Tytuł: Plus (+) po stacyjce Wiadomość wysłana przez: kaliope on Środa, 07 Sierpień 2013, 09:38 Zrobiłem wstępne rozeznanie, szukając plusa pod ewentualny wskaźnik temperatury silnika i najprościej będzie chyba go wziąć z włącznika ogrzewania tylnej szyby, czyli wyciągamy panel radia i mamy go na wierzchu
(http://images64.fotosik.pl/52/1ae2955c6f914d48m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=1ae2955c6f914d48) Włącznik jest 4 pinowy, ale dochodzą trzy przewody: pin 2- puszcza prąd na przekaźnik tylnej szyby pin 3 - masa pin 4- dostaje plus’a od przekaźnika stacyjki, po drodze bezpiecznik 9 Czyli wpinamy się w czarny przewód na 4tym pinie. Jest on pierwszy z lewej, nie w środku jak ten schemat dziwnie podaje. Tytuł: Odp: Plus (+) po stacyjce Wiadomość wysłana przez: ArcherPAF on Środa, 07 Sierpień 2013, 11:13 a nie łatwiej ze stacyjki?
Tytuł: Odp: Plus (+) po stacyjce Wiadomość wysłana przez: BOBAS349FK on Środa, 07 Sierpień 2013, 11:46 a wiadomo ktory to kabelek w stacyjce???
Tytuł: Odp: Plus (+) po stacyjce Wiadomość wysłana przez: gaga195 on Środa, 07 Sierpień 2013, 12:55 najlepiej chyba będzie wziąć + z radia tzn między stacyjką a radiem.
po przekręceniu kluczyka idzie prąd do radia i włącza je. Tym samym po przekręceniu stacyjki zapali się wskaźnik temperatury, jeśli się mylę poprawcie mnie Tytuł: Odp: Plus (+) po stacyjce Wiadomość wysłana przez: BOBAS349FK on Środa, 07 Sierpień 2013, 12:58 ale radyjko da sie właczyc bez stacyjki ...... z tegmo co pamietam
Tytuł: Odp: Plus (+) po stacyjce Wiadomość wysłana przez: kaliope on Środa, 07 Sierpień 2013, 14:03 Kostka zasilania radia ma 4 piny:
Pin 4 (szary) leci od przekaźnika R1 na płytce PR01 za licznikiem, pod drodze bezpiecznik F11 za licznikiem. R1 jest to przekaźnik ACC, czyli prąd się pojawia po włożeniu kluczyka do stacyjki i przekręceniu w pozycje I, czyli zanim pojawią się wszystkie kontrolki itd. Pin 6 (zielony) – podświetlenie radia, czyli tu jest prąd jak włączymy światła, czyli jak podświetla się cała deska Pin 7 (niebieski) – leci od skrzynki bezpieczników z komorze silnika, od bezpiecznika F7, który z kolei dostaje prąd z akumulatora, czyli tu jest stały plus do podtrzymania pamięci radia. Pin 8 (brązowy) – masa Tak więc tu jedynie można wpiąć się do szarego przewodu, ale wtedy wskaźnik temperatury włączy się zaraz po włożeniu kluczyka do stacyjki, zanim przekręcimy go do pozycji zapłonu. Natomiast jeśli weźmiemy prąd z włącznika ogrzewania szyby, to tak jak pisałem, prąd sie pojawi po przekręceniu kluczyka do pozycji zapłonu. A co do stacyjki, to nie mam pojęcia, który przewód to plus po stacyjce Tytuł: Odp: Plus (+) po stacyjce Wiadomość wysłana przez: ArcherPAF on Czwartek, 08 Sierpień 2013, 11:37 wystarczy wziąć multimetr i sprawdzić :) tak najłatwiej i najpewniej :)
a z tego co pamiętam tam idą właśnie 4 fajne grube kable :) to z nich brałem zasilanie do gniazdka zapalniczki w schowku :) Tytuł: Odp: Plus (+) po stacyjce Wiadomość wysłana przez: kristofch on Czwartek, 08 Sierpień 2013, 13:06 podajże w stacyjce chyba czerwony przewód.
Tytuł: Odp: Plus (+) po stacyjce Wiadomość wysłana przez: kaliope on Poniedziałek, 26 Sierpień 2013, 21:41 Kolega mimi31 podał w innym temacie kolorystykę w stacyjce
granatowy- stały plus z aku biały- ACC- pierwsza pozycja która dostarcza prąd m.in. do radia, (kontrolki na liczniku jeszcze się nie świecą) żółty-IG1- zapłon - czyli to jest plus po stacyjce czarny- ST1- rozruch |