marko1
Gość
|
 |
« Odpowiedz #1 : Sobota, 25 Marzec 2017, 19:43 » |
|
Witam, "Wyjaśnienie problemu ze sprzęgłem w samochodzie Toyota Aygo: Samochód Toyota Aygo (KGB10), który dzieli platformę z Citroënem C1 i Peugeotem 107, znany jest z tego że dochodzi w nim do przedwczesnego zużycia tarczy sprzęgła. Kierowcy skarżą się również na hałas sprzęgła; to jest związany z łożyskiem wyciskowym ‘pisk’ spowodowany przez zużycie sprężyny docisku sprzęgła i/lub uszkodzenie prowadzenia łożyska wyciskowego – co może spowodować także trudności z wyciskaniem sprzęgła i problemy ze zmianą biegów. Blue Print przypomina, że w przypadku naprawy samochodów Aygo, C1 i 107 mających objawy związane ze zużyciem tarczy sprzęgła, wymagana jest wymiana kompletnego zestawu sprzęgła. Zaleca się również, aby w czasie wymiany zestawu sprzęgła, lub kiedy skargi dotyczą objawów opisanych powyżej, sprawdzić i w razie potrzeby wymienić widełki sprzęgła. Jeżeli zostanie to zaniedbane, zwiększona siła potrzebna do wyciskania sprzęgła może w skrajnym przypadku doprowadzić do złamania widełek wyłączających. Uwaga: Producent wydał biuletyn serwisowy, aby podkreślić, że konstrukcja widełek została poprawiona w celu zapobieżenia w przyszłości problemom z ciężką pracą sprzęgła i uszkodzeniem widełek. Z tego też powodu, w momencie znalezienia śladów uszkodzeń czy zużycia na dźwigni wysprzęglającej widełek lub na samych widełkach, należy wymienić obie części na nowe dostarczane przez Blue Printa. Są to widełki włączające nr ADT33352 i dźwignia wysprzęglająca widełek nr ADT33351. Producentwydałrównieżdrugibiuletynserwisowymówiącyoprzedwczesnym zużyciu tarczy sprzęgła. Aby zwiększyć żywotność tarczy sprzęgła, producent zastąpił oryginalną tarczę o średnicy 180 mm, tarczą 190 mm z modelu Yaris (KSP90). Zestaw sprzęgła Blue Print ADT330246 do powyższych aplikacji jest dostarczany tylko z tarczą o średnicy 190 mm. Widełki wysprzęglające ADT33351 Dźwignia wysprzęglająca widełek ADT33352 Uwaga: Po zainstalowaniu większej tarczy sprzęgła punkt sprzęgnięcia będzie około 15-20 mm niższy, co może być zauważone przez kierowcę. Ponadto, ze względu na wzrost średnicy, istotne jest, aby przed montażem sprawdzić stan koła zamachowego i jeśli to konieczne, wymienić go lub profesjonalnie zregenerować. Montując nowe łożysko wyciskowe sprzęgła należy przestrzegać następujących zasad: 1. Nałożyć warstwę smaru tylko na wpusty wałka sprzęgłowego. 2. Nie nakładać smaru na łożysko wyciskowe lub inne części wałka sprzęgłowego. W końcu, producent wydał trzeci biuletyn, podkreślający, że istnieje możliwość przedłużenia żywotności tarczy sprzęgła, jeśli w każdym przypadku, gdy pojazd znajduje się na serwisie (co 15 000 km) lub podczas wymiany sprzęgła, zostanie sprawdzony i wyregulowany jego luz - jeśli nie ma luzu, zużycie tarczy sprzęgła gwałtownie wzrasta."
|