Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: 1 [2] 3 4   Do dołu
Drukuj
Autor Wątek: Rozrusznik - wymiana, diagnoza, dyskusja, akcja serwisowa  (Przeczytany 92912 razy)
Michal85sc
Użytkownik
*
Wiadomości: 6



« Odpowiedz #20 : Czwartek, 08 Wrzesień 2011, 07:38 »

Pan wytłumaczył mi ze wpięli wiązkę . a powiedział ze polegało to na tym ze w rozruszniku stykały sie blaszki przy duzym obciązeniu i samochod nie odpalał. dlatego ta wiązka ma słuzyc zeby tak sie nie robiło!!!!
Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #21 : Czwartek, 08 Wrzesień 2011, 10:04 »

zakładany jest przekaźnik czasowy rozrusznika na wiązkę przy kolumnie kierownicy Uśmiech
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #22 : Sobota, 10 Wrzesień 2011, 19:45 »

NO to jestem już po zabawie z wiązką. Z inf w recepcji dowiedziałęm sie że zdażały sie przypadki zasilania bendiksu rozrusznika, a co za tym idzie ciagłego zazębiania rozrusznika. Imho to może byc tylk owina stacyjki bo w tym samocodzie nie ma zadnej elektroniki do sterowania rozrusznikiem. widac wymina stacyjki i zamków to zbyt drogi biznes- lepiej załozyc wyłącznik czasowy za 5 - 10 zeta.
Zapisane
księgowy
Gość
« Odpowiedz #23 : Czwartek, 29 Wrzesień 2011, 12:48 »

jako że pisma z citroena nie dostałem, to dzisiaj zadzwoniłem i po VIN stwierdzili że mojego C1 to nie dotyczy a jest przedlift z końca 2008 roku
Zapisane
agrestrybnik
Klubowicz
*
Wiadomości: 177


« Odpowiedz #24 : Piątek, 30 Wrzesień 2011, 08:27 »

15 minut roboty i wiazka z przekaznikiem zabudowana, ASO TOYOTA RYBNIK
Zapisane
księgowy
Gość
« Odpowiedz #25 : Piątek, 30 Wrzesień 2011, 11:06 »

mi powiedzieli (sprawdzając VIN) że mojego przedlifta akcja serwisowa nie dotyczy, nie dziwne to Uśmiech ( a w oógle admin mógłby polączyć oba wątki o tej samej akcji serw. w jeden)
Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #26 : Piątek, 30 Wrzesień 2011, 12:25 »

ju Uśmiech

widac u Ciebie zamontowali już rozrusznik tego typu co w poliftach
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
anagwiazdeczka
Newbie
*
Wiadomości: 1


« Odpowiedz #27 : Sobota, 22 Październik 2011, 20:40 »

co się stało.
Od stacyjki poszło chyba jakieś zwarcie. Spalił mi się rozrusznik, poszedł dym spod maski.
A pan w ASO chciał 2000zł  za nowy rozrusznik i wymianę.
A teraz czytam że to była jakaś usterka fabryczna...
Zapisane
agrestrybnik
Klubowicz
*
Wiadomości: 177


« Odpowiedz #28 : Środa, 30 Listopad 2011, 18:51 »

aygo rok produkcji 2008 marzec, dolozona dodatkowo wiazka kabli zjakims przekaznikiem miedzu stacyjaka a rozrusznikiem, umyc auta juz nie chcieli bo po drugim roku gwarancji nie zameldowalem sie u nich, potraktowali mnie jako niepozadanego goscia takie mialem wrazenie, toyota Konsek Rybnik,
« Ostatnia zmiana: Środa, 30 Listopad 2011, 18:55 wysłane przez agrestrybnik » Zapisane
Eizo
Użytkownik
*
Wiadomości: 23



« Odpowiedz #29 : Czwartek, 03 Maj 2012, 12:29 »

Witajcie. Dawno mnie tutaj nie było ale czasem życie zmusza do pracy poza granicami Uśmiech Wracam a tu moja luba wykończyła rozrusznik. Bendiks nie odbił i tak sobie jechała na zesprzęglonym rozrusznikiem aż pojawił się dym z pod maski i umarł. Walczę już drugi dzień, żeby go wyciągnąć. Pomóżcie proszę bo już mi ręce opadają. Jest odkręcony (wrrrrr żeby się dostać do 3-ciej śruby pod kolektorem to można dostać.....) ale za nic nie mogę go wyciągnąć na zewnątrz. Domyślam się, że jest jakiś knif ale już nie mam pomysłu. Próbuję z każdej strony - od strony rozrządu, kanałem nad belką, od strony rozrządu jak również próbowałem w górę koło podstawy akumulatora i zonk. Będę wdzięczny za każdą podpowiedź. Wiem, wiem, montują go do "gołego" silnika przed włożeniem ale przecież nie wytargam silnika,, żeby wyjąć rozrusznik !!! Pozdrawiam

Naprawdę nikt nie wyciągał rozrusznika Co?
Może macie chociaż jakiegoś zaprzyjaźnionego mechanika od francuzów żeby go zapytać co i jak.
Próbowałem się dostać od strony kolektora ale nie da się bez opuszczania silnika wyjąć obudowy filtra powietrza.
No przecież jakoś się go wyciąga.
Pomózcie proszę bo nawet nie mam go jak zholować do jakiegoś warsztatu
« Ostatnia zmiana: Piątek, 04 Maj 2012, 18:53 wysłane przez Eizo » Zapisane
GR71
Klubowicz
*
Wiadomości: 345



WWW
« Odpowiedz #30 : Piątek, 04 Maj 2012, 19:09 »

nie jest tam więcej śrub?

PEUGEOT: 5802AZ; 5802Y4; 5802Y5; 9640825280; 9646679980; 9664016980
na zdjęciu jest 6 dziur i pewnie nie bez powodu 6....

PEUGEOT: 5802AA; 5802EG; 5802Z8; 5802Z9;  9645100680;

są dwa typy do 107 1,4HDI
1. ROZRUSZNIK 12V, 1.5 kW za około 500zł
2.ROZRUSZNIK 12V, 1.4 kW za 400zł

mało jest trojaczków z dieslem  Uśmiech
« Ostatnia zmiana: Piątek, 04 Maj 2012, 19:14 wysłane przez GR71 » Zapisane

Peugeot 107
Nissan Qashqai 2015 1.6 DIG-T 163kM
Eizo
Użytkownik
*
Wiadomości: 23



« Odpowiedz #31 : Piątek, 04 Maj 2012, 19:59 »

Małe sprostowanie. Rozrusznik już wykręciłem. Był na 3 śrubach + kabel zasilający + kabel do bendiksa. Wyciągnąłem z obudowy koła zamachowego. Jest luźny. Problem polega na wyciągnięciu go na zewnątrz. Z każdej strony jest za ciasno. Jak bym go nie obracał, przekręcał to jest za mało miejsca żeby go wyciągnąć. A to drążek reakcyjny, a to półosie, a to przewody do nagrzewnicy i przewody hamulcowe /gdybym chciał go wyjąć kolo podstawy akumulatora/. Nie pomogło odkręcenie osłon bocznych przy nadkolach. Już mi ręce opadają.
Zapisane
Eizo
Użytkownik
*
Wiadomości: 23



« Odpowiedz #32 : Sobota, 05 Maj 2012, 17:07 »

Uff udało się. Kilka rad dla szukających rozwiązania. Udało się go wyciągnąć kanałem nad belką. Trzeba tylko odkręcić taki trzymak, który podtrzymuje linki zmiany biegów i odpowiednio nim manewrując /rozrusznikiem/ wyciągać go głowicą w kierunku tyłu pojazdu. Niestety jest totalnie spalony łącznie z plastikową osłoną szczotek, uzwojeniem wirnika i uzwojeniem wzbudzenia.
Zapisane
Eizo
Użytkownik
*
Wiadomości: 23



« Odpowiedz #33 : Środa, 09 Maj 2012, 20:44 »

Sorki koledzy. zarobiony jestem Uśmiech
Już po wymianie. Jak już pozna się ten myk jak go wyciągnąć, to włożyć nie problem /służę radami/
Ale umieszczenie górnej śruby to chyba wymyślił ten sam debil co składane mapy drogowe wrrrr...
Co prawda zamontowałem ten o mocy 1,4kW a był Valeo 1,5 ale śmiga aż miło.
pozdrawiam
Zapisane
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomości: 2856



« Odpowiedz #34 : Niedziela, 20 Maj 2012, 01:23 »

a czy twoja maszyna byla na serwisie na akcji naprawczej ?? bo moze dlatego rozrusznik ci sie zjaral
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomości: 2856



« Odpowiedz #35 : Poniedziałek, 28 Maj 2012, 22:05 »

ale wlasnie poto byla akcja
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #36 : Sobota, 16 Czerwiec 2012, 10:23 »

szanowni koledzy, oglądnełem dokładnie sobie silniczek z każdej strony i sie okazuje, że rozrusznik jest lekko zapocony olejem. Dokładniej rzec ujmując ta czarna puszka co widać na fotce jest tłuściutka. Kapać nie kapie, bo pod spodem jest guma od półosi i jest sucha, ale zapocenie jest ewidentne. Czy też tak macie? Może trzeba go dokręcić? Czy może poci się coś wyżej i leci na rozrusznik?


« Ostatnia zmiana: Sobota, 16 Czerwiec 2012, 11:33 wysłane przez kaliope » Zapisane

BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomości: 2856



« Odpowiedz #37 : Sobota, 16 Czerwiec 2012, 15:37 »

Z TEGO CO PAMIETAM TO TAM NIE MA Z KAt nakapac na rozrusznik .....??
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #38 : Niedziela, 17 Czerwiec 2012, 17:15 »

ten na fotce też jest upocony...ale u mnie bardziej tylko ta czarna puszka



edit, sprawa zdiagnozowana, kapie olej z kolektora ssącego
« Ostatnia zmiana: Piątek, 26 Październik 2012, 23:31 wysłane przez kaliope » Zapisane

d.alex
Newbie
*
Wiadomości: 2


« Odpowiedz #39 : Wtorek, 26 Czerwiec 2012, 21:27 »

Podczas wysokich temperatur występuje problem z załączeniem rozrusznika.Chyba coś nie łączy w stacyjce.W niskich temperaturach wszystko OK.

Problemem był elektromagnes rozrusznika.Aby wyjąć rozrusznik należy odkręcić dwie śruby imbusowe od spodu auta,trzecia dostępna po wyjęciu akumulatora i zdemontowaniu podstawy akumulatora.Koszt elektromagnesu i szczotek po 100000 km starte do połowy około 70 zł.Tyle kosztowało usunięcie usterki.
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 05 Lipiec 2012, 18:22 wysłane przez d.alex » Zapisane
Strony: 1 [2] 3 4   Do góry
Drukuj
Skocz do: