owieczka
Użytkownik
Wiadomości: 9
|
|
« : Wtorek, 12 Lipiec 2011, 13:15 » |
|
Mam 107 z silnikiem 1.0 i po przekroczeniu 110 km/h zapalają się kontrolki ABS i Hamulca ręcznego. Co może być tego przyczyną? po wyłączeniu silnika problem znika. Jak nie przekraczam 110 km/h też się kontrolki nie zapalają
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
seraphine
Posiadacz
Wiadomości: 307
|
|
« Odpowiedz #1 : Wtorek, 12 Lipiec 2011, 14:12 » |
|
a może to bardziej kwestia obrotów silnika niż prędkości? próbowałaś pojechać chwilę dłużej na niższym biegu... np 100 na czwórce?
|
|
|
Zapisane
|
Brązowiutki Duster II klekot 4x4
|
|
|
owieczka
Użytkownik
Wiadomości: 9
|
|
« Odpowiedz #2 : Wtorek, 12 Lipiec 2011, 14:27 » |
|
tego nie próbowałem. Nie wiem czy to ma jakiś związek z tym faktem ale kontrolki zaczęły się zapalać po tym jak zalałem 10 l BP Ultimate i pokręciłem go trochę po obrotach ze skrzyżowania.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
seraphine
Posiadacz
Wiadomości: 307
|
|
« Odpowiedz #3 : Wtorek, 12 Lipiec 2011, 15:09 » |
|
...a widzisz... może chodzi bardziej o obroty i o wspomaganie... przy 110 przekraczasz gdzieś 3000 rpm, więc może stała praca w takich warunkach jakoś działa na wspomaganie.... może tymi harcami na skrzyżowaniach nadwyrężyłeś jakąś już lekko sfatygowaną część odpowiedzialną za wspomaganie układu hamulcowego?
|
|
|
Zapisane
|
Brązowiutki Duster II klekot 4x4
|
|
|
kristofch
V.I.P
Wiadomości: 5232
C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...
|
|
« Odpowiedz #4 : Wtorek, 12 Lipiec 2011, 15:32 » |
|
eee no jakoś mi się nie chce w to wierzyć że to od harców na skrzyżowaniu; ale kto wie...
|
|
|
Zapisane
|
CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I 2010 Suzuki SV650N unibike viper gts unicykl 20"
|
|
|
owieczka
Użytkownik
Wiadomości: 9
|
|
« Odpowiedz #5 : Wtorek, 12 Lipiec 2011, 16:19 » |
|
Wiesz nie wydaje mi się żeby obroty miały na to wpływ czy jakiś element silnika, ponieważ auto normalnie dalej się rozpędza praca silnika jest równa o ile można o takiej powiedzieć przy 3 cylindrach. Myśle, że będzie to coś z układem hamulcowym. Jakiś musi być kod tego, żę świecą się 2 kontrolki naraz
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
odl
Klubowicz
Wiadomości: 489
|
|
« Odpowiedz #6 : Wtorek, 12 Lipiec 2011, 17:08 » |
|
Jakiś musi być kod tego, żę świecą się 2 kontrolki naraz
"kod" wg instrukcji (jesli swieca sie obie) to: Usterka układu hamulcowego. Obowiązkowo zatrzymać się, zachowując wszelkie środki bezpieczeństwa. Wyłączyć zapłon i skontaktować się z ASO sieci PEUGEOT lub z warsztatem specjalistycznym.a Ty sie jeszcze do 110km/h rozpedzasz.... ;P
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
owieczka
Użytkownik
Wiadomości: 9
|
|
« Odpowiedz #7 : Wtorek, 12 Lipiec 2011, 18:07 » |
|
Auto normalnie hamuje. Płyn jest w zbiorniczku.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
seraphine
Posiadacz
Wiadomości: 307
|
|
« Odpowiedz #8 : Wtorek, 12 Lipiec 2011, 18:10 » |
|
Wiesz nie wydaje mi się żeby obroty miały na to wpływ czy jakiś element silnika, ponieważ auto normalnie dalej się rozpędza praca silnika jest równa o ile można o takiej powiedzieć przy 3 cylindrach. Myśle, że będzie to coś z układem hamulcowym. Jakiś musi być kod tego, żę świecą się 2 kontrolki naraz
Ja na to patrzę tak: wspomaganie hamulców jest "zasilane" z silnika paskiem (tak mi się wydaje), więc gwałtowne wejścia i przeciągnięcia obrotów mogły się jakoś na tym układzie odbić... Zakładając, że ciśnienie w takim układzie powinno być względnie stałe i niezależne od obrotów silnika, to musi tam istnieć coś na kształt zaworu powrotnego (jak czasami w domowych instalacjach z wodą, żeby uchronić się przed jakimiś większymi skokami ciśnienia). Uszkodzenie tego układu nie powinno wcale wpłynąć na pracę silnika, bo jest w sumie autonomiczny... (poza kwestią pobierania napędu z silnika). Druga przyczyna kontrolkowych wariacji to może być czujnik/moduł ABS-u... mój staruszek miał kiedyś takie coś. Pękła mu "koronka" na przegubie na podstawie której moduł sczytywał informacje o obrotach koła... Po jakimś czasie po prostu komputer wyłączał ABS i wspomaganie, ale to czasami było po przejechaniu 20 albo i 50 km. Tak, czy inaczej raczej czeka Cię serwis/warsztat :/
|
|
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 12 Lipiec 2011, 18:11 wysłane przez seraphine »
|
Zapisane
|
Brązowiutki Duster II klekot 4x4
|
|
|
owieczka
Użytkownik
Wiadomości: 9
|
|
« Odpowiedz #9 : Wtorek, 12 Lipiec 2011, 18:54 » |
|
narazie zaczytam błędy jakie zapisał ECU. Tak podejrzewam, że może to być czujnik abs-u. Musze też wjechać na kanał i zobaczyć czy coś z kablami jest nie halo
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
cookie
Maniak
Wiadomości: 976
Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.
|
|
« Odpowiedz #10 : Czwartek, 14 Lipiec 2011, 13:15 » |
|
Wiesz nie wydaje mi się żeby obroty miały na to wpływ czy jakiś element silnika, ponieważ auto normalnie dalej się rozpędza praca silnika jest równa o ile można o takiej powiedzieć przy 3 cylindrach. Myśle, że będzie to coś z układem hamulcowym. Jakiś musi być kod tego, żę świecą się 2 kontrolki naraz
Ja na to patrzę tak: wspomaganie hamulców jest "zasilane" z silnika paskiem (tak mi się wydaje), więc gwałtowne wejścia i przeciągnięcia obrotów mogły się jakoś na tym układzie odbić... Zakładając, że ciśnienie w takim układzie powinno być względnie stałe i niezależne od obrotów silnika, to musi tam istnieć coś na kształt zaworu powrotnego (jak czasami w domowych instalacjach z wodą, żeby uchronić się przed jakimiś większymi skokami ciśnienia). Uszkodzenie tego układu nie powinno wcale wpłynąć na pracę silnika, bo jest w sumie autonomiczny... (poza kwestią pobierania napędu z silnika). Druga przyczyna kontrolkowych wariacji to może być czujnik/moduł ABS-u... mój staruszek miał kiedyś takie coś. Pękła mu "koronka" na przegubie na podstawie której moduł sczytywał informacje o obrotach koła... Po jakimś czasie po prostu komputer wyłączał ABS i wspomaganie, ale to czasami było po przejechaniu 20 albo i 50 km. Tak, czy inaczej raczej czeka Cię serwis/warsztat :/ Serwo hamulca bierze podciśnienie z kolektora ssącego, a nie z żadnego paska. Osobną pompke do serwa mają tyulko silniki diesla z racji mizernego podcisnienia w dolocie. JA bym obstawiał czujnik abs albo łozysko koła .
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
seraphine
Posiadacz
Wiadomości: 307
|
|
« Odpowiedz #11 : Czwartek, 14 Lipiec 2011, 14:12 » |
|
No właśnie moje doświadczenia z serwem mam tylko z diesla... ostatnio w firmowej kia ceed - klekocie poleciał pasek i to zaraz po przeglądzie - wtedy właśnie padło wspomaganie.... moja "plama"
|
|
|
Zapisane
|
Brązowiutki Duster II klekot 4x4
|
|
|
owieczka
Użytkownik
Wiadomości: 9
|
|
« Odpowiedz #12 : Niedziela, 17 Lipiec 2011, 19:47 » |
|
Podpiąłem kompa żadnych błędów niema. Żona jeździła teraz tylko po mieście ok 100km i żaden błąd się nie zapisał. Muszę sprawdzić auto poza miastem. Lecz podejrzewam, że już znam przyczynę... mianowicie moja żona złapała kapcia w tylim kole zadzwoniła po asistance wymienili jej koło wszystko ładnie pochowali, założyli kołpaczek i żona sobie zapomniała o tym. Problem w tym, że nasza zapasówka ma inną wysokość i czujnik ABS podaje prawdopodobnie różne prędkości obrotowe z jednego i drugiego koła tylnego. O ile przy małych prędkościach niema tak dużej różnicy to podejrzewam, że przy 110 km/h jest już znaczna. W tym tygodniu załatam dziurawą oponę i napisze czy coś się poprawiło
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ArcherPAF
Administrator
Wiadomości: 5856
był sobie kiedyś 107RC...
|
|
« Odpowiedz #13 : Niedziela, 17 Lipiec 2011, 21:05 » |
|
istnieje szansa że to może być to diagnoza dość prawdopodobna.
|
|
|
Zapisane
|
Pzdr from ŁDZ, Basiu
P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz) VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)
Były: P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
|
|
|
|