odl
Klubowicz
Wiadomo艣ci: 489
|
|
« : Pi膮tek, 10 Wrzesie艅 2010, 10:05 » |
|
ze wzgledu na to, ze moja okolice ostatnio nawiedzila fala ogromnych korkow, postanowilem gasic silnik gdy stoje w korku zjezdzajacym z gorki. problem w tym, ze po jakims czasie przestaje dzialac hamulec ;-). rozumiem, ze wspomaganie moze przestac dzialac.. ale pedal hamulca staje sie tak twardy, ze odnosze wrazenie, ze jest po prostu zablokowany (hamuje wtedy recznym). po odpaleniu silnika wszystko wraca do normy. moze mi ktos wyjasnic przyczyne takiego zachowania samochodu? bo przeciez jak rano wsiadam i naciskam hamulec, to chodzi bez problemu pomimo, ze auto jest zgaszone przez dluzszy okres czasu.. ;-)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
yarpen
Posiadacz
Wiadomo艣ci: 372
|
|
« Odpowiedz #1 : Pi膮tek, 10 Wrzesie艅 2010, 10:12 » |
|
ja u siebie tez zauwa偶y艂em podobne zachowanie, wydaje mi si臋 偶e to jest normalne
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
odl
Klubowicz
Wiadomo艣ci: 489
|
|
« Odpowiedz #2 : Pi膮tek, 10 Wrzesie艅 2010, 12:31 » |
|
tez mysle, ze jest to "normalne".. tzn. ze nie jest to jakas usterka. tylko jestem ciekawy czym to jest spowodowane ;-)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
biela
Administrator
Wiadomo艣ci: 1502
Auto maniak
|
|
« Odpowiedz #3 : Pi膮tek, 10 Wrzesie艅 2010, 12:44 » |
|
hamulce te偶 maj膮 wspomaganie...
|
|
|
Zapisane
|
Kia Ceed SW '20 1.0 120KM
|
|
|
odl
Klubowicz
Wiadomo艣ci: 489
|
|
« Odpowiedz #4 : Pi膮tek, 10 Wrzesie艅 2010, 13:00 » |
|
no wiem, ze hamulce maja wspomaganie (wspomnialem o nim w pierwszym poscie ;P).. ale wylaczenie wspomagania chyba nie powinno objawiac sie zablokowaniem pedalu hamulca ;-) w moim poprzednim 18 letnim aucie po zgaszeniu silnika wspomaganie hamulcow wylaczalo sie od razu, ale pedal szlo nacisnoc, tylko trzebalo uzyc wiekszej sily ;P. w dodatku jak juz wspomnialem, gdy rano wsiadam do samochodu, to przed odpaleniem silnika hamulec dziala normalnie.. tak wiec co powoduje, ze po jakims czasie stania w korku i naciskania na hamulec pedal sie blokuje.
swoja droga jakby kiedys przyszlo "najgorsze" i bym musial gdzies auto odholowac.. to czarno to widze z takimi hamulcami ;-) tylko laweta ;P
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
broszka
U偶ytkownik
Wiadomo艣ci: 58
|
|
« Odpowiedz #5 : Pi膮tek, 10 Wrzesie艅 2010, 13:25 » |
|
A czy wiecie jak dzia艂a serwo?? podci艣nienie z kolektora ss膮cego wchodzi do serwa tak jak na rysunku a z drugiej strony ci艣nienie atm. dzi臋ki temu mamy wspomaganie hamowania, dok艂adniej ci艣nienie * powierzchnia= si艂a parcia, kt贸ra u艂atwia nam hamowanie. Przy zgaszonym silniku si艂a ta nie wyst臋puje, przez co peda艂 hamulca jest twardy.
|
|
« Ostatnia zmiana: Pi膮tek, 10 Wrzesie艅 2010, 13:48 wys艂ane przez broszka »
|
Zapisane
|
|
|
|
EJK
Posiadacz
Wiadomo艣ci: 114
|
|
« Odpowiedz #6 : Pi膮tek, 10 Wrzesie艅 2010, 14:14 » |
|
Z tego co s艂ysza艂em to aby dzia艂a艂o wspomaganie hamulca silnik mo偶e by膰 wy艂膮czony lecz kluczyk w stacyjce musi by膰 przekr臋cony. W艂a艣nie tak holuje si臋 auta w razie awarii. Twardy hamulec mia艂e艣 jak przekr臋ci艂e艣 kluczyk zupe艂nie?(do pozycji w kt贸rej mo偶na go wyci膮gn膮膰 ze stacyjki).
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
marysia
V.I.P
Wiadomo艣ci: 1385
|
|
« Odpowiedz #7 : Pi膮tek, 10 Wrzesie艅 2010, 14:26 » |
|
Z tego co s艂ysza艂em to aby dzia艂a艂o wspomaganie hamulca silnik mo偶e by膰 wy艂膮czony lecz kluczyk w stacyjce musi by膰 przekr臋cony. W艂a艣nie tak holuje si臋 auta w razie awarii. Twardy hamulec mia艂e艣 jak przekr臋ci艂e艣 kluczyk zupe艂nie?(do pozycji w kt贸rej mo偶na go wyci膮gn膮膰 ze stacyjki).
Ja w艂asnie tak holowa艂am swojego peugeota ostatnio. Jak kluczyk nie jest przekr臋cony to kierownica tez sie blokuje.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
odl
Klubowicz
Wiadomo艣ci: 489
|
|
« Odpowiedz #8 : Pi膮tek, 10 Wrzesie艅 2010, 15:04 » |
|
kluczyk mam w pozycji takiej, zeby mi radio gralo i kierownica sie nie blokowala.. czyli pozycja nr 2 "akcesoria" ;-) moge sprobowac z kluczykiem w pozycji nr 3 "jazda" i podziwiac przy okazji pozapalane kontrolki, ale watpie czy to cos zmieni.
tlumaczenie broszki rozumiem tak, ze przez jakis czas po zgaszeniu silnika cisnienie w lewej "komorze" jest na tyle niskie, ze wspomaganie dziala przez jakis czas, az w koncu z powodu czestego naciskania hamulca, cisnienie w obu "komorach" sie wyrownuje.. tylko ze problem jest taki, ze moge sie zaprzec o ten pedal a on sie nie ruszy.. tzn ruszy sie moze niecaly centymetr i potem "ska艂a" ;P (a auto nie zacznie hamowac dopoki recznego nie zaciagne) ;-)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ArcherPAF
Administrator
Wiadomo艣ci: 5856
by艂 sobie kiedy艣 107RC...
|
|
« Odpowiedz #9 : Pi膮tek, 10 Wrzesie艅 2010, 20:32 » |
|
wida膰 偶e Broszka jest politechniczna szacunek am o tym nie wiedzia艂em, a tak ju偶 wiem dzi臋ki! a kierownic si臋 nie blokuje je艣li w艂o偶ysz kluczyk, przekr臋cisz w pozycj臋 1 i wr贸cisz na 0
|
|
|
Zapisane
|
Pzdr from 艁DZ, Basiu
P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (s艂u偶bow贸z) VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(呕onowozide艂)
By艂y: P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
|
|
|
kristofch
V.I.P
Wiadomo艣ci: 5232
C1 3D WHITE...troche gorsche ma艂e porsche...
|
|
« Odpowiedz #10 : Sobota, 11 Wrzesie艅 2010, 15:16 » |
|
...hamulce musz膮 by膰 zawsze i s膮 zawsze tylko na zgaszonym silniku bez wspomagania - bo serwo nie dostaje podci艣nienia z silnika - kolektora ss膮cego ( tak jak napisa艂a broszka ) tylko mocniej peda艂 tzreba wcisn膮膰 - chyba koledzy fiatem 126P nie je藕dzili - gdzie serwa nie by艂o ...a tak na marginesie to w seicento wymienia艂em w艂a艣nie serwo na wi臋ksze i mocniejsze kiedy艣 to si臋 troszk臋 tym pobawi艂em
|
|
|
Zapisane
|
CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I 2010 Suzuki SV650N unibike viper gts unicykl 20"
|
|
|
107KOMPRESOR
Klubowicz
Wiadomo艣ci: 2553
|
|
« Odpowiedz #11 : Niedziela, 12 Wrzesie艅 2010, 17:55 » |
|
odl, rano tez Ci sie zblokuje/stwardnienie tylko to wymaga wiekszej proby niz 2 krotne nacisniecie potrzebne jest podcisnienie z kolektora ssacego, dla tego twardnieje jak silnik niedziala. w starych samochodach bylo mniejsze wspomaganie wiec mniej to bylo "widoczne". nie ma w tym nic nadzwyczajnego. z tym kluczykiem to juz pojechaliscie na maxa
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
odl
Klubowicz
Wiadomo艣ci: 489
|
|
« Odpowiedz #12 : Niedziela, 12 Wrzesie艅 2010, 18:50 » |
|
no nie watpie, ze rano jak bym sie pastwil nad hamulcem to tez sie 'zablokuje'... ;-) tylko chcialem sie dowiedziec dlaczego nie od razu, tylko dopiero po jakims czasie. wyjasnienie broszki zaspokoilo moja ciekawosc (jesli to faktycznie kwestia wyrownania cisnienia po kilku(nastu) nacisnieciach) ;-)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
niski
Posiadacz
Wiadomo艣ci: 125
|
|
« Odpowiedz #13 : Poniedzia艂ek, 13 Wrzesie艅 2010, 20:07 » |
|
wida膰 偶e Broszka jest politechniczna szacunek i to nie byle jakiej polibudy akurat par臋 dni temu zaliczali艣my budow臋 samochod贸w i miedzy innymi by艂o dzia艂anie serwa wi臋c troszk臋 si臋 dokszta艂cili艣my w tym temacie mam nadzieje ze troch臋 wam to pomog艂o
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
biela
Administrator
Wiadomo艣ci: 1502
Auto maniak
|
|
« Odpowiedz #14 : Wtorek, 14 Wrzesie艅 2010, 09:48 » |
|
Ooo jaki wydzia艂?
|
|
|
Zapisane
|
Kia Ceed SW '20 1.0 120KM
|
|
|
|