Witamy, Go艣膰. Zaloguj si臋 lub zarejestruj.
Czy dotar艂 do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: [1] 2 3 4   Do do艂u
Drukuj
Autor W膮tek: Os艂ona pod silnik do benzyny  (Przeczytany 66098 razy)
cookie
Maniak
***
Wiadomo艣ci: 976

Sprzedam w贸zek Mutsy Urban Rider.


« : Czwartek, 12 Listopad 2009, 12:28 »

witam. POniewaz moja C1 e藕dzi na bradzo kr贸tkich odcinkach i s艂abo si臋 dogrzewa mam pomys艂 偶eby zaszczepic jej os艂one pod silnik taka jak montuje sie w dieslach. czy ktos ju偶 przerabia艂 ten temat albo ma jakies spostrze偶enia? Do wyboru mam albo znalezienie orginalnej os艂ony od diesla albo kupno czegos rodzimej produkcji na allegro.
Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomo艣ci: 5856


by艂 sobie kiedy艣 107RC...


WWW
« Odpowiedz #1 : Czwartek, 12 Listopad 2009, 16:25 »

os艂ona spod diesla powinna pasowac do benzyny bo przecie偶 przymocowuje si臋 j膮 do auta, a nie do silnika...

raczej radzi艂bym kupi膰 u偶ywan膮 ale orgina艂 ni偶 nasz膮 polsk膮, bo sko艅czy si臋 jak historia kt贸rego艣 z naszych u偶ytkownik贸w z nadkolami do ty艂u J臋zyk
Zapisane

Pzdr from 艁DZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (s艂u偶bow贸z)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(呕onowozide艂)

By艂y:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
pepsicol
Go艣膰
« Odpowiedz #2 : Czwartek, 12 Listopad 2009, 21:26 »

Najpro艣ciej i najefektywniej jest zas艂oni膰 ch艂odnic臋:)
Zapisane
tpca
Go艣膰
« Odpowiedz #3 : Czwartek, 12 Listopad 2009, 21:54 »

ale koledzy, tak szczerze, to ja nie widze sensu w zaslanianiu chlodnicy...
to jzu nie te czasy, a auta sie zmienily... mam na mysli to ze jzu sa tak skonstruowane, ze nie trzeba patentow typu kartony na chlodnice.

od tego mamy w aucie maly obieg i duzy obieg.. no i termostat....  i nic ci nie da zaslanianie chlodnicy... skoro masz zimny silnik, to termostat nie puszcza plynu w obieg na chlodnice.. wiec co z tego ze ja przyslonicie?
przeciez termostat pusza plyn tak od okolo 80-90 stopni...   a wtedy to jzu masz nagrzany silnik.

IMHO ten caly patent na karton, albo na cos innego.. to chyba tylko dla swojej satysfakcji, ze oszpecilismy sobie czyms autko.
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 12 Listopad 2009, 22:19 wys艂ane przez tpca » Zapisane
pepsicol
Go艣膰
« Odpowiedz #4 : Pi膮tek, 13 Listopad 2009, 02:15 »

Zas艂anianie ch艂odnicy nie do ko艅ca jest pozbawione sensu.Termostat przepuszcza dopiero od okre艣lonej temperatury-niby tak ale po rozebraniu dostrze偶emy od 1 do kilku dziurek kr贸rymi ciecz sie przedostaje i powoduje jego dalsze otwieranie gdy jest wystarczaj膮co gor膮ca ale nie o tym chcia艂em.Kolokwialne  "zas艂oni臋cie"ch艂odnicy powoduje zas艂oni臋cie tego co za ni膮,czyli bloku kt贸ry ju偶 nie jest bezpo艣rednio owiewany przez zimne powietrze at to ju偶 du偶o.W aygo w sumie ca艂y prz贸d mam "zabudowany w zderzaku" wi臋c jedyna szczelina przed ch艂odnic膮 stanowi miejsce gdzie silnik mo偶e by膰 wych艂adzany.Ja osobi艣cie mam silnik diesla wi臋c stosunkowo szybko sie nagrzewa i chyba nie b臋d臋 musia艂 dodatkowo go "ociepla膰" cho膰 jesli przyjdzie taka potrzeba,to kto wie U艣miech
 
Zapisane
tpca
Go艣膰
« Odpowiedz #5 : Pi膮tek, 13 Listopad 2009, 08:08 »

e kolego nie mow mi, ze owiewany silnik przez powietrze, traci az tak na temperaturze.. nie uwierze.  wkoncu gdyby mial byc chlodzony powietrzem, to dodali by mu kilka 偶eberek hehe.

jak wiesz, silnik nagrzewa sie od srodka...  wiec komora wiec ciecz chlodzaca nagrzeje sie w tym samym czasie co z przyslonieta chlodnica... no sorki.. nagrzeje sie kilka sekund szybciej...

jedyny sens, jaki ja w tym widze, to owszem, ale jak sa naprawde silne mrozy... bo wtedy przy szybkiej jezdzie potrafi przymarznac plyn w chlodnicy...   a szczegulnie ten ktory jest za bardzo rozrzedzony wod膮!
 ale co do ogrzewania, to nie ma to znaczenia... zreszta jezdzilem juz benzynowymi trojaczkami i nie narzekalem  w zime.. juz po chwili bylo cieple powierze.
Zapisane
cookie
Maniak
***
Wiadomo艣ci: 976

Sprzedam w贸zek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #6 : Pi膮tek, 13 Listopad 2009, 08:32 »

ale koledzy, tak szczerze, to ja nie widze sensu w zaslanianiu chlodnicy...
to jzu nie te czasy, a auta sie zmienily... mam na mysli to ze jzu sa tak skonstruowane, ze nie trzeba patentow typu kartony na chlodnice.

od tego mamy w aucie maly obieg i duzy obieg.. no i termostat....  i nic ci nie da zaslanianie chlodnicy... skoro masz zimny silnik, to termostat nie puszcza plynu w obieg na chlodnice.. wiec co z tego ze ja przyslonicie?
przeciez termostat pusza plyn tak od okolo 80-90 stopni...   a wtedy to jzu masz nagrzany silnik.

IMHO ten caly patent na karton, albo na cos innego.. to chyba tylko dla swojej satysfakcji, ze oszpecilismy sobie czyms autko.
Zgadzam sie z kolega w ca艂ej rozciag艂o艣ci.
Os艂ana pod silnik ma w tym przypadku pomagac w szybszym nagrzaniu sie oliwy w misce bo m贸j samoch贸d jest ostatnio tak uzywany ze termostat nie ma szans sie jeszcze odemkna膰, a juz trzeba szukac miejsca do parkowania. Os艂ona pod silnikiem pomo偶e imho w odparowywaniu z miski paliwa i ewentualnych innych skroplin.
« Ostatnia zmiana: Pi膮tek, 13 Listopad 2009, 11:15 wys艂ane przez cookie » Zapisane
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 2553



« Odpowiedz #7 : Pi膮tek, 13 Listopad 2009, 12:22 »

Cookie, zmie艅 olej na jakis 0w?? i b臋dzie ok.
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 2553



« Odpowiedz #8 : Pi膮tek, 13 Listopad 2009, 14:04 »

masz racje ale.......... no w艂a艣nie ale, woda to nie olej - olej nagrzewa sie 3 nawet 4 razy wolniej !! przep艂yw powietrza pod silnikiem MA ZNACZENIE dla temperatury oleju (wiesz czemu nie montuj膮 os艂ony ?? g艂upie pytanie przecie偶 pracujesz w fabryce, ale ja Ci powiem bo 1. os艂ona kosztuje!! tak nawet jak dla fabryki kosztuje z pracownikiem magazynowaniem itd. 1euro to sam widzisz 偶e dziennie zje偶dza z ta艣my 1000samochod贸w!! miesi臋cznie 30000!! a rocznie 360000!! czyli zaoszcz臋dzili 360000euro - chwytasz ?? po 2. to jest samoch贸d miejski co nie oznacza z kolei 偶e je藕dzi na 2-3-4km dystansach w DU殴YCH miastach "bogatych" pa艅stw na rynki kt贸rych przewa偶nie jad膮 te samochody sie STOI nie jedzie a silinik pracuje klima ch艂odzi itd. - widocznie kto艣 pomy艣la艂 o tym 偶e tak b臋dzie lepiej bo b臋dzie lepszy przep艂yw powietrza jak tej "p艂yty" nie b臋dzie)
jeszcze raz. to 偶e woda na ma艂ym obiegu ma odpowiedni膮 temperature nie znaczy 偶e oliwa j膮 ma, jak ca艂y czas 艣migasz na oleju kt贸ry nie osi膮gnie temperatury roboczej to tak jak by艣 zrezygnowa艂 z cz臋艣ci smarowania do tego jak wiesz jest co艣 takiego jak pasowanie (t艂oki s膮 lu藕ne w stosunku do cylindr贸w i dopiero po osi膮gni臋ciu odpowiedniej temperatury wszystko jest ok - wcze艣niej s膮 przedmuchy) dzi臋ki temu gdy odpalasz na zimno (du偶o za bogata mieszanka) benzyna dostaje sie do oleju, t艂oki niszcz膮 "g艂adzie" a do tego wszystkiego oliwa nie ma takiej temperatury by temu wszystkiemu zaradzi膰.
prawda to wszystko czy nie oce艅cie sami. r贸bcie co chcecie ale Cookie ma obawy i ma je s艂uszne bo nie od dzi艣 wiadomo 偶e 10kkm pokonane w takich okoliczno艣ciach to jak 50kkm w trasie a mo偶e i 100kkm silnik dostaje baty straszne
jest jeszcze jedna rzecz kt贸ra potwierdza moj膮 teze - ksi膮偶ka obs艂ugi i dzia艂 szczeg贸lne warunki pracy w kt贸rej to w/w warunki s膮 uj臋te jako szczeg贸lne i nale偶y wtedy np. cz臋艣ciej zmienia膰 olej - czemu?? w艂a艣nie dla tego 偶e olej nie radzi sobie z du偶 ilo艣ci膮 benzyny.
i tyle bo juz mi sie pisa膰 wi臋cej nie chce.
mam nadzieje 偶e co艣 wyt艂umaczy艂em i kto艣 sie zgodzi albo wyt艂umaczy jak to jest inaczej.

pozdrawiam
ma艂y
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
tpca
Go艣膰
« Odpowiedz #9 : Pi膮tek, 13 Listopad 2009, 14:27 »

no co do pracy silnika przy zimnym starcie to owszem wiem co chcesz powiedziec!
znam sie na tym calkiem dobrze.. widze ze ty tez masz ofromna wiedze.
ale  tak szczerze? ile sekund trwa rozprowadzenie oleju przy zimnym starcie?  po 30 sekundach jest on juz wszedzie! i czy to zimny czy rozgrzany!
fakt.. rozgrzany jest lepszy,... bo mniej gesty i latwiej wchodzi w kazdy zakamarek!  ale jesli mowa o zlym wplywie przy starcie, to mowa o kilkunastu sekundach.
piszesz o pasowaniu.  wiem co to jest.U艣miech
i fakt przy starcie jest cos takiego ze benzyna dostaje sie do oleju.. ale bez przesady... jak tylko olej dojdzie do pierscieni...   rozprowadzajacych i uszczelniajacych, to benzyna juz sie do miski nie dostaje...   to co sie nie spali leci w wydech.. i jak silniki Dti, tdi i hdi maja EGR, tak ropk臋 mo偶na odzyskac bo sie wroci do cylindrow.

a oslona silnika? przy starcie...  i tak olej jest zimny....  wiec czy jest oslona czy jej nie ma.. to jeden "czort"
a przy jezdzie? robi ci ro偶ni膰e, ze olej nagrzeje sie do rzadanej temp o kilkadziesiat sek szybciej?

jak pisalem...  koszt zalozenia tej plyty nie jest wspolmierny do efektu jaki mialaby ona dac. ale oczywiscie, jak ktos ma checi, czas i mozliwosci, to prosze bardzo...   U艣miech   ale jak sam napisales.. nie ma jej tam, bo.. to sa koszta.. a i ze wzgledow czysto technicznych...   w lato, w korkach, kazdy podmuch wiatru jakis tam wplyw na to ma...  ale jak mowie.. bez przesady... olej smaruje silnik juz w kilkadziesiat sekund po starcie...   te kilkadziesiat sekund, gdy przewaznie czekamy...   a nie odrazy "jedynka i dyfer"
Zapisane
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 2553



« Odpowiedz #10 : Pi膮tek, 13 Listopad 2009, 14:44 »

fakt, widze 偶e musimy sie i tak ze sob膮 zgodzi膰 bo.... m贸wimy o ci膮g艂ych startach na zimo, a temu to ju偶 raczej p艂yta nie pomo偶e bo......... po chwili zastanowienia powiem, po co nam rozgrzany olej u celu jak i tak w艂a艣nie gasimy Mrugni臋cie ............

moja rada jest ci膮gle i nie zmiennie taka sama, zmie艅 olej!! s膮 oleje do takiego w艂a艣nie u偶ywania samochodu 0w30 tak mi sie wydaje na 99%

wracaj膮c jednak do naszych dywagacji Mrugni臋cie to chcia艂em zauwa偶y膰 偶e jak olej nie osi膮gnie odpowiedniej temperatury to nie dzia艂a w艂a艣ciwie mimo 偶e jest wsz臋dzie i przy d艂u偶szej je藕dzie to nie jest dobra sprawa, wiadomo 偶e ten silnik jako艣 przeliczyli z uwzgl臋dnieniem tego 偶e jedni nie dbaj膮, inni maj膮 ci膮gle zimno, jeszcze inni lej膮 jakie艣 kiepskie paliwo itd. wi臋c pewnie na te 100kkm po mie艣cie z ci膮gle nieodpowiedni膮 temperatur膮 oleju da rade bez problemu, najwy偶ej b臋dzie po 70 troszke dolewania Mrugni臋cie

pozdrawiam
ma艂y
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
tpca
Go艣膰
« Odpowiedz #11 : Pi膮tek, 13 Listopad 2009, 14:57 »

co do skutecznosci smarowania na niedogrzanym oleju:

fakt jest ono nizsze niz na nagrzanym, ale nie rozni si eono znacz膮co. ty bardziej jzu chodzi o to, ze nagrzany olej lepiej odbiera temperature...  jego skutecznosc jest lepsza...   
ale bez przesady..
ale fakt, w zime...  sprawnosc oleju spada...  co za tym idzie silnik dostaje po tylku.  a jak najlepiej to sprawdzic? nie wiem czy wasze silniki maja odm臋... jak tak to super w zime widac w odmie bia艂膮 ma藕....  wynik wilgoci w komorze silnika... i niedogrzanego oleju!
Zapisane
tpca
Go艣膰
« Odpowiedz #12 : Pi膮tek, 13 Listopad 2009, 15:24 »

zreszta co do tej bia艂ej mazi.. to u mnie nawet po przejechaniu w zimie 100km, jest ona nadal w odmie.   niestety zima nie oszcz臋dza silnik贸w.... i to bez znaczenia jaki mamy olej...(wiadomo, 偶e im lepszy tym mniej odczuwamy skutki zimy),   

wilgo膰 robi swoje...  nawet wewn膮trz silnika.
u mnie na szcz臋艣cie silnik szybko si臋 nagrzewa.. jedyne co musz臋 zrobi膰 to wyj膮膰 i przeczy艣ci膰 nagrzewnic臋, 偶eby grzanie by艂o na 100%. bo jak wcze艣niej jak nastawi艂em na 21st i by艂o fajnie, tak teraz musz臋 da膰 na 24, 偶eby lecia艂o ciep艂e powietrze ;p

Zapisane
cookie
Maniak
***
Wiadomo艣ci: 976

Sprzedam w贸zek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #13 : Pi膮tek, 13 Listopad 2009, 16:00 »

Nie wiem jak to bedzie w benzynowym c1 ale w xanti 1,9td r贸znica temperatury oleju z os艂ona i bez to 20C i to te kluczowe 20C bo bez os艂ony oliwa ma zima g贸ra 70C a latem 90C. Z os艂ona o 20C wiecej. Przez za艂o偶enie os艂ony chce osi膮gnac tyle aby w trakcie d艂u偶szej traski jaka dla zdrowia silnika uprawim c1 raz w tygodniu woda z oleju mog艂a skutecznie odparowac. Jak na pojemnosc silnika i uk艂adu to miska w trojaczkach wydaje sie do艣c duza wiec ograniczenie przep艂ywu powietrza pod miska powinno miec tu spore znaczenie.
Zapisane
tpca
Go艣膰
« Odpowiedz #14 : Pi膮tek, 13 Listopad 2009, 16:04 »

a jak ty namierzyles 20st roznicy?
Zapisane
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 2553



« Odpowiedz #15 : Pi膮tek, 13 Listopad 2009, 16:06 »

tpca taka jest r贸偶nica u mnie te偶 z p艂yt膮 jest +20stopni
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
pepsicol
Go艣膰
« Odpowiedz #16 : Pi膮tek, 13 Listopad 2009, 16:16 »

Zamiast opinii o s艂uszno艣ci zas艂anianiu ch艂odnicy lub jej braku dochodzi do licytowania pseudo-argumentami.Zas艂anianie ma sens i to jest aksjomat a gdyby by艂o inaczejmiliony ludzi nie robi艂o by nic a wbrew pozorom od lat 70ych czy 80 nie zmieni艂o sie NIC,dalej mamy do czynienia z silnikami cieplnymi i to jest kolejny fakt.Co do klapki pod silnik to ona jest w zupe艂nie innym celu montowana i dziwie si臋,偶e kto艣 pracuj膮cy w fabryce tego nie wie,no ale...
 Co do zamarzania p艂ynu ... oryginalny p艂yn w ch艂odnicy,wczoraj pokusi艂em sie o zmierzenie aerometrem w jakiej temperaturze zamarza,aerometr ma skale do -40 stopni i tej skali brak艂o,czyli w polskich warunkach nie grozi nam raczej zamarzni臋cie bo najni偶sz膮 temp jak膮 zanotowa艂em by艂a zima 2005 gdy temperatura w okolicach 艁odzi spad艂a do -34 stopni.
 Wracaj膮c do klapki i jej powi膮zania z nagrzewaniem oleju itd...Kto艣 napisa艂,偶e olej po 30 sek "jest wsz臋dzie",no je艣li by tak by艂o to pewnie niewiele samochod贸w by pracowa艂o d艂u偶en ni偶 jedno,mo偶e dwa odpalenia.Ot贸偶 olej jest wsz臋dzie nawet gdy go tam nie widzimy,ma tu zastosowanie termin film olejowy i nie ogranicza si臋 to tylko do cylindr贸w,bo jakby by艂o inaczej to tarcie by skutecznie unieruchomi艂o nasze silniki...
 Mam jeszcze par臋 s艂贸w ale to odno艣nie wykonania i tam napisz臋 aby dodatkowo nie miesza膰 w temacie U艣miech
Zapisane
tpca
Go艣膰
« Odpowiedz #17 : Pi膮tek, 13 Listopad 2009, 16:39 »

a tak na sam koniec, jesli juz tak uwazacie ze te 20 st to ma tak wazny wplyw na silnik, no to ok...  tylko wezcie pod uwage to, ze jesli tak jest ze bez oslony temp oleju spada o 20 st, to podejrzewam, ze konstruktorzy o tym wiedza.. i jesli tam nie ma tej oslony to pewnie tak ma byc.. byc moze wlasnie bez tej oslony, ta temperatura oleju jest wlasciwa.. a gdy dacie oslone to temp moze juz byc za duza.
przemyslcie to. bo o ile oslona byla by tam dla celow estetycznych, to rozumie ze inzynierowie mogliby z niej zrezygnowac. ale jesli chodzi o sprawy techniczne, o tak wazna sprawe jak wplyw niektorych warunk贸w na silnik, to mysle ze nie rezygnwali by z oslony.... nawet gdyby miala ona kosztowac np o 100zl wiecej!
Zapisane
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 2553



« Odpowiedz #18 : Pi膮tek, 13 Listopad 2009, 16:41 »

Zamiast opinii o s艂uszno艣ci zas艂anianiu ch艂odnicy lub jej braku dochodzi do licytowania pseudo-argumentami.

a czym s膮 argumenty, jak nie opini膮 o s艂uszno艣ci lub jej braku??

w jakim celu montowana jest os艂ona pod silnik?? pomijaj膮c kwestje estetyki czyli mniejszego zabrudzenia komory silnika??

a mo偶e skoro kto艣 napisa艂 偶e "olej po ok 30sek jest wsz臋dzie" mia艂 na my艣li 偶e jest ju偶 wsz臋dzie pod odpowiednim ci艣nieniem a nie 偶e nie ma tam przez wcze艣niejsze 29sek nic a nic??

mo偶na tak d艂ugo lictowa膰 sie pseudo-argumentami, by膰 mo偶e wiesz wszystko lepiej znasz inne fakty ni偶 ja (lub te same ale moich post贸w nie czyta艂e艣) to napisz prosze jak jest.

jeden fakt ju偶 znamy p艂yn u Ciebie w ch艂odnicy nie zamar藕nie ale tu tpca pisa艂 raczej troszke bardziej og贸lnie i zaznaczy艂 偶e....... "bardziej wodniste"  Mrugni臋cie

pozdrawiam
ma艂y
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
tpca
Go艣膰
« Odpowiedz #19 : Pi膮tek, 13 Listopad 2009, 16:47 »



jedyny sens, jaki ja w tym widze, to owszem, ale jak sa naprawde silne mrozy... bo wtedy przy szybkiej jezdzie potrafi przymarznac plyn w chlodnicy...   a szczegulnie ten ktory jest za bardzo rozrzedzony wod膮!

dokladnie tak to napisalem...   "a szczeg贸lnie ten,  kt贸ry jest za bardzo  rozrzedzony wod膮"
Zapisane
Strony: [1] 2 3 4   Do g贸ry
Drukuj
Skocz do: