Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: [1] 2 3   Do dołu
Drukuj
Autor Wątek: Płyn w chłodnicy - dyskusja, dolewka, stan  (Przeczytany 116374 razy)
Dawid
Klubowicz
*
Wiadomości: 17


« : Piątek, 14 Sierpień 2009, 13:42 »

Czy to normalne, że w rocznym aucie przez ponad miesiąc musiałem dolać koło 1,5 litra płynu chłodzącego? Zrobiłem koło 2 tysięcy kilometrów w tym czasie i nie osczędzałem silnika jeżeli to ma znaczenie.
« Ostatnia zmiana: Środa, 24 Październik 2012, 21:41 wysłane przez kaliope » Zapisane
piotrAYGO2007
Klubowicz
*
Wiadomości: 284



WWW
« Odpowiedz #1 : Piątek, 14 Sierpień 2009, 17:06 »

Ja wogle niedolewałem, (tylko po ostatnim serwisie w październiku dolali mi za dużo i nadmiar sam wyciekł bokiem)
Robię 500-700km tygodniowo,
upewnij się że patrzysz na właściwą kreskę bo może przelewasz i nadmiar wylatuje.
Zapisane

107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomości: 2553



« Odpowiedz #2 : Piątek, 14 Sierpień 2009, 17:16 »

to nie jest normalne !!!!!

podobno jest problem z nieszczelnością chłodnicy - jedz na serwis.

Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
Dawid
Klubowicz
*
Wiadomości: 17


« Odpowiedz #3 : Piątek, 14 Sierpień 2009, 19:09 »

Jak byłem na przeglądzie po roku/15 tys. zobaczyli, że brakuje i dolali. Wcieków podobno żadnych nie zauważyli. Byłem dwa tygodnie po przeglądzie na wymianie przycisku od awaryjnych i znowu brakowało. Od tego czasu sprawdzam poziom często i patrzę na dobrą kreskę Uśmiech Płyn "znika" podczas jazdy. Jak auto nie jest używane poziom jest taki sam. Widać będę musiał jechać na serwis, dobrze że jest gwarancja.
Zapisane
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomości: 2553



« Odpowiedz #4 : Niedziela, 16 Sierpień 2009, 11:45 »

czyli w najlepszym przypadku cieknąca pompa wody -> http://my107.blogspot.com/2009/05/leaking-pump.html


pozdrawiam
mały
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
dogberry
Użytkownik
*
Wiadomości: 70



« Odpowiedz #5 : Sobota, 05 Wrzesień 2009, 11:19 »

Witajcie

Jak sprawdzacie poziom np. płynu w chłodnicy albo hamulcowego? Ja tam nic nie widzę ile jest.

Pozdr.
« Ostatnia zmiana: Środa, 24 Październik 2012, 21:39 wysłane przez kaliope » Zapisane

piotrAYGO2007
Klubowicz
*
Wiadomości: 284



WWW
« Odpowiedz #6 : Sobota, 05 Wrzesień 2009, 23:31 »

bez otwierania korka-od strony akumulatora masz dwie kreski na zbiorniku.
Zapisane

iai
Użytkownik
*
Wiadomości: 16


« Odpowiedz #7 : Poniedziałek, 12 Kwiecień 2010, 20:34 »

no własnie, Panowie...
ja generalnie uzupełniam tylko ten zbiornicznek po lewej stronie (czyt. spryskiwacz)  girl_sigh
ale w tym zbiorniczku po prawej od chłodzenia... nie ma juz prawie nic... żadne kontrolki sie nie świeca...
a ja na 99% jestem pewna że w zbiorniku tym od nowości był różowy płyn... tzn borygo.. 

czy to możliwe że tam był wlany inny płyn niż borygo "różowy"?

pzdr... anka
Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #8 : Poniedziałek, 12 Kwiecień 2010, 21:30 »

witamy nową użytkowniczkę i zapraszamy do tematu przywitań.

a teraz odpowiadając na Twoje pytanie.. jeśli auto było serwisowane w ASO to jest to niemożliwe, ASO ma cudownie drogie borygo w formie litrowych gotowych do użycia butelek - dolewasz i jedziesz...

z tego co pamiętam to różnica pomiędzy różowym borygo a niebieskim petrygo jest taka ze któreś jest niemieszalne a któreś mieszalne, ale nigdy za cholerę nie mogę zapamiętać które!

polecam podjechać do aso i kupić dla spokoju ten cudowny płyn, zrobić z czystym sumieniem dolewkę do normalnego stanu i po problemie!
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
iai
Użytkownik
*
Wiadomości: 16


« Odpowiedz #9 : Poniedziałek, 12 Kwiecień 2010, 21:47 »

dzwonilam do nich, powiedzieli, że raczej to był oryginalny płyn toyota lingo bingo... czy cos takiego.. że właśnie 1l kosztuje 23 pln... a na razie zeby dolała wody destylowanej... a przed zimą przyjechała do nich na wymianę Uśmiech
Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #10 : Poniedziałek, 12 Kwiecień 2010, 22:59 »

w chwili wolnej zrobię jutro fotkę tego płynu razem z numerem części żebyś już nie miała problemu!
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomości: 2553



« Odpowiedz #11 : Wtorek, 13 Kwiecień 2010, 14:10 »

dzwonilam do nich, powiedzieli, że raczej to był oryginalny płyn toyota lingo bingo... czy cos takiego.. że właśnie 1l kosztuje 23 pln... a na razie zeby dolała wody destylowanej... a przed zimą przyjechała do nich na wymianę Uśmiech


to nie wychodzi tak drogo bo ten litr to koncentrat do rozrobienia z woda.  to raz. dwa ze masz na zbiorniczku (wlasnie tym bialym plastikowym przy chlodnicy) linie F i L i trzeba nalac do gornaj lini F, zrobie fote wieczorem to wrzuce. zobacz czy nie masz czerwonych/rozowych przebarwien na koncach chlodnicy to znak ze cieknie.
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #12 : Wtorek, 13 Kwiecień 2010, 22:36 »

Mały, to nie jest koncentrat, to jest płyn gotowy do użycia!
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomości: 2553



« Odpowiedz #13 : Środa, 14 Kwiecień 2010, 10:12 »

kupowalem taki wiec mi nie wciskajcie takiej ciemnoty Mrugnięcie jak znajde butelke to zrobie fote i zobaczysz, toyota ma koncentrat. jak nie rozrobisz to masz do -40C (czy cos takiego), jak rozrobisz to masz podane proporcje i zakresy temperatur na opakowaniu - wiec jak dla mnie to koncentrat.
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #14 : Środa, 14 Kwiecień 2010, 23:06 »

tylko radziłbym zmienić jednak cały! żeby nie było wątpliwości!
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #15 : Czwartek, 15 Kwiecień 2010, 10:58 »

ktoś tu chyba mi obiecał zdjecie... płynu...  Maybe baby

kupiłam takie na olren... i zdjecie mi nie potrzebne chyba... mam pytanie tylko czy ten oryginalny Toyota jest na bazie glikolu???
kupiłam taki:
http://www.sklep.proauto.pl/index.php?id=1&module=shop&action=product_view&id_product=70315

bedzie dobry? prawda?
Lanie borygo do ukłądu to imho proszenie się o kłopoty. Ale jesli juz sie ktoś zdecyduje to lepiej zmienić cały a nie mieszać. Płyny z aso mają zdecydowanie lepsze właściwości antykorozyjne niż borygo. Jak kogoś nie stac na orginalny płyn na dolewki to niech zmieni na coś porzadnego czyli albo stp albo prestone. Mają podobne parametry do tych firmowych a czasem nawet lepsze.
Zapisane
yarpen
Posiadacz
**
Wiadomości: 372



« Odpowiedz #16 : Czwartek, 28 Październik 2010, 09:42 »

podpowiedzcie mi: w jaki sposób spuścić z układu stary płyn chłodzący? myślę o wymienieniu go, ponieważ (wstyd się przyznać) od nowości nie było nic wymieniane, a od momentu jak ja go kupiłem to sprawdzałem tylko jego ilość, która jest prawidłowa. ile u nas wchodzi tego płynu? bo nie wiem ile kupić Uśmiech
Zapisane

107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomości: 2553



« Odpowiedz #17 : Czwartek, 28 Październik 2010, 11:13 »

butelka 4l starczy to bardzo maly uklad.
sugeruja pierwsza wymiane po 150kkm / 10lat a nastepne co 90kkm / 6lat.
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 28 Październik 2010, 11:22 wysłane przez 107KOMPRESOR » Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
yarpen
Posiadacz
**
Wiadomości: 372



« Odpowiedz #18 : Czwartek, 28 Październik 2010, 11:19 »

to się wstrzymam chyba na razie i pomyślę o wymianie na wiosnę Uśmiech jakich firm płyny polecicie? co powiecie na Prestone?
Zapisane

107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomości: 2553



« Odpowiedz #19 : Czwartek, 28 Październik 2010, 11:21 »

doczytalem ze pierwszy raz po 150000km i 10latach !!
a potem j/w co 90kkm
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
Strony: [1] 2 3   Do góry
Drukuj
Skocz do: