Witamy, Go艣膰. Zaloguj si臋 lub zarejestruj.
Czy dotar艂 do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: [1]   Do do艂u
Drukuj
Autor W膮tek: Panewka / panewki  (Przeczytany 12176 razy)
PeterZ
Go艣膰
« : Czwartek, 01 Marzec 2012, 23:08 »

Witam wszystkich!

Kupi艂em citroena C1 benzyna 1.0 z trzeciej r臋ki, po wymianie oleju na Mobil 10W40, po zagrzaniu silnika za艣wieca艂y si臋 w/w kontrolki, pierwsza my艣l - mo偶e czujnik ci艣nienia oleju? Tak, olej wycieka艂 przez czujnik, wi臋c by艂a nadzieja 偶e to czujnik pad艂. Po sprawdzeniu ci艣nienia na wolnych obrotach ma jakie艣 2,1-2,2 Bar-a, przy rozgrzaniu silnika 94o. Nie wiem ile dok艂adnie powinno by膰 na wolnych obrotach, mam dane przy 2tys. =3,7bar, 4tys. =5bar. Po odkr臋ceniu miski olejowej, okaza艂o si臋, 偶e w oleju mam opi艂ki z panewek, po sprawdzeniu panewek na wale - wszystkie by艂y ok, ale po odkr臋ceniu 艣rodkowego korbowodu (by艂 wyczuwalny luz) okaza艂o si臋 偶e panewka by艂a przegrzana i ma w偶ery. Co do wa艂u (na korbowodzie) jest w stanie idealnym.
Napisa艂em ten post dla informacji, gdy偶 nie ma mo偶liwo艣ci kupienia do tych silnik贸w panewek korbowodowych nominalnych (standardowych), nie ma tego w 偶adnym serwisie Citroena, Toyoty, Peugeot ani Daihatsu kt贸re jest producentem tych cz臋艣ci do silnik贸w Toyoty, ani w Polsce, ani w Anglii. Mo偶na kupi膰 jedynie wymiary panewek po szlifach. Wi臋c chc膮c wymieni膰 panewki na nowe (oczywi艣cie po sprawdzeniu wymiar贸w czop贸w) na ten czas nie jest to mo偶liwe. Mam tylko nadziej臋 偶e kto艣 to wyprodukuje, pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 12 Stycze艅 2016, 22:28 wys艂ane przez kaliope » Zapisane
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomo艣ci: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #1 : Wtorek, 12 Stycze艅 2016, 22:32 »

Czy偶by jaka艣 s艂abo艣膰 silnika 1.0? Na innych forach znalaz艂em kolejne dwa przypadki strzelonej panewki. Objaw jest taki, 偶e silnik dzwoni na wysokich obrotach jak jest rozgrzany. Wrzucam filmik kolegi z UK. Innemu koledze na forum peugeota strzeli艂a pierwsza panewka od strony rozrz膮du. Mia艂 identyczne dzwi臋k jak na tym filmiku kolegi z UK



https://www.youtube.com/watch?v=K1YSV_jAx-g&feature=youtu.be
Zapisane

kristofch
V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche ma艂e porsche...


« Odpowiedz #2 : 艢roda, 13 Stycze艅 2016, 16:08 »

a przy jakim przebiegu i jaki rocznik C1 ?
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomo艣ci: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #3 : Czwartek, 14 Stycze艅 2016, 00:51 »

ten z forum puga 105 tys.  Natomiast ten angol nie wiem.

Pono膰 to wynik jazdy na niskich obrotach pod obci膮偶eniem, czyli np wyprzedanie na 5 biegu z niskich obrot贸w. Jednak go艣膰 pisz臋, 偶e niestety nie ma na to wp艂ywu bo ma automat, kt贸ry ca艂y czas trzyma niskie obroty. U mojego te艣cia w BMW 3.0d te偶 autoamat ca艂y czas trzyma obroty typy 1600-1800 i jak si臋 mu depnie nagle to w艂asnie silnik wystartuje z turbin膮 z tak niskich obrot贸w. Bez sensu troch臋 s膮 te automaty.
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 14 Stycze艅 2016, 00:55 wys艂ane przez kaliope » Zapisane

kristofch
V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche ma艂e porsche...


« Odpowiedz #4 : Czwartek, 14 Stycze艅 2016, 20:11 »

czy ja wiem...mi ostatnio CVT zaczyna si臋 podoba膰 U艣miech
ale z tym panewkami to dziwne...
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
Phil_ips
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 17

Megane III Grandtour 1.9 dCi + Peugeot 107 1.0


« Odpowiedz #5 : 艢roda, 20 Stycze艅 2016, 20:22 »

ten z forum puga 105 tys.  Natomiast ten angol nie wiem.

Pono膰 to wynik jazdy na niskich obrotach pod obci膮偶eniem, czyli np wyprzedanie na 5 biegu z niskich obrot贸w. Jednak go艣膰 pisz臋, 偶e niestety nie ma na to wp艂ywu bo ma automat, kt贸ry ca艂y czas trzyma niskie obroty. U mojego te艣cia w BMW 3.0d te偶 autoamat ca艂y czas trzyma obroty typy 1600-1800 i jak si臋 mu depnie nagle to w艂asnie silnik wystartuje z turbin膮 z tak niskich obrot贸w. Bez sensu troch臋 s膮 te automaty.
1600 - 1800 RPM w dieslu, jeszcze w tak du偶ym silniku jest OK. Poza tym czym innym jest jazda z niskimi ale sta艂ymi obrotami, a czym innym jest deptanie gazu do dechy maj膮c np. 1200 RPM w tak ma艂ym i jeszcze w dodatku 3 cylindrowym motorku.

Phil
Zapisane
r4do
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 15


107 aka. potwor


« Odpowiedz #6 : Czwartek, 24 Marzec 2016, 13:25 »

Witam wszystkich!

Kupi艂em citroena C1 benzyna 1.0 z trzeciej r臋ki, po wymianie oleju na Mobil 10W40, po zagrzaniu silnika za艣wieca艂y si臋 w/w kontrolki, pierwsza my艣l - mo偶e czujnik ci艣nienia oleju? Tak, olej wycieka艂 przez czujnik, wi臋c by艂a nadzieja 偶e to czujnik pad艂. Po sprawdzeniu ci艣nienia na wolnych obrotach ma jakie艣 2,1-2,2 Bar-a, przy rozgrzaniu silnika 94o. Nie wiem ile dok艂adnie powinno by膰 na wolnych obrotach, mam dane przy 2tys. =3,7bar, 4tys. =5bar. Po odkr臋ceniu miski olejowej, okaza艂o si臋, 偶e w oleju mam opi艂ki z panewek, po sprawdzeniu panewek na wale - wszystkie by艂y ok, ale po odkr臋ceniu 艣rodkowego korbowodu (by艂 wyczuwalny luz) okaza艂o si臋 偶e panewka by艂a przegrzana i ma w偶ery. Co do wa艂u (na korbowodzie) jest w stanie idealnym.
Napisa艂em ten post dla informacji, gdy偶 nie ma mo偶liwo艣ci kupienia do tych silnik贸w panewek korbowodowych nominalnych (standardowych), nie ma tego w 偶adnym serwisie Citroena, Toyoty, Peugeot ani Daihatsu kt贸re jest producentem tych cz臋艣ci do silnik贸w Toyoty, ani w Polsce, ani w Anglii. Mo偶na kupi膰 jedynie wymiary panewek po szlifach. Wi臋c chc膮c wymieni膰 panewki na nowe (oczywi艣cie po sprawdzeniu wymiar贸w czop贸w) na ten czas nie jest to mo偶liwe. Mam tylko nadziej臋 偶e kto艣 to wyprodukuje, pozdrawiam.


Znalazlem temat z panewkami:

http://forum.toyotaklub.org.pl/index.php?topic=35336.0

"Panewka g艂贸wna - pierwsza od strony rozrz膮du. Po pomiarach wszystko nomina艂 tylko panewa si臋 wytrzaska艂a. Skutki jazdy na zbyt niskich obrotach (s臋k w tym 偶e to 2-Tronic, on sam zmienia biegi kiedy uzna za stosowne czyli je偶d偶膮c spokojnie - bardzo nisko). Wymieni艂em kpl na nominalne, silnik zalany 5W-30 i cisza jak w ko艣ciele po 艣mierci organisty. Silnik zacz膮艂 nawet bez obci膮偶enia wyra藕nie przyjemniej dla ucha pracowa膰.
Rada dla tych co maj膮 w manualu: nie spuszcza膰 tych silnik贸w poni偶ej 2 ty艣 obr pod obci膮偶eniem."

Osobiscie tez mam problem z cykaniem z okolic silnika, ale kazdy mowi cos innego, zawory, panewki, lancuch, napinacze. Tutaj nagralem jak u mnie cyka, podczas jazdy, trzeba sie wsluchac. Na razie jezdze, nic sie nie dzieje, czasami wyskakuje blad P04020, to go kasuje. Nie wiem jak inne C1aygo107 ale wydaje mi sie ze jest jakis zamulony:

https://www.youtube.com/watch?v=8HNl7nbIaVU&feature=youtu.be

Najglosniej slychac jak lekko przyspieszam, ale ogolnie podczas szybszej jazdy caly czas slychac.
Zapisane
Strony: [1]   Do g贸ry
Drukuj
Skocz do: