Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: [1] 2   Do dołu
Drukuj
Autor Wątek: Trojaczki bezpieczne tylko dla szczupłych?  (Przeczytany 34060 razy)
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« : Środa, 27 Październik 2010, 09:39 »

Dziś rano przeczytałem następujący artykuł na moto.onet.pl:

20 stycznia 2009 roku w Wielkiej Brytanii doszło do czołowego zderzenia Vauxhalla Vectra z Peugeotem 107. Tym drugim autem kierowała 56-letnia Judith Evans, matka trójki dzieci, która w wyniku odniesionych obrażeń zmarła.

Sprawa trafiła do sądu, gdzie specjaliści orzekli, że ofiara miała liczne złamania, obrażenia klatki piersiowej i jamy brzusznej, w wyniku których zmarła. Policjanci, którzy byli na miejscu wypadku, stwierdzili, że te urazy były wyjątkowo duże, biorąc pod uwagę siłę uderzenia.

Sprawę badali eksperci Peugeota i organizacji Vehicle Safety Consultancy, którzy przyznali, że Peugeot 107 zapewnia wystarczająco wysoki poziom bezpieczeństwa, by przy takim zderzeniu nikt nie zginął – za niska była bowiem prędkość i siła uderzenia. Co się w takim razie stało?

Peugeot 107, konstrukcja bliźniacza do Citroena C1 i Toyoty Aygo, otrzymał w 2005 roku cztery gwiazdki w teście Euro NCAP. Egzemplarz biorący udział w wypadku miał w wyposażeniu napinacze pasów bezpieczeństwa z ogranicznikami napięcia, a także przednie i boczne poduszki powietrzne. Jak wynika z przeprowadzonego śledztwa, może chodzić o masę. Nie o masę samochodu, który zderzył się z niedużym Peugeotem, ale o masę... kierowcy.

Pani Evans ważyła 102 kilogramy, podczas gdy Peugeot, zgodnie z europejskimi przepisami regulującymi warunki przeprowadzania crash testów, nigdy nie przeprowadzał pomiarów z udziałem manekina ważącego więcej niż 78 kg. Do takiej właśnie, uśrednionej masy przeciętnego kierowcy, dostrojone zostały wszystkie urządzenia bezpieczeństwa.

Zapytani przez prawnika rodziny Evansów o to, dlaczego nie testowali samochodu z manekinem o wadze odpowiadającej 50% społeczeństwa, przedstawiciele producenta odrzekli, że podczas projektowania samochodu okazało się, że zapewnia on odpowiedni poziom bezpieczeństwa większości populacji. Dodali, że do testów używany był oficjalny, zgodny z wymogami manekin.

Inżynier z Vehicle Safety Consultancy sprawę skomentował tak: "Ten wypadek rodzi poważne pytanie o zachowanie systemów bezpieczeństwa dla pasażera o takim wzroście i masie oraz przy zderzeniu z taką siłą, jak w omawianym przypadku, gdzie wydaje się, że powinien zostać zachowany wysoki poziom bezpieczeństwa."

Warto dodać, że kierowca Vectry odniósł jedynie niewielkie obrażenia kolana i miał kilka siniaków.

Peugeot nie wydał jeszcze oficjalnego komunikatu w tej sprawie. Wygląda jednak na to, że gwiazdki przyznawane w testach zderzeniowych to nie wszystko, a producenci muszą zrozumieć, że ich samochodami nie jeżdżą wyłącznie osoby o budowie idealnego manekina. Każdy, kto kupuje auto, niezależnie od swojej postury oczekuje, że będzie w nim bezpieczny. Co najmniej tak, jak wspomniany manekin...




Źródło:
http://moto.onet.pl/1629492,1,samochody-bezpieczne-tylko-dla-szczuplych,artykul.html?node=2
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
dthdth
V.I.P
*
Wiadomości: 1777



« Odpowiedz #1 : Środa, 27 Październik 2010, 10:01 »

Kurcze - ciekawy artykul. Moja znajoma z pracy wazy 170kg i jezdzi Honda Jazz - mysle ze tez moze miec problem przy uderzeniu podonym jak w powyzszym artykule. Dodatkowo prawda jest, ze niestety male autka nie zapewniaja takiego bezpieczenstwa jak wieksze. Szczegolnie jak patrze na tyl autka i odleglosc od glowy mojego syna do konca tylnego zderzaka to - szczerze - nie czuje sie dobrze.
Zapisane

Peugeot 107 1.0-12V-2Tronic  , Byl - Fiat Bravo 1.9 MJTD 165hp/350Nm , Sym Fiddle II 50cc  ,
Byl - Kreidler Galactica 2.0 Electric   , Triumph Tiger 800 Crystal White   , Toyota Auris II Hybrid
yarpen
Posiadacz
**
Wiadomości: 372



« Odpowiedz #2 : Środa, 27 Październik 2010, 10:07 »

Ja też to przeczytałem rano, wyprzedziłeś mnie Archer z wrzuceniem tego na forum. Też ważę 102-103 kg, tyle że podejrzewam, że jestem trochę wyższy niż ta pani Judith, bo mam 190 cm, czyli u mnie ta masa inaczej się rozkłada. A przy okazji z racji na wzrost z pewnością fotel mam odsunięty dalej (maksymalnie jak to u nas w samochodach możliwe), także wydaje mi się, że w moim przypadku ten poziom bezpieczeństwa jest jednak trochę większy niż w przypadku tamtej pani.
Zapisane

kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #3 : Środa, 27 Październik 2010, 10:26 »

dobrze, że ja mam wielkość manekina Uśmiech

...ale daje to do myślenia - duży człowiek w małym aucie...
« Ostatnia zmiana: Środa, 27 Październik 2010, 10:29 wysłane przez kristofch » Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #4 : Środa, 27 Październik 2010, 11:23 »

mówię... mnie zaciekawiło... bo nigdy się nad tym nie zastanawiałem, a sam do małych nie należę Język
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #5 : Środa, 27 Październik 2010, 13:43 »

Wicie- gwiazdki sie dostaje za zdeżenie ze ścianą a nie z innym samocodem o wiekszej masie.
Vectra waży cos koło 1500kg, pug 850- jak myslicie przy ich zdezeniu w którym samochodzie beda wieksze przeciazenia?
Kedys na fizyce liczylismy cos takiego i we wzorze była masa razy prędkość.
Zapisane
księgowy
Gość
« Odpowiedz #6 : Środa, 27 Październik 2010, 14:35 »

tu nie chodzi o trojaczki tylko to crash testy w ogóle, do każdego crash testu manekiny są takie same i wszyscy producenci lecą żeby jak najwięcej puntków zdobyc w crash testach, a ludzie nie patrzą na składowe z czego te gwiadzki się biora, jakie przeciążenia działają na ludzi itd, a to że ileśtam samochodów ma np 5 gwiazdek nie oznacza, że są jednakowo bezpieczne.
a co do masy i przeciążeń to chyb anie do końca tak jest
a tu prosty przykład
http://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY
zresztą crasz testy nie są w ścianę tylko w odkształcalna przeszkodę i symuluja zderzenia czołowe z prędkością 64 kmh o ile dobrze pamiętam
Zapisane
cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #7 : Środa, 27 Październik 2010, 14:48 »

tu nie chodzi o trojaczki tylko to crash testy w ogóle, do każdego crash testu manekiny są takie same i wszyscy producenci lecą żeby jak najwięcej puntków zdobyc w crash testach, a ludzie nie patrzą na składowe z czego te gwiadzki się biora, jakie przeciążenia działają na ludzi itd, a to że ileśtam samochodów ma np 5 gwiazdek nie oznacza, że są jednakowo bezpieczne.
a co do masy i przeciążeń to chyb anie do końca tak jest
a tu prosty przykład
http://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY
zresztą crasz testy nie są w ścianę tylko w odkształcalna przeszkodę i symuluja zderzenia czołowe z prędkością 64 kmh o ile dobrze pamiętam
To porównanie volvo z modusem ma niewiele wspólnego z opisanym wypadkiem ponioeważ oba samochody miały podobna masę. Róznica była w obecnosci strefy kontrolowanego zgniotu w modusie i jej braku w volvo. Gdyby zdezyli z tym wolwo clio albo trojacza to z manekinów zostałaby miazga bo pewnie odbiłyby sie od woliwaka jak piłka z racji róznicy w masie.
Zapisane
321filip
Klubowicz
*
Wiadomości: 98



« Odpowiedz #8 : Środa, 27 Październik 2010, 22:54 »

W crash testach skupiają się głównie na zachowaniu niezłej kondycji kabiny i fizyczne uszkodzenia ciała, a o przeciążeniach się zapomina. A przecież w Peugeocie 107 strefa zgniotu jest tak mała, że aby pozostawić kabinę nienaruszoną, prawie cała energia uderzenia przenosi się na ciała pasażerów, które niemal natychmiast zatrzymywane są w miejscu przez pasy.
Niestety praw fizyki nie da się oszukać i nic nie zastąpi długiej maski która składając się w harmonijkę, przechwyci większą część energii (oczywiście pomijam tu chińskie wynalazki samochodopodobne Mrugnięcie )
« Ostatnia zmiana: Środa, 27 Październik 2010, 22:59 wysłane przez 321filip » Zapisane
marcjol
Klubowicz
*
Wiadomości: 225



« Odpowiedz #9 : Środa, 03 Listopad 2010, 15:25 »

Właśnie zaczęłam się zastanawiać panowie, jak Wy się mieścicie w takim autku? Mam skromne 180 cm wzrostu i czasami mam problem , żeby się usadowić.... Smutny

Prawda jest niestety taka, że choćby C1 miał milion gwiazdek za testy, to ja i tak nie czuję się w nim bezpiecznie. Tak jak napisał 321filip - praw fizyki nie da się oszukać... Dla mnie C1 to tylko  maleńka puszeczka,w której strefa zgniotu kończy się na bagażniku...
Zapisane
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomości: 2553



« Odpowiedz #10 : Środa, 03 Listopad 2010, 15:52 »

a na moje poczucie bezpieczenstwa najwiekszy wplyw ma stan techniczny samochodu. przede wszystkim zawieszenia, opon i ukladu kierowniczego. podstawa to zeby jechal tam gdzie ja chce, a nie tam gdzie mi sie wydaje ze chce. wiem, ze nie jest to latwe do "zrozumienia", trzeba by sie przejechac impreza sti, focusem rs czy evo zeby mniej wiecej "zlapac" o czym mowie. i nie mowie tu o predkosci.
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #11 : Środa, 03 Listopad 2010, 15:52 »

tak jak w fiacie 126p strefa zgniotu kończy się na silniku  lol
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomości: 2553



« Odpowiedz #12 : Środa, 03 Listopad 2010, 15:55 »

lol
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
321filip
Klubowicz
*
Wiadomości: 98



« Odpowiedz #13 : Środa, 03 Listopad 2010, 22:08 »

http://www.youtube.com/watch?v=I4DeaSy41zw&feature=related
[quot author=marcjol]
C1 to tylko  maleńka puszeczka,w której strefa zgniotu kończy się na bagażniku...
[/quote]
Aż tak źle to znów nie jest Uśmiech
Zapisane
marcjol
Klubowicz
*
Wiadomości: 225



« Odpowiedz #14 : Piątek, 05 Listopad 2010, 13:02 »

Mam na podwórku dwa auta: C1 i Suzuki Grand Vitara.

Jak myślisz, w którym czuję się bezpieczniej...?

(http://www.youtube.com/watch?v=itHjjWJegpM)


Zapisane
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomości: 2553



« Odpowiedz #15 : Piątek, 05 Listopad 2010, 17:29 »

w taxi Co?



Mrugnięcie
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
marcjol
Klubowicz
*
Wiadomości: 225



« Odpowiedz #16 : Piątek, 05 Listopad 2010, 18:39 »

hehehehehe.. Paradoksalnie - NIE!  Język  Język  Język
Zapisane
321filip
Klubowicz
*
Wiadomości: 98



« Odpowiedz #17 : Piątek, 05 Listopad 2010, 22:03 »

Ja jeżdżąc po mieście, nie rozwijam większych prędkości niż 50-60 km/h. A na trasę mamy emerycką Mazdzichę 6 w kombi. Więc raczej w Peugeociku nie zginę, chociaż oczywiście nic pewnego  Uśmiech
Zapisane
Bubu
Użytkownik
*
Wiadomości: 31



« Odpowiedz #18 : Sobota, 22 Grudzień 2012, 10:15 »

http://moto.onet.pl/1673339,1,fatalne-wyniki-trojaczkow,artykul.html?node=2

Zbyt dobrze to nie wygląda...
Zapisane

gaga195
Maniak
***
Wiadomości: 744



« Odpowiedz #19 : Sobota, 22 Grudzień 2012, 14:14 »

co chcecie od auta za 25 tysięcy w podstawie?
Zapisane

Strony: [1] 2   Do góry
Drukuj
Skocz do: