Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: [1] 2   Do dołu
Drukuj
Autor Wątek: SWAP na 1.33 101 KM z Yarisa... możliwe??  (Przeczytany 52082 razy)
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« : Sobota, 07 Listopad 2009, 17:56 »

otóż dzisiaj dopadło mnie takie pytanie...

SWAP trojaczka na 1.33 101 KM z Yarisa... możliwe??

no i właśnie, czy jest to możliwe?? Dawać swoje opinie... szukać danych... będziem kombinować Łohoho trzeba trochę rozruszać to forum! Łohoho

chodzi o taki silnik:

1,33 Dual VVT-i

a tu jego skromne porównanie na bazie katalogu yarisa:
« Ostatnia zmiana: Sobota, 07 Listopad 2009, 18:07 wysłane przez ArcherPAF » Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #1 : Sobota, 07 Listopad 2009, 18:17 »

...podobno zajmuje tyle samo miejsca co 1.0 -właśnie jestem na etapie czytania o jarkach z silnikami 1.0 i 1.33
http://www.v10.pl/Toyota,Auris,nowy,ekonomiczny,silnik,133,Dual,VVTi,23352.html
« Ostatnia zmiana: Sobota, 07 Listopad 2009, 18:21 wysłane przez kristofch » Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #2 : Sobota, 07 Listopad 2009, 18:24 »

Cytuj
Nowa mniejsza jednostka będzie osiągać moc maksymalną 101 KM przy 132 Nm momentu obrotowego. To tylko o 4 konie i 2 Nm więcej niż w silniku 1.4,

101 kucy i 132 Nm to całkiem fajna baza do dalszych modyfikacji! przecież z tego modyfikacją dolotu, wydechu (kompletnie przelotowego) i remapem kompa można spokojnie podciągnąć do ok 120 kucy! i to na wolnossącym!
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #3 : Sobota, 07 Listopad 2009, 18:30 »

.. jak najbardziej pewnie i lepiej Uśmiech w trojaczku to niezle by to chodziło Uśmiech ciekawe jak z połączeniem ze skrzyniz biegów?
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #4 : Sobota, 07 Listopad 2009, 18:52 »

i innymi akcesoriami silnika.... 

po prostu zastanawiam się nad takim rozwiązaniem jako alternatywą TURBO!
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
biela
Administrator
*
Wiadomości: 1502


Auto maniak


« Odpowiedz #5 : Sobota, 07 Listopad 2009, 19:37 »

wszystko się da Uśmiech kwestia kasy i przecierania szlaków, obecnie na forum lanosa gość ładuje do lanka 2.3T z saaba
Zapisane

Kia Ceed SW '20 1.0 120KM
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #6 : Sobota, 07 Listopad 2009, 19:40 »

wiesz pojechać do DP Engeenering każdy może (patrz mój znajomy) rzucić na blat grubą kasę i powiedzieć róbcie...

ale jeśli np. 1.33 bez większych przeróbek wchodzi do naszego malca to jest to jakaś fajna alternatywa na podniesienie mocy!

i właśnie dlatego chciałbym pogadać, poprosić też Was o zaangażowanie... taki forumowy projekt swap Język jak każdy coś znajdzie czegoś się dowie to zawsze jakoś fajniej będzie!
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomości: 2553



« Odpowiedz #7 : Sobota, 07 Listopad 2009, 21:35 »

(...)ale jeśli np. 1.33 bez większych przeróbek wchodzi do naszego malca to jest to jakaś fajna alternatywa na podniesienie mocy!
(...)

wybacz ale nie wiesz co piszesz, z kilku powodów:
1)nowy, prawie nowy silnik + kompletny osprzęt + kompletna wiązka z kompem itd. wiesz ile to będzie kosztowało??
2)do tego skrzynia tam pisze że ma 6 biegów + sprzęgło + cały mechanizm
-krótko mówiąc potrzebny Ci cały taki yarek!!
nie zapomnij o chłodnicy bo może z naszego nie da rady, mocowania silnika może są takie same może nie, tak samo skrzyni może takie same bo wsadzają to do yarka może nie - wiesz ile kosztowało by dorobienie nowych na zamówienie?
3) a jak półosie nie podejdą ??
4) takie rzeczy dopiero w praniu wychodzą, nie wiem z jakiego powodu wpadłeś na taki pomysł, możliwe że dobry rozwojowy na przyszłość itd ale.... nigdy, jeszcze raz powiem nigdy nie bęzie tańszy niż tak zwane soft turbo ani nawet normalen turbo w/g mnie <- to nie jest honda
5) kto to wszystko ogarnie przekładanie wiązki itd?? stary to jest kosmos, nie mówie że nie do zrobienia ale.... fachowca raczej nie znajdziesz.
6) lepiej nie przecierać szlaków to kosztuje tyle że.... lepiej nie pytaj.

możliwe że za rok czy za dwa powiesz patrz mały jest działa jeździ jestem zadowolony..... być może nie ja mówie że to słaby pomysł i nawet gdybym miał 20kpln na zbyciu to bym w to nie poszzedł tylko jeszcze raz w turbo bo...
7) ile ten silnik waży z tą skrzynią, jak za dużo to co z zawieszeniem?? i z prowadzeniem samochodu?? dasz po garach na każdej prostej a na pierwszym zakręcie przywitasz sie z przyrodą ?? zobacz co sie dzieje z hondą 5/6generacji po bardzo popularnym swapie k20 mają 200 - z turbo i 350KM ale co z tego jak to nie skręca.
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #8 : Sobota, 07 Listopad 2009, 22:43 »

tak więc z bazy Toyoty wynika, że nic nie podchodzi DOKŁADNIE NIC więc rzeczywiście nie jest to mały koszt... jedyne co pasuje to właśnie mocowania silnika. rozmiary są podobne ale jest cięższy... więc będzie jak mówisz...


Wracamy więc do spokojnego zbierania kaski na pełną zajefajną modyfikacją TURBO!


PS
a co do ogarniania to moi znajomi potrafią bardzo wiele!!! :-P ale i tak turbo będę robił z Tobą i twoimi znajomymi, bo wy macie już temat ogarnięty!!!
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
agrestrybnik
Klubowicz
*
Wiadomości: 177


« Odpowiedz #9 : Niedziela, 08 Listopad 2009, 09:31 »

ten motor co pokazujesz za trzy tysiaki w linku to nie jest 1,33 tylko starej daty 1,3 on ani 90 koni nie mial, te zdjecie przedstawia motor 1,33 dual vvti, one chyba dopiero w tym roku do jarisow weszly,
http://images.google.pl/imgres?imgurl=http://www.autoflesz.pl/galeria/foto/180/8609.jpg&imgrefurl=http://www.autoflesz.pl/artykuly/2713,Toyota_wprowadza_nowy_silnik_benzynowy_133_Dual_VVTi.html&usg=__A3YKcHxRaK3p3Se042i_OFBV4Ok=&h=140&w=180&sz=7&hl=pl&start=23&tbnid=-ALK15OgHb69yM:&tbnh=79&tbnw=101&prev=/images%3Fq%3D1.33%2Bdual%26gbv%3D2%26ndsp%3D20%26hl%3Dpl%26sa%3DN%26start%3D20
Zapisane
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomości: 2553



« Odpowiedz #10 : Niedziela, 08 Listopad 2009, 12:10 »

lepiej rób u siebie a ja będe służył pomocą i wiedzą a może nawet paroma częściami jak będziesz chciał, mega plus takiego posunięcia jest taki że brygade/serwis będziesz miał na miejscu Uśmiech a to jest bardzo ważne

pozdrawiam
mały
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
biela
Administrator
*
Wiadomości: 1502


Auto maniak


« Odpowiedz #11 : Poniedziałek, 09 Listopad 2009, 13:33 »

Archer a nie lepiej kupić diesla i go stjunować?
Zapisane

Kia Ceed SW '20 1.0 120KM
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #12 : Poniedziałek, 09 Listopad 2009, 13:37 »

chyba było już coś kiedyś o tym... 1.4HDI na 90KM ,ale chyba ciut słabiutkie przeniesienie napędu, sprzęgło, półośki... itd.
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
biela
Administrator
*
Wiadomości: 1502


Auto maniak


« Odpowiedz #13 : Poniedziałek, 09 Listopad 2009, 13:40 »

1.4 hdi to chyba w standardzie miały 90, nasz jest osłabiony a po chipie może ze 110 by było Uśmiech ?

Nie wiem jak to mechanicznie wygląda, sprzęgło pewnie można zmienic na wytrzymalsze, a z półośkami to się na tym nie znam czy coś mocniejszego można władować?
Zapisane

Kia Ceed SW '20 1.0 120KM
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomości: 2553



« Odpowiedz #14 : Poniedziałek, 09 Listopad 2009, 13:58 »

półośki z przegubami na zamówienie, sprzęgło też można ale co ze skrzynią??..... jasne też można ale to już nie tsiąc czy dwa.
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
biela
Administrator
*
Wiadomości: 1502


Auto maniak


« Odpowiedz #15 : Poniedziałek, 09 Listopad 2009, 14:12 »

pytanie ile wytrzyma nasza skrzynka, jak tak latwo sie nie podda to mozna leciec na skrzyniach z rozbitkow, ewentualnie wpakowanie skrzyni od np 207 do tego silnika (mocniejszej). Uzywki po rozbitkach tez drogie nie powinny byc, tylko nie wiem czy to jest duza rzeźba czy jeszcze nie
Zapisane

Kia Ceed SW '20 1.0 120KM
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomości: 2553



« Odpowiedz #16 : Poniedziałek, 09 Listopad 2009, 14:45 »

ja tam sie nie znam Smutny ale nic bym nie rzeźbił Mrugnięcie  może i taki hdi by fajnie latał ale turbo benzyna jeszcze fajniej Uśmiech
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #17 : Wtorek, 10 Listopad 2009, 10:17 »

pytanie ile wytrzyma nasza skrzynka, jak tak latwo sie nie podda to mozna leciec na skrzyniach z rozbitkow, ewentualnie wpakowanie skrzyni od np 207 do tego silnika (mocniejszej). Uzywki po rozbitkach tez drogie nie powinny byc, tylko nie wiem czy to jest duza rzeźba czy jeszcze nie
Raczej bym nie próbował wkładac do trojaczków nic z koncernu PSA co nie jest tam fabrycznie przystosowane bo koncepcyjnie ten samochód to 100% myśl techniczna toyoty(oczywiście poza motorem 1,4hdi). jesli coś moze tam wejśc bez wiekszej rzexby to jedynie z toyoty. Skrzynie PSA to zapewne inna długosc półosiek i srednice wielowypustów ze o mocowaniu nie wspomnę.
Mi tez wydaje sie za najsłabszym oniwem przy tuningu diesla bedzie przeniesinie napedu i własnie skrzynia. O ile w benzynie moment obrotowy i moc pojawiaja sie przy stosunkowo wysokich obrotach, które pozwalaja rożłożyć obciazenie na przełozeniach o tyle w dieslu moment obrotowy i moc maxymalna jest przy bardzo niskich obrotach co moze powodowac ukręcanie połosiek czy łamanie zebów w róznicówce skrzyni. No ale ktos pewnie juz próbował zdjac kaganiec z HDI-ka w trojaczku i pewnie gdzieś się to  przewineło w necie.
Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #18 : Wtorek, 10 Listopad 2009, 11:22 »

jest dużo ludzi z 206kami HDi właśnie w 1.4 które mykały na chipa i powiem szczerze ze jeśli auto traktowane jest z rozsądkiem to nic się dziać nie powinno (a kolesiowi którego znam od 2óch lat nic się nie dzieje)
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomości: 2553



« Odpowiedz #19 : Wtorek, 10 Listopad 2009, 11:34 »

Archer ale oni w 206 mają inne skrzynie!!

mi też sie nic nie stało ze skrzynią ani w 107 ani w 306 lekko zdłubanej ani w GT gdzie stare skrzynie podobno są papierowe i na 0.7bara ledwo dają rade a ja latam na 1.15 i nic - biegi to po prostu trzeba umieć zmieniać Mrugnięcie

poza tym cookie ma 100% racji tu dużo bardzo dużo zależy od charakterystyki i jeśli moment jest za nisko to jest czasami nie za ciekawie Mrugnięcie
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
Strony: [1] 2   Do góry
Drukuj
Skocz do: