Witamy, Go艣膰. Zaloguj si臋 lub zarejestruj.
Czy dotar艂 do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: [1] 2   Do do艂u
Drukuj
Autor W膮tek: Trojaczki bezpieczne tylko dla szczup艂ych?  (Przeczytany 28872 razy)
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomo艣ci: 5856


by艂 sobie kiedy艣 107RC...


WWW
« : 艢roda, 27 Pa藕dziernik 2010, 09:39 »

Dzi艣 rano przeczyta艂em nast臋puj膮cy artyku艂 na moto.onet.pl:

20 stycznia 2009 roku w Wielkiej Brytanii dosz艂o do czo艂owego zderzenia Vauxhalla Vectra z Peugeotem 107. Tym drugim autem kierowa艂a 56-letnia Judith Evans, matka tr贸jki dzieci, kt贸ra w wyniku odniesionych obra偶e艅 zmar艂a.

Sprawa trafi艂a do s膮du, gdzie specjali艣ci orzekli, 偶e ofiara mia艂a liczne z艂amania, obra偶enia klatki piersiowej i jamy brzusznej, w wyniku kt贸rych zmar艂a. Policjanci, kt贸rzy byli na miejscu wypadku, stwierdzili, 偶e te urazy by艂y wyj膮tkowo du偶e, bior膮c pod uwag臋 si艂臋 uderzenia.

Spraw臋 badali eksperci Peugeota i organizacji Vehicle Safety Consultancy, kt贸rzy przyznali, 偶e Peugeot 107 zapewnia wystarczaj膮co wysoki poziom bezpiecze艅stwa, by przy takim zderzeniu nikt nie zgin膮艂 鈥 za niska by艂a bowiem pr臋dko艣膰 i si艂a uderzenia. Co si臋 w takim razie sta艂o?

Peugeot 107, konstrukcja bli藕niacza do Citroena C1 i Toyoty Aygo, otrzyma艂 w 2005 roku cztery gwiazdki w te艣cie Euro NCAP. Egzemplarz bior膮cy udzia艂 w wypadku mia艂 w wyposa偶eniu napinacze pas贸w bezpiecze艅stwa z ogranicznikami napi臋cia, a tak偶e przednie i boczne poduszki powietrzne. Jak wynika z przeprowadzonego 艣ledztwa, mo偶e chodzi膰 o mas臋. Nie o mas臋 samochodu, kt贸ry zderzy艂 si臋 z niedu偶ym Peugeotem, ale o mas臋... kierowcy.

Pani Evans wa偶y艂a 102 kilogramy, podczas gdy Peugeot, zgodnie z europejskimi przepisami reguluj膮cymi warunki przeprowadzania crash test贸w, nigdy nie przeprowadza艂 pomiar贸w z udzia艂em manekina wa偶膮cego wi臋cej ni偶 78 kg. Do takiej w艂a艣nie, u艣rednionej masy przeci臋tnego kierowcy, dostrojone zosta艂y wszystkie urz膮dzenia bezpiecze艅stwa.

Zapytani przez prawnika rodziny Evans贸w o to, dlaczego nie testowali samochodu z manekinem o wadze odpowiadaj膮cej 50% spo艂ecze艅stwa, przedstawiciele producenta odrzekli, 偶e podczas projektowania samochodu okaza艂o si臋, 偶e zapewnia on odpowiedni poziom bezpiecze艅stwa wi臋kszo艣ci populacji. Dodali, 偶e do test贸w u偶ywany by艂 oficjalny, zgodny z wymogami manekin.

In偶ynier z Vehicle Safety Consultancy spraw臋 skomentowa艂 tak: "Ten wypadek rodzi powa偶ne pytanie o zachowanie system贸w bezpiecze艅stwa dla pasa偶era o takim wzro艣cie i masie oraz przy zderzeniu z tak膮 si艂膮, jak w omawianym przypadku, gdzie wydaje si臋, 偶e powinien zosta膰 zachowany wysoki poziom bezpiecze艅stwa."

Warto doda膰, 偶e kierowca Vectry odni贸s艂 jedynie niewielkie obra偶enia kolana i mia艂 kilka siniak贸w.

Peugeot nie wyda艂 jeszcze oficjalnego komunikatu w tej sprawie. Wygl膮da jednak na to, 偶e gwiazdki przyznawane w testach zderzeniowych to nie wszystko, a producenci musz膮 zrozumie膰, 偶e ich samochodami nie je偶d偶膮 wy艂膮cznie osoby o budowie idealnego manekina. Ka偶dy, kto kupuje auto, niezale偶nie od swojej postury oczekuje, 偶e b臋dzie w nim bezpieczny. Co najmniej tak, jak wspomniany manekin...




殴r贸d艂o:
http://moto.onet.pl/1629492,1,samochody-bezpieczne-tylko-dla-szczuplych,artykul.html?node=2
Zapisane

Pzdr from 艁DZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (s艂u偶bow贸z)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(呕onowozide艂)

By艂y:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
dthdth
V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 1777



« Odpowiedz #1 : 艢roda, 27 Pa藕dziernik 2010, 10:01 »

Kurcze - ciekawy artykul. Moja znajoma z pracy wazy 170kg i jezdzi Honda Jazz - mysle ze tez moze miec problem przy uderzeniu podonym jak w powyzszym artykule. Dodatkowo prawda jest, ze niestety male autka nie zapewniaja takiego bezpieczenstwa jak wieksze. Szczegolnie jak patrze na tyl autka i odleglosc od glowy mojego syna do konca tylnego zderzaka to - szczerze - nie czuje sie dobrze.
Zapisane

Peugeot 107 1.0-12V-2Tronic  , Byl - Fiat Bravo 1.9 MJTD 165hp/350Nm , Sym Fiddle II 50cc  ,
Byl - Kreidler Galactica 2.0 Electric   , Triumph Tiger 800 Crystal White   , Toyota Auris II Hybrid
yarpen
Posiadacz
**
Wiadomo艣ci: 372



« Odpowiedz #2 : 艢roda, 27 Pa藕dziernik 2010, 10:07 »

Ja te偶 to przeczyta艂em rano, wyprzedzi艂e艣 mnie Archer z wrzuceniem tego na forum. Te偶 wa偶臋 102-103 kg, tyle 偶e podejrzewam, 偶e jestem troch臋 wy偶szy ni偶 ta pani Judith, bo mam 190 cm, czyli u mnie ta masa inaczej si臋 rozk艂ada. A przy okazji z racji na wzrost z pewno艣ci膮 fotel mam odsuni臋ty dalej (maksymalnie jak to u nas w samochodach mo偶liwe), tak偶e wydaje mi si臋, 偶e w moim przypadku ten poziom bezpiecze艅stwa jest jednak troch臋 wi臋kszy ni偶 w przypadku tamtej pani.
Zapisane

kristofch
V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche ma艂e porsche...


« Odpowiedz #3 : 艢roda, 27 Pa藕dziernik 2010, 10:26 »

dobrze, 偶e ja mam wielko艣膰 manekina U艣miech

...ale daje to do my艣lenia - du偶y cz艂owiek w ma艂ym aucie...
« Ostatnia zmiana: 艢roda, 27 Pa藕dziernik 2010, 10:29 wys艂ane przez kristofch » Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomo艣ci: 5856


by艂 sobie kiedy艣 107RC...


WWW
« Odpowiedz #4 : 艢roda, 27 Pa藕dziernik 2010, 11:23 »

m贸wi臋... mnie zaciekawi艂o... bo nigdy si臋 nad tym nie zastanawia艂em, a sam do ma艂ych nie nale偶臋 J臋zyk
Zapisane

Pzdr from 艁DZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (s艂u偶bow贸z)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(呕onowozide艂)

By艂y:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
cookie
Maniak
***
Wiadomo艣ci: 976

Sprzedam w贸zek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #5 : 艢roda, 27 Pa藕dziernik 2010, 13:43 »

Wicie- gwiazdki sie dostaje za zde偶enie ze 艣cian膮 a nie z innym samocodem o wiekszej masie.
Vectra wa偶y cos ko艂o 1500kg, pug 850- jak myslicie przy ich zdezeniu w kt贸rym samochodzie beda wieksze przeciazenia?
Kedys na fizyce liczylismy cos takiego i we wzorze by艂a masa razy pr臋dko艣膰.
Zapisane
ksi臋gowy
Go艣膰
« Odpowiedz #6 : 艢roda, 27 Pa藕dziernik 2010, 14:35 »

tu nie chodzi o trojaczki tylko to crash testy w og贸le, do ka偶dego crash testu manekiny s膮 takie same i wszyscy producenci lec膮 偶eby jak najwi臋cej puntk贸w zdobyc w crash testach, a ludzie nie patrz膮 na sk艂adowe z czego te gwiadzki si臋 biora, jakie przeci膮偶enia dzia艂aj膮 na ludzi itd, a to 偶e ile艣tam samochod贸w ma np 5 gwiazdek nie oznacza, 偶e s膮 jednakowo bezpieczne.
a co do masy i przeci膮偶e艅 to chyb anie do ko艅ca tak jest
a tu prosty przyk艂ad
http://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY
zreszt膮 crasz testy nie s膮 w 艣cian臋 tylko w odkszta艂calna przeszkod臋 i symuluja zderzenia czo艂owe z pr臋dko艣ci膮 64 kmh o ile dobrze pami臋tam
Zapisane
cookie
Maniak
***
Wiadomo艣ci: 976

Sprzedam w贸zek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #7 : 艢roda, 27 Pa藕dziernik 2010, 14:48 »

tu nie chodzi o trojaczki tylko to crash testy w og贸le, do ka偶dego crash testu manekiny s膮 takie same i wszyscy producenci lec膮 偶eby jak najwi臋cej puntk贸w zdobyc w crash testach, a ludzie nie patrz膮 na sk艂adowe z czego te gwiadzki si臋 biora, jakie przeci膮偶enia dzia艂aj膮 na ludzi itd, a to 偶e ile艣tam samochod贸w ma np 5 gwiazdek nie oznacza, 偶e s膮 jednakowo bezpieczne.
a co do masy i przeci膮偶e艅 to chyb anie do ko艅ca tak jest
a tu prosty przyk艂ad
http://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY
zreszt膮 crasz testy nie s膮 w 艣cian臋 tylko w odkszta艂calna przeszkod臋 i symuluja zderzenia czo艂owe z pr臋dko艣ci膮 64 kmh o ile dobrze pami臋tam
To por贸wnanie volvo z modusem ma niewiele wsp贸lnego z opisanym wypadkiem ponioewa偶 oba samochody mia艂y podobna mas臋. R贸znica by艂a w obecnosci strefy kontrolowanego zgniotu w modusie i jej braku w volvo. Gdyby zdezyli z tym wolwo clio albo trojacza to z manekin贸w zosta艂aby miazga bo pewnie odbi艂yby sie od woliwaka jak pi艂ka z racji r贸znicy w masie.
Zapisane
321filip
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 98



« Odpowiedz #8 : 艢roda, 27 Pa藕dziernik 2010, 22:54 »

W crash testach skupiaj膮 si臋 g艂贸wnie na zachowaniu niez艂ej kondycji kabiny i fizyczne uszkodzenia cia艂a, a o przeci膮偶eniach si臋 zapomina. A przecie偶 w Peugeocie 107 strefa zgniotu jest tak ma艂a, 偶e aby pozostawi膰 kabin臋 nienaruszon膮, prawie ca艂a energia uderzenia przenosi si臋 na cia艂a pasa偶er贸w, kt贸re niemal natychmiast zatrzymywane s膮 w miejscu przez pasy.
Niestety praw fizyki nie da si臋 oszuka膰 i nic nie zast膮pi d艂ugiej maski kt贸ra sk艂adaj膮c si臋 w harmonijk臋, przechwyci wi臋ksz膮 cz臋艣膰 energii (oczywi艣cie pomijam tu chi艅skie wynalazki samochodopodobne Mrugni臋cie )
« Ostatnia zmiana: 艢roda, 27 Pa藕dziernik 2010, 22:59 wys艂ane przez 321filip » Zapisane
marcjol
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 225



« Odpowiedz #9 : 艢roda, 03 Listopad 2010, 15:25 »

W艂a艣nie zacz臋艂am si臋 zastanawia膰 panowie, jak Wy si臋 mie艣cicie w takim autku? Mam skromne 180 cm wzrostu i czasami mam problem , 偶eby si臋 usadowi膰.... Smutny

Prawda jest niestety taka, 偶e cho膰by C1 mia艂 milion gwiazdek za testy, to ja i tak nie czuj臋 si臋 w nim bezpiecznie. Tak jak napisa艂 321filip - praw fizyki nie da si臋 oszuka膰... Dla mnie C1 to tylko  male艅ka puszeczka,w kt贸rej strefa zgniotu ko艅czy si臋 na baga偶niku...
Zapisane
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 2553



« Odpowiedz #10 : 艢roda, 03 Listopad 2010, 15:52 »

a na moje poczucie bezpieczenstwa najwiekszy wplyw ma stan techniczny samochodu. przede wszystkim zawieszenia, opon i ukladu kierowniczego. podstawa to zeby jechal tam gdzie ja chce, a nie tam gdzie mi sie wydaje ze chce. wiem, ze nie jest to latwe do "zrozumienia", trzeba by sie przejechac impreza sti, focusem rs czy evo zeby mniej wiecej "zlapac" o czym mowie. i nie mowie tu o predkosci.
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
kristofch
V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche ma艂e porsche...


« Odpowiedz #11 : 艢roda, 03 Listopad 2010, 15:52 »

tak jak w fiacie 126p strefa zgniotu ko艅czy si臋 na silniku  lol
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 2553



« Odpowiedz #12 : 艢roda, 03 Listopad 2010, 15:55 »

lol
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
321filip
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 98



« Odpowiedz #13 : 艢roda, 03 Listopad 2010, 22:08 »

http://www.youtube.com/watch?v=I4DeaSy41zw&feature=related
[quot author=marcjol]
C1 to tylko  male艅ka puszeczka,w kt贸rej strefa zgniotu ko艅czy si臋 na baga偶niku...
[/quote]
A偶 tak 藕le to zn贸w nie jest U艣miech
Zapisane
marcjol
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 225



« Odpowiedz #14 : Pi膮tek, 05 Listopad 2010, 13:02 »

Mam na podw贸rku dwa auta: C1 i Suzuki Grand Vitara.

Jak my艣lisz, w kt贸rym czuj臋 si臋 bezpieczniej...?

(http://www.youtube.com/watch?v=itHjjWJegpM)


Zapisane
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 2553



« Odpowiedz #15 : Pi膮tek, 05 Listopad 2010, 17:29 »

w taxi Co?



Mrugni臋cie
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
marcjol
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 225



« Odpowiedz #16 : Pi膮tek, 05 Listopad 2010, 18:39 »

hehehehehe.. Paradoksalnie - NIE!  J臋zyk  J臋zyk  J臋zyk
Zapisane
321filip
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 98



« Odpowiedz #17 : Pi膮tek, 05 Listopad 2010, 22:03 »

Ja je偶d偶膮c po mie艣cie, nie rozwijam wi臋kszych pr臋dko艣ci ni偶 50-60 km/h. A na tras臋 mamy emeryck膮 Mazdzich臋 6 w kombi. Wi臋c raczej w Peugeociku nie zgin臋, chocia偶 oczywi艣cie nic pewnego  U艣miech
Zapisane
Bubu
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 31



« Odpowiedz #18 : Sobota, 22 Grudzie艅 2012, 10:15 »

http://moto.onet.pl/1673339,1,fatalne-wyniki-trojaczkow,artykul.html?node=2

Zbyt dobrze to nie wygl膮da...
Zapisane

gaga195
Maniak
***
Wiadomo艣ci: 744



« Odpowiedz #19 : Sobota, 22 Grudzie艅 2012, 14:14 »

co chcecie od auta za 25 tysi臋cy w podstawie?
Zapisane

Strony: [1] 2   Do g贸ry
Drukuj
Skocz do: