Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: [1] 2 3 ... 5   Do dołu
Drukuj
Autor Wątek: Filtr powietrza - dyskusja, wymiana, problemy, diagnoza  (Przeczytany 91799 razy)
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomości: 2553



« : Wtorek, 02 Grudzień 2008, 18:26 »

Kolejny post z cyklu czy wiecie, że....?? wiadomo, że wiecie ale może ktoś nie wie i chciał by wiedzieć to już pisze  Łohoho

nie wiem czy zdajecie sobie sprawe ale filtr powietrza zgodnie z cyklem serwisowym peugota 107 wymieniany jest tylko na przeglądzie C co oznacza że wymienia sie go co 60000km  Szok nie kumam tego bo on sie na prawde brudzi  Co? (zobaczcie swój po 20kkm) radze wymieniać go dużo częściej a przynajmniej na każdym przeglądzie. nie jest to spory koszt i gdy tylko pokusicie sie o samodzielną wymiane to zapłacicie za filtr (dobry zamiennik) ok 30-35pln - wymiana jest banalnie prosta i na 100% nie zaszkodzi  Kozak

dla tych co chcą poczuć sie jeszcze lepiej firma K&N przygotowała "sportową" wkładke


zdjęcie z my107.blogspot.com

nr katalogowy K&N takiej wkładki to 33-2131 cena ok 150-160pln do nabycia w dobrych sklepach bez problemu  Z politowaniem

pozdrawiam
mały
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 25 Październik 2012, 16:13 wysłane przez kaliope » Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #1 : Wtorek, 02 Grudzień 2008, 19:03 »

bo czytałem ze bez modyfikacji zakładanie stożka nie ma sensu, bo pobiera za dużo powietrza...

a jak założy się tą wkładkę, to będzie oki tak?? Bo ja dobijam moim do 10k i z tego co mówisz to pora na wymianę Język

Mógłbyś wrzucić w wolnej chwili GUIDE jak to zrobić??
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomości: 2553



« Odpowiedz #2 : Środa, 03 Grudzień 2008, 12:49 »

w/g mnie nie ma sensu zakładanie tej wkładki K&N nie jestem wyrocznią takie ma po prostu zdanie, chyba, że dla lepszego samopoczucia  Uśmiech wystarczy odpowiednio często zmieniać zwykły filterek  i po sprawie. -tylko i wyłącznie moje zdanie nie poparte żadnymi badaniami  Mrugnięcie

co do stożka to nie do końca tak jak piszesz ale coś w tym jest. nie zawsze warto czasami nie. choć przy naszym samochodziku coś to jednak daje tym bardziej, że mamy map-sensor oraz bardzo duże możliwości "samoregulacji" kompa.

instrukcja Ci raczej nie będzie potrzebna zajrzyj pod maseke, pokrywa "dolotu" na silniku przypięta jest na zatrzaski odpinasz wyciągasz i tyle.

pozdrawiam
mały
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #3 : Środa, 03 Grudzień 2008, 21:06 »

aha wielkie dzięki! myślałem, że jest z tym jakaś większa sprawa Język
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomości: 2553



« Odpowiedz #4 : Czwartek, 16 Lipiec 2009, 10:41 »

i jak tam ktoś filterek K&N założył ??
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomości: 2553



« Odpowiedz #5 : Czwartek, 16 Lipiec 2009, 16:55 »

daj znać jak nabędziesz Mrugnięcie
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
piotrAYGO2007
Klubowicz
*
Wiadomości: 284



WWW
« Odpowiedz #6 : Czwartek, 16 Lipiec 2009, 19:06 »

jestem bliski kupna
a co ile lat czy km zmieniać się powinno filtr?
Zapisane

ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #7 : Czwartek, 16 Lipiec 2009, 22:05 »

co roku czyszczenie a wymiana to chyba co 3 czy 4....


ja polecam każdemu taką inwestycję jak ja mam... dla zainteresowanych to mogę rozpocząć manufakturę kompletnego dolotu!
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomości: 2553



« Odpowiedz #8 : Piątek, 17 Lipiec 2009, 15:42 »

wkładke i filterek stożkowy czyścisz przy każdym przeglądzie, jest do tego specjalny zestaw. jak jeździ sie dużo w kiepskich warónkach to można częściej. np. wkładki K&N mają niby gwarancje na milion kilometrów to raczej przez 3-4lata tyle nie zrobisz Duży uśmiech

pozdrawiam
mały
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
odl
Klubowicz
*
Wiadomości: 489



« Odpowiedz #9 : Sobota, 03 Kwiecień 2010, 15:21 »

mam zamiar sobie wymienic filtr powietrza (dobijam do 20.000km..) - ktore zamienniki sa dobre jakosciowo? bo mi te nazwy firm znalezione w necie zupelnie nic nie mowia... ;-)
Zapisane
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomości: 2553



« Odpowiedz #10 : Sobota, 03 Kwiecień 2010, 16:39 »

ja zazwyczaj wkladam filtrona albo boscha, ale zmieniam co wymiane oleju. mysle ze przy takiej wymianie nie ma co przeplacac Mrugnięcie

pozdrawiam
maly
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
odl
Klubowicz
*
Wiadomości: 489



« Odpowiedz #11 : Piątek, 09 Kwiecień 2010, 20:33 »

wymienilem wlasnie filtr powietrza na bosha. i takie dwa pytania: czy tej obudowy nie da sie sciagnac? dalem rade tylko lekko odchylic do gory, wygrzebac stary filtr i wcisnac nowy.. no i na nowym filtrze bosha byla gumowa uszczelka - nie znalazlem jej ani na fabrycznym filtrze, ani tez nie zostala w obudowie.. ale rozumiem ze ten nowy filtr mialem wlozyc razem z ta uszczelka? ;-)
Zapisane
agrestrybnik
Klubowicz
*
Wiadomości: 177


« Odpowiedz #12 : Piątek, 09 Kwiecień 2010, 21:32 »

ta cala obudowa z filtra schodzi, najpierw te zaczepy srebne po bokach potem od spodu sa dwie ruly, duza to gaznik(wtrysk), i jakas mala, na nich sa takie sciskacze i caly plastik wylazi,osobiscie tego nie sciagalem, ale serwisant w ASO przy mnie mi to pokazal co i jak, w jego rekach trwalo to 5 sekund
Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #13 : Sobota, 10 Kwiecień 2010, 16:37 »

schodzi cała, na bank, bo moja leży na strychu, a spinki są u Małego Język!!!

jak ściągniesz te 4 klamry to musisz odpiąć na odmie ten gumowy łącznik (tam jest taki metalowy zacisk ze skrzydełkami) i taki sam jest na przepustnicy i też ją w ten sam sposób odpinasz i następnie cała obudowa schodzi idealnie!

co do tej uszczelki to ci nie powiem, musisz zdjąć obudowę  i przymierzyć ją na spokojnie, może rzeczywiście jest tam potrzebna!
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomości: 2553



« Odpowiedz #14 : Niedziela, 11 Kwiecień 2010, 12:33 »

(...) duza to gaznik(wtrysk),

to przepustnica Mrugnięcie

Cytuj
i jakas mala(...)

to odma
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
bogumil123
Użytkownik
*
Wiadomości: 5


« Odpowiedz #15 : Środa, 14 Kwiecień 2010, 11:27 »

Wczoraj wymieniłem filtr powietrza zauwarzyłęm na dnie ole czy to normalne, acha zapomniałem dodać dlaczego go wymieniłem (też było kupa oleju w nim)
Będę wdzięczny za w miarę pilną odp....
« Ostatnia zmiana: Środa, 14 Kwiecień 2010, 11:55 wysłane przez bogumil123 » Zapisane
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomości: 2553



« Odpowiedz #16 : Środa, 14 Kwiecień 2010, 11:58 »

to nie jest normalne, wywala Ci olej przez odme, to zly znak.


poza tym witam i zapraszam sie przywitac Mrugnięcie
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
bogumil123
Użytkownik
*
Wiadomości: 5


« Odpowiedz #17 : Środa, 14 Kwiecień 2010, 12:10 »

to nie jest normalne, wywala Ci olej przez odme, to zly znak.


poza tym witam i zapraszam sie przywitac Mrugnięcie

Sorki, Przedewszystkim WITAM.
OKI powiedz co teraz dalej z tym robić?

Zapisane
odl
Klubowicz
*
Wiadomości: 489



« Odpowiedz #18 : Środa, 14 Kwiecień 2010, 12:20 »

swoja droga, jakby ktos posiadajacy jeszcze standardowa obudowe filtra i znajacy sie na rzeczy pstryknal fotke, porobil strzalki chocby w paincie i napisal instrukcje co jest co pod maska, jak najlatwiej zdemontowac i w jakich przypadkach (tak dla totalnych laikow, jesli dana kwestia nie jest poruszona w instrukcji obslugi) to byloby super ;-)
Zapisane
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomości: 2553



« Odpowiedz #19 : Środa, 14 Kwiecień 2010, 12:31 »

pojechac do dobrego mechanika na diagnoze. sprawdzi kompresje, szczelnosc, zawartosc co2 w ukladzie chlodzenia itd. i wyda wyrok, gorszy: pierscienie tlokowe?? moze cos innego, czasami wystarczy wyczyscic dobrze odme bo bywa ze jest przytkana, cisnienie rosnie i wywala olej, ale az tak bardzo sie nie znam zeby w ciemno powiedziec.

pozdrawiam
maly
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
Strony: [1] 2 3 ... 5   Do góry
Drukuj
Skocz do: