Pro
Newbie
Wiadomości: 3
|
|
« Odpowiedz #100 : Środa, 14 Wrzesień 2011, 08:17 » |
|
Witam muszę odgrzać stary temat, mianowicie montaż obrotka błyskawiczny i bez problemowy, ale co z obudową licznika? czym to cholerstwo dociąć , brzeszczot raczej się nie nada bo postrzępi ścianki i będzie to słabo wyglądało. i jeszcze pytanko odnośnie obrotów. Czy wy też na 2gim biegu przy 70 km/h macie dopiero 4 tyś obrotów a przy 90km/h na 3cim biegu ok 4500tyś obrotów?? jadąc na czwartym biegu 110 ledwo wyje ten samochód a powinien raczej drzeć się o 5ty bieg, czy to kwestja regulacji obrotów??
|
|
« Ostatnia zmiana: Środa, 14 Wrzesień 2011, 08:18 wysłane przez Pro »
|
Zapisane
|
Peugeot 107 1.0i Peugeot 407SW 2.0i
|
|
|
ArcherPAF
Administrator
Wiadomości: 5856
był sobie kiedyś 107RC...
|
|
« Odpowiedz #101 : Środa, 14 Wrzesień 2011, 09:28 » |
|
skoro na jedynce możesz się bujnąć do 50km/h to dalej już sam sobie odpowiedz ja u siebie wycinałem ręczną piłką ale nie z brzeszczotem a z linką diamentową czy jakoś tak Bo zakładając je na uchwyt do głębokich wycięć (w kształcie rozciągniętego w pionie U) możesz ciąć w każdym kierunku, bo jak sama nazwa wskazuje linka jest w przekroju okrągła
|
|
|
Zapisane
|
Pzdr from ŁDZ, Basiu
P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz) VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)
Były: P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
|
|
|
cookie
Maniak
Wiadomości: 976
Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.
|
|
« Odpowiedz #102 : Środa, 14 Wrzesień 2011, 11:51 » |
|
odcięcie jest w benzynie przy 6500? To w dieslu powinno być przy 5000 a jechałam ok. 5200 i nic sie nie wydarzyło chyba hmm...
Każdy model silnika diesla może mieć odcięcie w innym zakresie obrotów. Nawet te same silniki w zalezności od modelu do jakiego sie je wkłada mogą się pod tym wzgledem róznić. nie wiem jak teraz ale kiedyś normą było że silniki w osobówkach miały zakres obrotów sporo wyzej niż ten sam siulnik, z tym samym osprzetem ale w dostawczaku miał obcięte obroty o 1,5-2 tys rpm. Generalnie układ korbowy w dieslu nie jest obliczony na oddawanie mocy na wysokich obrotach i gorzej znosi kręcenie w górę. Norma w dieslu to maxymalny moment obrotowy osiagany w okolicy 2-2,5 tys rpm i utrzymywanie wysokiego momentu do 3-3,5 tysrpm, a potem spadek jego wartości, co oznacza że nie ma z regóły sensu kręcenie silnika daleja bo lepszy efekt uzyska się zmieniając bieg. Oczywiście mozna tę charakterystykę zmienić programem i poprawic osiągi silnika według własnych potrzeb(w granicach rozsądku). Sam mam w swoim starym 1,9td pompe rozbieganą do 5 tys rpm i troszke zmodyfikowane ustawienie westgate w stosunku do ustawień seryjnych, aby nadążac za współczesnymie turboklekotami;-)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Pro
Newbie
Wiadomości: 3
|
|
« Odpowiedz #103 : Środa, 14 Wrzesień 2011, 12:02 » |
|
Czyli po pracy, do castoramy po linkę , dzięki za odpowiedzi Pozdrawiam
|
|
|
Zapisane
|
Peugeot 107 1.0i Peugeot 407SW 2.0i
|
|
|
kaliope
SUPER MODERATOR
Wiadomości: 1396
Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti
|
|
« Odpowiedz #104 : Poniedziałek, 12 Marzec 2012, 21:12 » |
|
wyczytałem w instrukcji, że 1.0 mają 68 koni przy 6 tys obrotach a obrotomierz widzę ma podziałkę do własnie 6 tys. Czy to troche nie przesada żeby auto miało max moc przy zamknięciu obrotomierza? Przecież kierowca ma prawo wykorzystać 68 koni.....ale żeby zamykać przy tym obrotomierz? Przecież to szkodliwe dla sllnika jeśli bym miał często ochotę na taką jazdę w wykorzystaniem całej mocy. Kręcicie te silniki tak bardzo?
|
|
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 12 Marzec 2012, 21:26 wysłane przez kaliope »
|
Zapisane
|
|
|
|
gaga195
|
|
« Odpowiedz #105 : Poniedziałek, 12 Marzec 2012, 21:39 » |
|
do 6000 obr jest od diesla a do benzyny jest bodajże do 8 000 czerwona skala zaczyna się dopiero od 6500, wtedy jest odcinka i nas...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ArcherPAF
Administrator
Wiadomości: 5856
był sobie kiedyś 107RC...
|
|
« Odpowiedz #106 : Poniedziałek, 12 Marzec 2012, 23:54 » |
|
ups.... no niestety... raz się już tak zdarzyło na forum...
bankowo obrotki do benzyn mają skalę dozwoloną (białe pole) do 6500 rpm
|
|
|
Zapisane
|
Pzdr from ŁDZ, Basiu
P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz) VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)
Były: P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
|
|
|
szalik
Klubowicz
Wiadomości: 26
|
|
« Odpowiedz #107 : Niedziela, 02 Grudzień 2012, 20:07 » |
|
Montowałem w weekend obrotomierz. Moje pierwsze zdziwienie, że dostałem go bez śruby. Wydawało mi się, że jest w zestawie. Tak czy inaczej, to nie był problem, coś się w domu znalazło :-) Druga sprawa, obrotek ma czarna obudowę. Podobno jest ciężko z dostępnością szarych, a przynajmniej kolega obcy ich nie posiada ;-) To też nie jest problem, bo przymierzam się do przemalowania pozostałych szarych elementów na czarny połysk, bo o wiele lepiej to wygląda. Koniec końców, wszystko zamontowane i działa. Ale z jednym mieliśmy z ojcem problem, gdy to montowaliśmy. Po przykręceniu obrotomierza nie mieliście problemów, żeby założyc osłonę licznika? Osłonę oczywiście wycięliśmy, wygląda elegancko ;-) No ale nie było za bardzo jak wsunąć tę osłonę od przodu pod zegar obrotomierza, bo w tym przeszkadza kierownica... Od góry całości nie da się założyć, bo z kolei zegar obrotka nie przejdzie... Jak Wy to montowaliście? Zastanawiam się, jak to zrobić lepiej, gdy będę demontował do malowania. Bo teraz po prostu pod podniesioną tylko (a nie całkowicie wyciągniętą) osłonę prędkościomierza wsuneliśmy obrotek i przykręciliśmy trochę po omacku. Wydaje mi się, że nie tak to powinno wyglądać
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ArcherPAF
Administrator
Wiadomości: 5856
był sobie kiedyś 107RC...
|
|
« Odpowiedz #108 : Niedziela, 02 Grudzień 2012, 21:30 » |
|
z tyłu obrotomierza masz na tej nóżce jednego wkręta jest on tam po to, żeby właśnie do montażu/demontażu poluzować i dzięki temu wydłużyć "nogę" obrotomierza, a wtedy wszystko wchodzi na miejsce gładko
|
|
|
Zapisane
|
Pzdr from ŁDZ, Basiu
P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz) VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)
Były: P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
|
|
|
kaliope
SUPER MODERATOR
Wiadomości: 1396
Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti
|
|
« Odpowiedz #109 : Niedziela, 02 Grudzień 2012, 21:41 » |
|
ArcherPAF, jeszcze raz mi to wyjaśnij, bo właśnie ostatnio ściągałem osłonę licznika, żeby pooglądać kabelki i szlag mnie trafiał. Ledwie ją ściągnałem i bałem sie, że pęknie.... a zakładanie było jeszcze gorsze....wyginałem ją na wszystkie możliwe strony
|
|
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 03 Grudzień 2012, 15:42 wysłane przez kaliope »
|
Zapisane
|
|
|
|
szalik
Klubowicz
Wiadomości: 26
|
|
« Odpowiedz #110 : Niedziela, 02 Grudzień 2012, 21:43 » |
|
z tyłu obrotomierza masz na tej nóżce jednego wkręta jest on tam po to, żeby właśnie do montażu/demontażu poluzować i dzięki temu wydłużyć "nogę" obrotomierza, a wtedy wszystko wchodzi na miejsce gładko Super, dzięki! Jutro się temu przyjrzę, nie zauważyłem nic, co by wskazywało na taką możliwość manipulacji przy tej nóżce. Poza tym, w żadnej instrukcji w sieci nie było o tym ani słowa... a szkoda.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
GR71
Klubowicz
Wiadomości: 345
|
|
« Odpowiedz #111 : Niedziela, 02 Grudzień 2012, 22:11 » |
|
z tyłu obrotomierza masz na tej nóżce jednego wkręta jest on tam po to, żeby właśnie do montażu/demontażu poluzować i dzięki temu wydłużyć "nogę" obrotomierza, a wtedy wszystko wchodzi na miejsce gładko Super, dzięki! Jutro się temu przyjrzę, nie zauważyłem nic, co by wskazywało na taką możliwość manipulacji przy tej nóżce. Poza tym, w żadnej instrukcji w sieci nie było o tym ani słowa... a szkoda. ... niestety... też się nagimnastykowałem, bo w opisach montażu ten szczegół był jakoś pomijany....
|
|
|
Zapisane
|
Peugeot 107 Nissan Qashqai 2015 1.6 DIG-T 163kM
|
|
|
ArcherPAF
Administrator
Wiadomości: 5856
był sobie kiedyś 107RC...
|
|
« Odpowiedz #112 : Niedziela, 02 Grudzień 2012, 23:43 » |
|
sorki... może dlatego, że ja ten obrotomierz nie raz rozkręcałem na części pierwsze, to pominąłem ten fakt w opisie..
Kaliope, patrząc na obrotomierz od strony fotela kierowcy, ten wkręt jest od strony szyby... trzeba go pokaźnie poluźnić (jak ją wykręcicie też się nic nie stanie) i jakby wyciągnąć (na długość) nóżkę obrotka.... tak żeby stała się prawie 2x dłuższa... Kumasz??
|
|
|
Zapisane
|
Pzdr from ŁDZ, Basiu
P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz) VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)
Były: P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
|
|
|
kaliope
SUPER MODERATOR
Wiadomości: 1396
Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti
|
|
« Odpowiedz #113 : Poniedziałek, 03 Grudzień 2012, 15:43 » |
|
Kumasz??
chyba kumam.....potestuję w wolnej chwili
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
mroszko
Użytkownik
Wiadomości: 6
|
|
« Odpowiedz #114 : Środa, 30 Styczeń 2013, 02:45 » |
|
Ja dziś zamontowałem w C1 - proste jak lego. dzieki za dobre opisy mroszko
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam mroszko
|
|
|
LukasJuve
Newbie
Wiadomości: 4
|
|
« Odpowiedz #115 : Wtorek, 12 Listopad 2013, 19:52 » |
|
Potrzebuję zlokalizować w skrzynce bezpieczników pod maską przewód z ECU prowadzący do obrotomierza celem podpięcia do niego sygnału RPM do sterownika sekwencji LPG. Czy ktokolwiek byłby w stanie pomóc w tej kwestii?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kaliope
SUPER MODERATOR
Wiadomości: 1396
Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti
|
|
« Odpowiedz #116 : Wtorek, 12 Listopad 2013, 21:36 » |
|
Może pomoże ogólny rzut instalacji obrotomierza. Mianowicie: Fabryczny obrotomierz ma 5 przewodów Pin 1 – to jest zasilanie płynące od przekaźnika stacyjki na płytce PR01. Po drodze zabezpieczone bezpiecznikiem F9 Pin 2 – sygnał od ECU, chyba z 70-tego pinu. Chyba bo w innym wykazie to jest pin dla złącza diagnostycznego, także nie wiem na 100%. Być może to jest wspólny pin, bo przecież w złączu diagnostycznym też można odczytać obroty silnika Pin 4 – masa Pin 5 - zasilanie ze skrzynki bezpieczników, z bezpiecznika F7, a ten dostaje prąd bezpośrednio z aku Pin 6 – zasilanie żarówki z instalacji włącznika świateł wykaz pinów w ECU tutaj: http://c1aygo107.net/index.php?topic=56.msg42962#msg42962
|
|
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 12 Listopad 2013, 21:39 wysłane przez kaliope »
|
Zapisane
|
|
|
|
LukasJuve
Newbie
Wiadomości: 4
|
|
« Odpowiedz #117 : Środa, 13 Listopad 2013, 00:24 » |
|
W zasadzie mógłbym pociągnąć ten przewód od sterownika pod sam obrotomierz ale wcześniej w tym temacie było napisane, że przewód sygnałowy obrotomierza przechodzi przez skrzynkę bezpieczników.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kaliope
SUPER MODERATOR
Wiadomości: 1396
Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti
|
|
« Odpowiedz #118 : Środa, 13 Listopad 2013, 12:13 » |
|
po drodze on przechodzi przez chyba 4 czy nawet 5 złączy
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ArcherPAF
Administrator
Wiadomości: 5856
był sobie kiedyś 107RC...
|
|
« Odpowiedz #119 : Czwartek, 14 Listopad 2013, 11:23 » |
|
ja instalację u siebie zrobiłem bezpośrednio z ECU pod maską, a resztę kabli zebrałem z urządzeń dostępnych w kabinie i do dziś działa bez problemu!
|
|
|
Zapisane
|
Pzdr from ŁDZ, Basiu
P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz) VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)
Były: P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
|
|
|
|