107KOMPRESOR
Klubowicz

Wiadomości: 2553
|
 |
« Odpowiedz #40 : Wtorek, 11 Maj 2010, 16:23 » |
|
Cookie, edytowalem bo nie bardzo bylo wiadomo o co chodzi  nawiazujac do Waszej rozmowy o LPG i oleju w filtrze to sprawdz/wyczysc odme i zobacz co dalej. Olej tez tu ma wiele do rzeczy niby kazdy taki sam (jesli spelnia jednakowe klasy) ale tak na prawde to jedne sa lepsze do VAGa drugie do Toyoty inne do PSA itd. inna sprawa to LPG ktore moglo troche pierscienie czy zawory nadwyrezyc. glownie chodzi o to ze Pb spelnia rowniez taka role ze smaruje a LPG tego nie robi, do tego w LPG jest duzo zanieczyszczen przez ktore koroduja miedzy innymi zawory.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
cookie
Maniak
  
Wiadomości: 976
Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.
|
 |
« Odpowiedz #41 : Środa, 12 Maj 2010, 07:52 » |
|
Cookie, edytowalem bo nie bardzo bylo wiadomo o co chodzi  nawiazujac do Waszej rozmowy o LPG i oleju w filtrze to sprawdz/wyczysc odme i zobacz co dalej. Olej tez tu ma wiele do rzeczy niby kazdy taki sam (jesli spelnia jednakowe klasy) ale tak na prawde to jedne sa lepsze do VAGa drugie do Toyoty inne do PSA itd. inna sprawa to LPG ktore moglo troche pierscienie czy zawory nadwyrezyc. glownie chodzi o to ze Pb spelnia rowniez taka role ze smaruje a LPG tego nie robi, do tego w LPG jest duzo zanieczyszczen przez ktore koroduja miedzy innymi zawory. No to pojechałes z tym smarowaniem:-) Ostatnio taka funkcje to miała bena z ołowiem w latach 80-tych. Benzyna może odrobine schładzać kolektor ssacy w trakcie odparowania ale zadnych właściwości smarnych nie ma prawa mieć bo w sprawnym silniku zostaje odparowana w kolektorze ssacym. Gdyby było inaczej zmywałaby z gładzi cylindra film olejowy. Ci co maja gaz to raczej nie po to zeby im zawory rdzewiały tylko do jezdzenia wiec watpie aby dogberry dał im tyle czasu aby sobie skorodowały. Sam gaz jest duzo trudniejszy do oszukania i zanieczyszczenia niż benzyna. Jedyny problem który tu widze to mozliwośc ustawienia zbyt ubogiego składu mieszanki na gazie. Wtedy rzeczywiście zawory moga dostac po dupie od temperatury która przy ubogim spalaniu drastycznie rośnie. Warto by chyba sprobowac oliwy z grubszym filmem olejowym na goraco czyli 5w40. Wyobrazam sobie też sytuacje w której mozna spowodowac plucie olejm z odmy w filtr ale nie jestem pewien czy to mozliwe bo sam nie sprawdzałem. Przy przegazówce na zimnym silniku. Jesli damy gaz do oporu a do tego pod obciazeniem na zimnym silniku to moga sie pojawic jakieś przedmuch, które normalnie spaliłyby sie w silniku ale jesli zamkniemy nagle przepustnicę a silnik jest jeszcze przeciez dłuzszą chwile na obrotach to te oprzedmuchy nie mają szansy w całości trafić do kolektora ssącego i częśc moze trafic na filtr. No ale mogę sie mylić. W kazdym razie przedmuch z odmy to jeszcze nie tragedia jesli nie zre dużo oliwy.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
107KOMPRESOR
Klubowicz

Wiadomości: 2553
|
 |
« Odpowiedz #42 : Środa, 12 Maj 2010, 10:58 » |
|
Cookie, pewnie masz racje bo ja nie mialem doczynienia z gazem ale od ludzi ktorzy maja takie cos  slyszalem wlasnie o niszczeniu zaworow przez "brudny" gaz. to samo tyczy sie smarowania przez benzyne, jesli tego nie ma to po co w silnikach LPG stosuje sie dodatkowe uklady smarowania zaworow ?? tak jak mowie pewnie masz racje ja tam zielonego pojecia nie mam o LPG napisalem tylko to co kiedys uslyszalem/przeczytalem i co wydalo mi sie logiczne. jesli zas chodzi o pasowanie to wydaje mi sie, ze w tym silniku jest tak zajebiste, ze raczej przedmuchow nie ma. chyba, ze tak jak piszesz w mega skrajnym przypadku na totalnie zimnym silniku.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
cookie
Maniak
  
Wiadomości: 976
Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.
|
 |
« Odpowiedz #43 : Środa, 12 Maj 2010, 12:52 » |
|
Cookie, pewnie masz racje bo ja nie mialem doczynienia z gazem ale od ludzi ktorzy maja takie cos  slyszalem wlasnie o niszczeniu zaworow przez "brudny" gaz. to samo tyczy sie smarowania przez benzyne, jesli tego nie ma to po co w silnikach LPG stosuje sie dodatkowe uklady smarowania zaworow ?? tak jak mowie pewnie masz racje ja tam zielonego pojecia nie mam o LPG napisalem tylko to co kiedys uslyszalem/przeczytalem i co wydalo mi sie logiczne. jesli zas chodzi o pasowanie to wydaje mi sie, ze w tym silniku jest tak zajebiste, ze raczej przedmuchow nie ma. chyba, ze tak jak piszesz w mega skrajnym przypadku na totalnie zimnym silniku. zawory niszczy nie brudny gaz tylko uboga mieszanka. Wiadomo ze instalka nawet sekwencyjna daje troche ubozsza mieszanke niz z benzyna bo gaz ma mniejsza kalorycznosc. Wiekszośc silników znosi to bez problemów ale bywaja i takie których zawory czy głowice nie wytrzymuja tego na dłuzszą mete. Nie wiem jak jest w tym silniku bo bardzo mało tego jeździ na gazie. Dodatkowe instalki z jakimis płynami były zaś do silników (także toyoty) których zawory słabo znosiły współprace z gazem i szybko wypalały im się gniazda zaworowe. Z pewnością dotyczyło to silników MV6 w oplu i jakiś modeli avensisów. Najczesciej jednak zawory niszczy zbyt uboga mieszanka. Silnik dobrze ustawiony na lpg musi palić wiecej o około 10-20% gazu niż benzyny. Jak się ustawi oszczednij to prędzej czy później wypala sie zawory albo uszczelka pod głowica badź tez jedno i drugie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
107KOMPRESOR
Klubowicz

Wiadomości: 2553
|
 |
« Odpowiedz #44 : Środa, 12 Maj 2010, 13:11 » |
|
dzieki za wyczerpujaca odpowiedz. zawsze fajnie sie czegos nowego dowiedziec.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dogberry
Użytkownik

Wiadomości: 70
|
 |
« Odpowiedz #45 : Czwartek, 20 Maj 2010, 22:47 » |
|
Ok, muszę jechać do gazownika i może coś mi wyreguluje. Jeżeli 5w40, to jaki by miał być? No i co z tą odmą, bo się za bardzo nie znam  Myślałem nad: http://www.olejesamochodowe.com.pl/go/_info/?user_id=M1D4&lang=pl
|
|
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 20 Maj 2010, 22:52 wysłane przez dogberry »
|
Zapisane
|
|
|
|
107KOMPRESOR
Klubowicz

Wiadomości: 2553
|
 |
« Odpowiedz #46 : Piątek, 21 Maj 2010, 10:12 » |
|
pod obudowa filtra powietrza z lewej strony jest taka mala gumowa rurka, widac ja bez zdejmowania, to jest odma. zdejmujesz obudowe i sprawdzasz droznosc, czyscisz i tyle.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
cookie
Maniak
  
Wiadomości: 976
Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.
|
 |
« Odpowiedz #47 : Poniedziałek, 24 Maj 2010, 06:30 » |
|
Ja do swojego zalewam midlanda avanzę ale w sumie moze być cokolwiek innego o tej lepkości.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dogberry
Użytkownik

Wiadomości: 70
|
 |
« Odpowiedz #48 : Niedziela, 30 Maj 2010, 00:42 » |
|
Teraz jak wymieniałem i wlałem Gulfa, wlali mi tylko 3 litry i nowy olej w filtrze powietrza się nie pojawia. Chyba go za dużo było.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
cookie
Maniak
  
Wiadomości: 976
Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.
|
 |
« Odpowiedz #49 : Poniedziałek, 31 Maj 2010, 07:11 » |
|
Teraz jak wymieniałem i wlałem Gulfa, wlali mi tylko 3 litry i nowy olej w filtrze powietrza się nie pojawia. Chyba go za dużo było.
Całkiem mozliwe- tam w sumie bardzo mało oliwy wchodzi wiec niewielkie przelanie w małej misce robi spore nadciśnienie, które znajduje ujście w odmie. Ja do swojego wlałem ostatnio niecałe 3 litry i mam połowe na bagnecie - czyli tak jak byc powinno.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
agrestrybnik
Klubowicz

Wiadomości: 177
|
 |
« Odpowiedz #50 : Poniedziałek, 31 Maj 2010, 13:09 » |
|
moj fabrycznie mial pul centymetra ponad maximum, serwis twierdzil ze moze byc, po wymianie wlali 3,25l i na bagnecie jest trzy czwarte skali zalane
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dogberry
Użytkownik

Wiadomości: 70
|
 |
« Odpowiedz #51 : Niedziela, 06 Czerwiec 2010, 21:47 » |
|
A więc wszytko z silnikiem OK. Po przejechaniu 3600km olej się nie pojawia w filtrze (są tylko jego pozostałości).
Fakt bierze olej bo mam teraz połowę bagnetu a było 3/4 a nawet więcej, no jakby procentowo to 85-90% bagnetu. Wychodzi na to, że w ASO leją 3,3 litra a to jest o wiele za dużo a ja powielałem ten błąd. Tym razem jak robiłem serwis byłem w innym warsztacie, trochę się wkurzałem, co tak długo to wszytko trwa bo od odkręcenia korka i zlania starego oleju do wlania nowego minęła prawie godzina! Ale po tym czasie naprawdę w silniku było "sucho". Gdzie indziej to max. 5 minut i lanie nowego. A przy takiej ilości co się tam mieści to pozostałości robią dużą różnicę.
A więc mogę powiedzieć, że u mnie problem się rozwiązał i obejdzie się bez remontów!
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ArcherPAF
Administrator

Wiadomości: 5856
był sobie kiedyś 107RC...
|
 |
« Odpowiedz #52 : Niedziela, 06 Czerwiec 2010, 22:02 » |
|
no to można odetchnąć z ulgą!
|
|
|
Zapisane
|
Pzdr from ŁDZ, Basiu
P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz) VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)
Były: P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
|
|
|
telefanko
Klubowicz

Wiadomości: 14
|
 |
« Odpowiedz #53 : Środa, 16 Marzec 2011, 23:46 » |
|
witam , autko kupiłem 2 miesiąe temu , przebieg 34 tys km olej w filtrze powietrza , gdzieś czytałem że j est źle zrobiony bagnet od oleju i serwisy przelewają olej i naddatek jest wywalany odmą , ja po wymianie oleju i przejechaniu ok 500 km i deptaniu na gaz , filtr czysty
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ArcherPAF
Administrator

Wiadomości: 5856
był sobie kiedyś 107RC...
|
 |
« Odpowiedz #54 : Czwartek, 17 Marzec 2011, 00:01 » |
|
w 107 bardzo trudno przeczytać odpowiedni poziom... i to z tego wynika...
a jak jest nadmiar to norma że z odmy rzygać będzie....
|
|
|
Zapisane
|
Pzdr from ŁDZ, Basiu
P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz) VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)
Były: P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
|
|
|
jacjan
Użytkownik

Wiadomości: 27
|
 |
« Odpowiedz #55 : Poniedziałek, 28 Marzec 2011, 12:35 » |
|
dogberry wymiana oleju zawsze powinna trwać minimum 1 h. Nigdy nie powinno się wlewać do gorącego silnika zimnego oleju głowica tego bardzo nie lubi. Podobnie ze świecami zapłonowymi. Nigdy nowych zimnych świec zapłonowych nie powinno się wkręcać do gorącego silnika. Dwie podstawowe zasady, które były stosowane przez starych mechaniorów w czasach ogólnego braku części zamiennych (po prostu praw fizyki nie oszukasz. patrz np. bardzo stare instrukcje obsługi aut sprzed 30 lat tam jeszcze o tym wspominają). Dziś to wygląda trochę inaczej liczy się ilość nie jakość, czym częściej odwiedzasz warsztat tym lepiej a czym częściej odwiedzasz warsztat tym łatwiej podejmujesz decyzję ... - zawsze można zrzucić na jakość wykonania czy też kiepską jakość materiałów z których zostały wykonane a nie na podstawowe błędy obsługi o której klient laik nie ma pojęcia.
PS. Pragnę przypomnieć o 3 zasadzie zakazu lania zimnego chłodziwa do gorącego silnika o której chyba "wszyscy" wiedzą.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kristofch
V.I.P

Wiadomości: 5232
C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...
|
 |
« Odpowiedz #56 : Poniedziałek, 28 Marzec 2011, 13:59 » |
|
jacjan święte słowa  -> "...czym częściej odwiedzasz warsztat tym lepiej a czym częściej odwiedzasz warsztat tym łatwiej podejmujesz decyzję ... "takie proste socjotechniki  ale niestety prawdziwe 
|
|
|
Zapisane
|
CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I 2010  Suzuki SV650N unibike viper gts unicykl 20"
|
|
|
OZI
Użytkownik

Wiadomości: 15
|
 |
« Odpowiedz #57 : Sobota, 24 Grudzień 2011, 10:26 » |
|
Witam Od kilku dni zastanawiam sie czy wymienic standardowy filtr powietrza na zamiennik KN.I teraz mam takie pytanie czy jest jakas odczowalna roznica?  Czy jest sens wydawac 200 zl na filtr? pozdr
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
tom02
Klubowicz

Wiadomości: 276
|
 |
« Odpowiedz #58 : Sobota, 24 Grudzień 2011, 11:17 » |
|
Wydaję mi się że lepiej zrobić dolot niż wymieniać samą wkładkę filtra.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
OZI
Użytkownik

Wiadomości: 15
|
 |
« Odpowiedz #59 : Sobota, 24 Grudzień 2011, 11:23 » |
|
Z dolotem to raczej nie ,bo autko na gwarancji, no i fundusze nie takie:)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|