Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: [1] 2   Do dołu
Drukuj
Autor Wątek: Automat w trojaczku czy polecacie ?  (Przeczytany 58375 razy)
Barteess407
Użytkownik
*
Wiadomości: 15


« : Niedziela, 08 Sierpień 2010, 20:52 »

Na wstępie witam wszystkich bardzo serdecznie Uśmiech. Chcemy zakupić nową C1 kę ze skrzynią automatyczną dla kobiety , która chce zacząć jeździć po bardzo długim czasie nie dotykania się do samochodu. Najprawdopodobniej wybór padnie na "Cytrynę" C1 kę. Mam takie 3 pytania :
1) Czy ktoś miał może do czynienia ,z tą skrzynią  biegów jak jest z trwałością nie jest ona jakaś "felerna" ?
2) Chciałbym upewnić się na 1000% czy położenie "E" to jest pełny automat ? Przyszła właścicielka ani myśli zmieniać biegi .
3) Czy należy dokonywać jakiś wymian w tej skrzyni. Generalnie z tego co wiem po większych przebiegach (chyba po 100 tys km) w typowym automacie należy wymienić olej. Jak jest w tej skrzyni ,w końcu to jest podobno skrzynia manualna tylko ,że zautomatyzowana.
Pozdrawiam i dziękuję za informacje.
« Ostatnia zmiana: Środa, 31 Lipiec 2013, 01:36 wysłane przez kaliope » Zapisane

srebrna C1 1.0 MAP Spalanie : oraz Seata leona II 1.9TDi :   Pozdr.
cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #1 : Poniedziałek, 09 Sierpień 2010, 07:33 »

Na wstępie witam wszystkich bardzo serdecznie Uśmiech. Chcemy zakupić nową C1 kę ze skrzynią automatyczną dla kobiety , która chce zacząć jeździć po bardzo długim czasie nie dotykania się do samochodu. Najprawdopodobniej wybór padnie na "Cytrynę" C1 kę. Mam takie 3 pytania :
1) Czy ktoś miał może do czynienia ,z tą skrzynią  biegów jak jest z trwałością nie jest ona jakaś "felerna" ?
2) Chciałbym upewnić się na 1000% czy położenie "E" to jest pełny automat ? Przyszła właścicielka ani myśli zmieniać biegi .
3) Czy należy dokonywać jakiś wymian w tej skrzyni. Generalnie z tego co wiem po większych przebiegach (chyba po 100 tys km) w typowym automacie należy wymienić olej. Jak jest w tej skrzyni ,w końcu to jest podobno skrzynia manualna tylko ,że zautomatyzowana.
Pozdrawiam i dziękuję za informacje.
To jest zwykły manual z dobudowanymi siłownikami i kompem do sterowania sptrzegłem i biegami więc nie dotycza gop zadne bolączki typowych automatów. Jeden z klubowiczów posiada takie auto i nie narzeka. Serwis tej skrzyni jest podobny do manuala- ja przynajmiej nie ywczytałem w instrukcji zadnych dodatkowych zaleceń dla tego automata.
Zapisane
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #2 : Poniedziałek, 09 Sierpień 2010, 10:27 »

tu jeden z naszych kolegów śmiga 2-tronic(iem) i bardzo sobie chwali Uśmiech

http://c1aygo107.net/index.php?topic=234.45
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
Barteess407
Użytkownik
*
Wiadomości: 15


« Odpowiedz #3 : Poniedziałek, 09 Sierpień 2010, 14:38 »

Bardzo dziękuje za odpowiedz Uśmiech pytam się ponieważ czytałem jakiś test C1 z automacikiem i autor trochę zjechał tą skrzynię  ( http://www.autogaleria.pl/auto_test/citroen-c1-1.0-map-desire,325.html  ) . Jak dla mnie przesadził. Jeździłem kiedyś przez tydzień czasu jako samochód zastępczy smartem z automatem i jak dla mnie było fajnie , a przecież w testach również narzekali. Wiadomo ,że ta skrzynia może i nie jest jakaś bardzo szybka ale nie o to i chodzi. Dla nas ważne jest ,żeby bez problemowo sama zmieniała biegi w górę i w dół , w końcu będzie tym autkiem jeździć kobieta ,która chce zacząć na nowo po prawie 20 latach nie jeżdżenia swoja przygodę z autkiem.
Czyli generalnie nie jest źle można śmiało kupować i nie bać się jakiegoś dziwnego działania przekładni typu zawieszania się czy różnych innych fanaberii jakie opisał autor jakiegoś testu ?
Ps kolega przesłał mi link niestety nie działa Smutny
Zapisane

srebrna C1 1.0 MAP Spalanie : oraz Seata leona II 1.9TDi :   Pozdr.
kamil263
Użytkownik
*
Wiadomości: 45


« Odpowiedz #4 : Środa, 11 Sierpień 2010, 15:37 »

Daj sobie spokój z tym pseudo automatem to się strasznie psuje a koszty naprawy chore
Zapisane
pietras
Klubowicz
*
Wiadomości: 903


Radom / Warszawa


« Odpowiedz #5 : Środa, 11 Sierpień 2010, 15:48 »

Daj sobie spokój z tym pseudo automatem to się strasznie psuje a koszty naprawy chore
Jest to jakaś teoria.. na pewno dopóki jest gwarancja jest fajnie ale co potem? jak z częściami? jak z kosztami naprawy?
Zapisane

Uśmiech
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomości: 2553



« Odpowiedz #6 : Środa, 11 Sierpień 2010, 17:32 »

pytanie czy znajdzie sie tu choc jedna osoba ktorej ow automat sie zepsul Co?
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
pietras
Klubowicz
*
Wiadomości: 903


Radom / Warszawa


« Odpowiedz #7 : Środa, 11 Sierpień 2010, 17:52 »

ano raczej nie.. dth ma chyba jeszcze gwarancję a i jego autko z kapeluszniczym przelotem także bedzie cieżko się dowiedzieć.. wyjdzie w praniu Uśmiech
Zapisane

Uśmiech
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomości: 2553



« Odpowiedz #8 : Czwartek, 12 Sierpień 2010, 12:29 »

pytanie czy znajdzie sie tu choc jedna osoba ktorej ow automat sie zepsul Co?

proponuje poczytać w internecie, mój ojciec juz 20 lat robi w toyota więc co nieco wie ale każdy robi jak chce

powiem tak. nie przegladam zbytnio internetu, a juz na pewno nie szukam sensacji na temat awaryjnosci jakis tam aut, bo mnie to raczej nie interesuje. jesli masz wiadomosci z pierwszej reki jak piszesz to opowiedz nam prosze troszke wiecej na ten temat.
tutaj na forum jak do tej pory jest tylko jeden automat i nie ma problemow.
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
kamil263
Użytkownik
*
Wiadomości: 45


« Odpowiedz #9 : Czwartek, 12 Sierpień 2010, 14:12 »

problem z tymi skrzyniami polega na tym że padaja sterowniki i np w trakcie wyprzedzania potrafi nagle przejść w tryb luzu i dopiero kuku, lub niechce załapać biegu nikt niechce sie wziąc za naprawę pozatym szybko pada tarcza itd generalnie niewypał
Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #10 : Czwartek, 12 Sierpień 2010, 15:11 »

można założyć temat w dysputach technicznych odnośnie automatów w trojaczkach i tam możesz się szeroko wypowiedzieć jakie są usterki i jakie koszty o których wspomniałeś
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
dthdth
V.I.P
*
Wiadomości: 1777



« Odpowiedz #11 : Niedziela, 29 Sierpień 2010, 01:11 »

Czesc Bartes, widze ze w mojej przerwie wakacyjnej znalazl sie ktos kto chce kupic taki sam wozek jak moj - no moze taki sam z wyjatkiem logo Mrugnięcie

To ja - jedyny uzytkownik automatu na tym forum Uśmiech
Co ja Ci moge powiedziec? Przeciez nie powiem Ci ze nie skoro ja nie mam z tym autkiem kompletnie zadnych problemow to autka sa wolne od wad. Jest chyba tylko jeden malutki problemi, keidy automat zmienia bieg z jedynki na dwojke to troszke potrafi czsami szarnac, poza tym zmienia biegi bardziej gladko niz niejeden wytrawny uzytkownik, a w "trybie" sportowym jest calkiem szybki, choc oczywiscie jestem w stanie zmienic bieg w manualnu szybciej to mojej zonie wystarczy, a i ja raczej spokojnie jezdze, ale jesli trzeba od czasu do czasu przysppieszyc mocniej to nie ma problemu - wszystko dziala tak jak nalezy. Dodam jeszcze ze jesli chcialbys sie zabierac do wyprzedzania to albo odpowiednio wczesniej wciskasz pedal gazu w podloge, albo wlaczasz tryb reczny i robisz co chcesz i kiedy chcesz.
Jak masz jakis pytania to wal smialo. Jesli tylko bede znac odpowiedz to Ci pomoge z checia.
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 29 Sierpień 2010, 12:10 wysłane przez dthdth » Zapisane

Peugeot 107 1.0-12V-2Tronic  , Byl - Fiat Bravo 1.9 MJTD 165hp/350Nm , Sym Fiddle II 50cc  ,
Byl - Kreidler Galactica 2.0 Electric   , Triumph Tiger 800 Crystal White   , Toyota Auris II Hybrid
Barteess407
Użytkownik
*
Wiadomości: 15


« Odpowiedz #12 : Niedziela, 24 Październik 2010, 20:38 »

Witam wszystkich. Odebraliśmy C1 kę  lol . Jestem pod wielkim urokiem . Śliczny prze urocze autko. Jego silnik jak na 68KM jest powalający. Idzie jakby miał z 90 a nie 68KM. Wrażenia akustyczne 3 cylindrówki są super. Brzmi jak GTi Uśmiech . Co do skrzyni wg mnie działa bardzo poprawnie. Tak jak pisaliście dostosowuje się do wymagań kierowcy. Biegi zmieniają się sprawnie ucieszył mnie kick down przy wciśnięciu do dechy redukuje z 5 tki do 3 kia a nawet 2 ki Uśmiech. Wystarczy chwila jazdy a już potrafimy zmieniać biegi przy pomocy samej prawej nogi. Po odpuszczeniu gazu do 1/4 skrzynia od razu wrzuca wyższe przełożenia. Jestem bardzo mile zaskoczony. Udało mi się nawet zerwać przyczepność na mokrej drodze czego nie spodziewałem się zważywszy ,że to tylko 1.0 plus automat. Nie rozumiem dlaczego w  teście www.autogaleria.pl autor tak zbezcześcił tą skrzynie. Albo przesiadł się z Golfa GTI DSG albo Citroen za mało mu zapłacił.  Zawieszenie pozwala na bardzo pewną jazdę. Komfort jazdy w sam raz . Cudowne auto, można się pól dnia gapić na jego wielkie żabiaste oczka i kształt cytryny .
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 24 Październik 2010, 20:41 wysłane przez Barteess407 » Zapisane

srebrna C1 1.0 MAP Spalanie : oraz Seata leona II 1.9TDi :   Pozdr.
dthdth
V.I.P
*
Wiadomości: 1777



« Odpowiedz #13 : Poniedziałek, 25 Październik 2010, 10:42 »

No ja tez na codzien jezdze Bravo a nie 107-ka, ale kiedy to tylko mozliwe to podkradam zonce. Teraz przez tydzien zonka w PL wiec juz 107-ma poszla w ruch - zatankowalem do pelna i teraz bede sie bawil Uśmiech
Zapisane

Peugeot 107 1.0-12V-2Tronic  , Byl - Fiat Bravo 1.9 MJTD 165hp/350Nm , Sym Fiddle II 50cc  ,
Byl - Kreidler Galactica 2.0 Electric   , Triumph Tiger 800 Crystal White   , Toyota Auris II Hybrid
marcjol
Klubowicz
*
Wiadomości: 225



« Odpowiedz #14 : Środa, 03 Listopad 2010, 15:35 »

Znajoma jeździ C1 z automatem. Autek ma od 2 lat prawie i jak do tej pory nie miała żadnych problemów Uśmiech
Zapisane
Ziaro1985
Newbie
*
Wiadomości: 2


« Odpowiedz #15 : Niedziela, 15 Maj 2016, 21:38 »

Witam, chciałem się również pochwalić że posiadam Aygo w automacie i jest rewelacyjne auto zakupione dla żony a sam lubię nim jeździć ale mam pytanie czy w owych skrzyniach wymienia się olej i jeżeli tak to z jaką częstotliwością.
Zapisane
Karwos00
Newbie
*
Wiadomości: 4


« Odpowiedz #16 : Niedziela, 26 Czerwiec 2016, 13:53 »

Noszę się z zamiarem zakupu/wymiany samochodu żony właśnie na coś z tej trójki. Ale warunkiem jest AUTOMAT - żona nie jeździła praktycznie od 12 lat manualem więc nie ma co kombinować. Głównie szukam Aygo ale w ogłoszeniach większość automatów to C1. Czy coś przemawia bardziej za wyborem któregoś z tych samochodów w automacie - interesują mnie roczniki 2014 wzwyż.
Zapisane
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #17 : Poniedziałek, 27 Czerwiec 2016, 09:10 »

W starszych modelach wszystkie 3 auta to jeden pies. Aygo może być jedynie lepiej wyposażona. W nowszych modelach peugeot i citroen to to samo, a aygo to już zupełnie inne auto. Inna buda, inne silniki.

Toyota dalej wsadza swoje 1.0 (to co było wcześniej, ciut zmodernizowane), a pug i citroen mają silniki francuskie.
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 27 Czerwiec 2016, 09:15 wysłane przez kaliope » Zapisane

kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #18 : Poniedziałek, 27 Czerwiec 2016, 19:09 »

...1.2 PurTech 82 KM szczególnie polecane do takiego autka
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #19 : Wtorek, 28 Czerwiec 2016, 13:10 »

o wiele większą kulturą się charakteryzuje ten silnik, ale z drugiej strony nie tak łatwo go wzmocnić, jak w toyotowskim 1.0
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
Strony: [1] 2   Do góry
Drukuj
Skocz do: