Tytuł: Twardy pedał gazu Wiadomość wysłana przez: Sesjusz on Czwartek, 27 Luty 2014, 11:00 Witajcie :)
Od kilku dni mam Peugeota 107 i nie wiem czy ten model tak ma ale zaczęło mi to dokuczać po paru dniach używania, otóż pedał gazu jest twardy i jak na złość dodatkowo bardzo czuły przez co ciężej w planowany sposób ruszać autem. Sądziłem, że to kwestia wyczucia auta, teraz powątpiewam. Powiedzmy cofam, naciskam pedał gazu, opór jest większy niż w innych autach, więc wciskam mocniej ale już idzie te kilka milimetrów dalej, a że jest bardzo czuły, to zaczyna mi wchodzić na zbyt wysokie obroty. Więc puszczam lekko ale że jest twardy, jakoś tak mało płynny pedał gazu, to znów wskakuje na zbyt niskie obroty by cofnąć. Wygląda jak by zakres regulacji pedału gazu był bardzo wąski, dosłanie parę centymetrów i w dodatku wrażenie jak by łapał z samej góry, aż za wysoko. Dla porównania w Yarisie wciskam 1 cm pedał gazu i dopiero zaczyna mi mocniej wkręcać obroty, mam jeszcze w dół ze 4 centymetry by regulować moc obrotów, pedał chodzi płynnie i sprężycie, jak w każdym innym aucie jakim jeździłem. Tutaj ta sprężystość nie jest tak zachowana, duży opór i branie od samej góry powoduje skokowe ruszane się pedału gazu i od razu wskakuje na zbyt wysokie obroty, trzeba na prawdę dużego skupienia by ruszać zwiększając obroty płynnie, przy okazji trzeba mieć stopę wyjątkowo wprawną nie wspominając o odpowiednim obuwiu. Wszystko to powoduje bardzo niewygodny rozruch auta, po osiągnięciu 40 km/h robi się znacznie płynniej gdyż nie ma już takich manewrów pedałem gazu i auto jest rozpędzone. Szukałem w necie i na forum, znalazłem: 1. Nasmarować linkę pedału gazu 2. Przeczyścić przepustnicę z nagaru 3. Sprężynki pedału gazu wyjąć i rozciągnąć. 4. Nasmarować okolice pedału gazu. Sprawdzałem tez obroty na mierniku, na biegu jałowym mam 850-870 obrotów, by dojść do 1300 obrotów są to milimetry, ciężko wycelować by utrzymać np. 1200 obrotów. Jest jak by za mały zakres linki regulującej obroty lub po prostu za mała sprężystość i płynność pedału gazu co powoduje skokowe się jego przemieszczanie. Czy mieliście takie przypadłości jak ja w swoich trojaczkach ? Czy stosowaliście któreś z rad ? Czy może to jeszcze coś innego ? Tytuł: Odp: Twardy pedał gazu Wiadomość wysłana przez: aygo_driver on Czwartek, 27 Luty 2014, 11:36 Rozumiem, że masz wersję bez ESP i bez automatu? Jeśli tak to rozłącz linkę, zobacz czy dźwignia przepustnicy chodzi swobodnie, dalej sprawdź sam pedał gazu i przesmaruj linkę. W trojaczkach jest najprostszy system z możliwych jeśli chodzi o gaz, więc naprawa nie powinna być skomplikowana...
Tytuł: Odp: Twardy pedał gazu Wiadomość wysłana przez: Sesjusz on Czwartek, 27 Luty 2014, 11:48 Dziękuję. Tak zrobię, muszę tu podziałać bo mało wygodnie się nim rusza. Auto najprostsza wersja 2006 rok, bez ESP, automatu i klimy. Zbaczając z tematu niezłe zdziwko wczoraj miałem, kupiłem filtry powietrza i kabiny, zabieram się za zmianę filtra kabiny a tam zalana szpara plastikiem, nie wycięli dziury i zapewne brak filtra, dziwne zwyczaje producenta by zaoszczędzić grosze, znalazłem wątek na forum i w weekend zabieram się za wycinanie ścianki by wsunąć filtr.
Tytuł: Odp: Twardy pedał gazu Wiadomość wysłana przez: Jacwing on Czwartek, 27 Luty 2014, 23:21 To chyba mało dziwne z tym filtrem bo piszesz że nie masz klimy ?NIE
Tytuł: Odp: Twardy pedał gazu Wiadomość wysłana przez: Sesjusz on Piątek, 28 Luty 2014, 00:36 Bardzo dziwne dla mnie. Nie mam klimy ale mam nawiew, w innych autach nie miałem klimy a filtr kabinowy był i chronił przed śmieciami i kurzem z zewnątrz.
|