Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: [1] 2   Do dołu
Drukuj
Autor Wątek: Przegląd 60.000km Aygo  (Przeczytany 39779 razy)
dogberry
Użytkownik
*
Wiadomości: 70



« : Czwartek, 20 Sierpień 2009, 23:05 »

Witam

Na starym forum było coś o przeglądzie po 60.000 ale nic się z niego nie dowiedziałem. Założyłem gaz więc straciłem gwarancję i za bardzo nie chce mi się płacić ponad 1.000PLN za przegląd w ASO więc zrobię w sprawdzonym warsztacie. I tu pytanie co jest robione po 60.000km i czemu aż tak drogo? Uśmiech

Pozdrawiam
Zapisane

107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomości: 2553



« Odpowiedz #1 : Piątek, 21 Sierpień 2009, 12:05 »

nie wiem co robią na 60kkm w ASO ja robiłem wymiane oleju, filtrów i płynu hamulcowego a że wtedy akurat klocki i tarcze sie skończyły to doszło jeszcze to. oczywiście sprawdzone zostały szczęki tył, wszystkie gumki w zawieszeniu i poziom chłodziwa. to tyle.

pozdrawiam
mały
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #2 : Poniedziałek, 24 Sierpień 2009, 16:04 »

Witam

Na starym forum było coś o przeglądzie po 60.000 ale nic się z niego nie dowiedziałem. Założyłem gaz więc straciłem gwarancję i za bardzo nie chce mi się płacić ponad 1.000PLN za przegląd w ASO więc zrobię w sprawdzonym warsztacie. I tu pytanie co jest robione po 60.000km i czemu aż tak drogo? Uśmiech

Pozdrawiam
Napisz prosze coś wiecej o swojej instalacji lpg: co to za instalka, ile kosztowała i jak sie sprawuje oraz czy mozesz polecić jakiś warsztat od lpg, bo pewnie po przegladzie będe sie zastanawiałnad gaziwem do mikrusa.
Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #3 : Poniedziałek, 24 Sierpień 2009, 18:28 »

proszę o założenie nowego tematu, bo to nie temat z opisem instalacji LPG a jak sama nazwa wskazuje dotyczy przeglądu po 60 tys!
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomości: 2553



« Odpowiedz #4 : Wtorek, 25 Sierpień 2009, 15:29 »

sie zdenerwował Duży uśmiech

a tak bardziej w temacie to mógłbyś Dogberry  założyć temat w ogólnym i napisać pare zdań o instalacji itd. Uśmiech
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
dogberry
Użytkownik
*
Wiadomości: 70



« Odpowiedz #5 : Wtorek, 25 Sierpień 2009, 15:42 »

Założę jak znajdę chwilkę czasu  Duży uśmiech

Dzwoniłem do serwisu, cena już podskoczyła do 1350zł  Szok

Wymieniają płyn hamulcowy, chłodzący, olej w skrzyni itp. Ja się pytam po co przy 60.000km?
Zapisane

Dominikk
Klubowicz
*
Wiadomości: 146


« Odpowiedz #6 : Wtorek, 25 Sierpień 2009, 20:46 »

Wymienia sie to po to zeby działało jak najdłuzej . Odczujesz róznice za kolejne 60 tyś km. jesli tego nie bedziesz na czas robil a standardowy zakres przegladu 60.000 to olej , filtr oleju , paliwa(ale nie pamietam czy w 107 wogole tak owy jest Język - 307 benzynowe nie miały) , powietrza , świece zapłonowe o których zaden z was nie wspomniał  Język sprawdzenie dokładne układu hamulcowego wraz z demontażem bębnów , i sprawdzenie wszystkich podzespołów , wymiana płynu hamulcowego , sprawdzenie krzepliwosci płynu chłodzącego , nie pamietam czy olej w skrzyni tez standardowo wchodził w skład przegladu ale jesli tak to tez napewno trzeba zrobic Uśmiech

Ja z punktu widzenia serwisanta szczerze powiem ze czuć róznice w pracy aut które sa regularnie serwisowane a tych ktore sa nieregularnie bądz w stodołach serwisowane.

tyle odemnie Uśmiech

Ale jesli ma sie dobrzego zaznajomionego mechanika (najlepiej takiego który pracuje w autoryzowanej stacji na codzien ) to sadze ze mozna spokojnie powierzyc mu samochód . A zasoszczedzi sie i tak nie sadze zeby wiecej niz 200 zł , moze 300 . Jak by nie patrzec ile na litrze oleju zaoszczędzisz ? (biorac pod uwage ze nie bedzie to lotos albo jakis biedronkowy olej ?) ile na 3 świecach mozna zaoszczedzic , f. paliwa i powietrza,oleju ? 50 zł ? Jedynie mozna odczówalnie na robociznie zaoszczedzic ale wierzcie mi ze czesto bywa to pozorne zaoszczędzenie.


Pozdrowka Język
Zapisane
dogberry
Użytkownik
*
Wiadomości: 70



« Odpowiedz #7 : Wtorek, 25 Sierpień 2009, 23:07 »

Ja mam zamiar jeszcze rok i się pozbyć samochodu bo będzie miał już ponad 130.000km Mrugnięcie Rocznie koło 60-70.000km robię.

Co do ceny i rzeczy jakie chcą robić to jest trochę dojenie, rozumiem jakby auto cały czas w mieście jeździło to płyn hamulcowy i chłodzący itp. Ale ja robię przeważnie trasy.

Co do ceny to u sprawdzonego mechanika wyjdzie mi tak samo dobrze i o wiele taniej. Kupując we własnym zakresie olej zaoszczędzę 150 PLN bo na Allegro Castrol jest po 25 a w serwisie po 75 PLN Szok Na robociźnie też masę. Sądzę, że te same czynności co w ASO wyjdzie mnie tam max. 500-600PLN.

Nie ma ktoś fakturki z przeglądu 60.000km?
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 25 Sierpień 2009, 23:14 wysłane przez dogberry » Zapisane

107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomości: 2553



« Odpowiedz #8 : Środa, 26 Sierpień 2009, 12:00 »

Dominik - o świecach zapomniałem bo te 60kkm to już dawno było teraz mam 100km+ poza tym ja robie przeglądy co 10kkm i zgadzam sie całkowicie z Tobą - jak sie dba tak sie ma. z drugiej jednak strony nie bardzo wierze w te wszystkie czynności w ASO - pewnie takie są w których sie przykładają i wszystko jest w 101% ok - ja jednak takiego nie spotkałem. a "swojemu" mechanikowi ufam, wierze i wiem jak robi - a pewność i zaufanie nie ma ceny.
oczywiście oliwe w skrzyni wymieniałem też ale na 80kkm

sprawdziłem też czynności serwisowe przewidziane w książce i tak:
- wymiana oleju + filtr
- filtr paliwa (mówią że nie ma ale ja widziałem inaczej jest filtr kanistra i wymienia sie go co 60kkm ale w aso nie zlokalizowali takiej części jak chciałem kupić Mrugnięcie - mniejsza o to)
- filtr powietrza (dla ciekawostki dodam że z książki wynika że pierwszy raz - BEZSENS!!!!! )
- świece zapłonowe
- poza tym nie ma nic o płynie hamulcowym, chłodziwie itd. poza kontrolą i uzupełnieniem w tej części za to jest napisane tak:
-płyn hamulcowy co 2 lata (wg mnie 60kkm to dobry czas na jego wymiane nawet jeśli mineło pół roku)
-płyn chłodzący po 150kkm potem co 60kkm
i to tyle jeśli chodzi o przegląd na 60kkm.


ps. każdy robi jak chce ja uważam jednak że polityka cenowo/jakościowa jest nie do przyjęcia dla tego w aso widzieli mnie jeden raz.

pozdrawiam
mały
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
Dominikk
Klubowicz
*
Wiadomości: 146


« Odpowiedz #9 : Środa, 26 Sierpień 2009, 12:48 »

dogberry nie wiem gdzie ty masz tam olej po 75 zł za litr  Duży uśmiech chyba ze złota jest Język nie chce kłamac ale z tego co pamietam olej byl cos po ok 40 zł za litr Uśmiech ale jesli tak chca cie skrobac to zobacz w innym pobliskim serwisie Uśmiech .

płyn hamulcowy wg. mnie nalezy raz na dwa lata badz 60.000 tys km wymienic bo jest bardzo hydroskopijny co oznacza ze wchłania wode. powyzej 2% wody w płynie hamulcowym odgórnie nakazuje go wymienic (chyba ze masz wyczynowy płyn tam z tego co pamietam nawet do 5 % zawartosci wody jest dopuszczane Język ) tak czy siak pewnie ze wszystkie rzeczy obslugowe w serwisie autoryzowanym beda zawsze odczówalnie drozsze ale prosze Panowie czy ktorys przy zakupie auta byl tak naiwny i wierzył ze w serwisie bedzie taniej ? A droga rzecz - jesli ma jezdzic to niestety trzeba inwestowac i to czasem wiecej niz poczatkowo bylo zalozone... tak bywa. Nie jest to juz duzy fiat czy polonez ktory mogl by jezdzic na oleju z frytkownicy przez 50.000 km bez wymiany a w najgorszym wypadku wymienilo by sie panewki za 100 zł . Szczegolnie jesli samochod to miejsce pracy , albo jesli robi sie duzo km. to raczej oszczedzanie czesto bywa pozorne Uśmiech . Oczywiscie kazdy robi jak uwaza Uśmiech i negowac tego nie bede. Sam ledwo skladam grosik do grosika zeby zrobic taki przeglad , ale cóz .
Zapisane
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #10 : Środa, 26 Sierpień 2009, 13:40 »

Dominikk , święte słowa Uśmiech chcesz jezdzić- inwestuj ;/ czasami sporo, niezawodność i eksploatacja kosztuje.
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
dogberry
Użytkownik
*
Wiadomości: 70



« Odpowiedz #11 : Środa, 26 Sierpień 2009, 20:16 »

Tyle mam za olej na FV  Duży uśmiech Ale za to robocizna była tania. Może jednak się skuszę na ASO. W Elblągu chcą zrobić za 980PLN a jak ze swoim olejem to by było minus 168PLN, nie wiem ile mam punktów na Toyota More no i dodatkowy rabat za stałego klienta i za to, że robię u nich chociaż nie mam gwarancji już. Myślę, że uda mi się zejść do 700PLN.
Zapisane

dogberry
Użytkownik
*
Wiadomości: 70



« Odpowiedz #12 : Niedziela, 06 Wrzesień 2009, 22:07 »

Wyszło na to, że nie pojechałem do ASO.

Wymieniłem filtr oleju i olej na EDGE 5W30 (bo SLX nie mogłem znaleść nigdzie w sklepach a na zakup przez internet nie miałem czasu). Koszt wymiany... 35PLN  Duży uśmiech

Ogólnie to paranoja, w książce jest, że płyn chłodzący po 150.000km, a w serwisie chcą po 60.000km.
W książce filtr powietrza co 60.000km (ja wymieniam sam co 10-15.000km a czasami częściej).
Nawet w ASO jak kupowałem filtr oleju to stwierdzili po cichu, że wymiana oleju w skrzyni po 60.000km to jakieś nieporozumienie, tak samo płynu hamulcowego.

Jedyne co teraz zrobię to wymienię świece. Czy jak mam LPG to muszą być jakieś inne? Coś mi się obiło o uszy ale nie wiem czy to prawda?

Pozdrawiam
Zapisane

kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #13 : Poniedziałek, 07 Wrzesień 2009, 07:43 »

... z tymi różnymi świecami to są rózne szkoły- jedni mówią ze powinny być do LPG bo to niby wyzsze temperatury inni ze standard, że z rezystorem przeciwzakłóceniowym, że wielo elektrodowe, bo lepsza i więkasz iskra Uśmiech - osobiście stosowałem rózne i jak zwykle nie widac i nie czuć róznicy - polecam standard jednoelektrodowe - w swoim seicento stosuje NGK V-line

...a jak wymieniasz świeczki to i przewody należałoby też!!!
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomości: 2553



« Odpowiedz #14 : Poniedziałek, 07 Wrzesień 2009, 09:48 »

...a jak wymieniasz świeczki to i przewody należałoby też!!!

tu nie ma przewodów!!!!! są osobne cewki na każdą świece Uśmiech

Wymieniłem filtr oleju i olej na EDGE 5W30 (bo SLX nie mogłem znaleść nigdzie w sklepach a na zakup przez internet nie miałem czasu). Koszt wymiany... 35PLN  Duży uśmiech

nie wiem co mówią inni i na jakim oleju jeździłeś wcześniej ale ja bym na castrolu nie jeździł. tak samo nie zalał bym 5w30 ale wiadomo ile osób tyle zdań a może i więcej Mrugnięcie
ale przed jednym moge Cie przestrzec a zrobisz jak zechcesz - Nie kupuj oleju na alegro taniej !!! niż te 20-30% niż w sklepie, teraz strasznie podrabiają oleje i sprzedają je właśnie na aledrogo widziałem już wiele takich przypadków.

Cytuj
Ogólnie to paranoja, w książce jest, że płyn chłodzący po 150.000km, a w serwisie chcą po 60.000km.
W książce filtr powietrza co 60.000km (ja wymieniam sam co 10-15.000km a czasami częściej).
Nawet w ASO jak kupowałem filtr oleju to stwierdzili po cichu, że wymiana oleju w skrzyni po 60.000km to jakieś nieporozumienie, tak samo płynu hamulcowego.

to ostatnie to Twoje bezpieczeństwo i na tym bym nie oszczędzał zobacz że w KAŻDEJ książce serwisowej KAŻDEGO samochodu masz wymiane płynu hamulcowego MAKSYMALNIE po 60kkm lub 2 latach.

pozdrawiam
mały
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #15 : Wtorek, 08 Wrzesień 2009, 13:03 »

... a tego ze nie ma przewodów WN to nie wiedziałem szczerze mówiąc ... dodatkowy + dla konstruktorów silnika Uśmiech jeden problem z głowy Uśmiech
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
dogberry
Użytkownik
*
Wiadomości: 70



« Odpowiedz #16 : Wtorek, 08 Wrzesień 2009, 22:23 »

To jaki olej lać?

W ASO leją 5w30 SLX ale powiedzieli, że obojętnie jaki aby był Castrol 5W30.

Może byśmy tu sami jakieś standardy określili co i jak?
Zapisane

kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #17 : Środa, 09 Wrzesień 2009, 07:43 »

... co do olei to również jest kilka szkół... zwolenników castroli i innych oraz motuli, valvoline itp. Ci drudzy zazwyczaj twierdzą ze Castrol to "kaszanka" - ale tu chyba wszyscy valvolina leja - mysle ze warto zainwestowac w porządna markę Uśmiech z dbałości o silnik. 
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
biela
Administrator
*
Wiadomości: 1502


Auto maniak


« Odpowiedz #18 : Środa, 09 Wrzesień 2009, 08:39 »

Ja mam peugeota i leje Totala Duży uśmiech
Zapisane

Kia Ceed SW '20 1.0 120KM
dogberry
Użytkownik
*
Wiadomości: 70



« Odpowiedz #19 : Środa, 09 Wrzesień 2009, 10:21 »

VALVOLINE VR1 RACING 10W60 ? Duży uśmiech
Zapisane

Strony: [1] 2   Do góry
Drukuj
Skocz do: