Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: 1 [2]   Do dołu
Drukuj
Autor Wątek: Czy warto kupić trojaczka w ropniaku??  (Przeczytany 51369 razy)
cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #20 : Niedziela, 08 Luty 2009, 19:03 »

Co masz pod maską??

kle kle kle kle kle


Tyle mojego w tym temacie :/ nie lubię diesli i w trojaczkach to już kompletna pomyłka! Bo to diesel Pugowski, a jeszcze nie hdi!
Co to znaczy pugowski a jeszcze nie hdi?
To jest motor hdi robieony przez PSA i montowany powszechnie w citroenach i peugeotach a także o ile się nie myle w fiestach. NA potrzeby skrzyni biegów w trojaczkach silnik ten wykastrowano do niecałych 60km bo normalnie ma o ile dobrze pamiętam 75km albo więcej. W kazdym razie wirus bez problemu wyciąga z tego silnika pod 90km tylko nie wiadomo co wtedy powei skrzynia, sprzęgło i półosie.
Zapisane
pszczolka
Klubowicz
*
Wiadomości: 81



« Odpowiedz #21 : Poniedziałek, 28 Grudzień 2009, 23:06 »

Panowie, nie chcę wchodzić w techniczne szczegóły ale mój syn  moim "prawie" HDI  wyciaga 140 (podobno bez problemu). Ja max 110 i też było ok. Cięższy przód powoduje że ropniak lepiej trzyma się drogi. Ruszając ze świateł zostawiam wszystkie auta za sobą. A poza tym ja lubie turkot diesla. Oczywiście, że warto kupić ropniaczka - pomimo wyższej ceny. Nie zamieniłabym mojej pszczółki na benzyniaczka.
Zapisane

pszczolka
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #22 : Wtorek, 29 Grudzień 2009, 12:10 »

a jezdziłas benzynka???
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
pepsicol
Gość
« Odpowiedz #23 : Wtorek, 29 Grudzień 2009, 13:29 »

Brawo Pszczółka!
Ten pokocha dieselka kto dieselkiem pojeździł Uśmiech
Spod maski dochodzi muzyka,to nie warkot ani pyrkot,tylko muzyka z nutką dekadencji kiedy słychać właczającą sie turbinkę Uśmiech
Zapisane
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomości: 2553



« Odpowiedz #24 : Wtorek, 29 Grudzień 2009, 16:19 »

Brawo Pszczółka!
Ten pokocha dieselka kto dieselkiem pojeździł Uśmiech
(...)

pomijając aspekty dzwiękowe które są różne choć klekotanie też mi sie osobiście podoba to są święte słowa Uśmiech
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
biela
Administrator
*
Wiadomości: 1502


Auto maniak


« Odpowiedz #25 : Środa, 30 Grudzień 2009, 10:13 »

a czemu kochacie dieselka? Dużo mniej nie pali, w zimę więcej zachodu (gorzej odpala, zamarzające paliwo, słabo ogrzewa wnętrze), droższy, wolniejszy, większe opłaty OC, wymuszane tankowanie na markowych stacjach, hmm i chyba jest na pasku rozrządu a nie na łańcuchu jak benzyniak
Zapisane

Kia Ceed SW '20 1.0 120KM
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomości: 2553



« Odpowiedz #26 : Środa, 30 Grudzień 2009, 11:12 »

a czemu kochacie dieselka? Dużo mniej nie pali, w zimę więcej zachodu (gorzej odpala, zamarzające paliwo, słabo ogrzewa wnętrze), droższy, wolniejszy, większe opłaty OC, wymuszane tankowanie na markowych stacjach, hmm i chyba jest na pasku rozrządu a nie na łańcuchu jak benzyniak

ja nie mówie tu o aspektach exploatacyjno-techniczno-ekonomicznych bo jak dla mnie era oszczędnych diesli sie skończyła wraz z wprowadzeniem filtrów cząsteczek stałych i myśle że w porównaniu trojaczków diesel vs benzyna jednostka benzynowa wyszła by obronną ręką bez problemu bo tak jak zauważyłeś różnica nawet 2litrów w spalaniu nie przechyliła by szali na korzyść hdi bo tu dużo wyższa cena, droższe przeglądy, pasek rozrządu itd ciągną koszty choć tego nie widać przy tankowaniu.

jazda "nowoczesnym" turbo dieslem jest po prostu o wiele prostrza, dla większośći osób przyjemniejsza niż benzyniakiem czy nawet turbo benzyniakiem taki turbo diesel wybacza bardzo, bardzo dużo błędów. tutaj nie da sie do końca jasno tego powiedzieć żeby kogoś nie obrazić. trzeba sie przejechać takim turbo dieslem żeby to zrozumieć. tak jak pisałem już pare razy miałem 306hdi lekko dłubniętą i przyjemność z jazdy była bardzo duża. łezka w oku mi sie kręci każdego dnia jak tylko o niej pomyśle (o 306 oczywiście) poza tym jest jeszcze mimo wszystko aspekt tankowania takim Bravo czy GT choć możemy większość turbo diesli zmasakrować to tego nie robimy z prostej przyczyny mi przy >200km/h pojawia sie 2 z przodu przy wyniku spalania w takim "tdi" ciągle jesteśmy w przedziale 8-9

mam nadzieje że wiesz o co mi chodzi, starałem sie to ładnie opisać. tak czy siak trzeba sie przejechać żeby zrozumieć Uśmiech
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
pepsicol
Gość
« Odpowiedz #27 : Środa, 30 Grudzień 2009, 12:07 »

Pali mniej i nie ma takiej różnicy przy jeździe po mieścia a na trasie,grzeje sie szybciej i w środku szybciej niż przy benzynie,przy -12 odpala przy niżeszej nie patrzałem bo jeszcze nie było;tankowanie na porządnych stacjach to nawyk który wychodzi na dobre także posiadaczom benzynki a rozrząd na pasku to cichsza praca,większa precyzja poprzez natychmiastowe kasowanie luzów czyli też raczej zaleta no i najważniejsze co różni diesla od benzynki to przelicznik km 1/3 czyli zużycie silnika po 10 tys km diesla jest jak 30 tys benzynki,jednym słowem silniki kręcą pół miliona i chodzą a to raczej nieosiągalne w benzynce.Na dużych samochodach ten przelicznik jest jeszcze korzystniejszy i remont silnika po nakręceniu pół milona km polega na wymianie panewek Uśmiech
Zapisane
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #28 : Środa, 30 Grudzień 2009, 12:27 »

... no dobra ponawiam pytanie: czy ktoś osobiście miał okazje pojezdzić trojaczkiem zarówno ropuchem i benzyniakiem? konkretnie trojaczkiem a nie innymi ropniakami czy benzyniakami.

...a swoja drogą diesle nowoczesne są fajne. miałem okazje przejechać nową megane przez cała Polske 1.9dci 130KM 300Nm i ładnie to się zbiera i ładnie pali (na dotarciu ok 6l/100km) tylko ja osobiscie lubie jak samochód wkręca sie na wyższe obroty i można gaz cisnąć do conajmniej 6000obr. do odcięcia Łohoho Łohoho... posiadacze benzynek wiedzą co to za uczucie Łohoho tak czy inaczej jest tylu zwolenników jak i przeciwników ropy Łohoho
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomości: 2553



« Odpowiedz #29 : Środa, 30 Grudzień 2009, 12:32 »

znam osobiście kilka wolnossących benzym które bez otwierania bloku mają przelatane ponad 500kkm ..... ale jeden właściciel od początku jeden kierowca dbający itd. to w/g mnie podstawa tych wyników.
nie chce znowu wchodzić w wielką dyskusje bo może mnie źle zrozumiesz i znowu będzie bigos Smutny a tego  bym nie chciał ale w/g mnie tak jak już pisałem era tanich diesli już sie dawno skończyła Mrugnięcie możliwe że jest tak jak piszesz i diesel ma o 1/3 mniejsze zużycie ale turbo diesel już raczej niekoniecznie poza tym dochodzą czułe na różne problemy drogie wtryskiwacze, mała suszarka z którą też trzeba umieć sie obchodzić itd. - zmierzam do tego że tu też bardziej wszystko zależy od kierownika niż od samej techniki i nieumiejętna jazda bardzo szybko zabije turbo diesla co nie grozi wolnossącemu dieslowi ani benzynie.

ja miłość do turbo diesla rozumiem tylko przez przyjemość i "łatwość" jazdy Uśmiech inne aspekty są zbyt zawiłe i raczej środka nie znajdziemy bo prawdziwi miłośnicy diesla nie dadzą sie przekonać do jego słabości a prawdziwi miłośnicy benzyny zawsze będą szydzić z auta na gnojówke lol a ja żeby nie było niedomówień jestem fanem turbo benzyny ale znam jej słabości i nie będe twierdził że jest idealna bliżej do ideału turbo dieslowi ..... choć jak dla mnie jest pare ale Mrugnięcie
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomości: 2553



« Odpowiedz #30 : Środa, 30 Grudzień 2009, 12:35 »

... no dobra ponawiam pytanie: czy ktoś osobiście miał okazje pojezdzić trojaczkiem zarówno ropuchem i benzyniakiem? konkretnie trojaczkiem a nie innymi ropniakami czy benzyniakami.

myśle że z tym będzie problem chyba że Pepsicol albo Pszczółka jeździli na jeździe próbnej benzyniakiem bo o jeździe próbnej hdi to można raczej zapomnieć Smutny
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #31 : Środa, 30 Grudzień 2009, 15:10 »

...dokładnie, więc na jakims spocie bedzie mozliwość przekonania sie mam nadzieję Uśmiech ropa VS benza
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
pszczolka
Klubowicz
*
Wiadomości: 81



« Odpowiedz #32 : Niedziela, 03 Styczeń 2010, 13:14 »

Na jeździe próbnej jeździłam automatem, ale ja lubię tradycyjną (manualną) skrzynie biegów i  mimo wszystkich na pewno w dużej części słusznych uwag - diesle. Automat w lwiatku nie jest fajny - oczywiście moim zdaniem  Uśmiech. Autko było po prostu mułowate.
Zapisane

pszczolka
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #33 : Piątek, 27 Wrzesień 2013, 20:50 »

znalazłem taki opis na autoswiat.pl, wszystko prawda?

W 2005 r. na potrzeby „trojaczków” z Kolina (Citroën C1, Peugeot 107, Toyota Aygo) opracowano 54-konną wersję silnika 1.4 HDI, bazującą na jednostce 8-zaworowej. Pozwala ona uzyskać niskie zużycie paliwa – średnio 4,1 l/100 km.

W trakcie eksploatacji najlepiej wypada wersja 8-zaworowa. Jej podstawowy atut to uproszczona w stosunku do większych diesli konstrukcja i niskie koszty napraw. Nie ma tu dwumasowego koła zamachowego i intercoolera.
Zapisane

Strony: 1 [2]   Do góry
Drukuj
Skocz do: