Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: [1]   Do dołu
Drukuj
Autor Wątek: pisk od strony alternatora/paska klinowego  (Przeczytany 24363 razy)
bartas1071
Użytkownik
*
Wiadomości: 9


« : Niedziela, 09 Styczeń 2011, 11:52 »

Witam. Wracam ost, staje n światłach i zaczyna piszczeć. zjeżdżam na pobocze podnosze maske i dźwięk wydobywa się mniej więcej z okolic alternatora. Jaka możę być przyczyna tego? Lub co podejrzewacie co innego? Dodam ze przebieg to 52 tys. z góry dzieki
« Ostatnia zmiana: Środa, 24 Październik 2012, 20:26 wysłane przez kaliope » Zapisane
obcy44
Citybug Maker
*
Wiadomości: 693


zajefajny wózek śmigający po W-wie


« Odpowiedz #1 : Niedziela, 09 Styczeń 2011, 12:03 »

Jeżeli dzisiaj to jest wilgotno i sparwdź"
1. naciągniecie paska
2. Możesz też wziąść WD40 z długą cienką rurką  i wstrzyknij trochę tego towaru bezpośrednio na łożysko alternatora z góry , ale i też od dołu - musisz się położyć inaczej nie podejdziesz , a jak już tak będziesz leżał to wstrzyknnij sobie trochę na simering pompy wodnej.
W/w może pomogą , ale napewno nie zaszkodzą  OK.
Poza tym określ jaki torodzaj piszczenia. Może łożysko na alternatorze już całkiem padło , jaki masz przebieg?
ps :   Na pewno NIE! napisz w temacie czego problem dotyczy to wtedy jak ktoś później będzie szukał pomocy w podobnej sprawie to szybciej znajdzie temat, pozdro Dzieńdobry
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 09 Styczeń 2011, 12:07 wysłane przez obcy44 » Zapisane

Citroen C1 1,0 B 2009r 
Honda CRV 2,2 I-CTDI 175 KM
Kymco New Dink 50
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #2 : Niedziela, 09 Styczeń 2011, 13:17 »

czy na wyższych obrotach też piszczy Co?

(na pierwszy rzut oka to właśnie pasek alternatora trzeba naciągnąć )
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
gajos
Newbie
*
Wiadomości: 1


« Odpowiedz #3 : Wtorek, 11 Styczeń 2011, 13:56 »

Sprawdz czy nie ubywa Ci plynu z chlodnicy, jesli tak to pompa wody do wymiany. Koszt ok 500-600zł. Pozdrawiam,
Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #4 : Wtorek, 11 Styczeń 2011, 20:51 »

To też może być, w końcu usterki pompy to częste powody powrotu do serwisu w trojaczkach Uśmiech

PS
gajos, przywitaj się w odpowiednim dziale Uśmiech
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
obcy44
Citybug Maker
*
Wiadomości: 693


zajefajny wózek śmigający po W-wie


« Odpowiedz #5 : Sobota, 15 Styczeń 2011, 11:22 »

Kolego pytałeś , a więc dostałeś wstępne diagnozy , a jak już ustaliłeś co jest przyczyną to napisz i podziel się z innymi , może ktoś też będzie miał taki problem, to i się komuś przyda o tym poczytać. Bo tak czytając twoje posty to nawet się nie przywitałeś a tylko pytasz .............. To forum ma trochę inne założenie Pytamy i Odpowiadamy tak ażeby było to z korzyścią dla wszystkich. Pozdro
Zapisane

Citroen C1 1,0 B 2009r 
Honda CRV 2,2 I-CTDI 175 KM
Kymco New Dink 50
giegie
Newbie
*
Wiadomości: 3



« Odpowiedz #6 : Niedziela, 16 Styczeń 2011, 09:25 »

Witam wszystkich, podłączę się do tematu Uśmiech

Ja też mam podobny problem ale pisk pojawia się przy dynamicznej zmianie biegów, pisk trwa bardzo krótko i nie jest zbyt głośny. Problem pojawił się na jesień (wilgoć?), mam podejrzenie, że problemem może być pasek alternatora bo autko (Aygo) ma przejechane 60 tyś i chyba trzeba by było wymienić? Niestety dzieje się to tylko podczas jazdy więc nie wiem dokładnie skąd jest ten pisk. Ma ktoś jakieś pomysły bo nie chcę jechać do mechanika bez wiedzy Uśmiech Dzięki z góry za pomoc.
Zapisane

obcy44
Citybug Maker
*
Wiadomości: 693


zajefajny wózek śmigający po W-wie


« Odpowiedz #7 : Niedziela, 16 Styczeń 2011, 10:54 »

Witam wszystkich, podłączę się do tematu Uśmiech

Ja też mam podobny problem ale pisk pojawia się przy dynamicznej zmianie biegów, pisk trwa bardzo krótko i nie jest zbyt głośny. Problem pojawił się na jesień (wilgoć?), mam podejrzenie, że problemem może być pasek alternatora bo autko (Aygo) ma przejechane 60 tyś i chyba trzeba by było wymienić? Niestety dzieje się to tylko podczas jazdy więc nie wiem dokładnie skąd jest ten pisk. Ma ktoś jakieś pomysły bo nie chcę jechać do mechanika bez wiedzy Uśmiech Dzięki z góry za pomoc.

Przede wszystkim to kolego na tym forum najpierw się witamy , a potemy pytamy . Jest do tego odpowiedni dział .
Wymień  sobie pasek klinowy - kosztuje około 40 -50 zł zależy gdzie kupujesz i czy będziesz sobie sam wymieniał czy warsztat , podejrzewam ża za wymianę paska w warsztacie więcej niż 30 zł to robój w biały dzień . Po tym powinno się uspokoić. Przy okazji nasmaruj WD40 łożysko alternatora i pompę wody tak jw opisałem . Pamiętaj zrobisz  to napisz , czy to było przyczyną  czy coś innego.
Zapisane

Citroen C1 1,0 B 2009r 
Honda CRV 2,2 I-CTDI 175 KM
Kymco New Dink 50
giegie
Newbie
*
Wiadomości: 3



« Odpowiedz #8 : Niedziela, 16 Styczeń 2011, 19:01 »

Witam wszystkich, podłączę się do tematu Uśmiech

Ja też mam podobny problem ale pisk pojawia się przy dynamicznej zmianie biegów, pisk trwa bardzo krótko i nie jest zbyt głośny. Problem pojawił się na jesień (wilgoć?), mam podejrzenie, że problemem może być pasek alternatora bo autko (Aygo) ma przejechane 60 tyś i chyba trzeba by było wymienić? Niestety dzieje się to tylko podczas jazdy więc nie wiem dokładnie skąd jest ten pisk. Ma ktoś jakieś pomysły bo nie chcę jechać do mechanika bez wiedzy Uśmiech Dzięki z góry za pomoc.

Przede wszystkim to kolego na tym forum najpierw się witamy , a potemy pytamy . Jest do tego odpowiedni dział .
Wymień  sobie pasek klinowy - kosztuje około 40 -50 zł zależy gdzie kupujesz i czy będziesz sobie sam wymieniał czy warsztat , podejrzewam ża za wymianę paska w warsztacie więcej niż 30 zł to robój w biały dzień . Po tym powinno się uspokoić. Przy okazji nasmaruj WD40 łożysko alternatora i pompę wody tak jw opisałem . Pamiętaj zrobisz  to napisz , czy to było przyczyną  czy coś innego.

Dzięki za informację, wymienię pasek i zobaczymy.

P.S. A ta uszczypliwość nie była konieczna Uśmiech Przeczytałem regulamin forum i nie było nic na temat.
Zapisane

cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #9 : Wtorek, 18 Styczeń 2011, 13:59 »

Jeżeli dzisiaj to jest wilgotno i sparwdź"
1. naciągniecie paska
2. Możesz też wziąść WD40 z długą cienką rurką  i wstrzyknij trochę tego towaru bezpośrednio na łożysko alternatora z góry , ale i też od dołu - musisz się położyć inaczej nie podejdziesz , a jak już tak będziesz leżał to wstrzyknnij sobie trochę na simering pompy wodnej.
W/w może pomogą , ale napewno nie zaszkodzą  OK.
Poza tym określ jaki torodzaj piszczenia. Może łożysko na alternatorze już całkiem padło , jaki masz przebieg?
ps :   Na pewno NIE! napisz w temacie czego problem dotyczy to wtedy jak ktoś później będzie szukał pomocy w podobnej sprawie to szybciej znajdzie temat, pozdro Dzieńdobry
Nie mogę się z kolegą zgodzic w kwesti braku szkodliwości podawania wd40 na elementy gumowe i łozyska. Wd 40 wypłukuje smar i w łozysku moze dac chwilowa poprawę a potem będzie jeszcze gorzej. Podany zas na sprawne łozysko moze wypłukać z niego smar.
W kontakcie z guma nie przystosowaną do kontaktu z olejem wd40 doprowadzi do jej spuchniecia i utraty szczelności. Wd 40 jest dobry do smarowania srubek i mucia silnika ewentualnie do potraktowania kabli wysokiego napiecia.
Zapisane
obcy44
Citybug Maker
*
Wiadomości: 693


zajefajny wózek śmigający po W-wie


« Odpowiedz #10 : Wtorek, 18 Styczeń 2011, 14:51 »

Ok , ja tam miałem podobne objawy , posmarowałem i jeździ .
Zapisane

Citroen C1 1,0 B 2009r 
Honda CRV 2,2 I-CTDI 175 KM
Kymco New Dink 50
Strony: [1]   Do góry
Drukuj
Skocz do: