Witamy, Go艣膰. Zaloguj si臋 lub zarejestruj.
Czy dotar艂 do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: 1 [2]   Do do艂u
Drukuj
Autor W膮tek: Kolektor ss膮cy (dolotowy) - usterki, nieszczelno艣膰, naprawa, dyskusja  (Przeczytany 60407 razy)
Tomus68BB
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 13



« Odpowiedz #20 : Wtorek, 30 Pa藕dziernik 2012, 16:56 »

 Disco Disco Disco Disco Disco naprawione  Disco Disco Disco Disco Disco

Na zdj臋ciu pow贸d ca艂ego zamieszania. Pomijaj膮c fakt, 偶e uszczelka wygl膮da艂a jak grillowana, bo to mo偶liwe po takim przebiegu, ale kto czy te偶 co wy偶ar艂o jej oko艂o p贸艂 centymetra? Poj臋cia nie mam...
Na pewno ten kawa艂ek nie wylecia艂, bo ostro偶nie i z uwag膮 wyci膮ga艂em kolektor z samochodu.
I na pewno nie jest to p臋kni臋cie uszczelki, bo oba ko艅ce do siebie w og贸le nie pasuj膮.
Najwa偶niejsze, 偶e jest wszystko OK  lol
Kolego <kaliope> dzi臋kuj臋 za naprowadzenie mnie na w艂a艣ciwy trop.



* ABCD0008.JPG (112.6 KB, 1200x1600 - wy艣wietlony 3468 razy.)
« Ostatnia zmiana: Pi膮tek, 02 Listopad 2012, 10:25 wys艂ane przez kaliope » Zapisane

Tomi
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomo艣ci: 5856


by艂 sobie kiedy艣 107RC...


WWW
« Odpowiedz #21 : Wtorek, 30 Pa藕dziernik 2012, 17:01 »

grunt, 偶e wszystko wyja艣nione U艣miech a usterka naprawiona U艣miech
Zapisane

Pzdr from 艁DZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (s艂u偶bow贸z)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(呕onowozide艂)

By艂y:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomo艣ci: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #22 : Pi膮tek, 02 Listopad 2012, 10:34 »

czyli mamy ewidenty drugi przypadek strzelonej uszczelki pod kolektorem ss膮cym. R贸偶ne jest tylko miejsce strzelenia uszczelki. U mnie to by艂o na dole, czyli si艂膮 rzeczy przy okazji olej pochodz膮cy z odmy (tzw przew贸d odssysania opar贸w oleju)  zalepia艂 t臋 nieszczelno艣膰i i troch臋 sobie kapa艂. Natomiast u kolegi Tomus68BB uszczelka posz艂a i g贸ry, i st膮d mia艂 syczenie, gdy偶 jak wiemy w kolektorze jest ci艣nienie, kt贸re sobie pobiera mi臋dzy innymi pompa vacuum pod hamulce

Poni偶a fotka przedstawia miesca strzelonej uszczelki w tych dw贸ch przypadkach (r贸偶owa linia pokazuje fragment kolektora, kt贸ry by艂 upaprany olejem:



« Ostatnia zmiana: Sobota, 03 Listopad 2012, 23:50 wys艂ane przez kaliope » Zapisane

altair
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 26


« Odpowiedz #23 : Wtorek, 03 Wrzesie艅 2013, 19:22 »

Poniewa偶 zacz膮艂 mi po uruchomieniu  silnika przez p贸艂 sekundy zgrzyta膰 rozrusznik  postanowi艂em go poszuka膰. Je艣li dobrze go znalaz艂em to jest on pod kolektorem dolotowym, z ty艂u silnika.

Zdziwi艂y mnie spore 艣lady oleju na lewej tylnej cz臋艣ci silnika (od strony paska alternatora):



Rozrusznik r贸wnie偶 jest w oleju:



艢lady od g贸ry zaczynaj膮 si臋 jakby w tym miejscu (wszystkie zdj臋cie s膮 od lewej strony):



S膮dzicie, 偶e to nieszczelno艣膰 na uszczelce kolektora dolotowego spowodowa艂a te wszystkie 艣lady, czy te偶 co艣 innego cieknie?

Ciekawe czy takie zachlapanie olejem mog艂o si臋 przyczyni膰 do zgrzytania rozrusznika po odpaleniu (jakby bendiks si臋 nie cofa艂).

Zapisane
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomo艣ci: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #24 : Wtorek, 03 Wrzesie艅 2013, 20:04 »

Jak dla mnie ewidentnie leje spod kolektora. Wida膰 to na styku do艂u kolektora z blokiem silnika (r贸偶owa strza艂ka). Natomiast u g贸ry (zielona strza艂ka) jest sucho. Tak偶e nie leje spod pokrywy zawor贸w bo nad kolektorem te偶 by艂oby mokro. U mnie la艂o tylko z drugiej strony i te偶 mia艂em mokry rozrusznik a Tobie leje z obydwu stron. A co do rozrusznika, albo zbiegiem okoliczno艣ci bendiks szlag trafi艂 albo olej mu pom贸g艂.



A tak w og贸le czy auto by艂o na akcji serwisowej zwi膮zanej z rozrusznikiem?
Zapisane

altair
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 26


« Odpowiedz #25 : Wtorek, 03 Wrzesie艅 2013, 22:13 »

Dzi臋ki, te偶 podejrzewam kolektor po lekturze tego w膮tku, cho膰 zdziwi艂o mnie jak to si臋 szeroko rozla艂o. Szczerze m贸wi膮c przegania艂em ostatnio samoch贸d do艣膰 du偶o po autostradach, by膰 mo偶e wi臋ksze obroty przyczyni艂y si臋 do zwi臋kszenia wycieku, bo wcze艣niej to a偶 tak 藕le nie wygl膮da艂o.

Samoch贸d by艂 na akcji serwisowej z rozrusznikiem, nie wiem na ile ma on szczelna obudow臋, bo jest solidnie zaolejony i brudny, wi臋c bym si臋 nie zdziwi艂 jakby olej mu te偶 troch臋 zaszkodzi艂.
Zapisane
poldi76
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 33


« Odpowiedz #26 : Pi膮tek, 04 Grudzie艅 2015, 21:53 »

no nie drugi przypadek mnie te偶 co艣 si臋  s膮czy na rozrusznik i ze wszystkich znak贸w na niebie wychodzi 偶e to ta uszczelka na dolocie
Zapisane
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomo艣ci: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #27 : Sobota, 05 Grudzie艅 2015, 23:25 »

mnie si臋 zn贸w troch臋 uszczelka poci, cho膰 jeszcze nie kapi臋. Na razie nie robie.
Zapisane

r4do
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 15


107 aka. potwor


« Odpowiedz #28 : Poniedzia艂ek, 07 Grudzie艅 2015, 19:58 »

Cos mi sie wydaje ze czeka mnie ten tam zabieg, dlatego dziekuje za poradnik ;]

Zapisane
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomo艣ci: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #29 : 艢roda, 06 Lipiec 2016, 17:56 »

Po raz drugi strzeli艂a mi uszczelka. Za mocno j膮 dokr臋ci艂em ostatnio:

https://www.youtube.com/watch?v=kl55S0Eu0ho
Zapisane

kristofch
V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche ma艂e porsche...


« Odpowiedz #30 : 艢roda, 06 Lipiec 2016, 20:13 »

pewnie z艂ym momentem dokr臋ci艂e艣 bez klucza dymo, tak na oko ? U艣miech

P.S. fajne masz te filmiki/poradniki/tutki U艣miech
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomo艣ci: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #31 : 艢roda, 06 Lipiec 2016, 23:40 »

ostatnio jak wymienia艂em to na pewno za mocno dokr臋ci艂em, do tego nie mia艂em nawet klucza dynamometrycznego. Niestety service box nie podaje jak膮 si艂膮 dokr臋ci膰 kolektor, ale strzelam 偶e max 10Nm, bo to plastik. Termostaty plastikowe tak si臋 dokr臋ca w przer贸偶nych markach.

Teraz dokr臋ci艂em bardzo lekko, tylko 8Nm i b臋d臋 obserwowa艂, bo wole p贸藕niej dokr臋ci膰 ni偶 zn贸w sp艂aszczy膰 uszczelk臋. Cz艂owiek si臋 uczy na b艂臋dach. Dobrze 偶e cho膰 cz艂owiek sam co艣 zrobi samemu, pozostaje tylko koszt uszczleki.
Zapisane

ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomo艣ci: 5856


by艂 sobie kiedy艣 107RC...


WWW
« Odpowiedz #32 : Poniedzia艂ek, 11 Lipiec 2016, 11:09 »

a to nie to?

Zapisane

Pzdr from 艁DZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (s艂u偶bow贸z)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(呕onowozide艂)

By艂y:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
robert340
Newbie
*
Wiadomo艣ci: 1


« Odpowiedz #33 : Pi膮tek, 05 Maj 2017, 21:03 »

Super instrukcja, jest tak szczeg贸艂owa, 偶e znaj膮c po艂o偶enie wszystkich element贸w i kolejno艣膰 demonta偶u mo偶na zrezygnowa膰 z odkr臋cania wycieraczki i plastikowego podszybia. Nie mo偶na wtedy wyci膮gn膮膰 kolektora na zewn膮trz ale nie przeszkadza to w wymianie uszczelki i oszcz臋dza pracy. Dzisiaj wymieni艂em w 1,5 godz. koszt 24 z艂.
Dzi臋kuj臋 za instrukcj臋 i pozdrawiam
Robert
Zapisane
Shreq
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 6


« Odpowiedz #34 : 艢roda, 08 Sierpie艅 2018, 23:25 »

Jestem po wymianie uszczelki. Super instrukcja
Zapisane
ford1
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 8


« Odpowiedz #35 : 艢roda, 06 Maj 2020, 10:03 »

R贸wnie偶 skorzysta艂em z manuala wymiany uszczelki, ale bez rozbierania podszybia. Dzi臋ki. Przy okazji ust膮pi艂 mi dziwny objaw lekkich wibracji silnika przy dodaniu gazu na luzie i schodzeniu obrot贸w w okolicy 1100-1200 obrot贸w. Mo偶e dostawa艂o si臋 jakie艣 lewe powietrze pod uszczelk膮 lub przy jej wymianie co艣 uszczelni艂em, albo pomog艂o czyszczenie przepustnicy.
Zapisane
Strony: 1 [2]   Do g贸ry
Drukuj
Skocz do: