Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: [1] 2 3 4   Do dołu
Drukuj
Autor Wątek: automatyczne zapalnie świateł  (Przeczytany 84633 razy)
pepsicol
Gość
« : Piątek, 27 Listopad 2009, 16:04 »

Jak to właściwie dział w samochodach kupionych w Polsce?Mniemam,że zapalają sie dopiero po odpaleniu silnika a nie tylko po przekręceniu kluczyka bez włączania silnika no i jak to jest,mam wpływ na ich ręczne zgaszenie i ponowne zapalenie,czy nie?Może ktoś kto ma to opisze.Uśmiech
Zapisane
piotrAYGO2007
Klubowicz
*
Wiadomości: 284



WWW
« Odpowiedz #1 : Piątek, 27 Listopad 2009, 17:02 »

Niemożna wyłączyć.
Generalnie zapalają sie po włączeniu silnika-czasami na dużym mrozie trzeba kawałek przejechać żeby akumulator się doładował (taki tam inteligentny włącznik).

Jak bawiłem się nawigacją na nieodpalonym silniku(kluczyk w pozycji 1) to po pewnym czasie się też zapaliły-to chyba już akumulator musi być doładowany.

Na zgaszonym silniku można włączyć i wyłączyć światła normalnie.
Zapisane

pepsicol
Gość
« Odpowiedz #2 : Piątek, 27 Listopad 2009, 19:36 »

Czyli choć bym chciał to i tak nie pojade bez świateł?
Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #3 : Piątek, 27 Listopad 2009, 19:46 »

TAK


my mamy w fabii założony ten włącznik i niestety działa to w następujący sposób:

włączają się po paru sekundach od włączenia elektryki silnika i to jeszcze przez zgaśnięciem tych kontrolek które powinny zgasnąć przed włączeniem zapłonu, wiec przy włączaniu znów gasną i na zapalonym motorze znów sie zapalają... LIPA

to niestety bardzo zmniejsza żywotność żarówek!

Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
pepsicol
Gość
« Odpowiedz #4 : Piątek, 27 Listopad 2009, 20:10 »

Pies trącał żarówki ale czasami nalezy jechać bez świateł i...No dzięki za info bo zamierzałem się na taki automat ale widze,że więcej złego niż dobrego niosą.
Zapisane
odl
Klubowicz
*
Wiadomości: 489



« Odpowiedz #5 : Piątek, 27 Listopad 2009, 20:30 »

mozesz jechac najwyzej na pozycyjnych.. ;-) mi sie to czesto przez pomylke ostatnio zdarza.. a to dlatego, ze sie ciemno robi, a na pozycji "OFF" nie jest podswietlany obrotomierz i konsola od ogrzewania. wiec daje najpierw pozycyjne, potem odpalam silnik i dopiero potem (jak nie zapomne) normalnie wlaczam swiatla mijania, zeby oszczedzic zarowki (tak to by musialy mignac przy przelaczeniu z OFF na swiatla mijania, bo po drodze sa pozycyjne). inna sprawa, ze na pozycji OFF nie wlaczysz przeciwmgielnego...
Zapisane
tpca
Gość
« Odpowiedz #6 : Piątek, 27 Listopad 2009, 23:20 »

no to jesli nie ma tam mozliwosci wylaczenia wszystkich swiatel podczas jazdy.. to co to za problem? przekaznik za 10 zl. wylacznik, troche kabla... i do dziela!

Zapisane
pepsicol
Gość
« Odpowiedz #7 : Sobota, 28 Listopad 2009, 00:16 »

I co?mam założyć automat który będzie za mnie zapalał światła,do tego twoje : kabelek,przekaźnik i robocizna aby ów automat przestał zapalać światłą i wszystko było jak w punkcie wyjścia?dobre
Zapisane
piotrAYGO2007
Klubowicz
*
Wiadomości: 284



WWW
« Odpowiedz #8 : Sobota, 28 Listopad 2009, 00:25 »

Jeżeli nie masz automatu to wstrzymaj się do stycznia aż przepisy się sprecyzują.

Podobno ma być tak że w dzień będą mogły palić się tylko przednie lampy-wtedy założyć porządne LEDy, które włączają się automatycznie po odpaleniu silnika a gasną gdy włączymy światła mijania.

http://www.autoflesz.pl/artykuly/4195,swiatla_do_jazdy_w_dzien_(DRL).html

cena zaporowa ale za jakiś czas będą tańsze-sam zastanawiam się nad wywaleniem automatu.
« Ostatnia zmiana: Sobota, 28 Listopad 2009, 00:43 wysłane przez piotrAYGO2007 » Zapisane

pepsicol
Gość
« Odpowiedz #9 : Sobota, 28 Listopad 2009, 01:00 »

Masz rajt lecz przepisy są tak skonstruowane,że nie do końca będzi emożna sobie założyć dodatkowe lampki i cześć;muszą być od siebie oddalone o określony wymiar,nie dalej niż określony wymiar, do tego zachować określoną odległość od obrysu samochodu,nie niżej niż określona przepisamni wysokość nad jezdnią i nie niżej od niej,to tak ogólnie , do tego oczywiście zautomatyzowane,co już mi sie nie do końca podoba i na wszystki eużyte części musi być dopuszczenie,atest itd,czyli jednym zdaniem troche martwawy przepis albo może inaczej : gra nie warta świeczki Uśmiech
Zapisane
piotrAYGO2007
Klubowicz
*
Wiadomości: 284



WWW
« Odpowiedz #10 : Sobota, 28 Listopad 2009, 01:12 »

dlatego trzeba czekać aż przepisy się sprecyzują.

Mam dla Ciebie inny pomysł:
Brzęczyk który się uruchamia po odpaleniu silnika i dzwoni puki świateł nie włączysz-zamienić głośnik na mrugającą diodę, żeby hałas niedenerwował jeżeli potrzebujesz jeździć bez świateł.

 http://www.allegro.pl/listing/search.php?sg=0&string=przypominacz+%C5%9Bwiate%C5%82
« Ostatnia zmiana: Sobota, 28 Listopad 2009, 01:25 wysłane przez piotrAYGO2007 » Zapisane

pepsicol
Gość
« Odpowiedz #11 : Sobota, 28 Listopad 2009, 01:29 »

No mam taki fabryczny który pika gdy silnik zgaszony,światła sie świeca i otwieram drzwi i pewnie odwrotnie go podłączyć i by pełnił role jaką opisałeś ale mi nie o zapominanie chodzi.Po prostu wchodze,odpalam auto za chwilke światła sie zapalają i to wszystko ale gdy chce jechać bez świateł po prostu je gasze i jade dalej bez dodatkowych czujników,przekaźników,kabelków etc Uśmiech
Zapisane
piotrAYGO2007
Klubowicz
*
Wiadomości: 284



WWW
« Odpowiedz #12 : Sobota, 28 Listopad 2009, 01:48 »

Jak dobrze pamiętam to w seicento jest tak, że możesz mieć cały czas włączone światła, a jak gasisz silnik to światła gasną (włączasz/wyłączasz kiedy chcesz).

Klubowicz KRISTOFCH pewnie ma wszystkie schematy to może się podzieli wiedzą.
Zapisane

tpca
Gość
« Odpowiedz #13 : Sobota, 28 Listopad 2009, 10:17 »

z tego co mi wiadomo, to od stycznia ma się zmienić to, ze auta rejestrowane po 31/12/2009 beda musialy miec tak zrobiona inst w samochodzie, ze po zapaleniu siwatel dziennych (DRL/RL) nie będą mogły się zapalac tylne pozycyjne swiatla oraz oświetlenie tablicy oraz obrysówki. bo jak narazie jest to tak, ze moga sie zapalac przednie dzienne, razem, z tylnymi.
oczywiscie po 1 stycznia, auta wyprodukowane przed 31/12/2009 nadal beda mogly miec instalacje zrobiona "po staremu"


(...)Przepisy prawne w Polsce (wyciąg) [edytuj]
Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL.
Światła dzienne muszą być zainstalowane:
Symetrycznie względem osi pojazdu
Na równej wysokości
Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm
Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm
Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego
Ponadto minimalna powierzchnia świecenia lamp musi być ≥40cm², a w przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Dodatkowo, w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej.


.........................................................................

Jak powiedział INTERIA.PL dr Tomasz Targosiński z Instytutu Transportu Samochodowego w Warszawie, ekspert ds. oświetlenia pojazdów, Regulamin nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ, określający homologację świateł dziennych, nie wymaga włączania tylnych świateł pozycyjnych. W Polsce to prawo jest obowiązujące.
Tyle tylko, że obowiązuje również rozporządzenie ministra infrastruktury, które mówi, że włączenie świateł do jazdy dziennej, ma oznaczać włączenie tylnych świateł postojowych. Mamy więc do czynienia ze sprzecznością w prawie.
Co w takiej sytuacji? Policja podczas kontroli drogowej będzie kierowała się rozporządzeniem ministra, a więc może chcieć wystawić mandat za brak tylnych świateł. Sytuacja jest do tego stopnia paradoksalna, że gdyby pojechać (hipotetycznie) fabrycznie nowym autem wyposażonym w światła dzienne na przegląd, to samochód nie powinien dostać wpisu do dowodu, bowiem diagności również kierują się feralnym rozporządzeniem!Jednak spór z drogówką wcale nie musi być przegrany. Wprost przeciwnie! Mając wiedzę opisaną w tym artykule, należy policjantowi uświadomić istnienie Regulaminu nr 48 dodając o jego wyższości nad rozporządzeniem ministra (uznanie regulaminu jest dobrowolne, ale oznacza wyższość nad prawem lokalnym; Polska regulamin uznaje). Jeśli to nie pomoże, należy odmówić przyjęcia mandatu i ten sam argument wytoczyć w sądzie grodzkim. Tam sprawa będzie już wygrana, bowiem sąd to nie policjant na drodze i nawet jeśli nie jest świadom istnienia Regulaminu 48, to musi zweryfikować jego istnienie, zanim wyda wyrok.Na pocieszenie dodajmy, że ministerstwie trwają prace na zmianą Ustawy o Ruchu Drogowym. Wśród nowości będzie m.in. uregulowanie kwestii świateł do jazdy dziennej, zgodnie ze wskazaniem Regulaminu nr 48. a więc światła pozycyjne tylne nie będą wymagane
« Ostatnia zmiana: Sobota, 28 Listopad 2009, 22:03 wysłane przez tpca » Zapisane
tpca
Gość
« Odpowiedz #14 : Sobota, 28 Listopad 2009, 10:21 »


Podobno ma być tak że w dzień będą mogły palić się tylko przednie lampy-wtedy założyć porządne LEDy, które włączają się automatycznie po odpaleniu silnika a gasną gdy włączymy światła mijania.

teraz już tak jest!
ja sam tak mam zrobione.

Co prawda polskie przepisy co do tego są sprzeczne, bo nasze przepisy mowią ze razem z dziennymi, musza sie zapalac i tylne, ale europejskie przepisy mowia ze tylne nie muusza sie zapalac...
policja ma prawo wystawic mandat, ktorego my nie przyjmujemy. sprawa trafia do sądu grodzkiego, i tam wygrywamy, bo sady kieruja se innym prawem. tzn policja kieruje sie rozporzadzenem ministerstwa a sądy juz maja to inaczej. napisane to jest w poscie wyzej.
wiec jak sam sobie zamontujesz te LEDy to bedzie ok. musisz to tylko zrobic tak, jak masz napisane wyzej! a instalacja jest naprawde banalnie prosta!
Zapisane
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #15 : Sobota, 28 Listopad 2009, 13:51 »

...dokładnie w wszystkich fiatach główny wyłącznik napięcia do wszytskich niemal odbiorników jest w stacyjce... dlatego dziwią mnie te wszystkie "automaty: i w ogóle Uśmiech zostawiasz włączone światła w pozycji ON a włączja sie i wyłączają po przekręceniu kluczyka... czyż nie jest to proste... wiem ze to obciąza styki stacyjki ( w koncu spory prąd pobierają te żarówy) ale można zrobic to przez pzrekażnik tak jak w fiacie PANDA tam wszytsko niemal na przekażnikach.
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
tpca
Gość
« Odpowiedz #16 : Sobota, 28 Listopad 2009, 19:02 »

jesteś pewien, że w tych fiatach nie jest to połączone przez przekaźniki? nie sądzę, żeby zrobili światła bezpośrednio przez stacyjkę... bo nawet nie po pół roku stacyjka by się przepaliła!
Zapisane
jacjan
Użytkownik
*
Wiadomości: 27


« Odpowiedz #17 : Sobota, 28 Listopad 2009, 20:30 »

Światła do jazdy dziennej mogą być używane od dnia 04.06.2009 bez  tylnych świateł pozycyjnych. (Dziennik Ustaw Nr 75 z 04.05.2009 z zawartym tam rozporządzeniem Ministra Infrastruktury) Światła typu LED, żeby można było ich używać muszą posiadać stosowną homologację (wybity znaczek E1, E2, E3 ... z numerem świadectwa homologacji literkami oznaczającymi ich przeznaczenie jako światła do jazdy dziennej DRL).
A data 31.12.2009 w rozporządzeniu określa, że dla aut rejestrowanych po raz pierwszy po tym dniu, światła do jazdy dziennej, mają się uruchamiać razem z silnikiem bez świateł pozycyjnych, obrysowych, oświetlenia rejestracji. W pojazdach zarejestrowanych do dnia 31 grudnia 2009 r. dopuszcza się następujące wymagania w zakresie połączeń elektrycznych: połączenie elektryczne może być takie, aby nie można było ich włączyć, jeżeli nie są jednocześnie włączone tylne światła pozycyjne. A chodzi o to by importerzy sprzedający auta mieli wystarczający czas na korektę zamówień w fabrykach jak i pozbycie się aut zamówionych a przystosowanych do starych przepisów bez dodatkowej ingerencji w te auta.


PS
Ja mam takie światełka założone w innym aucie byłem na przeglądzie w lipcu diagnosta najpierw kazał mi ściągać a gdy wręczyłem mu ustawę z tym rozporządzeniem do poczytania wyjechałem ze  światełkami i podbitym przeglądem Łohoho.   
Zapisane
alfa158
Użytkownik
*
Wiadomości: 28


« Odpowiedz #18 : Niedziela, 03 Kwiecień 2011, 10:17 »

Mam pytanie odnośnie możliwości uruchomienia automatycznego włączanie świateł w citroenie c1 czy da się to uruchomić z poziomu komputera czy też niema takiej funkcji. A jeśli nie to prosiłbym o schemat elektryczny i porady jak zainstalować taki włącznik uniwersalny.
Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #19 : Niedziela, 03 Kwiecień 2011, 21:40 »

bodaj w poliftach zaczęli dawać taką możliwość Uśmiech
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
Strony: [1] 2 3 4   Do góry
Drukuj
Skocz do: