Witamy, Go艣膰. Zaloguj si臋 lub zarejestruj.
Czy dotar艂 do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: 1 [2] 3   Do do艂u
Drukuj
Autor W膮tek: kilka ciekawostek o produkcji trojaczk贸w w fabryce TPCA  (Przeczytany 76472 razy)
tpca
Go艣膰
« Odpowiedz #20 : Czwartek, 12 Listopad 2009, 15:18 »

tak, dokladnie o tej mocy by艂a mowa
Zapisane
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 2553



« Odpowiedz #21 : Czwartek, 12 Listopad 2009, 15:43 »

nie wa偶ne 偶e mocy przyby艂o max 1KM wa偶ne co sie z mieni艂o w ca艂ym zakresie pr臋dko艣ci obrotowych, otwarcia przepustnicy itd. je艣li dobrze to dopracowali to mo偶e by膰 znacz膮co szybszy na papierze nie b臋d膮c. taka uwaga na boku Mrugni臋cie
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
cookie
Maniak
***
Wiadomo艣ci: 976

Sprzedam w贸zek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #22 : Czwartek, 12 Listopad 2009, 15:58 »

Troche tam mog膮 spokojnie poprawi膰 bo jakis czas temu objecha艂o mnie subaru justy z identycznym ponoc silnikiem. Na papierze te motory maja identyczna moc i moment ale moze w subarynkach jest jednak lepszy soft albo lepiej zestopniowana skrzynia.
Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomo艣ci: 5856


by艂 sobie kiedy艣 107RC...


WWW
« Odpowiedz #23 : Czwartek, 12 Listopad 2009, 16:39 »

Tak przypominaj膮c, to temat o smarowid艂ach jest ju偶 na forum i tam prosze wszytkie uwagi i pytanie dot olej贸w..


A co do samych info od tpca to bardzo si臋 ciesz臋, 偶e takowe pojawi艂y si臋 na forum. Dziekuj臋 Ci serdecznie i licz臋, 偶e zostaniesz z nami na d艂uzej bo fajnie jest mie膰 mo偶liwo艣膰 uzyskiwania informacji "u 藕r贸d艂a"

a odno艣nie zmian po lifcie to szkoda, 偶e nie mozna sprawdzi膰 ile tak na prawde przyby艂o w normalnym u偶ytkowaniu...

kurcze, mamy jakie艣 info bli偶sze odno艣nie zestopniowania skrzyni w modelach poliftowych w por贸wnaniu to przedliftowych??
Zapisane

Pzdr from 艁DZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (s艂u偶bow贸z)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(呕onowozide艂)

By艂y:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 2553



« Odpowiedz #24 : Czwartek, 12 Listopad 2009, 17:42 »

Troche tam mog膮 spokojnie poprawi膰 bo jakis czas temu objecha艂o mnie subaru justy z identycznym ponoc silnikiem. Na papierze te motory maja identyczna moc i moment ale moze w subarynkach jest jednak lepszy soft albo lepiej zestopniowana skrzynia.

tam jest taki sam silnik z osprz臋tem i skrzynia jak co艣 to ewentualnie soft o kt贸rym piszesz albo....... nie wiem
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
tpca
Go艣膰
« Odpowiedz #25 : Czwartek, 12 Listopad 2009, 18:31 »



kurcze, mamy jakie艣 info bli偶sze odno艣nie zestopniowania skrzyni w modelach poliftowych w por贸wnaniu to przedliftowych??
skrzynie s膮 takie same jak przed liftem...  produkowane w polsce...   zadnych zmian nie ma.
 a teraz jako ciekawostka... pewnie niektorzy z was moze maja auta wyprodukowane w ostatnie dni w grudniu..... 2007 roku... wiec powiem wam, ze ostatnia partia w tamtym roku.. 800skrzyn wyszlo z wadami. tzn, podczas produkcji wykryli ze byly one zle odlane.. i bylo jakies rozszczelnienie... i zeby nei wymieniac 800skrzyc, to wiecie co zrobili?   jakims specjalnym sprayem zapryskali te rozszczelnienia od srodka..  zeby nie bylo przeciekow.. widocznie zadzialalo...    podaje to tylko tak jako ciekawostka.

w miare waszych pytan, czasem spokojnie bede mogl popytac o rozne rzeczy...  ale tylko czasem, bo nie chcialbym sie rzucac w oczy z tymi pytaniami, bo to wszystko jest objete tajemnica itd...  nie wiem po co... przeciez inne firmy i tak juz wiedza co i jak tu sie robi.. a mimo to,,,  tajemnica jest i tyle.
Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomo艣ci: 5856


by艂 sobie kiedy艣 107RC...


WWW
« Odpowiedz #26 : Czwartek, 12 Listopad 2009, 23:25 »

po prostu taka polityka, ale pewnie ze si臋 nie b臋dziemy narzucali... pytania b臋d膮, a Ty jak b臋dziesz m贸g艂 to po prostu na nie odpowiesz 艁ohoho

800skrzy艅, czyli 800 aut, a licz膮c ile produkujecie dziennie, to prawdopodobie艅stwo ze kto艣 z naszych u偶ytkownik贸w ma t膮 w艂a艣nie wadliw膮 skrzynie jest praktycznie zerowe J臋zyk

ale fajnie czasem dowiedzie膰 si臋 takich smrodk贸w od kuchni J臋zyk
Zapisane

Pzdr from 艁DZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (s艂u偶bow贸z)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(呕onowozide艂)

By艂y:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
tpca
Go艣膰
« Odpowiedz #27 : Pi膮tek, 13 Listopad 2009, 08:15 »



800skrzy艅, czyli 800 aut, a licz膮c ile produkujecie dziennie, to prawdopodobie艅stwo ze kto艣 z naszych u偶ytkownik贸w ma t膮 w艂a艣nie wadliw膮 skrzynie jest praktycznie zerowe J臋zyk

moze nie tak ostro ze sa wadliwe.. poprostu mialy defekt...   i po uszczelnieniu tym jakims specjalnym sprayem, sa nadal w 100% pelnowartosciowymi skrzyniami.

to teraz jeszcze dla ciekawosci... zeby wam pokazac, ze jednak jakosc jestt na pierwszym miejscu... miesiac temu...  nie wiem dokladnie, ale napewno w tysiacach sztuk mozna to liczyc... firma chyba bosch dostarczyla do fabryki wadliwe piasty przednich k贸艂... ze cos tam minimalnie nie spelnialo normy...  w boschu to przeszlo a tu to wylapali.. i wszystkie piasty.. poszly na smietnik.. tzn do ponownego przetworzenia...
nie dali tego do aut, choc dla uzytkownika nie robiloby to znaczenia... 
ale nie chcieli po prostu, zeby za rok, moze 2 albo i pozniej nie okazalo sie ze klienci uskarzaja sie , ze cos sie  im tam dzieje w przednim zawieszeniu.
naprawde na jakosc tu sie dba...   a z czym jest najwiekszy problem? wlasnie z lakierem...  z ryskami...
naprawde duzo aut zanim wyjedzie, sa poprawiane....
Zapisane
dthdth
V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 1777



« Odpowiedz #28 : Pi膮tek, 13 Listopad 2009, 11:19 »

Czesc Tcpa.
Mam krotkie i szybkie pytanie.
Z racji tego ze na swoje autko musialem czekac az 4 miesiace (w koncu jest juz u dielra i teraz go przygotowuja do odbioru srodowego) powiedz czy faktycznie jest jakis ogromny przemial? Robicie na cztery zmiany zamiast na 2 czy 3 czy moze jeszcze ludzie byli zatrudniani albo cos takiego?
Mnie diler powiedzial, ze zapotrzebowanie jest ogromne od paru miesiecy. A moze to tylko sciema i problem w tym ze kupuje autko z automatem a tych chyba sie sprzedaje pare procent wiec moze dlatego. Masz moze jakies infona ten temat?
Zapisane

Peugeot 107 1.0-12V-2Tronic  , Byl - Fiat Bravo 1.9 MJTD 165hp/350Nm , Sym Fiddle II 50cc  ,
Byl - Kreidler Galactica 2.0 Electric   , Triumph Tiger 800 Crystal White   , Toyota Auris II Hybrid
tpca
Go艣膰
« Odpowiedz #29 : Pi膮tek, 13 Listopad 2009, 12:31 »

no wiec na to pytanie odpowiem ci i to konkretnie.

Tak, zapotrzebowanie jest baaardzo duze.  rzeczywiscie na swoje autko czeka sie dlugo.
pracuje sie tu w systemie 2 zmianowym...  po 11 godzin dziennie kazda zmiana
i pracuja tu 3 zmiany. A, B, C.
ostatnio wlasnie nawet jest taka sytuacja, ze fabryka robi zmiany dodatkowe...  czyli mozesz sie na nia zapisac, zeby wiecej zarobic.. a przy okazji na jednej zmianie...  fabryka wyprodukuje okolo 550-600aut wiecej.
co do tego, ze masz obawy ze to przez twoja skrzynie.. to nie...  produkcja wyglada tu tak, ze przychodzi zamowienie, np. wlasnie to twoje..
i wg tego zamowienia sklada sie autko.. czyli jedzie ono sobie po lini montarzowej.. ma przyczepiony MANIFEST( karta na ktorej jest napisane w co ma byc wyposa偶one autko) i wg tego sie takie auto montuje... czyli to ze ty chcesz automatyczna skrzynie to nie odgrywa roznicy!

to samo dotyczy np tego czy auto kupuje jakis brytyjczyk...   bo od tego zalezy gdzie bedzie kiera.. 
wiec monta偶 takiego auta jest identyczny jak auta dla ciebie.. jedzie auto po lince...  i na stanowisku gdzie instaluja kierownice.. widza ze ma to byc wersja angielska, wiec laduja do tego auta przygotowana kierownice i caly kokpit do wersji ang..   
co minutke wyjezdza auto z fabryki... i wszystko odbywa sie tu intuicyjnie.. chodzi o to, ze jest bez znaczenia, czy auto ma automatyczna skrzynie czy nie, czy z ABS, czy nie...   wszystko idzie na raz..   za kolejka. nie ma czegos takiego np na lakierni, ze najpierw idzie np 30 aut czerwonych potem ida niebieskie... nie!
auta ida roznie..  raz czerwone, potem np niebieskie, potem biale....   i to samo dotyczy wyposarzenia.. auta po linii  jad膮 wg zamowien. czyli taka jaka jest kolejnosc zgloszen klientow.! jedyny wyjatek to jest taki, ze np jesli 5 klientow zamowi sobie auta z bocznymi poduszkami, to  sa one rozdzielane na ca艂膮 zmiane! bo akurat z poduszkami bocznymi jest troszke problemu... chodzi o to ze jeden pracownik, nie wyrobil by sie czasowo, z zalozeniem 5 poduszek pod rz膮d...  a przypominam, ze co minute musi auto zjechac z linki... 

mysle ze obszernie to wyt艂umaczy艂em.
Zapisane
dthdth
V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 1777



« Odpowiedz #30 : Pi膮tek, 13 Listopad 2009, 13:13 »

Dzieki wielkie - no widzisz - teraz to juz wiem jak to idzie na tasmie. Wydawalo mi sie ze sa 2 albo 3 tasmy a tu tylko jedna i nie ma znaczenia co na wyposazeniu.
Czyli z tego wynika ze musze odstac swoje i tyle. Szkoda tylko ze diler mowil ze okolo 5-8 tygodni a zrobilo sie 16  Smutny

I jeszcze w kwestii montazu - czy slyszles jakis plotki ludzi (wspolpracownikow) o tym ze np. "ale nam dowalili roboty - teraz nie jestem wstanie sie wyrobic" i zaczynaja ludzie odwalac kiszke i wychodza buble - bo to drzwi nie dokrecone, bo deska zle spasowana, bo to i tamto?

I jeszcze odnosnie czasu montazu - popraw mnie jesli zle obliczylem:
24 godziny na dobe to 1440 minut. Dzielone przez 1000 aut dziennie to wychodzi 1 minuta i 44 sekundy na zlozenie auta. Czy ja zle rozumuje czy cos zle z moimi kalkulacjami - czy to mozliwe zeby autko powstalalo w tak krotkim czasie? Oczywiscie pomijam fakt tego ze wczesniej musi byc przygotowana blacha (wytloczona) potem calosc zabez. antykorozyjnie, pomalowana podkladami i potem lakierem glownym itd. bo to wiadomo ze do czasu sie nie wlicza.
Rozumiem ze jak "blacha" zostanie wciagnieta na tasme - to potem jest srednio 1.44 minuty na zamontowania zawieszenia, kol, silnika, wnetrza itd???

Dzieki z gory za odpowiedz
Zapisane

Peugeot 107 1.0-12V-2Tronic  , Byl - Fiat Bravo 1.9 MJTD 165hp/350Nm , Sym Fiddle II 50cc  ,
Byl - Kreidler Galactica 2.0 Electric   , Triumph Tiger 800 Crystal White   , Toyota Auris II Hybrid
tpca
Go艣膰
« Odpowiedz #31 : Pi膮tek, 13 Listopad 2009, 13:31 »

no wiec.. nie ma mowy o kiszce, co kilka stanowisk stoja kolesie z QC (Quality control) i sprawdzaja prace ludzi, co robia to auto, czy wszystko jest ok.. chodzi o to zeby ewentualna wade wykryc mozliwie jak najszybciej!
narzekania luidzi?  jasne ze s膮! ale zawsze byly.   ty nie narzekasz w pracy? narzekasz. jak kazdy z nas!

co do tej twojej kalkulacji.. to owszem niby dobrze to przeliczyles, ale.. no wlasnie ale.. w pracy jest sie okolo 11 godzin.. w sumie niby prawie 22 godz.. ale do tego dochodza przerwy. wiec... je trzeba odliczyc.
jedna zmiana normalnie bez przerw pracuje 581 minut....  pomnoz to przez 2 to otrzymasz dokladny wynik...  teraz nawet linke troszke podkrecili wiec teoretycznie auto powinno wyjezdzac co 56 sekund.
i nie mysl tak, ze podjezdza gole auto i w minute je skladaja!
to auto jedzie przez fabryke po lince i na kazdym stanowisku jest cos dodawane do tego auta...    i finalnie wychodzi to tak, ze co minutke wyjezdza gotowe auto...
.. a ile czasu potrzeba zeby od wytloczenia pierwszych blach auto dojechalo na sam koniec produkcji?  nie mam pojecia, ale tak zeby cie nie sklamac, to moze ze 4 godzinki...   
Zapisane
dthdth
V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 1777



« Odpowiedz #32 : Pi膮tek, 13 Listopad 2009, 13:50 »

Dzieki za odpowiedzi U艣miech
No to ostatnie pytanie na dzis U艣miech
Czy masz tam dostep do jakiegos systemu wewnterzengo co by sprawdzic po np. numerze nadwozia kiedy autko zostalo zlozone?
Zapisane

Peugeot 107 1.0-12V-2Tronic  , Byl - Fiat Bravo 1.9 MJTD 165hp/350Nm , Sym Fiddle II 50cc  ,
Byl - Kreidler Galactica 2.0 Electric   , Triumph Tiger 800 Crystal White   , Toyota Auris II Hybrid
tpca
Go艣膰
« Odpowiedz #33 : Pi膮tek, 13 Listopad 2009, 13:56 »

niestety nie mam takiej mozliwosci...
Zapisane
dthdth
V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 1777



« Odpowiedz #34 : Pi膮tek, 13 Listopad 2009, 14:29 »

Ok - dzieki tak czy inaczej  Yo Yo Yo
Zapisane

Peugeot 107 1.0-12V-2Tronic  , Byl - Fiat Bravo 1.9 MJTD 165hp/350Nm , Sym Fiddle II 50cc  ,
Byl - Kreidler Galactica 2.0 Electric   , Triumph Tiger 800 Crystal White   , Toyota Auris II Hybrid
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomo艣ci: 5856


by艂 sobie kiedy艣 107RC...


WWW
« Odpowiedz #35 : Pi膮tek, 13 Listopad 2009, 18:31 »

Czy masz tam dostep do jakiegos systemu wewnterzengo co by sprawdzic po np. numerze nadwozia kiedy autko zostalo zlozone?

ale ja mam dost臋p do takich danych 艁ohoho bo to sprawdzasz w Sytemie Dealerskim... Mam znajomych i w citroenie i w peugeocie i w toyocie...

wi臋c jak macie pytania to pisa膰!
Zapisane

Pzdr from 艁DZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (s艂u偶bow贸z)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(呕onowozide艂)

By艂y:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
agrestrybnik
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 177


« Odpowiedz #36 : Sobota, 14 Listopad 2009, 07:33 »

dthdth
 w kartach chomologacyjnych masz date produkcji samochodu
Zapisane
odl
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 489



« Odpowiedz #37 : Sobota, 14 Listopad 2009, 10:17 »

dthdth
 w kartach chomologacyjnych masz date produkcji samochodu

a w ktorym miejscu dokladnie..? bo przejrzalem swoje swiadectwo homologacji i zadnej daty produkcji nie znalazlem..
Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomo艣ci: 5856


by艂 sobie kiedy艣 107RC...


WWW
« Odpowiedz #38 : Sobota, 14 Listopad 2009, 10:34 »

dthdth
 w kartach chomologacyjnych masz date produkcji samochodu

ale z systemu wyci膮gniesz ca艂膮 historie auta...kiedy co i jak... co by艂o montowane fabrycznie, co domontowa艂 dealer itp itd...
Zapisane

Pzdr from 艁DZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (s艂u偶bow贸z)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(呕onowozide艂)

By艂y:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
tpca
Go艣膰
« Odpowiedz #39 : 艢roda, 18 Listopad 2009, 15:50 »

zapewnie niektorzy z was chcieliby sie cos wiecej dowiedziec o fabryce gdzie powstaja wasze autka...
cos dla was mam. nie ma tego za duzo, ale jesli ktos chce poczytac, bo moze wlasnie w tej chwili nie ma co robic, albo udaje przed szefem ze niby cos robi.. to zapraszam...


zacznijmy od t艂oczni.

dzienne zapotrzebowanie na blache.. to oko艂o 180 ton blaczy.
na t艂oczni sa 4 linki t艂ocz膮ce, ktore potrafia "wycisnac" az 2 600ton!
jedna prasa jest w stanie zrobic 14 elementow...  tyle cykli zrobi za 60 sekund.
douzyskanai takiego ksztaltu... potrzebne sa formy.. gdzie jedna z nich wazy okolo 30 ton.
wymiana formy na inna trwa okolo 5 minut.

powierzchnia: 19 600 m2
ilosc pracownikow:
153 / 3 zmiany
Pilosc t艂oczonych elementow: 51 (duzo elementow t艂ocz膮 nam firmy zewnetrzne)

nacisk pras t艂ocz膮cych:
800 do 2400 ton

grubo艣膰 blachy: 0,6 do 0,9 mm

SPAWALNIA
wiadomo.. tu nie ma co pisac..
ciekawostka.. wasze auta maja okolo 3 300 zgrzew贸w.
powierzchnia: 19 700 m2
ilo艣c pracownik贸w:
704 / 3 zmiany
ilosc robot贸w: cca 200
Tact-time: 60 sekund

lakiernia
jako ze farba i lakier jest na bazie wody..   auta pomalowane wygrzewaja sie w specjalnym piecu w temp 190st Clakiernia pracuje tak, ze nie ma czegos takiego ze najpierw idzie seria np niebieskich aut, potem np czerwonych...  auta jada jedno za soba, i kazde  moze miec inny kolor. czyli jedno czerwone, nastepne zolte, potem moze byc niebieskie..   

MONTA呕 

4 podstawowe linki monta偶owe  :

TRIM - montuje sie tu okablowanie , deske rozdzielcza, ogrzewanie
CHASSIS- monta偶 silnika ze skrzynia bieg贸w i podwozia
FINAL 1 i FINAL 2- monta偶 pozostalych elementow, takich jak siedzenia. szyby, drzwi, swiatla,   itd itd...

to tak na teraz..  jak czas pozwoli to napisze cos wiecej...
« Ostatnia zmiana: 艢roda, 18 Listopad 2009, 16:45 wys艂ane przez tpca » Zapisane
Strony: 1 [2] 3   Do g贸ry
Drukuj
Skocz do: