tpca
Gość
|
 |
« Odpowiedz #20 : Czwartek, 12 Listopad 2009, 15:18 » |
|
tak, dokladnie o tej mocy była mowa
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
107KOMPRESOR
Klubowicz

Wiadomości: 2553
|
 |
« Odpowiedz #21 : Czwartek, 12 Listopad 2009, 15:43 » |
|
nie ważne że mocy przybyło max 1KM ważne co sie z mieniło w całym zakresie prędkości obrotowych, otwarcia przepustnicy itd. jeśli dobrze to dopracowali to może być znacząco szybszy na papierze nie będąc. taka uwaga na boku 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
cookie
Maniak
  
Wiadomości: 976
Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.
|
 |
« Odpowiedz #22 : Czwartek, 12 Listopad 2009, 15:58 » |
|
Troche tam mogą spokojnie poprawić bo jakis czas temu objechało mnie subaru justy z identycznym ponoc silnikiem. Na papierze te motory maja identyczna moc i moment ale moze w subarynkach jest jednak lepszy soft albo lepiej zestopniowana skrzynia.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ArcherPAF
Administrator

Wiadomości: 5856
był sobie kiedyś 107RC...
|
 |
« Odpowiedz #23 : Czwartek, 12 Listopad 2009, 16:39 » |
|
Tak przypominając, to temat o smarowidłach jest już na forum i tam prosze wszytkie uwagi i pytanie dot olejów..
A co do samych info od tpca to bardzo się cieszę, że takowe pojawiły się na forum. Dziekuję Ci serdecznie i liczę, że zostaniesz z nami na dłuzej bo fajnie jest mieć możliwość uzyskiwania informacji "u źródła"
a odnośnie zmian po lifcie to szkoda, że nie mozna sprawdzić ile tak na prawde przybyło w normalnym użytkowaniu...
kurcze, mamy jakieś info bliższe odnośnie zestopniowania skrzyni w modelach poliftowych w porównaniu to przedliftowych??
|
|
|
Zapisane
|
Pzdr from ŁDZ, Basiu
P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz) VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)
Były: P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
|
|
|
107KOMPRESOR
Klubowicz

Wiadomości: 2553
|
 |
« Odpowiedz #24 : Czwartek, 12 Listopad 2009, 17:42 » |
|
Troche tam mogą spokojnie poprawić bo jakis czas temu objechało mnie subaru justy z identycznym ponoc silnikiem. Na papierze te motory maja identyczna moc i moment ale moze w subarynkach jest jednak lepszy soft albo lepiej zestopniowana skrzynia.
tam jest taki sam silnik z osprzętem i skrzynia jak coś to ewentualnie soft o którym piszesz albo....... nie wiem
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
tpca
Gość
|
 |
« Odpowiedz #25 : Czwartek, 12 Listopad 2009, 18:31 » |
|
kurcze, mamy jakieś info bliższe odnośnie zestopniowania skrzyni w modelach poliftowych w porównaniu to przedliftowych??
skrzynie są takie same jak przed liftem... produkowane w polsce... zadnych zmian nie ma. a teraz jako ciekawostka... pewnie niektorzy z was moze maja auta wyprodukowane w ostatnie dni w grudniu..... 2007 roku... wiec powiem wam, ze ostatnia partia w tamtym roku.. 800skrzyn wyszlo z wadami. tzn, podczas produkcji wykryli ze byly one zle odlane.. i bylo jakies rozszczelnienie... i zeby nei wymieniac 800skrzyc, to wiecie co zrobili? jakims specjalnym sprayem zapryskali te rozszczelnienia od srodka.. zeby nie bylo przeciekow.. widocznie zadzialalo... podaje to tylko tak jako ciekawostka. w miare waszych pytan, czasem spokojnie bede mogl popytac o rozne rzeczy... ale tylko czasem, bo nie chcialbym sie rzucac w oczy z tymi pytaniami, bo to wszystko jest objete tajemnica itd... nie wiem po co... przeciez inne firmy i tak juz wiedza co i jak tu sie robi.. a mimo to,,, tajemnica jest i tyle.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ArcherPAF
Administrator

Wiadomości: 5856
był sobie kiedyś 107RC...
|
 |
« Odpowiedz #26 : Czwartek, 12 Listopad 2009, 23:25 » |
|
po prostu taka polityka, ale pewnie ze się nie będziemy narzucali... pytania będą, a Ty jak będziesz mógł to po prostu na nie odpowiesz  800skrzyń, czyli 800 aut, a licząc ile produkujecie dziennie, to prawdopodobieństwo ze ktoś z naszych użytkowników ma tą właśnie wadliwą skrzynie jest praktycznie zerowe  ale fajnie czasem dowiedzieć się takich smrodków od kuchni 
|
|
|
Zapisane
|
Pzdr from ŁDZ, Basiu
P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz) VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)
Były: P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
|
|
|
tpca
Gość
|
 |
« Odpowiedz #27 : Piątek, 13 Listopad 2009, 08:15 » |
|
800skrzyń, czyli 800 aut, a licząc ile produkujecie dziennie, to prawdopodobieństwo ze ktoś z naszych użytkowników ma tą właśnie wadliwą skrzynie jest praktycznie zerowe  moze nie tak ostro ze sa wadliwe.. poprostu mialy defekt... i po uszczelnieniu tym jakims specjalnym sprayem, sa nadal w 100% pelnowartosciowymi skrzyniami. to teraz jeszcze dla ciekawosci... zeby wam pokazac, ze jednak jakosc jestt na pierwszym miejscu... miesiac temu... nie wiem dokladnie, ale napewno w tysiacach sztuk mozna to liczyc... firma chyba bosch dostarczyla do fabryki wadliwe piasty przednich kół... ze cos tam minimalnie nie spelnialo normy... w boschu to przeszlo a tu to wylapali.. i wszystkie piasty.. poszly na smietnik.. tzn do ponownego przetworzenia... nie dali tego do aut, choc dla uzytkownika nie robiloby to znaczenia... ale nie chcieli po prostu, zeby za rok, moze 2 albo i pozniej nie okazalo sie ze klienci uskarzaja sie , ze cos sie im tam dzieje w przednim zawieszeniu. naprawde na jakosc tu sie dba... a z czym jest najwiekszy problem? wlasnie z lakierem... z ryskami... naprawde duzo aut zanim wyjedzie, sa poprawiane....
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dthdth
V.I.P

Wiadomości: 1777
|
 |
« Odpowiedz #28 : Piątek, 13 Listopad 2009, 11:19 » |
|
Czesc Tcpa. Mam krotkie i szybkie pytanie. Z racji tego ze na swoje autko musialem czekac az 4 miesiace (w koncu jest juz u dielra i teraz go przygotowuja do odbioru srodowego) powiedz czy faktycznie jest jakis ogromny przemial? Robicie na cztery zmiany zamiast na 2 czy 3 czy moze jeszcze ludzie byli zatrudniani albo cos takiego? Mnie diler powiedzial, ze zapotrzebowanie jest ogromne od paru miesiecy. A moze to tylko sciema i problem w tym ze kupuje autko z automatem a tych chyba sie sprzedaje pare procent wiec moze dlatego. Masz moze jakies infona ten temat?
|
|
|
Zapisane
|
Peugeot 107 1.0-12V-2Tronic  , Byl - Fiat Bravo 1.9 MJTD 165hp/350Nm  , Sym Fiddle II 50cc  , Byl - Kreidler Galactica 2.0 Electric  , Triumph Tiger 800 Crystal White  , Toyota Auris II Hybrid 
|
|
|
tpca
Gość
|
 |
« Odpowiedz #29 : Piątek, 13 Listopad 2009, 12:31 » |
|
no wiec na to pytanie odpowiem ci i to konkretnie.
Tak, zapotrzebowanie jest baaardzo duze. rzeczywiscie na swoje autko czeka sie dlugo. pracuje sie tu w systemie 2 zmianowym... po 11 godzin dziennie kazda zmiana i pracuja tu 3 zmiany. A, B, C. ostatnio wlasnie nawet jest taka sytuacja, ze fabryka robi zmiany dodatkowe... czyli mozesz sie na nia zapisac, zeby wiecej zarobic.. a przy okazji na jednej zmianie... fabryka wyprodukuje okolo 550-600aut wiecej. co do tego, ze masz obawy ze to przez twoja skrzynie.. to nie... produkcja wyglada tu tak, ze przychodzi zamowienie, np. wlasnie to twoje.. i wg tego zamowienia sklada sie autko.. czyli jedzie ono sobie po lini montarzowej.. ma przyczepiony MANIFEST( karta na ktorej jest napisane w co ma byc wyposażone autko) i wg tego sie takie auto montuje... czyli to ze ty chcesz automatyczna skrzynie to nie odgrywa roznicy!
to samo dotyczy np tego czy auto kupuje jakis brytyjczyk... bo od tego zalezy gdzie bedzie kiera.. wiec montaż takiego auta jest identyczny jak auta dla ciebie.. jedzie auto po lince... i na stanowisku gdzie instaluja kierownice.. widza ze ma to byc wersja angielska, wiec laduja do tego auta przygotowana kierownice i caly kokpit do wersji ang.. co minutke wyjezdza auto z fabryki... i wszystko odbywa sie tu intuicyjnie.. chodzi o to, ze jest bez znaczenia, czy auto ma automatyczna skrzynie czy nie, czy z ABS, czy nie... wszystko idzie na raz.. za kolejka. nie ma czegos takiego np na lakierni, ze najpierw idzie np 30 aut czerwonych potem ida niebieskie... nie! auta ida roznie.. raz czerwone, potem np niebieskie, potem biale.... i to samo dotyczy wyposarzenia.. auta po linii jadą wg zamowien. czyli taka jaka jest kolejnosc zgloszen klientow.! jedyny wyjatek to jest taki, ze np jesli 5 klientow zamowi sobie auta z bocznymi poduszkami, to sa one rozdzielane na całą zmiane! bo akurat z poduszkami bocznymi jest troszke problemu... chodzi o to ze jeden pracownik, nie wyrobil by sie czasowo, z zalozeniem 5 poduszek pod rząd... a przypominam, ze co minute musi auto zjechac z linki...
mysle ze obszernie to wytłumaczyłem.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dthdth
V.I.P

Wiadomości: 1777
|
 |
« Odpowiedz #30 : Piątek, 13 Listopad 2009, 13:13 » |
|
Dzieki wielkie - no widzisz - teraz to juz wiem jak to idzie na tasmie. Wydawalo mi sie ze sa 2 albo 3 tasmy a tu tylko jedna i nie ma znaczenia co na wyposazeniu. Czyli z tego wynika ze musze odstac swoje i tyle. Szkoda tylko ze diler mowil ze okolo 5-8 tygodni a zrobilo sie 16  I jeszcze w kwestii montazu - czy slyszles jakis plotki ludzi (wspolpracownikow) o tym ze np. "ale nam dowalili roboty - teraz nie jestem wstanie sie wyrobic" i zaczynaja ludzie odwalac kiszke i wychodza buble - bo to drzwi nie dokrecone, bo deska zle spasowana, bo to i tamto? I jeszcze odnosnie czasu montazu - popraw mnie jesli zle obliczylem: 24 godziny na dobe to 1440 minut. Dzielone przez 1000 aut dziennie to wychodzi 1 minuta i 44 sekundy na zlozenie auta. Czy ja zle rozumuje czy cos zle z moimi kalkulacjami - czy to mozliwe zeby autko powstalalo w tak krotkim czasie? Oczywiscie pomijam fakt tego ze wczesniej musi byc przygotowana blacha (wytloczona) potem calosc zabez. antykorozyjnie, pomalowana podkladami i potem lakierem glownym itd. bo to wiadomo ze do czasu sie nie wlicza. Rozumiem ze jak "blacha" zostanie wciagnieta na tasme - to potem jest srednio 1.44 minuty na zamontowania zawieszenia, kol, silnika, wnetrza itd??? Dzieki z gory za odpowiedz
|
|
|
Zapisane
|
Peugeot 107 1.0-12V-2Tronic  , Byl - Fiat Bravo 1.9 MJTD 165hp/350Nm  , Sym Fiddle II 50cc  , Byl - Kreidler Galactica 2.0 Electric  , Triumph Tiger 800 Crystal White  , Toyota Auris II Hybrid 
|
|
|
tpca
Gość
|
 |
« Odpowiedz #31 : Piątek, 13 Listopad 2009, 13:31 » |
|
no wiec.. nie ma mowy o kiszce, co kilka stanowisk stoja kolesie z QC (Quality control) i sprawdzaja prace ludzi, co robia to auto, czy wszystko jest ok.. chodzi o to zeby ewentualna wade wykryc mozliwie jak najszybciej! narzekania luidzi? jasne ze są! ale zawsze byly. ty nie narzekasz w pracy? narzekasz. jak kazdy z nas!
co do tej twojej kalkulacji.. to owszem niby dobrze to przeliczyles, ale.. no wlasnie ale.. w pracy jest sie okolo 11 godzin.. w sumie niby prawie 22 godz.. ale do tego dochodza przerwy. wiec... je trzeba odliczyc. jedna zmiana normalnie bez przerw pracuje 581 minut.... pomnoz to przez 2 to otrzymasz dokladny wynik... teraz nawet linke troszke podkrecili wiec teoretycznie auto powinno wyjezdzac co 56 sekund. i nie mysl tak, ze podjezdza gole auto i w minute je skladaja! to auto jedzie przez fabryke po lince i na kazdym stanowisku jest cos dodawane do tego auta... i finalnie wychodzi to tak, ze co minutke wyjezdza gotowe auto... .. a ile czasu potrzeba zeby od wytloczenia pierwszych blach auto dojechalo na sam koniec produkcji? nie mam pojecia, ale tak zeby cie nie sklamac, to moze ze 4 godzinki...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dthdth
V.I.P

Wiadomości: 1777
|
 |
« Odpowiedz #32 : Piątek, 13 Listopad 2009, 13:50 » |
|
Dzieki za odpowiedzi  No to ostatnie pytanie na dzis  Czy masz tam dostep do jakiegos systemu wewnterzengo co by sprawdzic po np. numerze nadwozia kiedy autko zostalo zlozone?
|
|
|
Zapisane
|
Peugeot 107 1.0-12V-2Tronic  , Byl - Fiat Bravo 1.9 MJTD 165hp/350Nm  , Sym Fiddle II 50cc  , Byl - Kreidler Galactica 2.0 Electric  , Triumph Tiger 800 Crystal White  , Toyota Auris II Hybrid 
|
|
|
tpca
Gość
|
 |
« Odpowiedz #33 : Piątek, 13 Listopad 2009, 13:56 » |
|
niestety nie mam takiej mozliwosci...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dthdth
V.I.P

Wiadomości: 1777
|
 |
« Odpowiedz #34 : Piątek, 13 Listopad 2009, 14:29 » |
|
Ok - dzieki tak czy inaczej 
|
|
|
Zapisane
|
Peugeot 107 1.0-12V-2Tronic  , Byl - Fiat Bravo 1.9 MJTD 165hp/350Nm  , Sym Fiddle II 50cc  , Byl - Kreidler Galactica 2.0 Electric  , Triumph Tiger 800 Crystal White  , Toyota Auris II Hybrid 
|
|
|
ArcherPAF
Administrator

Wiadomości: 5856
był sobie kiedyś 107RC...
|
 |
« Odpowiedz #35 : Piątek, 13 Listopad 2009, 18:31 » |
|
Czy masz tam dostep do jakiegos systemu wewnterzengo co by sprawdzic po np. numerze nadwozia kiedy autko zostalo zlozone?
ale ja mam dostęp do takich danych  bo to sprawdzasz w Sytemie Dealerskim... Mam znajomych i w citroenie i w peugeocie i w toyocie... więc jak macie pytania to pisać!
|
|
|
Zapisane
|
Pzdr from ŁDZ, Basiu
P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz) VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)
Były: P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
|
|
|
agrestrybnik
Klubowicz

Wiadomości: 177
|
 |
« Odpowiedz #36 : Sobota, 14 Listopad 2009, 07:33 » |
|
dthdth w kartach chomologacyjnych masz date produkcji samochodu
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
odl
Klubowicz

Wiadomości: 489
|
 |
« Odpowiedz #37 : Sobota, 14 Listopad 2009, 10:17 » |
|
dthdth w kartach chomologacyjnych masz date produkcji samochodu
a w ktorym miejscu dokladnie..? bo przejrzalem swoje swiadectwo homologacji i zadnej daty produkcji nie znalazlem..
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ArcherPAF
Administrator

Wiadomości: 5856
był sobie kiedyś 107RC...
|
 |
« Odpowiedz #38 : Sobota, 14 Listopad 2009, 10:34 » |
|
dthdth w kartach chomologacyjnych masz date produkcji samochodu
ale z systemu wyciągniesz całą historie auta...kiedy co i jak... co było montowane fabrycznie, co domontował dealer itp itd...
|
|
|
Zapisane
|
Pzdr from ŁDZ, Basiu
P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz) VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)
Były: P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
|
|
|
tpca
Gość
|
 |
« Odpowiedz #39 : Środa, 18 Listopad 2009, 15:50 » |
|
zapewnie niektorzy z was chcieliby sie cos wiecej dowiedziec o fabryce gdzie powstaja wasze autka... cos dla was mam. nie ma tego za duzo, ale jesli ktos chce poczytac, bo moze wlasnie w tej chwili nie ma co robic, albo udaje przed szefem ze niby cos robi.. to zapraszam...
zacznijmy od tłoczni.
dzienne zapotrzebowanie na blache.. to około 180 ton blaczy. na tłoczni sa 4 linki tłoczące, ktore potrafia "wycisnac" az 2 600ton! jedna prasa jest w stanie zrobic 14 elementow... tyle cykli zrobi za 60 sekund. douzyskanai takiego ksztaltu... potrzebne sa formy.. gdzie jedna z nich wazy okolo 30 ton. wymiana formy na inna trwa okolo 5 minut.
powierzchnia: 19 600 m2 ilosc pracownikow: 153 / 3 zmiany Pilosc tłoczonych elementow: 51 (duzo elementow tłoczą nam firmy zewnetrzne)
nacisk pras tłoczących: 800 do 2400 ton
grubość blachy: 0,6 do 0,9 mm
SPAWALNIA wiadomo.. tu nie ma co pisac.. ciekawostka.. wasze auta maja okolo 3 300 zgrzewów. powierzchnia: 19 700 m2 ilośc pracowników: 704 / 3 zmiany ilosc robotów: cca 200 Tact-time: 60 sekund
lakiernia jako ze farba i lakier jest na bazie wody.. auta pomalowane wygrzewaja sie w specjalnym piecu w temp 190st Clakiernia pracuje tak, ze nie ma czegos takiego ze najpierw idzie seria np niebieskich aut, potem np czerwonych... auta jada jedno za soba, i kazde moze miec inny kolor. czyli jedno czerwone, nastepne zolte, potem moze byc niebieskie..
MONTAŻ
4 podstawowe linki montażowe :
TRIM - montuje sie tu okablowanie , deske rozdzielcza, ogrzewanie CHASSIS- montaż silnika ze skrzynia biegów i podwozia FINAL 1 i FINAL 2- montaż pozostalych elementow, takich jak siedzenia. szyby, drzwi, swiatla, itd itd...
to tak na teraz.. jak czas pozwoli to napisze cos wiecej...
|
|
« Ostatnia zmiana: Środa, 18 Listopad 2009, 16:45 wysłane przez tpca »
|
Zapisane
|
|
|
|
|