Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: [1]   Do dołu
Drukuj
Autor Wątek: Pojawiająca się ontrolka oleju i STOP  (Przeczytany 9997 razy)
fan8
Newbie
*
Wiadomości: 1


« : Niedziela, 23 Kwiecień 2017, 18:42 »

Witam,

Jestem posiadaczem C1 z 2006 roku, niestety trafiłem na psujący się model (sprowadzony z Niemiec). Od września poszły już po kolei cewki, tłumik, katalizator bez przerwy daje o sobie znać (kontrolka check), a nawet 2 razy przebite opony... teraz pojawił się problem oleju.

Olej był wymieniany we wrześniu, od tamtego czasu zrobiłem ok. 14 tyś. km., wiem że olej się wymienia co ok 15 tys.km., ale nie wcześniej niż rok od poprzedniej wymiany, dobrze wyczytałem?

Stan oleju .., tutaj jest problem z odczytem, po sprawdzeniu bagneta, wygląda tak jakby oleju w ogóle nie było - czytałem, że kilka osób ma problem z odczytem w naszych trojaczkach... załączam dwa zdjęcia:

- zdjęcie powyżej, gdy bagnet moczył się ok. 3h (auto nie było ruszane od wczoraj);

- zdjęcie powyżej, po wytarciu - i tutaj wygląda to tak jakby w ogóle oleju nie było, lub ja źle patrzę...?

Olej, który znajduje się w silniku to 10w40.

Kontrolka oleju i STOP pojawia  się na ok. 1 sek. co jakiś czas, początkowo zaobserwowałem to na zakrętach, teraz jednak widzę, że pojawia się to na prostej drodze, ale nie ma żadnej zależności, czy po uruchomieniu, czy po iluś minutach.

Czy faktycznie rozwiązanie jest prowizoryczne i po prostu nie mam już oleju(jest to w ogóle możliwe - wylał się? bo chyba nie zużył cały w ciągu kilku miesięcy?).

Czy ewentualnie macie pomysł czym to może być spowodowane? czy to coś nie tak z czujką? czy jestem w stanie sam coś sprawdzić, czy pozostaje mi tylko wizyta u mechanika?

Dodatkowo co z tym olejem, powinienem go wymienić, skoro zrobiłem 14 tyś. km.? Mimo że od wymiany minęło 8 miesięcy?
Zapisane
Jacwing
Użytkownik
*
Wiadomości: 95


« Odpowiedz #1 : Niedziela, 23 Kwiecień 2017, 20:14 »

Powiem tak jak czytam Twój post: ja bym go nie pisał tylko sprawdził ile i czy faktycznie jest w misce olej ,najprościej spuszczając przez korek .Jazda z kontrolką to albo już się zemściła na panewkach albo wyleżie potem .Wymiana co rok lub 15 tysi zależy co pierwsze tak to należy rozumieć .Odpalanie silnika bez pewnośći czy jest tam olej raczej > niepoważne.
Zapisane
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #2 : Niedziela, 23 Kwiecień 2017, 22:52 »

Nie ma czegoś jak nie wcześniej niż rok. Jak firmówki robią 50 tyś km rocznie to wymieniają olej co np. 3 miesiące. Wymień olej czym prędzej i będziesz miał pewność.

A olej mierz na gorącym silniku żeby ładnie spływał. Jak wyłączysz silnik to wyciąg od razu bagnet, wyczyść go i poczekaj chwilę żeby olej spłynął z prowadnicy bagnetu. Wtedy włóz bagnet i bedziesz miał dobry odczyt. Zobacz jak ja to robie w oplu. Tam jest dużo wiekszy problem, bagnet wiecznie zaświniony: https://www.youtube.com/watch?v=oi8-PiqtuPY&t=146s
Zapisane

gaga195
Maniak
***
Wiadomości: 744



« Odpowiedz #3 : Poniedziałek, 24 Kwiecień 2017, 00:00 »

Nie ma oleju to widać, co do 14 000km to normalne że łyknie sobie oleju, masz poniżej minimum, jazda z takim tematem to koniec silnika.
Wylewasz resztkę oleju, zakładasz nowi filtr oliwy, zalewasz nowy, odpalasz i modlisz się żeby przypadkiem nie był już przytarty.
Zapisane

BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomości: 2856



« Odpowiedz #4 : Poniedziałek, 24 Kwiecień 2017, 12:19 »

kat padł bo silnik bierze olej ..... inaczej nie ma co sie w nim zepsuć ..... zapchał sie olejem z silnika i pewnie sondy lambda tez od tego padły 
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
Strony: [1]   Do góry
Drukuj
Skocz do: