Tytuł: Klekot silnika, klepanie, silnik chodzi jak traktor itp, itd Wiadomość wysłana przez: piotrAYGO2007 on Wtorek, 01 Grudzień 2009, 00:49 Celowo zostawiłem autko w ASO na noc żeby rano na zimnym sprawdzili.
Wiem że na zimnym silniku niepowinno się wysoko kręcić tylko czy 2000-3000 to wysoko? czy zaobserwowaliście podobny klekot? Tytuł: Odp: Klekot powyżej 2000 obrotów na zimnym silniku Wiadomość wysłana przez: dthdth on Wtorek, 01 Grudzień 2009, 00:52 Nic takiego nie ma miejsca, ale to pewnie dlatego, ze "noFka". Zobaczymy za 50000km co bedze sie dziac ...
Tytuł: Odp: Klekot powyżej 2000 obrotów na zimnym silniku Wiadomość wysłana przez: pepsicol on Wtorek, 01 Grudzień 2009, 01:31 Klekot klekotowi nierówny :) czasami jakaś bzdura w stylu dotykających do siebie elementów np tłumika,łacznika,poduszki etc a czasami może wskazywać na coś naprawde istotnego,panewke,tłok czy zawór.Rzetelny mechanik powinien zdiagnozować i usunąć przyczynę niezależnie jaka by była.W każdym razie stukanie jest oznaką niesprawności i jako takie nie powinno występować.
Tytuł: Odp: Klekot powyżej 2000 obrotów na zimnym silniku Wiadomość wysłana przez: piotrAYGO2007 on Wtorek, 01 Grudzień 2009, 10:35 nie stwierdzili nic-chyba za ciepło w nocy było-umówiłem się wstępnie na jakiś mróz
Tytuł: Odp: Klekot powyżej 2000 obrotów na zimnym silniku przy niskich temperaturach Wiadomość wysłana przez: hecki on Wtorek, 15 Marzec 2011, 12:54 :bry mi też klekocze...Wydaje mi się ,że mamy ten sam problem teraz jest ciepło tzn.ok10 stopni problem zanika.Może już ustaliłeś przyczynę?Będę wdzięczny:)
Tytuł: Odp: Klekot powyżej 2000 obrotów na zimnym silniku przy niskich temperaturach Wiadomość wysłana przez: yarpen on Wtorek, 15 Marzec 2011, 13:35 ja Wam powiem, że u mnie jest to samo, teraz się cieplej robi to problem ustępuje, ale w zimę to ten klekot ustępował gdzieś po 2-3 minutach od włączenia silnika i po lekkim nagrzaniu
Tytuł: Odp: Klekot powyżej 2000 obrotów na zimnym silniku przy niskich temperaturach Wiadomość wysłana przez: grekub on Środa, 16 Marzec 2011, 15:33 Tak jak napisał pepsicol – klekot klekotowi nie równy. Każdy też ma swoją wyjątkową wrażliwość na dźwięki – mnie irytuje pykanie z kokpitu, a nie denerwuje skacząca tylna półka czy trzeszczący przedni słupek :)
Głośniejsza praca wychłodzonego przez noc silnika - to moim zdaniem najnormalniejsza rzecz pod słońcem :) Identycznie miałem we wcześniejszym aucie. Mój Lwóczek czasami tak ma, że klekocze i mocno wibruje zaraz po uruchomieniu - po wilgotnej i zimnej nocy (takie jakie mamy odkąd stopniał śnieg). Zwiększone obroty to również normalna sprawa – komputer podaje większą ilość paliwa, by jak najszybciej nagrzać silnik - tak zwane automatyczne ssanie. Klekot pochodzący z panewek czy tłumika pojawia się przy przyspieszaniu lub „gazowaniu” – też empirycznie sprawdzone w poprzednim aucie :P Jakby coś faktycznie się poluzowało, pękało itp., to nie ulegnie uszkodzeniu natychmiast, tylko stopniowo coraz bardziej będzie o sobie dawało znać, poprzez coraz większy hałas, aż w końcu ulegnie uszkodzeniu. W naszym przypadku mamy do czynienia z ewidentnie zimnym silnikiem. Dlatego spokojnie :ok Tytuł: Odp: Klekot powyżej 2000 obrotów na zimnym silniku przy niskich temperaturach Wiadomość wysłana przez: kristofch on Środa, 16 Marzec 2011, 16:05 dokładnie chyba tak jest jak piszesz :)
Tytuł: Odp: Klekot powyżej 2000 obrotów na zimnym silniku przy niskich temperaturach Wiadomość wysłana przez: hecki on Środa, 16 Marzec 2011, 17:36 :lol no to niezłe co piszecie tyle ,że ja siedzę grubo w motoryzacji 8) mam sklep z częściami jakby co pomogę)i dla mnie nie jest to normalny dźwięk...dodam iż,autem jeździ moja dziewczyna (kupiliśmy c1 w lato) i to ona pierwsza zwróciła na to uwagę (w lecie nie było problemu) a jak już moja Pani(głucha na wszystkie odgłosy motoryzacji :) ) słyszy ,że coś nie tak zaczęło hulać to musi być coś na rzeczy i faktycznie...ja zmieniałem olej z 15w(lany od nowości) na 10w być może w tym problem.Mechanicy z toyoty sugerowali napinacz łańcucha (hydrauliczny,wpływ oleju i temp) dodam iż,dzieje się to tylko w temp poniżej +8 stukot metaliczny wzrasta przy dodawaniu gazu po 5 min jazdy cichnie jak jest u was?
Tytuł: Odp: Klekot powyżej 2000 obrotów na zimnym silniku przy niskich temperaturach Wiadomość wysłana przez: odl on Środa, 16 Marzec 2011, 18:58 dodam iż,dzieje się to tylko w temp poniżej +8 stukot metaliczny wzrasta przy dodawaniu gazu po 5 min jazdy cichnie jak jest u was? tak samo od nowosci (tzn pierwszej zimy, bo w lato oczywiscie nic nie stuka). uznaje to za norme ;-). Tytuł: Odp: Klekot powyżej 2000 obrotów na zimnym silniku przy niskich temperaturach Wiadomość wysłana przez: cookie on Czwartek, 17 Marzec 2011, 11:06 :lol no to niezłe co piszecie tyle ,że ja siedzę grubo w motoryzacji 8) mam sklep z częściami jakby co pomogę)i dla mnie nie jest to normalny dźwięk...dodam iż,autem jeździ moja dziewczyna (kupiliśmy c1 w lato) i to ona pierwsza zwróciła na to uwagę (w lecie nie było problemu) a jak już moja Pani(głucha na wszystkie odgłosy motoryzacji :) ) słyszy ,że coś nie tak zaczęło hulać to musi być coś na rzeczy i faktycznie...ja zmieniałem olej z 15w(lany od nowości) na 10w być może w tym problem.Mechanicy z toyoty sugerowali napinacz łańcucha (hydrauliczny,wpływ oleju i temp) dodam iż,dzieje się to tylko w temp poniżej +8 stukot metaliczny wzrasta przy dodawaniu gazu po 5 min jazdy cichnie jak jest u was? Imho tak jest w wiekszosci japońców, które nie mają hydraulicznych popychaczy tylko ustawiane mechanicznie wiec nie ma mozliwości zeby na zimnym zawory nie klepały. Jesli po rozgrzaniu silnika czyli po około 2-5 minutach cichnie to wszsytko jest ok.Tytuł: Odp: Klekot powyżej 2000 obrotów na zimnym silniku przy niskich temperaturach Wiadomość wysłana przez: grekub on Czwartek, 17 Marzec 2011, 11:34 To trojaczki nie mają hydraulicznych popychaczy zaworów? P.S. Ma ktoś dokładną specyfikację silnika jak i całego pojazdu - co, gdzie, ile czego jest lub czego nie ma? Czy została wydana może książka napraw dla domorosłych mechaników, tego typu co swojego czasu wydawnictwo WKŁ wydawała dla najpopularniejszych modeli na rynku polskim?
:lol no to niezłe co piszecie tyle ,że ja siedzę grubo w motoryzacji 8) mam sklep z częściami jakby co pomogę)i dla mnie nie jest to normalny dźwięk...dodam iż,autem jeździ moja dziewczyna (kupiliśmy c1 w lato) i to ona pierwsza zwróciła na to uwagę (w lecie nie było problemu) a jak już moja Pani(głucha na wszystkie odgłosy motoryzacji :) ) słyszy ,że coś nie tak zaczęło hulać to musi być coś na rzeczy i faktycznie...ja zmieniałem olej z 15w(lany od nowości) na 10w być może w tym problem.Mechanicy z toyoty sugerowali napinacz łańcucha (hydrauliczny,wpływ oleju i temp) dodam iż,dzieje się to tylko w temp poniżej +8 stukot metaliczny wzrasta przy dodawaniu gazu po 5 min jazdy cichnie jak jest u was? Imho tak jest w wiekszosci japońców, które nie mają hydraulicznych popychaczy tylko ustawiane mechanicznie wiec nie ma mozliwości zeby na zimnym zawory nie klepały. Jesli po rozgrzaniu silnika czyli po około 2-5 minutach cichnie to wszsytko jest ok.Tytuł: Odp: Klekot powyżej 2000 obrotów na zimnym silniku przy niskich temperaturach Wiadomość wysłana przez: hecki on Czwartek, 17 Marzec 2011, 13:05 :bry dlatego nie zamierzam dłużej ciągnąć tematu...zje...bie się to bede płakał i a teraz idzie lato:)ale ten klekot nie przypomina stukania zaworów bardziej panewek (ale te nie cichną po rozgrzaniu)koniec :bry
Tytuł: Odp: Klekot powyżej 2000 obrotów na zimnym silniku przy niskich temperaturach Wiadomość wysłana przez: cookie on Czwartek, 17 Marzec 2011, 14:41 To trojaczki nie mają hydraulicznych popychaczy zaworów? P.S. Ma ktoś dokładną specyfikację silnika jak i całego pojazdu - co, gdzie, ile czego jest lub czego nie ma? Czy została wydana może książka napraw dla domorosłych mechaników, tego typu co swojego czasu wydawnictwo WKŁ wydawała dla najpopularniejszych modeli na rynku polskim? NIe tylko trojaczki w toyocie generalnie nie uswiadczysz hydraulicznych popychczy- podobnie jest w hondzie. Tylkow europie wola wymieniac popychcze zamiast regulowac zawory. Jesli porównujesz to klepanie do zawieszonego popychcza hydraulicznego to jest niebo a ziemia - dobrze wyregulowany popychcz mechaniczny na zimno klepie duuuuuzo delikatniej niz zawieszona hydraulika. Tytuł: Silnik pracuje jak traktor Wiadomość wysłana przez: maras on Niedziela, 19 Lipiec 2015, 22:29 Witam wszystkich :)
Jakiś czas temu stałem się posiadaczem Aygo a raczej moja małżonka :). No i jest mały problem, Drugi dzień po zakupie zauważyłem ruszając spod domu, że silnik pracuje jak traktor przy ruszaniu i przy przyspieszaniu. Co ciekawe tylko jak jest zimny - bo po przejechaniu 2 - 3 kilometrów problem znika. Co to może być. Autko jeździ bez zarzutu, do niczego się poza tym przyczepić. Aygo 3 doors 1.0 benzyna. Świece i kable były wymienione - wyglądają spoko. Na wolnych obrotach bądź na stałych obrotach (jak jadę już z dana prędkością np. te 40 na 3 biegu jest ok) chodzi jak diesel tylko przy przyspieszaniu i ruszaniu, ale jak mówię po paru km diesel znika. Jeździ na oleju 5w. Tak jeszcze się zastanawiam - kompletny wydech do kolektora został wymieniony. Może to jest przyczyna tego warkotu(źle założona uszczelka) na początku a jak się zagrzeje to "zatyka" się ta nieszczelność i problem znika? Próbowałem nagrać dyktafonem dźwięk – jak się wsłuchać to coś tam słychać. Z góry dzięki. Tytuł: Odp: Silnik pracuje jak traktor Wiadomość wysłana przez: BOBAS349FK on Niedziela, 19 Lipiec 2015, 22:41 witam kolege
na poczatek zapraszam do działu powitań bo tak zakłada nasz regulamin ..... przez co uszanujesz nas wszystkich a potem zapytaj o problem tak jak to uczyniłeś w pierwszym poscie który powinien byc jako drugi heeee :lol :lol co do pracy silnika jak traktor to nie wiem jak tam twoj wydech ale jesli chodzi o silnik to ten typ tak ma jak jest zimny bo wtedy słychac zawory i rozrząd. a jaki masz przebieg ??? Tytuł: Odp: Silnik pracuje jak traktor Wiadomość wysłana przez: maras on Niedziela, 19 Lipiec 2015, 22:59 Post drugi powitalny - który powinien być pierwszy - napisany :lol
Przebieg 145 tys. Tytuł: Odp: Silnik pracuje jak traktor Wiadomość wysłana przez: BOBAS349FK on Niedziela, 19 Lipiec 2015, 23:17 no to super heee :ok
145 tys to juz troszke jest wiec pwenie luzy wieksza na zaworach i jak jest zimny to jest głosniejszy a zobaczysz co bedzie zima heee Tytuł: Odp: Silnik pracuje jak traktor Wiadomość wysłana przez: maras on Niedziela, 19 Lipiec 2015, 23:32 A da się to jakoś zlikwidować, jeśli to zawory np.?
Tytuł: Odp: Silnik pracuje jak traktor Wiadomość wysłana przez: BOBAS349FK on Niedziela, 19 Lipiec 2015, 23:48 ..... czy sie da ?? sam nie wiem moze regulacja zaworów lub zmiana oleju lub trzeba sie przyzwyczajc
Tytuł: Odp: Silnik pracuje jak traktor Wiadomość wysłana przez: cookie on Poniedziałek, 20 Lipiec 2015, 08:57 Generalnie tłumik jest dosc głośny pod obciazeniem w tym samochodzi. Najlepeij porównaj z innym. Mój jest głosny ale klekotu diesla to nie przypomina. Klekot zaworow słysze tylko przez ok minute od odpalenia chyba, ze jest bardzo zimno. Wtedy trwa to troche dłuzej. Łąncuch wogóle nie słysze. Od sprawdzenia wydechu bym zaczął.
Tytuł: Odp: Silnik pracuje jak traktor Wiadomość wysłana przez: maras on Poniedziałek, 20 Lipiec 2015, 22:28 w tym przypadku przy odpalaniu i na wolnych czy stałych obrotach jest ok - tylko i wyłącznie przy samym przyspieszaniu klekocze. Potem po jakiś może 5 km zanika i już pracuje ok nie klekocze przy dodawaniu gazu.
Postaram się podjechać do jakiegoś warsztatu na sprawdzenie w tym tygodniu. Tytuł: Odp: Silnik pracuje jak traktor Wiadomość wysłana przez: maras on Środa, 29 Lipiec 2015, 21:58 Byłem u mechanika i stwierdził, że to zawory klekoczą jak silnik zimny przy dodawaniu gazu. Na wolnych po odpaleniu też jednak troszkę słychać zawory.
Czy ktoś wie jakie są koszty regulacji zaworów w aygo? Tytuł: Odp: Silnik pracuje jak traktor Wiadomość wysłana przez: r4do on Poniedziałek, 02 Listopad 2015, 21:22 Haha, mam to samo wlasnie zalozylem nowy temat nie potrzebnie, filmik tutaj z glosami, chetnie poczytam wypowedzi ekspertow:
https://www.youtube.com/watch?v=8HNl7nbIaVU&feature=youtu.be Tytuł: Odp: Silnik pracuje jak traktor Wiadomość wysłana przez: cookie on Wtorek, 03 Listopad 2015, 08:22 Byłem u mechanika i stwierdził, że to zawory klekoczą jak silnik zimny przy dodawaniu gazu. Na wolnych po odpaleniu też jednak troszkę słychać zawory. Pewnie z 300-400 zeta trzeba będzie wyskoczyć, bo trzeba ściagnąc waki rozrządu i dobierać szklanki popychaczy pod wymiar. Czy ktoś wie jakie są koszty regulacji zaworów w aygo? Tytuł: Odp: Silnik pracuje jak traktor Wiadomość wysłana przez: gaga195 on Wtorek, 03 Listopad 2015, 09:44 Jeśli chodzi o zmniejszanie luzu zaworowego to dobrać nowe szklanki ale jeśli chodzi o zwiększanie to raczej da sie obrobić stare szklanki... Przynajmniej u mnie do "motorka" tak robili u fachowców którzy zajmują się obrabianiem głowic ;)
Tytuł: Odp: Silnik pracuje jak traktor Wiadomość wysłana przez: r4do on Wtorek, 03 Listopad 2015, 23:53 Myslicie ze mozna zniwelowac ten dzwiek za pomoca chemii? gestszego oleju np. 5w40 lub sa takie preparaty oil flush, ktore czyszcza komore silnika, czy mechanik bedzie potrzebny?
Czytalem ze zawory nie sa hydrauliczne, no i ze trzeba sie troche narobic zeby sie dostac do zaworow. Dzieki! Tytuł: Odp: Silnik pracuje jak traktor Wiadomość wysłana przez: gaga195 on Środa, 04 Listopad 2015, 15:59 poprawić może coś poprawi ale usterka będzie tylko zakryta, tak czy siak trzeba będzie jechać do mechanika wcześniej czy później ;)
Jedź zapłać i miej spokój na długo długo ;) Tytuł: Odp: Silnik pracuje jak traktor Wiadomość wysłana przez: cookie on Środa, 04 Listopad 2015, 18:31 Jeśli chodzi o zmniejszanie luzu zaworowego to dobrać nowe szklanki ale jeśli chodzi o zwiększanie to raczej da sie obrobić stare szklanki... Przynajmniej u mnie do "motorka" tak robili u fachowców którzy zajmują się obrabianiem głowic ;) jak klepia na ciepło to łuż jest zbyt duży, więc trzeba dobierać nowe szklanki. Zbyt mały lyz to cicha klawiatura na zimnym silniku, utrata mocy i zwiększenie spalania.Tytuł: Odp: Silnik pracuje jak traktor Wiadomość wysłana przez: r4do on Środa, 04 Listopad 2015, 19:38 Bylem u mechanika, ktory sie wsluchiwal, przejechal sie i stwierdzil ze to koncowka walka halasuje. W tym silniku sa dwa walki i to ten wiekszy z wieksza koncowka, czyli chyba wymiana tego walka i lancuch. Ja mieszkam w UK i tutaj taka wymiana bedzie mnie kosztowac z czesciami 450£ co jest za duzo dla mnie poki co, w sumie jak poczytam jak sciagnac lancuch to sam sobie wymienie, tylko musze dorwac czesc, silnik caly moge kupic juz za 250£, kierwa a dopiero co ten samochod kupilem...
Czekam na kolege ktory zapoczatkowal temat, ale sie nie odzywa. Sprobuje zmienic olej na 5W40(gestrzy): Motul 8100 5W40, przedtem wyplukac jakims preparatem typu: STP engine flush Moze zapodac jakis ceramizer ( o ile to dziala ) Powiedzial ze moge z tym jezdzic, lecz z czasem moze bardziej halasowac, dzwiek bardzo dernerwuje. Samochod ma przelatane 119k mil, czyli jakies 200k km. Co myslicie? Dzieki. Tytuł: Odp: Silnik pracuje jak traktor Wiadomość wysłana przez: kristofch on Środa, 04 Listopad 2015, 19:57 szczerze... to jak masz zamiar pośmigać sobie tym autkiem dłużej...to zainwestuj te 450 funciaków w konkretną naprawę...
Tytuł: Odp: Silnik pracuje jak traktor Wiadomość wysłana przez: gaga195 on Środa, 04 Listopad 2015, 21:24 250funtów? 1250zł za tyle to kupisz u nas silnik po przebiegu ma 100kkm gotowy plug and play :D
Tytuł: Odp: Silnik pracuje jak traktor Wiadomość wysłana przez: Karter on Piątek, 06 Listopad 2015, 14:20 Cześć, nie lejcie do tego silnika żadnych ceramizerów, motodoctorów, uszlachetniaczy typu MoS2 bo to nic nie daje a bardziej szkodzi. To jest tylko chwyt marketingowy i nic więcej. Silniki Toyoty są ciasno spasowane i każde dodatnie jakowyś dziwadeł doprowadza do większego zużycia oleju i gorszej pracy. Niestety stwierdzam to na podstawie swojego doświadczenia. Teraz przy przebiegu 113 700 km muszę dolewać między wymianami co 10000 km około 1 litr oleju po przebiegu 6000km.
Tytuł: Odp: Silnik pracuje jak traktor Wiadomość wysłana przez: r4do on Poniedziałek, 09 Listopad 2015, 23:58 Cześć, nie lejcie do tego silnika żadnych ceramizerów, motodoctorów, uszlachetniaczy typu MoS2 bo to nic nie daje a bardziej szkodzi. To jest tylko chwyt marketingowy i nic więcej. Silniki Toyoty są ciasno spasowane i każde dodatnie jakowyś dziwadeł doprowadza do większego zużycia oleju i gorszej pracy. Niestety stwierdzam to na podstawie swojego doświadczenia. Teraz przy przebiegu 113 700 km muszę dolewać między wymianami co 10000 km około 1 litr oleju po przebiegu 6000km. Przeczytalalem, ale przed napisaniem tego posta kolego juz zalalem z ciekawosci STP Oil Treatment, przejechalem jakies 100km do tej pory i nie zauwazylem roznicy, mam nadzieje ze pug nie wejdzie w nalog hehe. Odnosnie fury to dalej jezdze z tym dzwiekiem, jest denerwujacy, jeszcze chyba pasek zaczal sie odzywac po dluzszym postoju, w weekend wymienie olej filtr i zobacze, ale zastanawiam sie jeszcze jaki olej wybrac, kupilem 5W40 Shella, ale zastanawiam sie nad 10W40 pol syntetyk, troche ma przelatane samochod. Wymienie jeszcze swiece i jak to nic nie da, to podjade do jeszcze innego mechanika. Dzieki za pomoc i pozdro. Tytuł: Odp: Silnik pracuje jak traktor Wiadomość wysłana przez: poldi76 on Wtorek, 24 Listopad 2015, 09:40 Witam mam ten sam problem 95000 km , jutro jadę na reg. zaworów , zastanawiam się jeszcze nd pompa wody czy tak nie stukocze.
Pozdrawiam po wsłuchaniu się w materiał audio ;) - to jednak nie pompa byłem a aso szczeliny ok , klepie dalej...., przy okazji chyba wymienię tą pompę , czy jest to możliwe że ten jej klekot nasila się na zimnym przy pompie??/ albo również dołączę materiał audio ') Tytuł: Odp: Silnik pracuje jak traktor Wiadomość wysłana przez: gaga195 on Wtorek, 24 Listopad 2015, 11:28 tak brzmi pompa wody
https://www.youtube.com/watch?v=ytZGy7Yb0U4 PS. Podziękuj Kaliope za filmik ;p Tytuł: Odp: Silnik pracuje jak traktor Wiadomość wysłana przez: Karter on Wtorek, 24 Listopad 2015, 13:36 r4do: można powiedzieć "ten typ tak ma"; wiem że to jest denerwujące ale już się przyzwyczaiłem! Gorzej będzie wytłumaczyć w przyszłości kupującemu że ten silnik tak chodzi. He, he.....
Tytuł: Odp: Silnik pracuje jak traktor Wiadomość wysłana przez: r4do on Wtorek, 24 Listopad 2015, 21:57 Witam mam ten sam problem 95000 km , jutro jadę na reg. zaworów , zastanawiam się jeszcze nd pompa wody czy tak nie stukocze. Pozdrawiam po wsłuchaniu się w materiał audio ;) - to jednak nie pompa Koniecznie daj znac co zrobil mechanik i najwazniejsze czy juz nie halasuje ;] r4do: można powiedzieć "ten typ tak ma"; wiem że to jest denerwujące ale już się przyzwyczaiłem! Gorzej będzie wytłumaczyć w przyszłości kupującemu że ten silnik tak chodzi. He, he..... Dobra sciema nie jest zla, mozna wmawiac ze trzy cylindry, nie rowna praca silnika itp, albo dolac duzo wiecej oleju ;p ale chce troche pojezdzic samochodem. Nawet fajnie sie nim jezdzi, wszedzie sie miesci, dzisiaj dotankuje i zobacze ile spala, ogolnie jestem zadowolone, zeby tylko jeszcze cichutko silniczek pracowal... Tytuł: Odp: Klekot powyżej 2000 obrotów na zimnym silniku przy niskich temperaturach Wiadomość wysłana przez: poldi76 on Wtorek, 01 Listopad 2016, 15:52 Witam nadchodzi zima problem wraca , klekot na zimnym silniku..tak zachodzę w głowę , czy ktoś wymieniał może kolektor dolotowy i pozbył się przypadkowo tej wady?
Naszły mnie tego typu rozmyślenia ponieważ np corolki e12 też miały taki podobny obiaw klekot na zimnym , a powodem był rozwarstwiający się dolot czy problemy z jakimiś klapkami. Noie orientujecie się czy może nasze kolektory maja podobną budowę ? Najlepiej kupię taki za 40 zł na alle i rozbebeszę go. Pozdrawiam Tytuł: Odp: Klekot powyżej 2000 obrotów na zimnym silniku przy niskich temperaturach Wiadomość wysłana przez: BOBAS349FK on Wtorek, 01 Listopad 2016, 22:03 klepia zawory a raczej popychacze bo silnik zimny i olej gesty dlatego w zimie sie to nasila ...... klapy sa w kolektorach .... ale sa to klapy gaszace ale u nas takich nie ma
Tytuł: Odp: Klekot powyżej 2000 obrotów na zimnym silniku przy niskich temperaturach Wiadomość wysłana przez: poldi76 on Środa, 02 Listopad 2016, 12:31 wygląda to tak
https://www.youtube.com/watch?v=jBKr-PBK_ic gdzieś napisali że to zawór filter VVTi o coz tym chodzi - czy może to być to? Bobas jeszcze pytanie jeżdzę na 10w40 mam przeganiane 110tys - jak zmienię na 5w30 problem może zniknąć , czy więcej zaszkodzę niż to przyniesie pożytku? Tytuł: Odp: Silnik pracuje jak traktor Wiadomość wysłana przez: poldi76 on Środa, 02 Listopad 2016, 16:22 wiecie co... przy tym klekocie "ruskie" piszą żę tłoki do wymiany , jest luz gdzieś na ściankach nie ma smarowania i się "wyrabiają" :skull: :skull:
Tytuł: Odp: Klekot powyżej 2000 obrotów na zimnym silniku przy niskich temperaturach Wiadomość wysłana przez: kaliope on Środa, 02 Listopad 2016, 23:46 1. W naszych kolektorach nie ma żadnych klapek. W innych autach są i nie sa to klapy gaszące, tylko klapy którym celem jest zawirowanie powietrza dolotowego. Tu masz rozbiórkę kolektora: https://www.youtube.com/watch?v=kl55S0Eu0ho
2. Zdarza się że pada koło VVTi, ale w trojaczkach jeszcze o tym nie słyszałem. Gdyby padło, silnik by klekotałjak diesel, ale tylko przy rozruchu na zimnym. Posłuchaj tutaj jak to słychać w oplach: https://www.youtube.com/watch?v=YqVM-M91W6s Chyba że już jest całkiem dead, to tłucze się też na ciepłym. Ale i tak, takiego przypadku jeszcze nie było. 3. Jeśli co się tłucze, zwłaszcza na ciepłym silniku, to raczej poszła panewka. Już było kilka przypadków. 4. Zawór VVTi, czyli elektorozawór, (tutaj masz nr 3 : https://www.youtube.com/watch?v=ml4t0AuO95E) szwankuje, ale też w oplach. Nie słyszałem by ktokolowiek go wymieniał w trojaczkach ale ludzie maja po 300-400 tys przebiegu. W oplach szwankowały, bo miały siateczkę pełniąca rolę filtra. Na siateczce zbierał się syf, i zawór nie przepuszczał oleju. Czyli nie było smarowania koła/kół zmiennych faz rozrządu. A co za tym idzie, koła bez smarowania padały.....i auto chodziło jak diesel. Tytuł: Odp: Klekot powyżej 2000 obrotów na zimnym silniku przy niskich temperaturach Wiadomość wysłana przez: BOBAS349FK on Czwartek, 03 Listopad 2016, 00:02 keliope klapy gaszace sa w dieslu .... bmkowcy wiedza co to za dziadostwo jak wpada do silnika i robi rozpierduche !!! brat w mondeo 1.8 benzyna tez miał klapy w kolektorze ktore dostaja luzu i klekoczą , dzwonią ...
ps olej 10w40 jest gesty wiec przy niższej temp. dłuzej sie rozgrzewa wiec klekot bedzie Tytuł: Odp: Silnik pracuje jak traktor Wiadomość wysłana przez: kaliope on Czwartek, 03 Listopad 2016, 00:07 W torjaczkach nie ma filtra w elektorozaworze zmiennych faz....chyba, że się myle. Tu masz fotkę jak wygląda zawór w trojaczkach i oplach. Ten filterek ludzie wyrzucają bo więcej zła robił jak dobra
Tytuł: Odp: Silnik pracuje jak traktor Wiadomość wysłana przez: poldi76 on Czwartek, 03 Listopad 2016, 00:31 kaliope wyczilem gdzie jest zawór vvti pod nim jest śruba na imbus ciekawe czy jak ją wykręcę dostanę się do filtra może ktoś już to przerabiał
Tytuł: Odp: Silnik pracuje jak traktor Wiadomość wysłana przez: kaliope on Czwartek, 03 Listopad 2016, 12:37 tak jak pisałem, według mnie tam nie ma żadnego filtra. Ale nie wiem na 100% bo go nie wykręcałem.
Tytuł: Odp: Silnik pracuje jak traktor Wiadomość wysłana przez: poldi76 on Piątek, 11 Listopad 2016, 10:08 Kaliope a jest.... :) na tylnej ściance głowicy tuż po lewej stronie pod wężem odmy imbus 8 , ale po wyczyszczeniu problem nie zniknął dalej klepie
Tytuł: Odp: Silnik pracuje jak traktor Wiadomość wysłana przez: kaliope on Piątek, 11 Listopad 2016, 15:12 Tak więc proponuje ściągnąć misę olejową i sprawdzić panewki, bo chyba je widać wtedy wszystkie. To będzie pewnie tańsze niż wymieniać profilatktycznie rozrząd/koło zmiennych faz.
Tytuł: Odp: Silnik pracuje jak traktor Wiadomość wysłana przez: hecki on Poniedziałek, 28 Listopad 2016, 15:32 Witam,
mam ten sam problem. U mnie hałas ustaje po nagrzaniu silnika. Może ktoś rozwikłał zagadkę i się podzieli? :) Tytuł: Odp: Silnik pracuje jak traktor Wiadomość wysłana przez: polobis on Czwartek, 01 Grudzień 2016, 09:53 Kurde, ludzie, może przy 200k kończy mu się resurs? Mi przy zakupie w salonie mówili, że silnik zaprojektowany jest na 250k przebiegu... Mój jak dotąd ma prawie 100k i jakoś nie słyszę żadnego klepania, a może jestem przyzwyczajony. Z drugiej ręki pojazd może mieć co najmniej 100k cofnięte, co przy 200k na blacie i jazdach na krótkich dystansach sugeruje znaczne zużycie podzespołów no i będzie klepać, póki coś się nie urwie.
Tytuł: Odp: Silnik pracuje jak traktor Wiadomość wysłana przez: kaliope on Czwartek, 01 Grudzień 2016, 17:45 Kurde, ludzie, może przy 200k kończy mu się resurs? Mi przy zakupie w salonie mówili, że silnik zaprojektowany jest na 250k przebiegu... Jak już pisałem, gość ma 430tys przebiegu w UK i fura chodzi, tylko olej mu bierze ale przy takim przebiegu to normalne. Jest wiele osób co ma ponad 200 i też furki chodzą. Także wnioskuje, że 200tys to z palcem, od 300 w górę można by narzekać. Tytuł: Odp: Silnik pracuje jak traktor Wiadomość wysłana przez: gaga195 on Czwartek, 01 Grudzień 2016, 21:26 u mnie tez "klepie" na zimnym przebieg obecnie coś koło 160kkm
Tytuł: Odp: Silnik pracuje jak traktor Wiadomość wysłana przez: Gozdi on Piątek, 02 Grudzień 2016, 11:25 Aygo 2010 benzyna, 73000 przebieg,
też klika jak jest zimno - czym zimniej tym głośniej :sarcastic: ale jak się rozgrzeje to cisza. A ja tam sie tym nieprzejmuje, Fajnie jak se ryknie ;D Nie nasmarowany łańcuch rozrządu daje takie dźwięki ;) Tytuł: Odp: Silnik pracuje jak traktor Wiadomość wysłana przez: poldi76 on Wtorek, 06 Grudzień 2016, 12:03 ...że niby co to pompa wody?...kto wymienia na ochotnika z "klepiących" :)
Tytuł: Odp: Silnik pracuje jak traktor Wiadomość wysłana przez: kaliope on Wtorek, 06 Grudzień 2016, 13:56 klepanie silnika o którym tu mowa nie ma nic wspólnego z pompą wody
Tytuł: Odp: Silnik pracuje jak traktor Wiadomość wysłana przez: poldi76 on Czwartek, 08 Grudzień 2016, 10:24 kaliope a sprawdzałeś-wymieniłeś i dalej klepie ? może ktoś z " klepiących" to juz przetestował, to klepanie widze po forach jest dość częstym problemem ( nierozwiązanym), niestety jesteśmy grupą ludzi którym rady może to a może to nic nie pomoże , musimy chyba żeby dojść do rozwiązania działać - czyli wymieniać to czy owo ...ale czy to się opłaci ? i czy rozwiążemy ten problem... na pewno nie "gadaniem" bo widzę że teorii na forach na ten dzwięk jest wiele ale rozwiązań mało.
Mój przykład wymieniony rozrząd ( bez kzfr) micha zwalona ciśnienie na wale sprawdzone ok, filtr zaworu VVTI wyczyszczony, efekt ....dalej klepie. :( Czekam na wyminę doświadczeń od innych "klepiącyh" Regulował ktoś zawory w tym silniku (wymiana szklanek)? Tytuł: Odp: Silnik pracuje jak traktor Wiadomość wysłana przez: kaliope on Czwartek, 08 Grudzień 2016, 12:52 Nie wymieniałem bo jak nie mam tego problemu. Z filmiku które widzaiłem/słyszałem ewidetnie słychać że coś stuka. Pompa wody nie stuka, tylko szumi bo tam nie ma co stukać, tylko szumi rozwalone łożysko.
Tytuł: Odp: Silnik pracuje jak traktor Wiadomość wysłana przez: poldi76 on Czwartek, 08 Grudzień 2016, 13:21 kaliope, nie do końca jak miałem focusa 1 objawy były też podobne takie trajkotanie nie wycie ... może w późniejszym czasie do tego by doszło , ale łatwo to sprawdzić kto ma garaż/ kanał ( ja niestety nie dysponuję takim) zdjąć pasek osprzętowy i przejechać się na krótkim odcinku ...taki mój pomysł
Tytuł: Odp: Silnik pracuje jak traktor Wiadomość wysłana przez: kaliope on Czwartek, 08 Grudzień 2016, 18:19 Porównajcie sobie dzwiek pompy i ten stukot:
pompa: https://www.youtube.com/watch?v=ytZGy7Yb0U4 stuki: https://www.youtube.com/watch?v=jBKr-PBK_ic tu inna osoba, auto pali ładnie, bez stuków, a potem słychać stuki: https://www.youtube.com/watch?v=awmjJwZjT8c Tytuł: Odp: Silnik pracuje jak traktor Wiadomość wysłana przez: Gozdi on Piątek, 09 Grudzień 2016, 09:32 Po wymianie płynu chłodzącego przestało "klepać" ,ale tylko na miesiąc, potem to samo. :swoon:
to nienasmarowany łańcuch rozrządu tak stuka, jak się olej rozejdzie po silniku to przestaje po paru minutach pracy. Problem uważam za rozwiązany✔ Tytuł: Odp: Silnik pracuje jak traktor Wiadomość wysłana przez: kaliope on Piątek, 09 Grudzień 2016, 22:07 Sorry, ale niestworzone rzeczy opowiadasz. Co ma płyn chłodzący do klepania? Nic.....totalnie nic. Zaraz się dowiem że po wymianie płynu do spryskiwacza silnik chodził inaczej. Nawet jakby klapała pompa wody, co nie jest możliwe, to klepałaby i na starym płynie i na nowym płynie. Bo płyn to płyn, jest taki sam, ten starszy tylko zamarza przy innej temperaturze.
Tytuł: Odp: Silnik pracuje jak traktor Wiadomość wysłana przez: poldi76 on Sobota, 10 Grudzień 2016, 15:10 Gozdi próbowałeś zdjąć pasek osprzętowy?
Tytuł: Odp: Silnik pracuje jak traktor Wiadomość wysłana przez: poldi76 on Sobota, 10 Grudzień 2016, 15:14 czyli "bracia " z Rosji twierdzą że to wałek rozrządu?
Tytuł: Odp: Silnik pracuje jak traktor Wiadomość wysłana przez: kaliope on Sobota, 10 Grudzień 2016, 20:23 no tak ktoś twierdzi w komentarzu do filmiku. Czyli co najmniej dwa podejrzenia. Wałek rozrządu lub panewka
Tytuł: Odp: Silnik pracuje jak traktor Wiadomość wysłana przez: poldi76 on Poniedziałek, 12 Grudzień 2016, 12:10 ...do wszystkich "klepiących" na jakich olejach jeździcie (klasa) "przyjaciele" zza Buga twierdzą że te silniki mają problemy ze smarowaniem klawiatury- więc z tego powodu moje pytanie , ja jeżdżę na 10w40 ( pomysł żabojadów) i tu może być pies pogrzebany , wycierają się krzywki na wałku itd.. Ciekawe czy ktoś na 5w30 też ma te problemy?
Tytuł: Odp: Silnik pracuje jak traktor Wiadomość wysłana przez: marko1 on Poniedziałek, 12 Grudzień 2016, 21:42 Witam,
mam zalany silnik olejem Toyota 5W30 klekotanie nie występuje, wcześniej po pieszym przeglądzie serwis Toyoty zalał olejem Castrol 0W30 klekotanie też nie występowało. Tytuł: Odp: Silnik pracuje jak traktor Wiadomość wysłana przez: Jacwing on Poniedziałek, 12 Grudzień 2016, 21:49 Te 10W40 to chyba jakiś wynalazek księgowych na floty ,bo pół syntetyk na ten silnik to pomyłka ,dobrze prawisz że może są problemy z wałkiem rozrządu .A więc smarowanie w pierwszych sekundach po uruchomieniu to klucz do trwałości ,ja zalewam Shell 5w30 i póki co problemów nie ma.
Tytuł: Odp: Silnik pracuje jak traktor Wiadomość wysłana przez: kristofch on Wtorek, 13 Grudzień 2016, 08:48 u mnie pierwszym olejem był mineralny 15w40!!! zalany fabrycznie, pierwsza wymiana i przeszedłem na fullsyntetyka 5w30 i traktorka jakoś nie mam ...jeszcze :)
Tytuł: Odp: Silnik pracuje jak traktor Wiadomość wysłana przez: poldi76 on Sobota, 17 Grudzień 2016, 11:47 dla chcących szukać dalej co zrobiłem a nie przyniosło efektu
-wymieniony rozrząd (kpl bez kzfr) -czyszczony filtr zaworu VVTI -wymieniony tłumik -wymieniony pasek klinowy , świece, płyn chłodzący... -sprawdzone luzy zaworowe niby ok .. niestety zalany 10w40. :( i strach zmieniać Tytuł: Odp: Silnik pracuje jak traktor Wiadomość wysłana przez: marko1 on Sobota, 17 Grudzień 2016, 19:15 Witam,
tak dla przypomnienia o oleju jaki dobrać, zmienić: http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/czy-zmieniac-olej-jesli-tak-to-na-jaki/33sj2 http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/co-znaczy-10w-40-wyjasniamy-jak-wybrac-olej/8gqk6 Tytuł: Odp: Silnik pracuje jak traktor Wiadomość wysłana przez: poldi76 on Wtorek, 20 Grudzień 2016, 12:19 Mam jeszcze jedno pytanie czy jak gasicie autko (benzyna) to słychać takie chwilowe turkotanie z okolic rozrządu...? czy to jakiś objaw czegoś padającego?
Tytuł: Odp: Silnik pracuje jak traktor Wiadomość wysłana przez: kaliope on Wtorek, 20 Grudzień 2016, 16:02 nie zauważyłem
Tytuł: Odp: Silnik pracuje jak traktor Wiadomość wysłana przez: r4do on Czwartek, 22 Grudzień 2016, 21:28 dla chcących szukać dalej co zrobiłem a nie przyniosło efektu -wymieniony rozrząd (kpl bez kzfr) -czyszczony filtr zaworu VVTI -wymieniony tłumik -wymieniony pasek klinowy , świece, płyn chłodzący... -sprawdzone luzy zaworowe niby ok .. niestety zalany 10w40. :( i strach zmieniać Kurcze poldi76 troche sie narobiles, najgorsze ze to nic nie dalo. Ja lalem 5w30, 5w40, 10w40 i nic specjalnego nie zauwazylem, ale te oleje wymienialem juz po fakcie, samochod juz taki kupilem. Slabo z tym rozrzadem, bo ja wlasnie myslalem ze tam moze wystepowac usterka, mianowicie pekniety plastikowy napinacz. Kiedys wstawilem filmik na YT i coraz wiecej osob sie pod nim odzywa, ze maja ta sama usterke, ale nikt nie pisze ze zostala naprawiona. Odnosnie tlumika, to wymieniles caly? Dolot (katalizator), srodkowy, koncowy? U mnie uszczelka miedzy kata a silnikiem wyglada tragicznie, myslalem ze moze tam jest jakas nieszczelnosc. Ja jezdze z tym klekotem, ale na zimnym silniku to jest przerabane, szczegolnie teraz. Jedynie co mi przychodzi do glowy to stukanie panewek... Tytuł: Odp: Silnik pracuje jak traktor Wiadomość wysłana przez: BOBAS349FK on Piątek, 23 Grudzień 2016, 10:54 ja mysle ze to napinacz łańcucha rozrządu ......??
Tytuł: Odp: Silnik pracuje jak traktor Wiadomość wysłana przez: Jacwing on Piątek, 23 Grudzień 2016, 11:06 On jest hydrauliczny zdaje się ? ciekawe czy są jakieś procedury na sprawdzenie go?
Tytuł: Odp: Silnik pracuje jak traktor Wiadomość wysłana przez: kaliope on Piątek, 23 Grudzień 2016, 14:32 ja mysle ze to napinacz łańcucha rozrządu ......?? Nie sądze. Silnik by nie stukał tylko łańcuch by tarł, czyli dźwięk ciągły Tytuł: Odp: Silnik pracuje jak traktor Wiadomość wysłana przez: Jacwing on Piątek, 23 Grudzień 2016, 21:36 No ale niby w co by łańcuch tarł skoro są tam ślizgi .A właśnie przy nie właściwym napięciu i zmianie obrotów łańcuch może wpada w wibracje(rezonans) tak se to tłumaczę.
Tytuł: Odp: Silnik pracuje jak traktor Wiadomość wysłana przez: kaliope on Sobota, 24 Grudzień 2016, 12:01 W tym temacie widać jak wyglądają panewki i jak się do nich dobrać.
http://c1aygo107.net/index.php?topic=10010.0 Tytuł: Odp: Silnik pracuje jak traktor Wiadomość wysłana przez: Jacwing on Sobota, 24 Grudzień 2016, 22:26 Jedyne co oczywiste z tego filmu to chyba to że i tu księgowy mieszał bo zamków na panewkach niema ,a ogólnie to widać że panewki w nie najgorszym stanie bo nie świecą na żółto .Panewki przecież można zweryfikować też robiąc pomiar ciśnienia manometrem na zimno i po rozgrzaniu .
Tytuł: Odp: Silnik pracuje jak traktor Wiadomość wysłana przez: poldi76 on Poniedziałek, 26 Grudzień 2016, 00:23 dla wszysktkich co chcą wymieniac rozrzad.... wymieniałem kpl. łańcuch napinacz ślizgi bez koła zfr tłumik wymieniony końcowy.. co do panewek i cisnienia oleju cytuje zmajomego cisnienie na czijniku no tam mierzysz moze byc ok bo nadgania pompa oleju juz musialyby byc panewki bardzo wywalone zeby spadalo visnienie bez rozebrania michy sie nie obejdzie... cdn epopeja niezawodnych trojaczkow
Tytuł: Odp: Silnik pracuje jak traktor Wiadomość wysłana przez: poldi76 on Poniedziałek, 26 Grudzień 2016, 00:30 myslalem jeszcze o zaworze vvti czy czasami to on tak nie terkovze na zimnym gestym oleju... czy on dziala cyklicznie ? czyli co jakas czesc sekundy przesuwa sie tloczek w nim czy np pow jakiejs wartosci obrotow tloczek przesuwa sie w inne polozenie i w nim zostaje...
Tytuł: Odp: Silnik pracuje jak traktor Wiadomość wysłana przez: kaliope on Poniedziałek, 26 Grudzień 2016, 10:48 Tak, on pracuje jak tłoczek, przepuszcza lub nie olej do koła zmiennych faz rozrządu, bo to koło jest poruszane ciśnieniem oleju. W tym filmiku gość rusza ręką koło by pokazać jak ono w środku chodzi. On ściągnął wierzchnią osłonę z koła, normalnie jest szczelnie zatkane bo tam srodku właśniej olej pod ciśnieniem, odpowiednio regulowanym przez elktrozawór VVTi. Robi to w 2:49 filmiku.
Potem szczegółowo pokazuje 2 kanaliki w wałku którymi olej leci do koła VVTi poprzez elektrozawór. Od 23min. https://www.youtube.com/watch?v=T0G5KLN4a_w Tytuł: Odp: Klekot powyżej 2000 obrotów na zimnym silniku przy niskich temperaturach Wiadomość wysłana przez: poldi76 on Poniedziałek, 02 Styczeń 2017, 11:37 cześć odświeżam temat udało się komuś ???
Tytuł: Odp: Klekot silnika, klepanie, silnik chodzi jak traktor itp, itd Wiadomość wysłana przez: poldi76 on Poniedziałek, 16 Styczeń 2017, 19:58 :'( jestem załamany... dziś -14 a on nie pali, było gorzej i gadał a dziś nie... chyba paliwo do duszy bo dolałem 5l ogrzałem w garażu i stał się rozmowny. Przypadkiem Pan na stacji benzynowej miał takiego samego trojaczka , byłem bezczelny poprosiłem żeby odpalił jejuuuuu jak on cykał cichutko... jejuuuu i to zimny... nie tak jak te nasze klekoty..
Tytuł: Odp: Klekot silnika, klepanie, silnik chodzi jak traktor itp, itd Wiadomość wysłana przez: gaga195 on Wtorek, 17 Styczeń 2017, 06:42 Bo może miał przebieg z 20 000km to nie cykał :D
Tytuł: Odp: Klekot silnika, klepanie, silnik chodzi jak traktor itp, itd Wiadomość wysłana przez: poldi76 on Wtorek, 17 Styczeń 2017, 12:27 nie 80 000km :)
Tytuł: Odp: Klekot silnika, klepanie, silnik chodzi jak traktor itp, itd Wiadomość wysłana przez: BOBAS349FK on Wtorek, 17 Styczeń 2017, 16:02 ja mam 42 tys i cyka
Tytuł: Odp: Klekot silnika, klepanie, silnik chodzi jak traktor itp, itd Wiadomość wysłana przez: poldi76 on Piątek, 20 Styczeń 2017, 12:14 witam moi drodzy jak sprawdzić poprawne działanie zaworu VVTI? czy on działa cyklicznie np. ileś tam przesunięć tłoczka/min przy prędkości obr wału 2000 , czy tylko przesuwa się w dane położenie przy dajmy na to 1500obr i zostaje w nim ...może to jet przyczyna terkotania pod obciążeniem powyżej 2000obr
Tytuł: Odp: Klekot silnika, klepanie, silnik chodzi jak traktor itp, itd Wiadomość wysłana przez: Manuel on Niedziela, 22 Styczeń 2017, 10:20 Witam podepnę się pod temat, jaki rodzaj skrzyni biegów masz w tej "dieslowskiej" aygo? Ja zaobserwowałem to samo ale mam też dodatkową uwagę- silnik klekocze podczas przyspieszania, ale gdy przekazuję go na luzie to nie ma ani grama klekotania. Tak jakby klekot pochodził z innego elementu układu napędowego.
Tytuł: Odp: Klekot silnika, klepanie, silnik chodzi jak traktor itp, itd Wiadomość wysłana przez: BOBAS349FK on Niedziela, 22 Styczeń 2017, 11:38 klekot z silnika podczas przyspieszania to moze byc skutek obciazenia silnika ..... jak dajesz na luz to wtedy silnik pracuje bez obciążenia .... ???
ps masz diesla ??? Tytuł: Odp: Klekot silnika, klepanie, silnik chodzi jak traktor itp, itd Wiadomość wysłana przez: poldi76 on Niedziela, 22 Styczeń 2017, 13:21 przekładnia manualna , to wszystko dzieje się w benzynie, jest coraz gorzej cichł jak się rozgrzeje teraz nawet na ciepłym klepie jak mówicie pod obciążeniem powyżej 2000... jakoś tak. Klekot dobiega od strony pasażera ...też myślałem o skrzyni , przychodzi mi na myśl też przegub wewnętrzny ale to są dywagacje..
Tytuł: Odp: Klekot silnika, klepanie, silnik chodzi jak traktor itp, itd Wiadomość wysłana przez: poldi76 on Niedziela, 22 Styczeń 2017, 17:40 Manuel zerknij jeszcze na jedno , odpal go na luzie zaglądnij po maseczkę i przekręcając przepustnicą w komorze silnika przytrzymaj go tak na stałych obrotach np 2000-2500 , "spuść" lekko z obrotów i podkręć (przygazuj) posłuchaj czy nie słychać takiego rumotania... u mnie właśnie tak jest a pod obciążeniem klepie , terkocze..
Tytuł: Odp: Klekot silnika, klepanie, silnik chodzi jak traktor itp, itd Wiadomość wysłana przez: poldi76 on Wtorek, 31 Styczeń 2017, 15:07 coś nowego w temacie?
Tytuł: Odp: Klekot silnika, klepanie, silnik chodzi jak traktor itp, itd Wiadomość wysłana przez: jacekwis on Czwartek, 01 Czerwiec 2017, 22:12 Witam wzystkich.Mam podobny problem w Yaris z tym silnikiem 1kr-fe Chcę na początek wyczyscic filtr vti jak do niego sie dostac?
Tytuł: Odp: Klekot silnika, klepanie, silnik chodzi jak traktor itp, itd Wiadomość wysłana przez: poldi76 on Piątek, 20 Październik 2017, 13:57 jacekwis mnie to nic nie dało
Tytuł: Odp: Klekot silnika, klepanie, silnik chodzi jak traktor itp, itd Wiadomość wysłana przez: cookie on Środa, 22 Listopad 2017, 13:08 No i mnie to dopadlo.nprzebieg 50tys. Km. Olej 5w40. Luz zaworowy sprawdzony i jest ok. Mechanik twierdzi, że łańcuch jest dziwnie luźny i że to może być problem hydraulicznego napinacza. U mnie po rozgrzaniu silnika przestaje klekotać. W planie mam poganianie trojakiem do końca skali i ewentualne rozruszanie napinacza hydraulicznego, wszak im wyższe obroty tym wyższe ciśnienie oleju. Jeśli to nie pomoże sorubuje tego samego ale po zmianie oleju na 5w30 albo 0w30.
Tytuł: Odp: Klekot silnika, klepanie, silnik chodzi jak traktor itp, itd Wiadomość wysłana przez: blueberry on Środa, 03 Październik 2018, 18:04 Odświeżam temat. Czy ktoś z Was miał może taki dziwny dźwięk i wie co to może być? Dzieje się tylko po odpaleniu, gdy silnik jest zimny i znika po 2-3 minutach. Poniżej link do filmiku. Bardzo proszę o pomoc.
https://www.youtube.com/watch?v=I1We4KQMoV4&feature=youtu.be |