Witamy, Go艣膰. Zaloguj si臋 lub zarejestruj.
Czy dotar艂 do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 10   Do do艂u
Drukuj
Autor W膮tek: LPG w trojaczkach  (Przeczytany 212248 razy)
Kotecek
Go艣膰
« Odpowiedz #40 : 艢roda, 01 Luty 2012, 17:56 »

Jak by mi spala艂 tak jak producent podaje dla trybu "autostrada" 4/100 benzyny to bym przemy艣la艂 czy zak艂ada膰 instalacje czy nie, bo tak膮 ro偶nice da艂o by si臋 jako艣 prze偶y膰. W obecnym spala mi mniej ni偶 producent podaje dla trybu "autostrada" a wcale nie je偶d偶臋 po autostradach tylko po wsiach i drogach wojew贸dzkich/krajowych je 艂膮cz膮cych. Tak wi臋c te 4l. teoretycznie s膮 wykonalne je偶d偶膮c delikatnie i bardzo oszcz臋dnie, tak max 70, mo偶e 80 km/h.
« Ostatnia zmiana: 艢roda, 01 Luty 2012, 18:04 wys艂ane przez Kotecek » Zapisane
biela
Administrator
*
Wiadomo艣ci: 1502


Auto maniak


« Odpowiedz #41 : Czwartek, 02 Luty 2012, 11:53 »

Kotecek lpg to z艂o, je藕dzi si臋 taniej, ale gorzej i wi臋cej problem贸w jest, tak偶e ja nie polecam, dwa razy mia艂em lpg i dwa razy 偶a艂owa艂em
Zapisane

Kia Ceed SW '20 1.0 120KM
Kotecek
Go艣膰
« Odpowiedz #42 : Wtorek, 07 Luty 2012, 13:14 »

B臋dzie czerwone Suzuki Alto 1.0 - 68KM bez LPG. Podobne autko do aygo. Nawet tak samo silnik si臋 sprawuje ale jako艣 mnie to Suzuki przekonywa艂o. Dla minimalisty chyba taki ascetycznie zaprojektowany samochodzik b臋dzie ok. Jak przy bezkompromisowym eko jechaniu poza miastem max 70 km/h b臋dzie spala艂 ok. 4l./100km to bez gaz zostanie. jak b臋dzie 5 jad艂 to pr臋dzej lub p贸藕niej wyl膮duje w gazowni. Wersja "golec" wi臋c nie b臋dzie mia艂o si臋 co psu膰. mam nadziej臋 U艣miech


Nieco z innej paki. Alto i Trojaczki to praktycznie te same rozmiary:

W Alto b臋d臋 mia艂 felgi 14" o szeroko艣ci 4,5" a opona letnia o szeroko艣ci 6,2" (chyba, 155cm) i profilu 65. Jak bym z Astry szersze felgi z zim贸wkami za艂o偶y艂 to przy skr臋caniu by si臋 tar艂o o nadkola? W Astrze felga 13" o szeroko艣ci 5,5". Opona o szeroko艣ci 7" (175cm), profilu 70 wi臋c troch臋 wi臋kszy ni偶 w Alto. Fajnie by by艂o jak by by艂o OK to by nie trzeba opon i felg kupowa膰 U艣miech

Spalanie by by艂o wi臋ksze tak przy 70km/h przez szersze o cal opony czy taki samo, bo mniejsza 艣rednica by jako艣 to zr贸wnowa偶y艂a?

Kto艣 mia艂 do艣wiadczenia w Trojaczkach ze zmiana felg/opon na szersze o 1 cal?
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 07 Luty 2012, 13:29 wys艂ane przez Kotecek » Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomo艣ci: 5856


by艂 sobie kiedy艣 107RC...


WWW
« Odpowiedz #43 : 艢roda, 08 Luty 2012, 00:00 »

W Alto b臋d臋 mia艂 felgi 14" o szeroko艣ci 4,5" a opona letnia o szeroko艣ci 6,2" (chyba, 155cm) i profilu 65. Jak bym z Astry szersze felgi z zim贸wkami za艂o偶y艂 to przy skr臋caniu by si臋 tar艂o o nadkola? W Astrze felga 13" o szeroko艣ci 5,5". Opona o szeroko艣ci 7" (175cm), profilu 70 wi臋c troch臋 wi臋kszy ni偶 w Alto.

co艣 Ci si臋 chyba jednostki poki膰ka艂y U艣miech

ponadto co艣 mi sie te szeroko艣ci felg w calach te偶 nie zgadzaj膮... sprawd藕 to jeszcze dok艂adnie
Zapisane

Pzdr from 艁DZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (s艂u偶bow贸z)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(呕onowozide艂)

By艂y:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
kristofch
V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche ma艂e porsche...


« Odpowiedz #44 : 艢roda, 08 Luty 2012, 09:08 »

W Alto silnik niby 1.0, ale to zupe艂nie inna jednostka...a co do spalania to w膮tpi臋, 偶eby spala艂o mniej ni偶 w C1aygo107 U艣miech
« Ostatnia zmiana: 艢roda, 08 Luty 2012, 09:30 wys艂ane przez kristofch » Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
Kotecek
Go艣膰
« Odpowiedz #45 : Czwartek, 09 Luty 2012, 12:12 »

co艣 Ci si臋 chyba jednostki poki膰ka艂y U艣miech
Tak masz racj臋. Zamiast centymetr贸w powinny by膰 milimetry U艣miech Tak my艣la艂em, 偶e chyba je sprzedam i kupi臋 nowe specjalnie to tego modelu. B臋dzie bez problemu.

@kristofch

Tak silnik inny ale te偶 3 cylindry, 68KM, 1.0, 12 zawor贸w. Chyba powinno by膰 podobnie. By艂y opinie, ze to przy normalnej je藕dzie w mie艣cie 4,7-5,0 spala, przy deptaniu ok. 6 a w trasie 4,2-4,4 przy 100 a przy eko autostradzie poni偶ej 4. Czyli podobnie jak w Trojakach chyba. By艂y  nich pdobne opinie i pisali ludzie, ze przy ekonomicznej je藕dzie tez ta ma艂o spalaj膮. U nie b臋dzie bezkompromisowe eko w trasie (chyba wie艣 tak mo偶na nazwa膰, bo tam ma艂o przeszk贸d wyhamowuj膮cych auto jest). Miasto bardzo sporadycznie a butowania czy tzw "normalnej" jazdy wgl nie b臋dzie. Z obecnego auta wycisn膮艂em autostradowe spalanie to mo偶e z tego te偶. Ale jak poje偶d偶臋 to podziel臋 si臋 wra偶eniami U艣miech Mam nadziej臋, ze b臋d膮 pozytywne U艣miech Jak co艣 to poje偶d偶臋 rok aby za艂apa膰 si臋 na jeden przegl膮d gwarancyjny i potem wyl膮duje w gazowni U艣miech M贸j wujo dwa Suzuki zagazowa艂 (Grand Vitara i Jimny) i jest ok U艣miech
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 09 Luty 2012, 12:21 wys艂ane przez Kotecek » Zapisane
Kotecek
Go艣膰
« Odpowiedz #46 : Sobota, 05 Maj 2012, 12:09 »

W Alto silnik niby 1.0, ale to zupe艂nie inna jednostka...a co do spalania to w膮tpi臋, 偶eby spala艂o mniej ni偶 w C1aygo107 U艣miech
A wi臋c... zrobi艂em tym cudem ju偶 1040 km. 3 razy do pe艂na tankowa艂em...  kolejno艣ci wysz艂o: 4,31; 4,18 i 3,94 l. PB95/100km. Motostat naliczy艂 艣redni dla auta 4,14 l. pB95/100km. Tak chyba w miar臋. Jazda po wioskach wi臋c taka mieszana z przewaga jednak chyba trasy... nie wiem jak to nazwa膰. Oczywi艣cie 艣cis艂e eko, jednostajna jazda 60-75km/h. Na kr贸tkich odcinkach 40-45km/h. A to pierwszy 1000km wi臋c pono膰 dotarcie i wtedy auta wi臋cej spalaj膮. mam nadziej臋, 偶e b臋dzie jeszcze lepiej U艣miech Jak tak b臋dzie spala艂o to instalacji LPG nie b臋d膮 instalowa艂.
« Ostatnia zmiana: Sobota, 05 Maj 2012, 12:12 wys艂ane przez Kotecek » Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomo艣ci: 5856


by艂 sobie kiedy艣 107RC...


WWW
« Odpowiedz #47 : Niedziela, 10 Czerwiec 2012, 09:41 »

no to ja podrzuc臋 co艣 co mnie zadfziwi艂o....

jak nienawidz臋 tego szmat艂awca A艢 to niestety dali przedruk renomowalnej firmy od LPG czyli PRINS... i zobaczcie co pisz膮 o trojaczkach:

http://www.auto-swiat.pl/1-zobacz-ktore-silniki-nie-toleruja-instalacji-lpg/4




« Ostatnia zmiana: Niedziela, 10 Czerwiec 2012, 09:43 wys艂ane przez ArcherPAF » Zapisane

Pzdr from 艁DZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (s艂u偶bow贸z)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(呕onowozide艂)

By艂y:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
Bubu
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 31



« Odpowiedz #48 : Niedziela, 10 Czerwiec 2012, 17:14 »

Tak, to bardzo prawdopodobne 偶e po przebiegu >100ty艣 mog膮 wyst膮pi膰 jakie艣 problemy z g艂owic膮, s臋k w tym 偶e do tego czasu najprawdopodobniej(no wiadomo 偶e bywa r贸偶nie, ale jestem optymist膮  OK) zaoszcz臋dz臋 na LPG tyle pieni臋dzy 偶e b臋dzie mnie sta膰 na wrzucenie ca艂kiem nowego silnika i jeszcze zostanie  lol


Kolejn膮 kwesti膮 jest i偶 gazownik twierdzi 偶e przy sprawdzaniu luz贸w zaworowych co 10-20ty艣 i ewentualnej regulacji nie powinno by膰 偶adnych problem贸w(a pyta艂em si臋 w kilku miejscach m.in. g艂贸wnej siedzibie znanej firmy CZAKRAM).
Zapisane

gaga195
Maniak
***
Wiadomo艣ci: 744



« Odpowiedz #49 : Niedziela, 10 Czerwiec 2012, 17:45 »

ja za silnik da艂em chyba 500 czy 700z艂 wi臋c luz
Zapisane

BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 2856



« Odpowiedz #50 : Poniedzia艂ek, 11 Czerwiec 2012, 00:30 »

tak tak GR kolega wymienial bo mu kolano bokiem wyszlo........... kolano znaczy sie korbowod heh bo my tak w serwisie mowimy  lol lol
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
adrianlos
Posiadacz
**
Wiadomo艣ci: 161



WWW
« Odpowiedz #51 : Czwartek, 14 Czerwiec 2012, 18:25 »

Tak, to bardzo prawdopodobne 偶e po przebiegu >100ty艣 mog膮 wyst膮pi膰 jakie艣 problemy z g艂owic膮, s臋k w tym 偶e do tego czasu najprawdopodobniej(no wiadomo 偶e bywa r贸偶nie, ale jestem optymist膮  OK) zaoszcz臋dz臋 na LPG tyle pieni臋dzy 偶e b臋dzie mnie sta膰 na wrzucenie ca艂kiem nowego silnika i jeszcze zostanie  lol


Kolejn膮 kwesti膮 jest i偶 gazownik twierdzi 偶e przy sprawdzaniu luz贸w zaworowych co 10-20ty艣 i ewentualnej regulacji nie powinno by膰 偶adnych problem贸w(a pyta艂em si臋 w kilku miejscach m.in. g艂贸wnej siedzibie znanej firmy CZAKRAM).

Zgadzam si臋 w 100%,
dodam r贸wnie偶, 偶e gdy zamontujemy dodatkowe smarowanie (Flash Lube lub electronic-Valve-Protector) nasze zawory b臋d膮 mia艂y si臋 lepiej przez d艂u偶szy czas (regulacja po 30-50k km)
Zapisane

gaga195
Maniak
***
Wiadomo艣ci: 744



« Odpowiedz #52 : Czwartek, 14 Czerwiec 2012, 18:30 »

u mnie korba wysz艂a bez lpg 艁ohoho
Tak to jest jak si臋 pi艂uje na 2 przy 6500 obrot贸w
Zapisane

gaga195
Maniak
***
Wiadomo艣ci: 744



« Odpowiedz #53 : Czwartek, 14 Czerwiec 2012, 20:54 »

no przez 2-3 sekundy zanim nie wbije 3 biegu, silnik mia艂 39 ty艣 i pad艂, kupi艂em taki co mia艂 55ty艣 i od jesieni codziennie jest jaka艣 odcinka i nic si臋 nie dzieje
Zapisane

kristofch
V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche ma艂e porsche...


« Odpowiedz #54 : Czwartek, 14 Czerwiec 2012, 21:58 »

codziennie odcinka (prawie od 2 lat) przebieg 30kkm i nic si臋 nie dzieje  lol (ciekawe czy jakby wyrwa艂o dziurk臋 w bloku to uwzgl臋dniliby na gwarancji 艁ohoho )
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 2856



« Odpowiedz #55 : Sobota, 16 Czerwiec 2012, 15:22 »

pewnie tak bo nikt ci nie udowodni dlaczego tak sie stalo!!!! wiem co mowie mieli艣my takie przypadki w fordzie !!!! pan zajecha艂 mondeo z 2100km przebiegu   silnik 2.0 turbo ecoboost 210KM na serwis trafi艂o bez oleju pan powiedzia艂 ze nie wie co sie sta艂o a na you tube byly filmiki jak go katuje smazy gumy itd ale jak auto trafi艂o na gwarancje to filmiki dziwnym trafem zosta艂y usuni臋te  lol
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
gaga195
Maniak
***
Wiadomo艣ci: 744



« Odpowiedz #56 : Sobota, 16 Czerwiec 2012, 15:26 »

Co jak co  ale cz臋艣ci do trojaczk贸w s膮 tanie jak barszcz ... U艣miech
Zapisane

seraphine
Posiadacz
**
Wiadomo艣ci: 307


« Odpowiedz #57 : Czwartek, 21 Czerwiec 2012, 16:03 »

co do samego smarowania zawor贸w, to czyta艂em, 偶e niekt贸re japo艅ce zamiast tego wol膮 mie膰 podawan膮 mieszank臋 pb/lpg (s膮 podobno instalacje, kt贸re ogarniaj膮 temat - i nie chodzi tu tylko o smarowanie, ale te偶 o ch艂odzenie paliwem). w takim wypadku mia艂oby chyba i艣膰 minimum i non stop ze 20% pb. w takiej kombinacji wyjdzie ok. 1L PB+4,8L LPG, co w przeliczeniu "warto艣ciowym" (*) da ok. 3,4L PB. Oszcz臋dno艣膰 na poziomie 1,6L PB /100km, daje jakie艣 10-10,80 z艂/100km. Wynika z tego, 偶e instalacja warta 3,5K (tyle trzeba gdzie艣 za to da膰, 偶eby mia艂o r臋ce i nogi) b臋dzie si臋 zwraca膰 przez 35Kkm.

...ale je偶eli dodamy koszt obs艂ugi instalacji na poziomie 3000z艂 / 100Kkm (wymiany wtryskiwaczy, filtr贸w, regulacje - dane zebrane do艣wiadczalnie po znajomych), to nie licz膮c zwi臋kszonych koszt贸w obs艂ugi samego silnika, przez pierwsze 100Kkm zarobimy (a w艂a艣ciwie zaoszcz臋dzimy) oko艂o 3500z艂. Przez te 100 Kkm pojawi膮 si臋 nam na pewno zwi臋kszone koszty z tytu艂u cz臋stszej kontroli/regulacji luz贸w zaworowych, ewentualnie szybciej da o sobie zna膰 uszczelka pod g艂owic膮 i inne takie...

Pozostaje teraz pytanie, czy warto? IHMO: Ni wuja... nie w samochodzie z takim spalaniem. Poza tym redukujemy i tak ma艂膮 "przestrze艅" baga偶ow膮 i do艣wiadczamy ekstra komfortu tankowania max co 400km (bo 偶adna wielka butla do trojaczka si臋 nie zmie艣ci). Ponadto nale偶y wzi膮膰 pod uwag臋, 偶e w/w kalkulacja ma zastosowanie "w trasie", bo instalacja prze艂膮czy si臋 na zasilanie LPG dopiero po nagrzaniu silnika. Je偶d偶膮c wi臋c na kr贸tkich dystansach (przez miasto do pracy) wygl膮da to jeszcze mniej korzystnie... chyba, 偶e kupimy tani膮 instalacj臋, bez miksowania pb/lpg (b臋dzie ni偶szy koszt monta偶u i zaoszcz臋dzimy ze 2z艂/100km wi臋cej). ...i zrobimy eksperyment na wytrzyma艂o艣膰 silnika.

(*) cenowo przyj膮艂em 偶e 1L PB = 2L LPG = ok 6z艂, spalanie PB 5L/100km, LPG o 20% wy偶sze od PB
Zapisane

Br膮zowiutki Duster II klekot 4x4
gaga195
Maniak
***
Wiadomo艣ci: 744



« Odpowiedz #58 : Czwartek, 21 Czerwiec 2012, 17:06 »

Dobrze piszesz o tym pb/lpg ale to nie jest auto kt贸re prze偶yje Ciebie i twoich wnuk贸w ( tak jak mercedes w123 albo 124 nie pami臋tam).
Ja s膮dz臋 偶e warto za艂o偶y膰 dobr膮 instalacje BRC, albo PRINCE ( chyba 藕le napisa艂em nazwe), sekwencje. <<< powiedzieli mi 2200 艣rednia 2400 z wy偶szej p贸艂ki + upust
BO "czary mary z gazem, pb", nie jest warte przy tej klasie auta, gdzie prawie nowy silnik kupisz za ok 1000z艂.
Wi臋c jak kto艣 du偶o je藕dzi to bardziej op艂acalne jest 100kkm > kolejny silnik > 100kkm i tak dalej...
Zapisane

Bubu
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 31



« Odpowiedz #59 : Czwartek, 21 Czerwiec 2012, 21:24 »

Ponadto nale偶y wzi膮膰 pod uwag臋, 偶e w/w kalkulacja ma zastosowanie "w trasie", bo instalacja prze艂膮czy si臋 na zasilanie LPG dopiero po nagrzaniu silnika. Je偶d偶膮c wi臋c na kr贸tkich dystansach (przez miasto do pracy) wygl膮da to jeszcze mniej korzystnie...

Nie do ko艅ca zgadzam si臋 z twoj膮 wypowiedzi膮, a dok艂adniej wyt艂umacz臋 to opieraj膮c si臋 na w艂asnych do艣wiadczeniach. Oczywi艣cie aby nie uszkodzi膰 reduktora silnik(a dok艂adniej p艂yn ch艂odniczy kt贸ry go ogrzewa) musi osi膮gn膮膰 odpowiedni膮 temperatur臋. Je艣li poruszamy si臋 tylko po mie艣cie, to wszystko zale偶y od pory roku:

-zim膮 rzeczywi艣cie jest to ma艂o op艂acalne, ale je艣li nie zatrzymujemy si臋 na d艂ugi okres(np wypad do sklepu) p艂yn nie zd膮偶y si臋 ca艂kiem och艂odzi膰. Zazwyczaj w zimie przeje偶d偶a艂em 3km(przy -20) aby samoch贸d prze艂膮czy艂 si臋 na gaz z rana, a p贸藕niej po postoju ok. 1,5-2,5km.
-w lecie prze艂膮cza si臋 po przejechaniu 300-400m
-inne pory roku zak艂adam 偶e 艣rednio 1-1,5km


Podsumowuj膮c w moim przypadku, je偶d偶膮c tylko po mie艣cie zu偶ywa艂em (1/3 PB, 2/3 LPG) w stosunku do ca艂o艣ci spalanego paliwa. W lecie z kolei spala si臋 bardzo znikome ilo艣ci PB.

Dobrze piszesz o tym pb/lpg ale to nie jest auto kt贸re prze偶yje Ciebie i twoich wnuk贸w ( tak jak mercedes w123 albo 124 nie pami臋tam).
[...]
Wi臋c jak kto艣 du偶o je藕dzi to bardziej op艂acalne jest 100kkm > kolejny silnik > 100kkm i tak dalej...

To jest chyba ca艂a esencja op艂acalno艣ci LPG w tym samochodziku. Tym sposobem mo偶na zaoszcz臋dzi膰 na prawd臋 nie ma艂膮 kas臋, a tak jak ju偶 zosta艂o powiedziane trojaczek zdecydowanie nie jest projektowany tak 偶eby by艂 jak najbardziej wytrzyma艂ym samochodem - jest produkowany aby by艂 tani, tak samo jak jego koszta eksploatacji, ale nie ujmuj膮c na zadowoleniu klienta. Id膮c dalej w tym kierunku 艂atwo zauwa偶y膰 偶e ci臋偶ko b臋dzie trojaczkiem zrobi膰 milion km, ale je艣li nawet to tylko systematycznie zmieniaj膮c/naprawiaj膮c silnik(i zak艂adam 偶e w wielu przypadkach wymiana b臋dzie ta艅sza).


Wiele ludzi uwa偶a 偶e LPG nadaje si臋 do kuchenki gazowej, a nie do samochodu - ma racj臋. Patrz膮c na temperatur臋 spalania LPG/PB jest to jednoznaczne 偶e w tak ma艂ym silniczku producent nie przewidzia艂 do艣膰 znacznie zwi臋kszonej temperatury, musi ona wp艂ywa膰 na szybsze zu偶ycie element贸w silnika.


Pozostaje tutaj zatem tylko kwestia op艂acalno艣ci, kt贸ra z moich pesymistycznych wylicze艅 ukazuje nadal spore oszcz臋dno艣ci patrz膮c na ceny cz臋艣ci do trojaczk贸w. A je艣li chodzi o zasilanie LPG z ch艂odzeniem PB  czyli to co pisa艂 seraphine u偶ywa si臋 do samochod贸w z bezpo艣rednim wtryskiem benzyny(pow贸d: wtrysk bezpo艣redni (DI - Direct Injection) - wtryskiwacz umieszczony jest w cylindrze i cz臋sto nie wytrzymuje zwi臋kszonej temperatury), a je艣li jestem dobrze poinformowany nasz silniczek to przecie偶 wielopunkt w kt贸rym nie ma konieczno艣ci stosowania takiego systemu(kt贸ry imho jest w og贸le nie op艂acalny).
Zapisane

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 10   Do g贸ry
Drukuj
Skocz do: