Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8   Do dołu
Drukuj
Autor Wątek: Obrotomierz fabryczny - dyskusja, montaż,  (Przeczytany 224886 razy)
Pro
Newbie
*
Wiadomości: 3


« Odpowiedz #100 : Środa, 14 Wrzesień 2011, 08:17 »

Witam Yo Yo Yo
muszę odgrzać stary temat, mianowicie montaż obrotka błyskawiczny i  bez problemowy, ale co z obudową licznika? czym to cholerstwo dociąć , brzeszczot raczej się nie nada bo postrzępi ścianki i będzie to słabo wyglądało.

i jeszcze pytanko odnośnie obrotów. Czy wy też na 2gim biegu przy 70 km/h macie dopiero 4 tyś obrotów a przy 90km/h na 3cim biegu ok 4500tyś obrotów?? jadąc na czwartym biegu 110 ledwo wyje ten samochód a powinien raczej drzeć się o 5ty bieg, czy to kwestja regulacji obrotów?? Co?
« Ostatnia zmiana: Środa, 14 Wrzesień 2011, 08:18 wysłane przez Pro » Zapisane

Peugeot 107 1.0i 
Peugeot 407SW 2.0i
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #101 : Środa, 14 Wrzesień 2011, 09:28 »

skoro na jedynce możesz się bujnąć do 50km/h to dalej już sam sobie odpowiedz Język

ja u siebie wycinałem ręczną piłką ale nie z brzeszczotem a z linką diamentową czy jakoś tak Język Bo zakładając je na uchwyt do głębokich wycięć (w kształcie rozciągniętego w pionie U) możesz ciąć w każdym kierunku, bo jak sama nazwa wskazuje linka jest w przekroju okrągła Uśmiech
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #102 : Środa, 14 Wrzesień 2011, 11:51 »

odcięcie jest w benzynie przy 6500? To w dieslu powinno być przy 5000 a jechałam ok. 5200 i nic sie nie wydarzyło chyba hmm...
Każdy model silnika diesla może mieć odcięcie w innym zakresie obrotów. Nawet te same silniki w zalezności od modelu do jakiego sie je wkłada mogą się pod tym wzgledem róznić. nie wiem jak teraz ale kiedyś normą było że silniki w osobówkach miały zakres obrotów sporo wyzej niż ten sam siulnik, z tym samym osprzetem ale w dostawczaku miał obcięte obroty o 1,5-2 tys rpm. Generalnie układ korbowy w dieslu nie jest obliczony na oddawanie mocy na wysokich obrotach i gorzej znosi kręcenie w górę. Norma w dieslu to maxymalny moment obrotowy osiagany w okolicy 2-2,5 tys rpm i utrzymywanie wysokiego momentu do 3-3,5 tysrpm, a potem spadek jego wartości, co oznacza że nie ma z regóły sensu kręcenie silnika daleja bo lepszy efekt uzyska się zmieniając bieg. Oczywiście mozna tę charakterystykę zmienić programem i poprawic osiągi silnika według własnych potrzeb(w granicach rozsądku). Sam mam w swoim starym 1,9td pompe rozbieganą do 5 tys rpm i troszke zmodyfikowane ustawienie westgate w stosunku do ustawień seryjnych, aby nadążac za współczesnymie turboklekotami;-)
Zapisane
Pro
Newbie
*
Wiadomości: 3


« Odpowiedz #103 : Środa, 14 Wrzesień 2011, 12:02 »

Czyli po pracy, do castoramy po linkę , dzięki za odpowiedzi Dzieńdobry
Pozdrawiam
Zapisane

Peugeot 107 1.0i 
Peugeot 407SW 2.0i
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #104 : Poniedziałek, 12 Marzec 2012, 21:12 »

wyczytałem w instrukcji, że 1.0 mają 68 koni przy 6 tys obrotach a obrotomierz widzę ma podziałkę do własnie 6 tys. Czy to troche nie przesada żeby auto miało max moc przy zamknięciu obrotomierza?  Przecież kierowca ma prawo wykorzystać 68 koni.....ale żeby zamykać przy tym obrotomierz? Przecież to szkodliwe dla sllnika jeśli bym miał często ochotę na taką jazdę w wykorzystaniem całej mocy. Kręcicie te silniki tak bardzo?
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 12 Marzec 2012, 21:26 wysłane przez kaliope » Zapisane

gaga195
Maniak
***
Wiadomości: 744



« Odpowiedz #105 : Poniedziałek, 12 Marzec 2012, 21:39 »

do 6000 obr jest od diesla a do benzyny jest bodajże do 8 000
czerwona skala zaczyna się dopiero od 6500, wtedy jest odcinka i nas...
Zapisane

ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #106 : Poniedziałek, 12 Marzec 2012, 23:54 »

ups.... no niestety... raz się już tak zdarzyło na forum...

bankowo obrotki do benzyn mają skalę dozwoloną (białe pole) do 6500 rpm
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
szalik
Klubowicz
*
Wiadomości: 26


« Odpowiedz #107 : Niedziela, 02 Grudzień 2012, 20:07 »

Montowałem w weekend obrotomierz. Moje pierwsze zdziwienie, że dostałem go bez śruby. Wydawało mi się, że jest w zestawie. Tak czy inaczej, to nie był problem, coś się w domu znalazło :-)

Druga sprawa, obrotek ma czarna obudowę. Podobno jest ciężko z dostępnością szarych, a przynajmniej kolega obcy ich nie posiada ;-) To też nie jest problem, bo przymierzam się do przemalowania pozostałych szarych elementów na czarny połysk, bo o wiele lepiej to wygląda.

Koniec końców, wszystko zamontowane i działa. Ale z jednym mieliśmy z ojcem problem, gdy to montowaliśmy. Po przykręceniu obrotomierza nie mieliście problemów, żeby założyc osłonę licznika? Osłonę oczywiście wycięliśmy, wygląda elegancko ;-) No ale nie było za bardzo jak wsunąć tę osłonę od przodu pod zegar obrotomierza, bo w tym przeszkadza kierownica... Od góry całości nie da się założyć, bo z kolei zegar obrotka nie przejdzie... Jak Wy to montowaliście? Zastanawiam się, jak to zrobić lepiej, gdy będę demontował do malowania. Bo teraz po prostu pod podniesioną tylko (a nie całkowicie wyciągniętą) osłonę prędkościomierza wsuneliśmy obrotek i przykręciliśmy trochę po omacku. Wydaje mi się, że nie tak to powinno wyglądać Łohoho

Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #108 : Niedziela, 02 Grudzień 2012, 21:30 »

z tyłu obrotomierza masz na tej nóżce jednego wkręta Uśmiech jest on tam po to, żeby właśnie do montażu/demontażu poluzować i dzięki temu wydłużyć "nogę" obrotomierza, a wtedy wszystko wchodzi na miejsce gładko Uśmiech
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #109 : Niedziela, 02 Grudzień 2012, 21:41 »

ArcherPAF, jeszcze raz mi to wyjaśnij, bo właśnie ostatnio ściągałem osłonę licznika, żeby pooglądać kabelki i szlag mnie trafiał. Ledwie ją ściągnałem i bałem sie, że pęknie.... a zakładanie było jeszcze gorsze....wyginałem ją na wszystkie możliwe strony  
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 03 Grudzień 2012, 15:42 wysłane przez kaliope » Zapisane

szalik
Klubowicz
*
Wiadomości: 26


« Odpowiedz #110 : Niedziela, 02 Grudzień 2012, 21:43 »

z tyłu obrotomierza masz na tej nóżce jednego wkręta Uśmiech jest on tam po to, żeby właśnie do montażu/demontażu poluzować i dzięki temu wydłużyć "nogę" obrotomierza, a wtedy wszystko wchodzi na miejsce gładko Uśmiech

Super, dzięki! Jutro się temu przyjrzę, nie zauważyłem nic, co by wskazywało na taką możliwość manipulacji przy tej nóżce. Poza tym, w żadnej instrukcji w sieci nie było o tym ani słowa... a szkoda.
Zapisane
GR71
Klubowicz
*
Wiadomości: 345



WWW
« Odpowiedz #111 : Niedziela, 02 Grudzień 2012, 22:11 »

z tyłu obrotomierza masz na tej nóżce jednego wkręta Uśmiech jest on tam po to, żeby właśnie do montażu/demontażu poluzować i dzięki temu wydłużyć "nogę" obrotomierza, a wtedy wszystko wchodzi na miejsce gładko Uśmiech

Super, dzięki! Jutro się temu przyjrzę, nie zauważyłem nic, co by wskazywało na taką możliwość manipulacji przy tej nóżce. Poza tym, w żadnej instrukcji w sieci nie było o tym ani słowa... a szkoda.
... niestety... też się nagimnastykowałem, bo w opisach montażu ten szczegół był jakoś pomijany.... Łohoho
Zapisane

Peugeot 107
Nissan Qashqai 2015 1.6 DIG-T 163kM
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #112 : Niedziela, 02 Grudzień 2012, 23:43 »

sorki... może dlatego, że ja ten obrotomierz nie raz rozkręcałem na części pierwsze, to pominąłem ten fakt w opisie..

Kaliope, patrząc na obrotomierz od strony fotela kierowcy, ten wkręt jest od strony szyby... trzeba go pokaźnie poluźnić (jak ją wykręcicie też się nic nie stanie) i jakby wyciągnąć (na długość) nóżkę obrotka.... tak żeby stała się prawie 2x dłuższa...
Kumasz??
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #113 : Poniedziałek, 03 Grudzień 2012, 15:43 »


Kumasz??

chyba kumam.....potestuję w wolnej chwili  Disco
Zapisane

mroszko
Użytkownik
*
Wiadomości: 6


« Odpowiedz #114 : Środa, 30 Styczeń 2013, 02:45 »

Ja dziś zamontowałem w C1 - proste jak lego.
dzieki za dobre opisy
mroszko
Zapisane

Pozdrawiam
mroszko
LukasJuve
Newbie
*
Wiadomości: 4


« Odpowiedz #115 : Wtorek, 12 Listopad 2013, 19:52 »

Potrzebuję zlokalizować w skrzynce bezpieczników pod maską przewód z ECU prowadzący do obrotomierza celem podpięcia do niego sygnału RPM do sterownika sekwencji LPG. Czy ktokolwiek byłby w stanie pomóc w tej kwestii?
Zapisane
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #116 : Wtorek, 12 Listopad 2013, 21:36 »

Może pomoże ogólny rzut instalacji obrotomierza. Mianowicie:

Fabryczny obrotomierz ma 5 przewodów

Pin 1 – to jest zasilanie płynące od przekaźnika  stacyjki na płytce PR01. Po drodze zabezpieczone bezpiecznikiem F9  

Pin 2 – sygnał od ECU, chyba z 70-tego pinu. Chyba bo w innym wykazie to jest pin dla złącza diagnostycznego, także nie wiem na 100%. Być może to jest wspólny pin, bo przecież w złączu diagnostycznym też można odczytać obroty silnika

Pin 4 – masa

Pin 5   - zasilanie ze skrzynki bezpieczników, z bezpiecznika F7, a ten dostaje prąd bezpośrednio z aku

Pin 6 – zasilanie żarówki z instalacji włącznika świateł


wykaz pinów w ECU tutaj: http://c1aygo107.net/index.php?topic=56.msg42962#msg42962
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 12 Listopad 2013, 21:39 wysłane przez kaliope » Zapisane

LukasJuve
Newbie
*
Wiadomości: 4


« Odpowiedz #117 : Środa, 13 Listopad 2013, 00:24 »

W zasadzie mógłbym pociągnąć ten przewód od sterownika pod sam obrotomierz ale wcześniej w tym temacie było napisane, że przewód sygnałowy obrotomierza przechodzi przez skrzynkę bezpieczników.
Zapisane
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #118 : Środa, 13 Listopad 2013, 12:13 »

po drodze on przechodzi przez chyba 4 czy nawet 5 złączy 
Zapisane

ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #119 : Czwartek, 14 Listopad 2013, 11:23 »

ja instalację u siebie zrobiłem bezpośrednio z ECU pod maską, a resztę kabli zebrałem z urządzeń dostępnych w kabinie i do dziś działa bez problemu!
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8   Do góry
Drukuj
Skocz do: