od diesla. Moje pytanie: czy taki obrotek będzie działać w benzynie - pomijam fakt innego wyskalowania. Ale jeśli sygnał jest z wały to może by pasowało.


Tytuł: Odp: Obrotomierz fabryczny - dyskusja, montaż,
Wiadomość wysłana przez: BOBAS349FK on Sobota, 10 Styczeń 2015, 00:51
CHYBA NIE


Tytuł: Odp: Obrotomierz fabryczny - dyskusja, montaż,
Wiadomość wysłana przez: ArcherPAF on Sobota, 10 Styczeń 2015, 11:44
nie będzie...


Tytuł: Odp: Obrotomierz fabryczny - dyskusja, montaż,
Wiadomość wysłana przez: q_buss on Niedziela, 18 Styczeń 2015, 14:43
Obrotomierz został wymieniony z diesla na benzynowy.
Juz jest zamontowany i doskonale działa. Rzeczywiście montaż bardzo banalny najwięcej pracy było przy precyzyjnym wycięciu obudowy.


Tytuł: Odp: Obrotomierz fabryczny - dyskusja, montaż,
Wiadomość wysłana przez: Ralf500 on Środa, 20 Maj 2015, 23:54
Witam.
Dzisiaj przyszedł obrotek do mojego diesla i już zamontowany. Montaż dziecinne prosty. Działa idealnie.  Wycięcie zajęło 10 min dremelem.
Dzięki za info odnośnie wiazki. :ok


Tytuł: Odp: Obrotomierz fabryczny - dyskusja, montaż,
Wiadomość wysłana przez: ArcherPAF on Czwartek, 21 Maj 2015, 14:42
Wycięcie zajęło 10 min dremelem.

to bardzo dokładnie musiałeś to robić :P


Tytuł: Odp: Obrotomierz fabryczny - dyskusja, montaż,
Wiadomość wysłana przez: dareks on Poniedziałek, 22 Luty 2016, 16:13
witam koledzy
no i zonk
kupilem obrotek na alledrogo
rozebralem obudowe
i wtyczki brak
autko c1 2013
oczywiscie ze wspomaganiem
linki do schematow podlaczenia nie dzialaja
moze ktos z kolegow ma zapisane


Tytuł: Odp: Obrotomierz fabryczny - dyskusja, montaż,
Wiadomość wysłana przez: ArcherPAF on Piątek, 26 Luty 2016, 10:32
o kurcze, czyżby w tych poliftingowych modelach nie było?

jeszcze się z takim przypadkiem nie spotkałem. Sprawdziłeś dokładnie?


PS
wypadałoby się najpierw przywitać w odpowiednim wątku, a dopiero później pisać o pomoc.


Tytuł: Odp: Obrotomierz fabryczny - dyskusja, montaż,
Wiadomość wysłana przez: dareks on Piątek, 11 Marzec 2016, 15:30
witam.....
Sorki za brak wpisu na stronie powitalnej........naprawilem blad :-)

sprawdzalem dzisiaj powtornie...nie mam zadnej extra wtyczki wolnej po obudowa licznika

grzebalem na angielskich stronach i byla tam jedna informacja o braku wtyczek w modelach od 2013 roku
pozostaje tylko wpiac sie w ecu
czy moge liczyc na schemat elektryczny takiego ukladu jesli ktos to robil
dzieki za pomoc




Tytuł: Odp: Obrotomierz fabryczny - dyskusja, montaż,
Wiadomość wysłana przez: jarko on Środa, 06 Kwiecień 2016, 21:33
Witam kupię obrotek do bezzyny ;)


Tytuł: Odp: Obrotomierz fabryczny - dyskusja, montaż,
Wiadomość wysłana przez: ArcherPAF on Czwartek, 07 Kwiecień 2016, 12:01
witamy - ale nie ten dział.... takie posty w giełdzie!


Tytuł: Odp: Obrotomierz fabryczny - dyskusja, montaż,
Wiadomość wysłana przez: Tomy on Sobota, 18 Czerwiec 2016, 02:03
Witam,
Poszukuje schematu podłączenia fabrycznego obrotomierza do peugeot 107 benzyna 1.0 ,mój samochód  nie posiada białej wtyczki pod licznikiem.
Pozdrawiam dziękuje za pomoc


Tytuł: Odp: Obrotomierz fabryczny - dyskusja, montaż,
Wiadomość wysłana przez: ArcherPAF on Sobota, 18 Czerwiec 2016, 11:14
nawet nie byłeś uprzejmy się przedstawić , tylko od razu bum, dawać schemat...

Regulamin forum się kłania....


PS
tak, posiadamy taki schemat, bo sam go tworzyłem.


Tytuł: Odp: Obrotomierz fabryczny - dyskusja, montaż,
Wiadomość wysłana przez: Tomy on Sobota, 18 Czerwiec 2016, 13:55
Witam,
Ja tylko zapytałem i nie przypominam sobie ze napisałem cytuje dawaj ,ale skoro admin ma taki podejście do nowych użytkowników forum -bez komentarza


Tytuł: Odp: Obrotomierz fabryczny - dyskusja, montaż,
Wiadomość wysłana przez: BOBAS349FK on Sobota, 18 Czerwiec 2016, 19:00
WSZYSCY MAMY TAKIE PODEJSCIE NIE TYLKO admin ..... to nie jest złosliwosc tylko szanowanie forum i forumowiczów .. :D :D :D


Tytuł: Odp: Obrotomierz fabryczny - dyskusja, montaż,
Wiadomość wysłana przez: zygmunt on Środa, 19 Kwiecień 2017, 14:30
To mój pierwszy post, więc witam wszystkich.
 
Posiadamy w rodzinie Toyotę Aygo 2008 r., benzyna.
Żona głównie jeździ innym autem z automatyczną skrzynią, gdy się przesiądzie do Aygo to nie za bardzo pamięta kiedy ma zmieniać biegi.
Chciałem ulżyć silnikowi Aygo i zamontować obrotomierz.
Kupiłem takowy - z rozbiórki (wraz z obudową zegara - choć nie wiem po co skoro jest zaznaczone jak wyciąć).
Zdjąłem obudowę zegara, podłączyłem do wolnej wtyczki pod zegarem i....
jedyne co mam to podświetlenie obrotomierza, a wskazówka niestety ani drgnie.
Dla jasności napiszę, że sprawdzam, przy odpalonym silniku :)

Jak można ustalić, czy to winien obrotomierz, czy jakiś kabelek, czy bezpiecznik w Aygo?
Nie mam znajomych z takim autem, więc chwilowa zamiana nie wchodzi w grę.
Może jest jakaś typowa, łatwa do naprawienia usterka, która powoduje niedziałanie obrotomierza?

pozdrawiam




Tytuł: Odp: Obrotomierz fabryczny - dyskusja, montaż,
Wiadomość wysłana przez: zygmunt on Czwartek, 20 Kwiecień 2017, 20:24
Sprawa się wyjaśniła.
Nieco wcześniej ktoś miał dokładnie to samo co ja.

Mam obrotomierz do diesla - a ne mam diesla:).
Skala do 6 tys. Jak ja tego nie zauważyłem to sam się dziwię.

Jeśli ktoś potrzebuje obrotomierz do aygo ze skalą do 6 tys to chętnie odsprzedam
Mam też plastik wycięty fabrycznie, ale jeszcze nie wiem czy chcę się z nim rozstać.



Tytuł: Odp: Obrotomierz fabryczny - dyskusja, montaż,
Wiadomość wysłana przez: ArcherPAF on Wtorek, 25 Kwiecień 2017, 13:19
obrotek do diesla to chodliwy towar bo jest ich mało... wystaw na allegro i olx na pewno się sprzeda.


Tytuł: Odp: Obrotomierz fabryczny - dyskusja, montaż,
Wiadomość wysłana przez: zygmunt on Wtorek, 02 Maj 2017, 13:06
Dzięki za radę.
Sprzedałem obrotomierz po kosztach na Allegro.
Została mi wtyczka do niego z uciętymi kabelkami (ta od strony auta).

Kabelki są na tyle długie, że bez kłopotu można podłączyć się pod nie.

Jeśli ktoś zamierza dorobić sobie podłączenie pod obrotomierz to by się nadawała.

Oddam za koszt znaczka i koperty,
bo nie lubię wyrzucać czegoś co jeszcze może się przydać.



Tytuł: Odp: Obrotomierz fabryczny - dyskusja, montaż,
Wiadomość wysłana przez: dafcik on Czwartek, 30 Listopad 2017, 08:14
Temat się zakurzył więc go znowu poruszmy. Nie mam obrotomierza, nie mam czarodziejskiego kabelka z białą wtyczką. Prosiłbym o schemat gdzie się wpiąć z sygnałem obrotów.
Z góry dziękuję za pomoc


Tytuł: Odp: Obrotomierz fabryczny - dyskusja, montaż,
Wiadomość wysłana przez: Przemek AGD on Niedziela, 01 Grudzień 2019, 22:54
Witam!!
Jestem nowy na tym forum

mam citroena c1 i potrzebuję podłączyć  fabryczny obrotomierz,
niestety nie mam instalacji pod niego
bardzo prosiłbym Państwa o podesłanie jakiegoś schematu
Przeszukałem wątek i był tam link ale niestety  nie działa
pozdrawiam


Tytuł: Odp: Obrotomierz fabryczny - dyskusja, montaż,
Wiadomość wysłana przez: shapyr on Czwartek, 05 Grudzień 2019, 22:52
Poszło na maila


Tytuł: Odp: Obrotomierz fabryczny - dyskusja, montaż,
Wiadomość wysłana przez: MacAygo on Piątek, 06 Grudzień 2019, 14:47
A czy to prawda, że Aygo nigdy nie miały obrotomierza? U mnie też kabla brak a gość w Toyocie powiedział, że u mnie nie był przewidziany nigdy obrotomierz.
Oczywiście wcześniej go kupiłem na Allegro i już leży rok... może teraz w zimie uda mi się go podłączyć.

Pozdrawiam


Tytuł: Odp: Obrotomierz fabryczny - dyskusja, montaż,
Wiadomość wysłana przez: Przemek AGD on Sobota, 07 Grudzień 2019, 23:35
Podziękowania dla kolegi shapyr za schematy
pozdrawiam


Tytuł: Odp: Obrotomierz fabryczny - dyskusja, montaż,
Wiadomość wysłana przez: MacAygo on Poniedziałek, 09 Grudzień 2019, 11:11
WItam,

A czy ja też mogę prosić o schemat.
Pobrałem już z forym schemat wyprowadzeń z komputera ale trzeba to jeszcze jakoś podłączyć do końcówki obrotomierza a tam trochę więcej kabli niż 3... :-)

Z góry dziękuję.

Pozdrawiam


Tytuł: Odp: Obrotomierz fabryczny - dyskusja, montaż,
Wiadomość wysłana przez: MacAygo on Czwartek, 02 Styczeń 2020, 21:15
Dotarło, dziękuję i ...
Wszystkiego Dobrego w Nowym Roku :-)


Tytuł: Odp: Obrotomierz fabryczny - dyskusja, montaż,
Wiadomość wysłana przez: homontos on Poniedziałek, 27 Kwiecień 2020, 23:09
Witam odświeżajac  temat chciałbym tylko zapytać o jedno: kupiłem obrotek oczywiście nie spojrzałem i się okazał do diesla a mam benzyne. Po zamontowaniu nie działa tylko świeci. Po analizie 8 stron chyba właściwie sam sobie odpowiedziałem na pytanie że nie działa. Kurcze wcześniej lusterko od avensis niepasujące teraz to :) chyba mam pecha. Jak by co to odstąpić mogę kolegom z dieslem. No chyba że jest na to sposób ?


Tytuł: Odp: Obrotomierz fabryczny - dyskusja, montaż,
Wiadomość wysłana przez: Maxx on Poniedziałek, 04 Maj 2020, 22:52
Witam wszystkich!!
Jestem nowy na  forum

próbuję podłączyć  fabryczny obrotomierz,
posiadam aygo 2012 które nie ma białej wtyczki do podłączenia obrotomierza
linki z opisami już nie działają
bardzo proszę Państwa o schemat podłączenia
pozdrawiam i z góry serdecznie dziękuje


Tytuł: Odp: Obrotomierz fabryczny - dyskusja, montaż,
Wiadomość wysłana przez: Grayson on Niedziela, 27 Marzec 2022, 19:28
Witam.Odświeże temat.Mam obrotomierz niestety wersja bez wtyczki.Wiele się tu pisało o schemacie może ktoś nim poratuje?.