Tytuł: Geometria kół przednich Wiadomość wysłana przez: mimi31 on Sobota, 16 Listopad 2013, 20:40 Czy wie ktoś jakie są wartości dla geometrii kół przednich? Auto myszkuje, niby jedzie na wprost, ale ma tendencje do lekkiego ściągania w lewo lub w prawo. Przy wychodzeniu z zakrętu kierownica nie odbija całkiem i zostaje w pozycji minimalnie odchylonej od jazdy na wprost, niezależnie czy to zakręt lewy czy prawy. Nie jest to wina wspomagania, bo te odłączyłem i jest to samo.
Tytuł: Odp: Geometria kół przednich Wiadomość wysłana przez: cookie on Poniedziałek, 18 Listopad 2013, 21:43 Czy wie ktoś jakie są wartości dla geometrii kół przednich? Auto myszkuje, niby jedzie na wprost, ale ma tendencje do lekkiego ściągania w lewo lub w prawo. Przy wychodzeniu z zakrętu kierownica nie odbija całkiem i zostaje w pozycji minimalnie odchylonej od jazdy na wprost, niezależnie czy to zakręt lewy czy prawy. Nie jest to wina wspomagania, bo te odłączyłem i jest to samo. Myszkowanie w koleinach to objaw luźnych lozysk wahaczy,tzw silentblockow. Co do zbierznosci to standard dla przedniego napedu to rozbierznosc w ok 0-3mm. Geometri sie nie ustawia no chyba ze wymagana jest jakas rzexba po dzwonie.Tytuł: Odp: Geometria kół przednich Wiadomość wysłana przez: mimi31 on Sobota, 23 Listopad 2013, 09:18 Trochę źle się wyraziłem. Auto nie myszkuje tylko kierownica po wyjściu z zakrętu nie dońca wraca do położenia na wprost. Jeśłi jadę prosto i obrócę kierownicą w małym zakresie to zostaje w tym położeniu.
Tytuł: Odp: Geometria kół przednich Wiadomość wysłana przez: BOBAS349FK on Sobota, 23 Listopad 2013, 14:27 może górne łożyska Macphersona sa wywalone i dlatego kiera nie wraca
Tytuł: Odp: Geometria kół przednich Wiadomość wysłana przez: mimi31 on Niedziela, 24 Listopad 2013, 09:15 Też tak myślałem. wczoraj odłączyłem drążki kierownicze i zwrotnicw chodzą leciutko. Mało tego, jeśli auto stoi w miejscu to ruszanie kierownicą powoduje jej samoczynny powrót do pozycji wyjściowej. Ale wystarczy tylko że auto toczy się nawet z minimalną prędkością nawet pół km/h to już kierownica się usztywnia. Chodzi oczywiście lekko ale jak ją ruszysz to zostaje w tym położeniu. Przy większych prędkościach kierownica np przy pokonywaniu łuków zostaje w położeniu około 15-20 stopni od jazdy na wprost. Trzeba jej dopiero pomóc wrócić do położenia zero. Będę chyba szukał kogoś z takim autkiem żeby mieć porównanie. Bo ten objaw jest od samego początku jak auto kupiłem, więc nie wiadomo czy to nie jest normalne. Odłącznie wspomagania też nic nie daje.
Tytuł: Odp: Geometria kół przednich Wiadomość wysłana przez: roman on Wtorek, 10 Grudzień 2013, 12:14 Hej mam ten sam problem też nie wiem o co chodzi ustawiałem geometrie niby wszystko ok
Tytuł: Odp: Geometria kół przednich Wiadomość wysłana przez: cookie on Środa, 11 Grudzień 2013, 08:50 Hej mam ten sam problem też nie wiem o co chodzi ustawiałem geometrie niby wszystko ok A jakie wartości dla zbieżności zostały ustawione? Z innej beczki to łozyska oporowe podporu macpersona mogą nie dawac oporu bez obciazenia. Szczególnie jesli zastosowano zamiast łozysk kulkowych czy rolkowych ślizgi teflonowe. Tytuł: Odp: Geometria kół przednich Wiadomość wysłana przez: roman on Czwartek, 12 Grudzień 2013, 21:03 geometria wyszła prawidłowo wszystko na zielono i wszystkie wartości bliskie 0
jedyna rzecz to pochylenie koła które odbiegało od reszty ale trzymało wartości poprawne czyli z twojego posta wychodzi że to wada tych aut?? bo nie wiem jakie łożyska są kolumnie Tytuł: Odp: Geometria kół przednich Wiadomość wysłana przez: cookie on Piątek, 13 Grudzień 2013, 14:16 geometria wyszła prawidłowo wszystko na zielono i wszystkie wartości bliskie 0 Nie wiem jakie sa tam łozyska bo nie rozbierałem tego. U mnie wszystko działa tak jak powinno. Samochód mam z połowy 2008 r. z przebiegiem zaledwie 30 tys km. Jełi byłaby to kwestia tych łozysk to chwilowo pomogłoby psikniecie na nie silikonem w sprayu albo jakms smarowidłem nie degradującym gumy. Dąstęp do tego jest zazwyczaj od spodu - po sciagnieciu osłon przeciwkurzowych amortyzatora. Pochylenie koła odbiegające od rezsty moze sugerowac, ze to koło dostało sptrzała na jakims krawęzniku, a to mogło uszkodzić łozysko albo skrzywic delikatnie goleń amortyzatora i spowodować problemu z poprawna prace tego łozyska(nie pracuje wówczas idealnie osiowo przy kręceniu). Zainteresowałbym sie łozyskiem tej strony i amortyzatorem.jedyna rzecz to pochylenie koła które odbiegało od reszty ale trzymało wartości poprawne czyli z twojego posta wychodzi że to wada tych aut?? bo nie wiem jakie łożyska są kolumnie Tytuł: Odp: Geometria kół przednich Wiadomość wysłana przez: roman on Piątek, 13 Grudzień 2013, 22:46 Poprzedni właściciel a raczej właścicielka wpadła kiedyś w jakąś dziure bo była nawet opona wymieniana wiec może w tym tkwi problem samochod odkupiłem 2 lata temu z też małym przebiegiem bo 35 tyś a auto z 2006r.
|