107KOMPRESOR
Klubowicz
Wiadomo艣ci: 2553
|
|
« Odpowiedz #40 : Wtorek, 11 Maj 2010, 16:23 » |
|
Cookie, edytowalem bo nie bardzo bylo wiadomo o co chodzi nawiazujac do Waszej rozmowy o LPG i oleju w filtrze to sprawdz/wyczysc odme i zobacz co dalej. Olej tez tu ma wiele do rzeczy niby kazdy taki sam (jesli spelnia jednakowe klasy) ale tak na prawde to jedne sa lepsze do VAGa drugie do Toyoty inne do PSA itd. inna sprawa to LPG ktore moglo troche pierscienie czy zawory nadwyrezyc. glownie chodzi o to ze Pb spelnia rowniez taka role ze smaruje a LPG tego nie robi, do tego w LPG jest duzo zanieczyszczen przez ktore koroduja miedzy innymi zawory.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
cookie
Maniak
Wiadomo艣ci: 976
Sprzedam w贸zek Mutsy Urban Rider.
|
|
« Odpowiedz #41 : 艢roda, 12 Maj 2010, 07:52 » |
|
Cookie, edytowalem bo nie bardzo bylo wiadomo o co chodzi nawiazujac do Waszej rozmowy o LPG i oleju w filtrze to sprawdz/wyczysc odme i zobacz co dalej. Olej tez tu ma wiele do rzeczy niby kazdy taki sam (jesli spelnia jednakowe klasy) ale tak na prawde to jedne sa lepsze do VAGa drugie do Toyoty inne do PSA itd. inna sprawa to LPG ktore moglo troche pierscienie czy zawory nadwyrezyc. glownie chodzi o to ze Pb spelnia rowniez taka role ze smaruje a LPG tego nie robi, do tego w LPG jest duzo zanieczyszczen przez ktore koroduja miedzy innymi zawory. No to pojecha艂es z tym smarowaniem:-) Ostatnio taka funkcje to mia艂a bena z o艂owiem w latach 80-tych. Benzyna mo偶e odrobine sch艂adza膰 kolektor ssacy w trakcie odparowania ale zadnych w艂a艣ciwo艣ci smarnych nie ma prawa mie膰 bo w sprawnym silniku zostaje odparowana w kolektorze ssacym. Gdyby by艂o inaczej zmywa艂aby z g艂adzi cylindra film olejowy. Ci co maja gaz to raczej nie po to zeby im zawory rdzewia艂y tylko do jezdzenia wiec watpie aby dogberry da艂 im tyle czasu aby sobie skorodowa艂y. Sam gaz jest duzo trudniejszy do oszukania i zanieczyszczenia ni偶 benzyna. Jedyny problem kt贸ry tu widze to mozliwo艣c ustawienia zbyt ubogiego sk艂adu mieszanki na gazie. Wtedy rzeczywi艣cie zawory moga dostac po dupie od temperatury kt贸ra przy ubogim spalaniu drastycznie ro艣nie. Warto by chyba sprobowac oliwy z grubszym filmem olejowym na goraco czyli 5w40. Wyobrazam sobie te偶 sytuacje w kt贸rej mozna spowodowac plucie olejm z odmy w filtr ale nie jestem pewien czy to mozliwe bo sam nie sprawdza艂em. Przy przegaz贸wce na zimnym silniku. Jesli damy gaz do oporu a do tego pod obciazeniem na zimnym silniku to moga sie pojawic jakie艣 przedmuch, kt贸re normalnie spali艂yby sie w silniku ale jesli zamkniemy nagle przepustnic臋 a silnik jest jeszcze przeciez d艂uzsz膮 chwile na obrotach to te oprzedmuchy nie maj膮 szansy w ca艂o艣ci trafi膰 do kolektora ss膮cego i cz臋艣c moze trafic na filtr. No ale mog臋 sie myli膰. W kazdym razie przedmuch z odmy to jeszcze nie tragedia jesli nie zre du偶o oliwy.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
107KOMPRESOR
Klubowicz
Wiadomo艣ci: 2553
|
|
« Odpowiedz #42 : 艢roda, 12 Maj 2010, 10:58 » |
|
Cookie, pewnie masz racje bo ja nie mialem doczynienia z gazem ale od ludzi ktorzy maja takie cos slyszalem wlasnie o niszczeniu zaworow przez "brudny" gaz. to samo tyczy sie smarowania przez benzyne, jesli tego nie ma to po co w silnikach LPG stosuje sie dodatkowe uklady smarowania zaworow ?? tak jak mowie pewnie masz racje ja tam zielonego pojecia nie mam o LPG napisalem tylko to co kiedys uslyszalem/przeczytalem i co wydalo mi sie logiczne. jesli zas chodzi o pasowanie to wydaje mi sie, ze w tym silniku jest tak zajebiste, ze raczej przedmuchow nie ma. chyba, ze tak jak piszesz w mega skrajnym przypadku na totalnie zimnym silniku.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
cookie
Maniak
Wiadomo艣ci: 976
Sprzedam w贸zek Mutsy Urban Rider.
|
|
« Odpowiedz #43 : 艢roda, 12 Maj 2010, 12:52 » |
|
Cookie, pewnie masz racje bo ja nie mialem doczynienia z gazem ale od ludzi ktorzy maja takie cos slyszalem wlasnie o niszczeniu zaworow przez "brudny" gaz. to samo tyczy sie smarowania przez benzyne, jesli tego nie ma to po co w silnikach LPG stosuje sie dodatkowe uklady smarowania zaworow ?? tak jak mowie pewnie masz racje ja tam zielonego pojecia nie mam o LPG napisalem tylko to co kiedys uslyszalem/przeczytalem i co wydalo mi sie logiczne. jesli zas chodzi o pasowanie to wydaje mi sie, ze w tym silniku jest tak zajebiste, ze raczej przedmuchow nie ma. chyba, ze tak jak piszesz w mega skrajnym przypadku na totalnie zimnym silniku. zawory niszczy nie brudny gaz tylko uboga mieszanka. Wiadomo ze instalka nawet sekwencyjna daje troche ubozsza mieszanke niz z benzyna bo gaz ma mniejsza kalorycznosc. Wiekszo艣c silnik贸w znosi to bez problem贸w ale bywaja i takie kt贸rych zawory czy g艂owice nie wytrzymuja tego na d艂uzsz膮 mete. Nie wiem jak jest w tym silniku bo bardzo ma艂o tego je藕dzi na gazie. Dodatkowe instalki z jakimis p艂ynami by艂y za艣 do silnik贸w (tak偶e toyoty) kt贸rych zawory s艂abo znosi艂y wsp贸艂prace z gazem i szybko wypala艂y im si臋 gniazda zaworowe. Z pewno艣ci膮 dotyczy艂o to silnik贸w MV6 w oplu i jaki艣 modeli avensis贸w. Najczesciej jednak zawory niszczy zbyt uboga mieszanka. Silnik dobrze ustawiony na lpg musi pali膰 wiecej o oko艂o 10-20% gazu ni偶 benzyny. Jak si臋 ustawi oszczednij to pr臋dzej czy p贸藕niej wypala sie zawory albo uszczelka pod g艂owica bad藕 tez jedno i drugie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
107KOMPRESOR
Klubowicz
Wiadomo艣ci: 2553
|
|
« Odpowiedz #44 : 艢roda, 12 Maj 2010, 13:11 » |
|
dzieki za wyczerpujaca odpowiedz. zawsze fajnie sie czegos nowego dowiedziec.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dogberry
U偶ytkownik
Wiadomo艣ci: 70
|
|
« Odpowiedz #45 : Czwartek, 20 Maj 2010, 22:47 » |
|
Ok, musz臋 jecha膰 do gazownika i mo偶e co艣 mi wyreguluje. Je偶eli 5w40, to jaki by mia艂 by膰? No i co z t膮 odm膮, bo si臋 za bardzo nie znam My艣la艂em nad: http://www.olejesamochodowe.com.pl/go/_info/?user_id=M1D4&lang=pl
|
|
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 20 Maj 2010, 22:52 wys艂ane przez dogberry »
|
Zapisane
|
|
|
|
107KOMPRESOR
Klubowicz
Wiadomo艣ci: 2553
|
|
« Odpowiedz #46 : Pi膮tek, 21 Maj 2010, 10:12 » |
|
pod obudowa filtra powietrza z lewej strony jest taka mala gumowa rurka, widac ja bez zdejmowania, to jest odma. zdejmujesz obudowe i sprawdzasz droznosc, czyscisz i tyle.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
cookie
Maniak
Wiadomo艣ci: 976
Sprzedam w贸zek Mutsy Urban Rider.
|
|
« Odpowiedz #47 : Poniedzia艂ek, 24 Maj 2010, 06:30 » |
|
Ja do swojego zalewam midlanda avanz臋 ale w sumie moze by膰 cokolwiek innego o tej lepko艣ci.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dogberry
U偶ytkownik
Wiadomo艣ci: 70
|
|
« Odpowiedz #48 : Niedziela, 30 Maj 2010, 00:42 » |
|
Teraz jak wymienia艂em i wla艂em Gulfa, wlali mi tylko 3 litry i nowy olej w filtrze powietrza si臋 nie pojawia. Chyba go za du偶o by艂o.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
cookie
Maniak
Wiadomo艣ci: 976
Sprzedam w贸zek Mutsy Urban Rider.
|
|
« Odpowiedz #49 : Poniedzia艂ek, 31 Maj 2010, 07:11 » |
|
Teraz jak wymienia艂em i wla艂em Gulfa, wlali mi tylko 3 litry i nowy olej w filtrze powietrza si臋 nie pojawia. Chyba go za du偶o by艂o.
Ca艂kiem mozliwe- tam w sumie bardzo ma艂o oliwy wchodzi wiec niewielkie przelanie w ma艂ej misce robi spore nadci艣nienie, kt贸re znajduje uj艣cie w odmie. Ja do swojego wla艂em ostatnio nieca艂e 3 litry i mam po艂owe na bagnecie - czyli tak jak byc powinno.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
agrestrybnik
Klubowicz
Wiadomo艣ci: 177
|
|
« Odpowiedz #50 : Poniedzia艂ek, 31 Maj 2010, 13:09 » |
|
moj fabrycznie mial pul centymetra ponad maximum, serwis twierdzil ze moze byc, po wymianie wlali 3,25l i na bagnecie jest trzy czwarte skali zalane
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dogberry
U偶ytkownik
Wiadomo艣ci: 70
|
|
« Odpowiedz #51 : Niedziela, 06 Czerwiec 2010, 21:47 » |
|
A wi臋c wszytko z silnikiem OK. Po przejechaniu 3600km olej si臋 nie pojawia w filtrze (s膮 tylko jego pozosta艂o艣ci).
Fakt bierze olej bo mam teraz po艂ow臋 bagnetu a by艂o 3/4 a nawet wi臋cej, no jakby procentowo to 85-90% bagnetu. Wychodzi na to, 偶e w ASO lej膮 3,3 litra a to jest o wiele za du偶o a ja powiela艂em ten b艂膮d. Tym razem jak robi艂em serwis by艂em w innym warsztacie, troch臋 si臋 wkurza艂em, co tak d艂ugo to wszytko trwa bo od odkr臋cenia korka i zlania starego oleju do wlania nowego min臋艂a prawie godzina! Ale po tym czasie naprawd臋 w silniku by艂o "sucho". Gdzie indziej to max. 5 minut i lanie nowego. A przy takiej ilo艣ci co si臋 tam mie艣ci to pozosta艂o艣ci robi膮 du偶膮 r贸偶nic臋.
A wi臋c mog臋 powiedzie膰, 偶e u mnie problem si臋 rozwi膮za艂 i obejdzie si臋 bez remont贸w!
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ArcherPAF
Administrator
Wiadomo艣ci: 5856
by艂 sobie kiedy艣 107RC...
|
|
« Odpowiedz #52 : Niedziela, 06 Czerwiec 2010, 22:02 » |
|
no to mo偶na odetchn膮膰 z ulg膮!
|
|
|
Zapisane
|
Pzdr from 艁DZ, Basiu
P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (s艂u偶bow贸z) VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(呕onowozide艂)
By艂y: P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
|
|
|
telefanko
Klubowicz
Wiadomo艣ci: 14
|
|
« Odpowiedz #53 : 艢roda, 16 Marzec 2011, 23:46 » |
|
witam , autko kupi艂em 2 miesi膮e temu , przebieg 34 tys km olej w filtrze powietrza , gdzie艣 czyta艂em 偶e j est 藕le zrobiony bagnet od oleju i serwisy przelewaj膮 olej i naddatek jest wywalany odm膮 , ja po wymianie oleju i przejechaniu ok 500 km i deptaniu na gaz , filtr czysty
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ArcherPAF
Administrator
Wiadomo艣ci: 5856
by艂 sobie kiedy艣 107RC...
|
|
« Odpowiedz #54 : Czwartek, 17 Marzec 2011, 00:01 » |
|
w 107 bardzo trudno przeczyta膰 odpowiedni poziom... i to z tego wynika...
a jak jest nadmiar to norma 偶e z odmy rzyga膰 b臋dzie....
|
|
|
Zapisane
|
Pzdr from 艁DZ, Basiu
P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (s艂u偶bow贸z) VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(呕onowozide艂)
By艂y: P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
|
|
|
jacjan
U偶ytkownik
Wiadomo艣ci: 27
|
|
« Odpowiedz #55 : Poniedzia艂ek, 28 Marzec 2011, 12:35 » |
|
dogberry wymiana oleju zawsze powinna trwa膰 minimum 1 h. Nigdy nie powinno si臋 wlewa膰 do gor膮cego silnika zimnego oleju g艂owica tego bardzo nie lubi. Podobnie ze 艣wiecami zap艂onowymi. Nigdy nowych zimnych 艣wiec zap艂onowych nie powinno si臋 wkr臋ca膰 do gor膮cego silnika. Dwie podstawowe zasady, kt贸re by艂y stosowane przez starych mechanior贸w w czasach og贸lnego braku cz臋艣ci zamiennych (po prostu praw fizyki nie oszukasz. patrz np. bardzo stare instrukcje obs艂ugi aut sprzed 30 lat tam jeszcze o tym wspominaj膮). Dzi艣 to wygl膮da troch臋 inaczej liczy si臋 ilo艣膰 nie jako艣膰, czym cz臋艣ciej odwiedzasz warsztat tym lepiej a czym cz臋艣ciej odwiedzasz warsztat tym 艂atwiej podejmujesz decyzj臋 ... - zawsze mo偶na zrzuci膰 na jako艣膰 wykonania czy te偶 kiepsk膮 jako艣膰 materia艂贸w z kt贸rych zosta艂y wykonane a nie na podstawowe b艂臋dy obs艂ugi o kt贸rej klient laik nie ma poj臋cia.
PS. Pragn臋 przypomnie膰 o 3 zasadzie zakazu lania zimnego ch艂odziwa do gor膮cego silnika o kt贸rej chyba "wszyscy" wiedz膮.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kristofch
V.I.P
Wiadomo艣ci: 5232
C1 3D WHITE...troche gorsche ma艂e porsche...
|
|
« Odpowiedz #56 : Poniedzia艂ek, 28 Marzec 2011, 13:59 » |
|
jacjan 艣wi臋te s艂owa -> "...czym cz臋艣ciej odwiedzasz warsztat tym lepiej a czym cz臋艣ciej odwiedzasz warsztat tym 艂atwiej podejmujesz decyzj臋 ... "takie proste socjotechniki ale niestety prawdziwe
|
|
|
Zapisane
|
CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I 2010 Suzuki SV650N unibike viper gts unicykl 20"
|
|
|
OZI
U偶ytkownik
Wiadomo艣ci: 15
|
|
« Odpowiedz #57 : Sobota, 24 Grudzie艅 2011, 10:26 » |
|
Witam Od kilku dni zastanawiam sie czy wymienic standardowy filtr powietrza na zamiennik KN.I teraz mam takie pytanie czy jest jakas odczowalna roznica? Czy jest sens wydawac 200 zl na filtr? pozdr
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
tom02
Klubowicz
Wiadomo艣ci: 276
|
|
« Odpowiedz #58 : Sobota, 24 Grudzie艅 2011, 11:17 » |
|
Wydaj臋 mi si臋 偶e lepiej zrobi膰 dolot ni偶 wymienia膰 sam膮 wk艂adk臋 filtra.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
OZI
U偶ytkownik
Wiadomo艣ci: 15
|
|
« Odpowiedz #59 : Sobota, 24 Grudzie艅 2011, 11:23 » |
|
Z dolotem to raczej nie ,bo autko na gwarancji, no i fundusze nie takie:)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|