Biela Total jak na prawdziwego fana Puga przysta艂o jest wypasiony
tak zupe艂nie powa偶nie to s膮 bardzo dobre oleje znam wiele mocnych a nawet bardzo mocnych samochod贸w kt贸re 艣migaj膮 na Totalu jednak jak dla mnie jest w PL za drogi, nie rozumiem tego ale we Francji jest o po艂owe ta艅szy i mo偶na go kupi膰 w ka偶dym markecie (fakt total w F = orlen w PL)
dogberry ja w艂a艣nie taki leje do 107 ale mam troszke inn膮 i uwa偶am 偶e 偶yje jeszcze i jest ca艂a w du偶ej mierze dzi臋ki temu olejowi i jego wymianie co 10kkm a mam ju偶 103kkm
prawd膮 jest to co pisze
kristofch a co mo偶na podsumowa膰 tak: ile os贸 tyle zda艅 a mo偶e i wi臋cej
ja nie jestem mechanikiem, nie sprzedaje olej贸w, nie zach臋cam nikogo do takiego czy innego m贸wie tylko jak ja robie i tyle:
w GT leje motul 300v competition 15w50 i zmieniam co 10kkm czasami cz臋艣ciej. dbam o silnik bo mam okrutny
w 107 leje jak ju偶 pisa艂em valvoline vr1 racing 10w60 i zmieniam co 10kkm
w ma藕dzie 6 2.0td leje motul 8100 x-cess 5w40 i zmieniam co 15kkm
zawsze zmieniam filtr oleju co jest oczywiste i filtr powietrza nawet gdyby w instrukcji napisali co 100kkm czasami filtr powietrza zmieniam cz臋艣ciej np. w zimie kiedy sie strasznie brudzi.
p艂yn hamulcowy zmieniam zawsze na wiosne (robie zazwyczaj 30kkm rocznie) i zawsze na motul rbf660 kt贸ry jest jak dla mnie ponad wszystkimi 2m
- uwa偶am 偶e dobry p艂yn to podstawa, dobre hamulce to podstawa bo nawet najwi臋kszy z艂om rozp臋dzi sie do 100 i trzeba go b臋dzie zatrzyma膰.
olej w skrzyni zmieniam co 60kkm - czu膰 偶e jest lepiej
TAKIE s膮 moje standardy, nikogo do nich nie namawiam wa偶ne 偶eby samemu czu膰 sie ze swoimi dobrze
pozdrawiam
ma艂y
ps. zawsze tez zmieniam filtr paliwa bo r贸偶nie to z nim bywa, ale w 107 go nie ma wi臋c zapomnia艂em
-----------------------------------edit-------------------------------
stary temat o olejach ->
http://c1aygo107.net/index.php?topic=7.0ps. poniewa偶 sie troche nie zrozumieli艣my a nie chcia艂 bym 偶eby tak by艂o ma艂e sprostowanie dla niewtajemniczonych:
mam 107 1.0 turbo <- z tej przyczyny leje olej valvoline vr1 racing 10w60 gdyby tak nie by艂o silnik by艂 seryjny to la艂 bym do niego motul 8100 x-clean c3 5w40 kt贸ry jest w/g mnie idealny do naszego ma艂ego "nowoczesnego" silnika spe艂niaj膮cego normy euro4
pozdrawiam
ma艂y