Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10   Do dołu
Drukuj
Autor Wątek: LPG w trojaczkach  (Przeczytany 212769 razy)
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #80 : Środa, 07 Listopad 2012, 08:51 »

... Mnie jednak serce by bolała jak bym musiał wymienić mu serducho.  

...mi chyba też
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
marysia
V.I.P
*
Wiadomości: 1385



WWW
« Odpowiedz #81 : Środa, 07 Listopad 2012, 09:21 »

kurczę wstrzymam się jeszcze bo delikatnie to ja nie jeżdżę ale może krostofch ma rację:
...hmm a może jakoś udałoby się inaczej życie zorganizować  Język pomyśl o tym...czasami to dobry bodziec Uśmiech

i trzeba sięw końcu na coś zdecydować Łohoho
Zapisane

gaga195
Maniak
***
Wiadomości: 744



« Odpowiedz #82 : Środa, 07 Listopad 2012, 11:56 »

ja wymieniłem serducho chyba za 500 czy 700zł Mrugnięcie
Zapisane

marysia
V.I.P
*
Wiadomości: 1385



WWW
« Odpowiedz #83 : Środa, 07 Listopad 2012, 18:18 »

jednak będzie dolot zamiast gazu Łohoho
kręcę jak diabeł słońcem hehe
Zapisane

seraphine
Posiadacz
**
Wiadomości: 307


« Odpowiedz #84 : Środa, 07 Listopad 2012, 20:51 »

Marysiu... przy Twoich przebiegach (1000+ km/tydzień) musiałabyś tankować gaz raz na 2 dni (butla, która wchodzi zamiast zapasu ma chyba coś koło 20-24l... chyba).

kurczę wstrzymam się jeszcze bo delikatnie to ja nie jeżdżę ale może krostofch ma rację:
...hmm a może jakoś udałoby się inaczej życie zorganizować  Język pomyśl o tym...czasami to dobry bodziec Uśmiech

i trzeba sięw końcu na coś zdecydować Łohoho

...tak, tak, ma rację Język przy takich kosztach dojazdu można czasami mieszkanie wynająć - koszt będzie porównywalny, a ile czasu zaoszczędzisz?

btw: z obiegowych opinii słyszę, że chyba jedynym produkowanym do dziś małym samochodem, który przyzwoicie znosi gaz, jest... panda 1.2. sam sobiście widziałem seikola z przebiegiem 350kkm, z czego 300kmm na gazie, więc stare technologicznie silniki fiata chyba lubią LPG.

a co do kosztów eksploatacyjnych instalacji, to trzeba jednak liczyć je na poziomie 2k-3k PLN/100kkm (filtry, przeglądy instalacji, ograniczona żywotność wtryskiwaczy i u nas szybciej powstające luzy zaworowe)... ale to i tak się przy takim przebiegu opłaca.
Zapisane

Brązowiutki Duster II klekot 4x4
aygo_driver
Klubowicz
*
Wiadomości: 797



« Odpowiedz #85 : Środa, 07 Listopad 2012, 21:04 »

Opłaca się księgowo, a czy ekonomicznie to każdy sobie sam powinien odpowiedzieć Maybe baby
Zapisane

BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomości: 2856



« Odpowiedz #86 : Środa, 07 Listopad 2012, 21:58 »

powiem tak jak mial bym kupic auto trojaczka i byl by z lpg to bym bral a jak bym trafil bez lpg to by tak juz zostal  Uśmiech
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
puzon
Użytkownik
*
Wiadomości: 41



« Odpowiedz #87 : Wtorek, 13 Listopad 2012, 12:20 »

Cześć!  Mojej żony 107 śmiga od lata na lpg. średnie spalanie to nie więcej niż 7l/100,raptem o litr większe niż na pb. auto jest b. często eksploatowane nawet na odcinku do 5km. z racji tego,że jest garażowane,a po uruchomieniu przejeżdża 500m (bez nagrzewnicy) do przełączenia się na gaz,liczę,że silnik wytrzyma do 100kkm(mon. lpg 30kkm). nurtuje mnie pytanie czy można włożyć większe serce,1300ccm. pozdrawiam!
Zapisane
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #88 : Wtorek, 13 Listopad 2012, 12:24 »

nurtuje mnie pytanie czy można włożyć większe serce,1300ccm. pozdrawiam!

zanim pojawi się tu off-top, od razu przekierowywuję na http://c1aygo107.net/index.php?topic=255.0    Moderator czuwa  Język
Zapisane

adrianlos
Posiadacz
**
Wiadomości: 161



WWW
« Odpowiedz #89 : Środa, 14 Listopad 2012, 14:17 »

Minął  ponad rok od założenia instalacji gazowej:
- zrobiłem ponad 20k km
- żadnych problemów z instalacją
- brak odgłosów zaworów
- spalanie na poziomie paliwa (poniżej 7l)
- koszt przejechania 100km ~ 4,5€

Niedowiarków odsyłam do moich motostatów - skrupulatnie notowałem każdy wydatek  Język

Zapisane

kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #90 : Środa, 14 Listopad 2012, 14:43 »

jakiej formy jest ta instalacja? Nie było/ma żadnych niespodzanek? Nic nie szarpie silnikiem? Przejeście z pb na lpg i na odwrót płynne? 
Zapisane

bikerking
Użytkownik
*
Wiadomości: 18



« Odpowiedz #91 : Niedziela, 27 Styczeń 2013, 20:00 »

Witam.

W związku z nabyciem niedawno trojaczka od razu myślę o jego zagazowaniu. Chciałbym zatem odświeżyć temat. Widzę że na forum nie ma zbyt wiele trojaczków z LPG.
Co nieco googlałem o silnikach VVTi 1.0 i o podzespołach do zagazowania. Po małym studiowaniu skłaniam się do założenia instalacji na sterowniku STAG. Choć tematy związane z instalacją są dla mnie czarną magią, to spotkałem się z poniższym zestawem montowanym w Toyotach Yaris 1.0 VVTi.
Chodzi dokładnie o taki zestaw:
sterownik: STAG 300 plus / STAG 4 PLUS (nie wiem jaka jest miedzy nimi różnica - w cenie około 50-100 zł)
reduktor: Alaska
wtryskiwacze: Hana 2000 (czarne, pojedyncze? listwa? - może ktoś jest w stanie mi wytłumaczyć łopatologicznie jest różnica?)

Proszę zatem jeśli ktoś ma jakieś doświadczenia z LPG w tych silnikach o zweryfikowanie czy ten zestaw będzie dobry, albo o sugestie (Może coś tańszego?)

Pozdrawiam
Zapisane

Bikerking
Citroen C1:
biela
Administrator
*
Wiadomości: 1502


Auto maniak


« Odpowiedz #92 : Poniedziałek, 28 Styczeń 2013, 11:02 »

Hej, ja ze STAGiem mam złe doświadczenia w Bravo, to trochę taka różna zbieranina części a nie dedykowany cały zestaw. Nie jest zły ale gaziarz musi być kumaty (z tym największy problem). Osobiście szukałbym już coś dedykowanego no i dobrego gaziarza, nawet jak daleko będzie.
Zapisane

Kia Ceed SW '20 1.0 120KM
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomości: 2856



« Odpowiedz #93 : Poniedziałek, 28 Styczeń 2013, 11:31 »

biela ma racje duzo tu zalezy od samego mechanika czy auto bedzie jezdzic czy nie !!!! tak ze lepiej auto zaprowadzic 100km dalej do mechanika ale  takiego co to wie na czym polega robota !!!!
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
bikerking
Użytkownik
*
Wiadomości: 18



« Odpowiedz #94 : Piątek, 01 Luty 2013, 17:44 »

Macie racje, tylko cała filozofia polega na tym żeby ocenić który z gazowników jest kumaty a który nie Uśmiech  .. a to wcale nie jest takie proste Uśmiech

Zrobiłem konkretny research w internecie i w realu (objeździłem i obdzwoniłem w mojej okolicy naprawdę dużo warsztatów LPG). I okazało się że 4 km od mojego domu jest warsztat który przez wielu na rożnych forach jest polecany.
Gościu zamiast zachęcać mnie do LPG (w końcu na tym zarabia), poinformował mnie co w przypadku trojaczka może być nie tak po założeniu LPG i żeby się jeszcze zastanowił (SZOK Uśmiech). Zrobił mi wykład na temat zaworów i zachęcił do ponownego przestudiowania tematu (koszta) ich regulacji. A w przypadku jak już na 100% się zdecyduje to zanim przyjadę do nich to mam jechać do mechanika żeby sprawdził czy nie mam luzów na zaworach. Jeśli mam to obowiązkowa regulacja na wstępie.
A więc z mechanikiem umówiony jestem na wtorek i jak wszystko będzie ok to jadę do gazowania.
Co do samego LPG, polecił sprawdzony sterownik bez żadnych autoadaptacji (również w internecie naczytałem że ISA oraz ISA2 nie są zbyt dopracowane i jest to tylko i wyłącznie wygoda dla instalatora), czyli stag4 i do tego wtryskiwacze hana2000. Pokazał mi w magazynku dosłownie stosy zużytych wtryskiwaczy "magic" jako najbardziej awaryjnych. (ogólnie potwierdził wszystko to czego wcześniej po znacznym przesianiu naczytałem się w internecie).

Pozdrawiam
Darek
Zapisane

Bikerking
Citroen C1:
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #95 : Piątek, 01 Luty 2013, 18:07 »

no to fajnie, że masz koło siebie takiego ogarniętego speca.
Czekamy na dalsze relacje.
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #96 : Piątek, 01 Luty 2013, 20:21 »

Macie racje, tylko cała filozofia polega na tym żeby ocenić który z gazowników jest kumaty a który nie Uśmiech  .. a to wcale nie jest takie proste Uśmiech

Zrobiłem konkretny research w internecie i w realu (objeździłem i obdzwoniłem w mojej okolicy naprawdę dużo warsztatów LPG). I okazało się że 4 km od mojego domu jest warsztat który przez wielu na rożnych forach jest polecany.
Gościu zamiast zachęcać mnie do LPG (w końcu na tym zarabia), poinformował mnie co w przypadku trojaczka może być nie tak po założeniu LPG i żeby się jeszcze zastanowił (SZOK Uśmiech). Zrobił mi wykład na temat zaworów i zachęcił do ponownego przestudiowania tematu (koszta) ich regulacji. A w przypadku jak już na 100% się zdecyduje to zanim przyjadę do nich to mam jechać do mechanika żeby sprawdził czy nie mam luzów na zaworach.
Idealnie by było jakby ten co montuje instalacje gazowe zajmował się tez naprawą samochodów(silników). Nie ma wtedy odsyłania od gaziarza do mechasa i z powrotem jak by co nie grało. No ale takich szukać ze świeczką. Parę lat temu jak tez szukałem gazownika to znalazłem takiego  dopiero po zagazowaniu samochodu jak mi się zaczeły problemy. To że miałem do neigo 120 km to nie był problem bo goś wiedział jaki jest mój problem od razu jak zobaczył jakim samocodem zajechałem i co mi wpieprzono pod maskę u "gazownika'.
Zapisane
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomości: 2856



« Odpowiedz #97 : Piątek, 01 Luty 2013, 22:53 »

wiesz po czym poznac dobrego instalatora LPG ....Co? po tym ze jak sie chcesz umówić to termin jest za miesiąc  lol i wpisuje cie do zeszytu w kolejkę  Disco
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
bikerking
Użytkownik
*
Wiadomości: 18



« Odpowiedz #98 : Środa, 06 Luty 2013, 11:38 »

Byłem na sprawdzeniu zaworów - przy przebiegu 58 tyś parę zaworów na skraju dopuszczalnych norm :/
Wszyscy do okoła minie straszą kosztami związanymi z regulacją zaworów. Mechanik straszy mnie znowu kosztami związanymi z robocizną (twierdzi że trzeba rozkręcić połowę silnika o ile ni wyjąć go całego - dużo za robociznę, nie mówiąc o wymianie płytek/szklanek). Gazownik znowu mnie straszy że obowiązkowo regulacje zaworów trzeba przeprowadzać co 30 tyś ale przy moim przebiegu (auto ma obecnie 58 tyś) po 10 tyś powinienem pierwszej regulacji dokonać. W aso za regulacje śpiewają około 1500 zł. W serwisie nieautoryzowanym specjalizującym się w toyotach zaśpiewali za regulacje 600-800 zł + po 40-60 tyś km regeneracja głowicy - koszt 3000 zł. Jak sobie koszta podliczyłem to wychodzi że bawienie się w LPG w tym autku są na granicach opłacalności, a w pesymistycznym przypadku nawet nieopłacalne. Czy to tak naprawdę wygląda? Trochę się zawiodłem Smutny .. nie jestem wyznawcą LPG tylko wyznawcą "kalkulatora", nawet biorąc powyższe po 6-7 latach eksploatacji samochodu zysk by bł na poziomie 4-5 tyś zł, tylko czy jeśli faktycznie co chwile trzeba jeździć na przeglądy, do mechanika itp, czy jest to warte tego zachodu? Kurcze za dużo już na ten temat rozmyślam.  Kozak

Darek
Zapisane

Bikerking
Citroen C1:
biela
Administrator
*
Wiadomości: 1502


Auto maniak


« Odpowiedz #99 : Środa, 06 Luty 2013, 22:20 »

Nie psuj autka, sam widzisz że ryzyko jest podwyższone, niestety to nie tico
Zapisane

Kia Ceed SW '20 1.0 120KM
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10   Do góry
Drukuj
Skocz do: