Forum C1 Aygo 107

Techniczny => Elektryka i elektronika => Wątek zaczęty przez: sroczek20 on Czwartek, 05 Listopad 2015, 18:53



Tytuł: STEROWANIE PRZEPUSTNICĄ
Wiadomość wysłana przez: sroczek20 on Czwartek, 05 Listopad 2015, 18:53
Witam
Jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość :)

W mojej 107 1.4 obroty podchodza tylko do 3 tys problem ustaje po ponownym uruchomieniu silnika. Problem powtarza się od 2-4 razy dziennie. Żaden mechanik nie moze uporac sie z przyczyna a kazdy kase bierze :/:/ po podpieciu do kompa wyskakuje bład P0487 (sterowanie przepustnica układu recyrkulacji spalin obwód elektryczny ) i mam pytanie od czego zacząć sprawdzanie ?? Co moze powodowac owy bład

Pozdrawiam


Tytuł: Odp:
Wiadomość wysłana przez: Phil_ips on Czwartek, 05 Listopad 2015, 19:02
Zapewne chodzi o diesla, a jeśli tak to pewnie problem generuje EGR czyli zawór recyrkulacji spalin. Jeśli tak, zawór należy wyczyścić z nagaru i sprawdzić czy wszystko działa lub zaślepić. Nie wiem jak w tym silniku ale może być konieczne wycięcie EGR również programowo w sterowniku silnika.

Wysłane z mojego XT1032 przy użyciu Tapatalka


Tytuł: Odp: STEROWANIE PRZEPUSTNICĄ
Wiadomość wysłana przez: sroczek20 on Czwartek, 05 Listopad 2015, 19:09
Tak chodzi o diesla a czy wycięcie owego zaworu nie spowoduje jakis awarii zwiazanych z jego brakiem ??


Tytuł: Odp: STEROWANIE PRZEPUSTNICĄ
Wiadomość wysłana przez: sroczek20 on Sobota, 07 Listopad 2015, 20:04
Dziś rozebralem zawor egr i byl czysty  aha teraz auto wg nie odpala ..


Tytuł: Odp:
Wiadomość wysłana przez: Phil_ips on Niedziela, 08 Listopad 2015, 09:07
Zawór egr nie może być czysty. Sadza musi się osądzać. Sprawdź elektrykę, czy siłownik pracuje w pełnym zakresie. W Stilo, które miałem wcześniej problem często był właśnie w bolcu, który sterował otwarciem zaworu. Potrafił się przycinać i wtedy auto traciło moc. Rozwiązania były w zasadzie 3. Rozruszanie bolca, zaślepienie dolotu blaszka lub kupno nowego. Możliwe, że po demontażu ustawił się w nieprawidłowej pozycji i dlatego teraz nie możesz odpalić auta.

Wysłane z mojego XT1032 przy użyciu Tapatalka



Tytuł: Odp: STEROWANIE PRZEPUSTNICĄ
Wiadomość wysłana przez: sroczek20 on Środa, 11 Listopad 2015, 14:21
Dziś kolejny raz wymontowalem zawór i rzeczywiście bolczyk ktory jest w srodku zacina sie . niestety nie da sie go bardziej rozruszac i moje pytanie jest czy przy takim bolcu mozna zaslepic egr ??? czy to cos pomoże ??


Tytuł: Odp: STEROWANIE PRZEPUSTNICĄ
Wiadomość wysłana przez: Phil_ips on Piątek, 13 Listopad 2015, 20:19
Osobiście jestem zdania, że EGR powinien być zamontowany i sprawny, jednakże wiele osób zaślepia i jest zadowolonych. Pamiętaj, że blaszka do egra musi być nieco grubsza. Taka z puszki od piwa będzie zbyt cienka.
Druga sprawa, że może się okazać, że ze sterownika silnika też trzeba usunąć EGR programowo.


Tytuł: Odp: STEROWANIE PRZEPUSTNICĄ
Wiadomość wysłana przez: Jacwing on Piątek, 13 Listopad 2015, 22:24
Jedyne co daje EGR do zaobserwowania to krótrze nagrzewanie silnika a potrzebny tylko  chyba ekooszołomom.


Tytuł: Odp:
Wiadomość wysłana przez: Phil_ips on Niedziela, 15 Listopad 2015, 07:59
EGR na pewno nie powoduje krótszego nagrzewania się silnika. Ma dwa zadania, dopalenie spalin i chłodzenie wtryskiwaczy. Przy sprawnym EGR w komorze spalania jest niższa temperatura.

Wysłane z mojego XT1032 przy użyciu Tapatalka