Witamy, Go艣膰. Zaloguj si臋 lub zarejestruj.
Czy dotar艂 do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: [1]   Do do艂u
Drukuj
Autor W膮tek: CERAMIZER..... stosuje ktos z was?  (Przeczytany 12842 razy)
tpca
Go艣膰
« : Pi膮tek, 13 Listopad 2009, 16:26 »

witam.
zakladam ten temat, bo chcialbym wiedziec, czy ktos z was stosuje jakies dodatki, ulepszacze itd.
bo ja np ostatnio zaczalem stosowac CERAMIZER. jako ze silnik ma juz nalatane ponad 200tys, wiec pomyslalem, zeby cos mu zalac, co mu pomo偶e. zala艂em ceramizer. i ku mojemu zdziwieniu, napewno silnik zaczal chodzic ciszej. mam wrazenie ze szybciej wkreca sie na obroty...

wiec dodatkowo zakupilem ceramizer tez do skrzyn biegow, zalalem go tam, i o dziwi tez skrzynia sie wyciszyla...

pisze to tu, bo mysle ze warto tez dbac o silnik, nawet jak ma maly przebieg..  nie mowie tu o np 50tys. ale zapewnie  niektorzy z was maja silniki z przebiegiem wiekszym niz 100kkm.

jakos ze trojaczki sa raczej do miejskiej jazdy, wiec te 100kkm bardziej bobilo silnik niz 150kkm w cyklu mieszanym.
mysleliscie o tym, zeby zalac jakis specyfik do silnika?
zwlaszcza teraz, kiedy idzie zima?
Zapisane
biela
Administrator
*
Wiadomo艣ci: 1502


Auto maniak


« Odpowiedz #1 : Pi膮tek, 13 Listopad 2009, 16:42 »

ja si臋 stosuje tylko do zalece艅 producenta, ba nawet 艣migam na p贸艂syntetyku
Zapisane

Kia Ceed SW '20 1.0 120KM
tpca
Go艣膰
« Odpowiedz #2 : Pi膮tek, 13 Listopad 2009, 16:53 »

ja rozumie.. jak masz ma艂y przebieg to owszem wg zalece艅 producenta.. ale co jak juz silnik zacznie powolutku niedomaga膰?  jak juz zacznie bra膰 ma艂e ilo艣ci oleju? 
ja do tej pory te偶 je藕dzi艂em i dalej je偶d偶臋 na 10W40 ELFa. ale tym razem  "zafundowa艂em" silnikowi ten dodatek i jak na razie wszystko wskazuje na to, 偶e to pomog艂o U艣miech

ale zaznaczam, ja mam przebieg 220kkm. a kto to wie, o ile by艂 licznik cofni臋ty.

a by膰 mo偶e kto艣 z was ma jakiego艣 znajomka, kt贸ry co艣 takiego stosuje?  mo偶e jakie艣 spostrze偶enia?
bo ja p贸ki co to chwal臋 sobie ten wynalazek.
kiedy艣 jeszcze do starego escorta zalewa艂em DOKTORA, ale ci臋偶ko by艂o m贸wi膰 o skuteczno艣ci....
Zapisane
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 2553



« Odpowiedz #3 : Pi膮tek, 13 Listopad 2009, 17:00 »

ja tylko przy wymianie oleju dolewam to i tyle w inne specyfiki nie wierze i nie u偶yje. wystarczy dobry olej cz臋sto zmienia膰 takie jest moje zdanie.
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
tpca
Go艣膰
« Odpowiedz #4 : Pi膮tek, 13 Listopad 2009, 17:12 »

no z tymi cz臋stymi zmianami oleju to te偶 nie  do ko艅ca prawda. producenci zalecaj膮 r贸偶nie... niekt贸rzy nawet co 20kkm.  niekt贸rzy co 15kkm.  ja zawsze zmieniam co 10kkm.  dodam, 偶e zbyt cz臋ste zmienianie oleju te偶 nie wp艂ywa korzystnie na silnik....  w benzynowych silnikach 10kkm jest jak najbardziej optymalne..  w dieslach zalecaj膮 troszk臋 cz臋艣ciej... ale 10kkm to te偶 optymalny przebieg na wymian臋 oleju. a zw艂aszcza, je艣li jest turbinka....
zreszt膮 w aucie moje ojca ( inna marka ni偶 trojaczki)  w silniku dTi , producent zaleca wymian臋 co 7tys km.   no ale wiadomo.. turbinka niedopracowana technologicznie, wiec 偶eby wytrzyma艂a w miar臋 d艂ugo to zalecaj膮 cz臋stsze wymiany.

a tak swoj膮 drog膮, czy je艣li ju偶 przebieg twojego silnika b臋dzie du偶y, to czy wtedy zaczniesz rozwa偶a膰 zalewanie jaki艣 specyfik贸w?
czy po prostu zmienisz auto na nowsze?
Zapisane
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 2553



« Odpowiedz #5 : Pi膮tek, 13 Listopad 2009, 17:26 »

je艣li mowa o 107 to wywale j膮 na 艣mietnik i kupie now膮 Mrugni臋cie

je艣li chodzi o co艣 innego to m贸j drugi samoch贸d ma 265kkm i nic nie dolewam po prostu zrobi艂em kapitalke przy 260 U艣miech
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
tpca
Go艣膰
« Odpowiedz #6 : Pi膮tek, 13 Listopad 2009, 17:35 »

no ja kapitalki nie planuje..  bo pod tym pojeciem rozumie, nowe tloki, szlif tulei cylindrowych, szlif walu i nowe panewki... plus nowa pompa olejowa... szlif glowicy, szlif gniazd zaworowych i nowe zawory, ze wszystkimi uszczelniaczami itd.. a to s膮 ju偶 niema艂e koszta U艣miech
Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomo艣ci: 5856


by艂 sobie kiedy艣 107RC...


WWW
« Odpowiedz #7 : Pi膮tek, 13 Listopad 2009, 18:48 »

no ja ledwo do 25tys dobijam... ale w 偶adnym aucie pomimo przebiegu nigdy ani ja ani m贸j tata nic nie dodawali艣my... regularne serwisowanko, wymiany okresowe i nigdy nie by艂o problemu.. a kadett mia艂 r贸wnie偶 220k km 艁ohoho

jak na razie temat mi obcy, a co wi臋cej w planach 偶adnych specyfik贸w te偶 nie mam,bo stosuje to co pisa艂em wy偶ej...
Zapisane

Pzdr from 艁DZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (s艂u偶bow贸z)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(呕onowozide艂)

By艂y:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 2553



« Odpowiedz #8 : Sobota, 14 Listopad 2009, 10:52 »

no ja kapitalki nie planuje..  bo pod tym pojeciem rozumie, nowe tloki, szlif tulei cylindrowych, szlif walu i nowe panewki... plus nowa pompa olejowa... szlif glowicy, szlif gniazd zaworowych i nowe zawory, ze wszystkimi uszczelniaczami itd.. a to s膮 ju偶 niema艂e koszta U艣miech

dok艂adnie o takim remocncie pisze a mo偶e nawet o wi臋kszym, teraz mam silnik i osprz臋t gotowy na nast臋pne 200kkm no chyba 偶e...... wcze艣niej co艣 padnie  Smutny

tak czy siak wszystko zale偶y od konkretnego przypadku, 107 bym nie remontowa艂.
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
Strony: [1]   Do g贸ry
Drukuj
Skocz do: