Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: [1] 2 3 ... 5   Do dołu
Drukuj
Autor Wątek: Klekot silnika, klepanie, silnik chodzi jak traktor itp, itd  (Przeczytany 119592 razy)
piotrAYGO2007
Klubowicz
*
Wiadomości: 284



WWW
« : Wtorek, 01 Grudzień 2009, 00:49 »

Celowo zostawiłem autko w ASO na noc żeby rano na zimnym sprawdzili.
Wiem że na zimnym silniku niepowinno się wysoko kręcić tylko czy 2000-3000 to wysoko?
czy zaobserwowaliście podobny klekot?
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 03 Styczeń 2017, 20:58 wysłane przez kaliope » Zapisane

dthdth
V.I.P
*
Wiadomości: 1777



« Odpowiedz #1 : Wtorek, 01 Grudzień 2009, 00:52 »

Nic takiego nie ma miejsca, ale to pewnie dlatego, ze "noFka". Zobaczymy za 50000km co bedze sie dziac ...
Zapisane

Peugeot 107 1.0-12V-2Tronic  , Byl - Fiat Bravo 1.9 MJTD 165hp/350Nm , Sym Fiddle II 50cc  ,
Byl - Kreidler Galactica 2.0 Electric   , Triumph Tiger 800 Crystal White   , Toyota Auris II Hybrid
pepsicol
Gość
« Odpowiedz #2 : Wtorek, 01 Grudzień 2009, 01:31 »

Klekot klekotowi nierówny Uśmiech czasami jakaś bzdura w stylu dotykających do siebie elementów np tłumika,łacznika,poduszki etc a czasami może wskazywać na coś naprawde istotnego,panewke,tłok czy zawór.Rzetelny mechanik powinien zdiagnozować i usunąć przyczynę niezależnie jaka by była.W każdym razie stukanie jest oznaką niesprawności i jako takie nie powinno występować.
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 01 Grudzień 2009, 01:33 wysłane przez pepsicol » Zapisane
piotrAYGO2007
Klubowicz
*
Wiadomości: 284



WWW
« Odpowiedz #3 : Wtorek, 01 Grudzień 2009, 10:35 »

nie stwierdzili nic-chyba za ciepło w nocy było-umówiłem się wstępnie na jakiś mróz
Zapisane

hecki
Użytkownik
*
Wiadomości: 8


« Odpowiedz #4 : Wtorek, 15 Marzec 2011, 12:54 »

 Dzieńdobry mi też klekocze...Wydaje mi się ,że mamy ten sam problem teraz jest ciepło tzn.ok10 stopni problem zanika.Może już ustaliłeś przyczynę?Będę wdzięczny:)
Zapisane
yarpen
Posiadacz
**
Wiadomości: 372



« Odpowiedz #5 : Wtorek, 15 Marzec 2011, 13:35 »

ja Wam powiem,  że u mnie jest to samo, teraz się cieplej robi to problem ustępuje, ale w zimę to ten klekot ustępował gdzieś po 2-3 minutach od włączenia silnika i po lekkim nagrzaniu
Zapisane

grekub
Gość
« Odpowiedz #6 : Środa, 16 Marzec 2011, 15:33 »

Tak jak napisał pepsicol – klekot klekotowi nie równy. Każdy też ma swoją wyjątkową wrażliwość na dźwięki – mnie irytuje pykanie z kokpitu, a nie denerwuje skacząca tylna półka czy trzeszczący przedni słupek Uśmiech
Głośniejsza praca wychłodzonego przez noc silnika - to moim zdaniem najnormalniejsza rzecz pod słońcem Uśmiech Identycznie miałem we wcześniejszym aucie.
Mój Lwóczek czasami tak ma, że klekocze i mocno wibruje zaraz po uruchomieniu - po wilgotnej i zimnej nocy (takie jakie mamy odkąd stopniał śnieg).
Zwiększone obroty to również normalna sprawa – komputer podaje większą ilość paliwa, by jak najszybciej nagrzać silnik - tak zwane automatyczne ssanie.
Klekot pochodzący z panewek czy tłumika pojawia się przy przyspieszaniu lub „gazowaniu” – też empirycznie sprawdzone w poprzednim aucie Język
Jakby coś faktycznie się poluzowało, pękało itp., to nie ulegnie uszkodzeniu natychmiast, tylko stopniowo coraz bardziej będzie o sobie dawało znać, poprzez coraz większy hałas, aż w końcu ulegnie uszkodzeniu.
W naszym przypadku mamy do czynienia z ewidentnie zimnym silnikiem. Dlatego spokojnie OK
« Ostatnia zmiana: Środa, 16 Marzec 2011, 15:37 wysłane przez grekub » Zapisane
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #7 : Środa, 16 Marzec 2011, 16:05 »

dokładnie chyba tak jest jak piszesz Uśmiech
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
hecki
Użytkownik
*
Wiadomości: 8


« Odpowiedz #8 : Środa, 16 Marzec 2011, 17:36 »

 lol no to niezłe co piszecie tyle ,że ja siedzę grubo w motoryzacji Kozak mam sklep z częściami jakby co pomogę)i dla mnie nie jest to normalny dźwięk...dodam iż,autem jeździ moja dziewczyna (kupiliśmy c1 w lato) i to ona pierwsza zwróciła na to uwagę (w lecie nie było problemu) a jak już moja Pani(głucha na wszystkie odgłosy motoryzacji Uśmiech ) słyszy ,że coś nie tak zaczęło hulać to musi być coś na rzeczy i faktycznie...ja zmieniałem olej z 15w(lany od nowości) na 10w być może w tym problem.Mechanicy z toyoty sugerowali napinacz łańcucha (hydrauliczny,wpływ oleju i temp) dodam iż,dzieje się to tylko w temp poniżej +8 stukot metaliczny wzrasta przy dodawaniu gazu po 5 min jazdy cichnie jak jest u was?
Zapisane
odl
Klubowicz
*
Wiadomości: 489



« Odpowiedz #9 : Środa, 16 Marzec 2011, 18:58 »

dodam iż,dzieje się to tylko w temp poniżej +8 stukot metaliczny wzrasta przy dodawaniu gazu po 5 min jazdy cichnie jak jest u was?

tak samo od nowosci (tzn pierwszej zimy, bo w lato oczywiscie nic nie stuka). uznaje to za norme ;-).
Zapisane
cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #10 : Czwartek, 17 Marzec 2011, 11:06 »

lol no to niezłe co piszecie tyle ,że ja siedzę grubo w motoryzacji Kozak mam sklep z częściami jakby co pomogę)i dla mnie nie jest to normalny dźwięk...dodam iż,autem jeździ moja dziewczyna (kupiliśmy c1 w lato) i to ona pierwsza zwróciła na to uwagę (w lecie nie było problemu) a jak już moja Pani(głucha na wszystkie odgłosy motoryzacji Uśmiech ) słyszy ,że coś nie tak zaczęło hulać to musi być coś na rzeczy i faktycznie...ja zmieniałem olej z 15w(lany od nowości) na 10w być może w tym problem.Mechanicy z toyoty sugerowali napinacz łańcucha (hydrauliczny,wpływ oleju i temp) dodam iż,dzieje się to tylko w temp poniżej +8 stukot metaliczny wzrasta przy dodawaniu gazu po 5 min jazdy cichnie jak jest u was?

Imho tak jest w wiekszosci japońców, które nie mają hydraulicznych popychaczy tylko ustawiane mechanicznie wiec nie ma mozliwości zeby na zimnym zawory nie klepały. Jesli po rozgrzaniu silnika czyli po około 2-5 minutach cichnie to wszsytko jest ok.
Zapisane
grekub
Gość
« Odpowiedz #11 : Czwartek, 17 Marzec 2011, 11:34 »

To trojaczki nie mają hydraulicznych popychaczy zaworów? P.S. Ma ktoś dokładną specyfikację silnika jak i całego pojazdu - co, gdzie, ile czego jest lub czego nie ma? Czy została wydana może książka napraw dla domorosłych mechaników, tego typu co swojego czasu wydawnictwo WKŁ wydawała dla najpopularniejszych modeli na rynku polskim?

lol no to niezłe co piszecie tyle ,że ja siedzę grubo w motoryzacji Kozak mam sklep z częściami jakby co pomogę)i dla mnie nie jest to normalny dźwięk...dodam iż,autem jeździ moja dziewczyna (kupiliśmy c1 w lato) i to ona pierwsza zwróciła na to uwagę (w lecie nie było problemu) a jak już moja Pani(głucha na wszystkie odgłosy motoryzacji Uśmiech ) słyszy ,że coś nie tak zaczęło hulać to musi być coś na rzeczy i faktycznie...ja zmieniałem olej z 15w(lany od nowości) na 10w być może w tym problem.Mechanicy z toyoty sugerowali napinacz łańcucha (hydrauliczny,wpływ oleju i temp) dodam iż,dzieje się to tylko w temp poniżej +8 stukot metaliczny wzrasta przy dodawaniu gazu po 5 min jazdy cichnie jak jest u was?

Imho tak jest w wiekszosci japońców, które nie mają hydraulicznych popychaczy tylko ustawiane mechanicznie wiec nie ma mozliwości zeby na zimnym zawory nie klepały. Jesli po rozgrzaniu silnika czyli po około 2-5 minutach cichnie to wszsytko jest ok.
Zapisane
hecki
Użytkownik
*
Wiadomości: 8


« Odpowiedz #12 : Czwartek, 17 Marzec 2011, 13:05 »

 Dzieńdobry dlatego nie zamierzam dłużej ciągnąć tematu...zje...bie  się to bede płakał i  a teraz idzie lato:)ale ten klekot nie przypomina stukania zaworów bardziej panewek (ale te nie cichną po rozgrzaniu)koniec Dzieńdobry
Zapisane
cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #13 : Czwartek, 17 Marzec 2011, 14:41 »

To trojaczki nie mają hydraulicznych popychaczy zaworów? P.S. Ma ktoś dokładną specyfikację silnika jak i całego pojazdu - co, gdzie, ile czego jest lub czego nie ma? Czy została wydana może książka napraw dla domorosłych mechaników, tego typu co swojego czasu wydawnictwo WKŁ wydawała dla najpopularniejszych modeli na rynku polskim?
NIe tylko trojaczki w toyocie generalnie nie uswiadczysz hydraulicznych popychczy- podobnie jest w hondzie. Tylkow europie wola wymieniac popychcze zamiast regulowac zawory.

Jesli porównujesz to klepanie do zawieszonego popychcza hydraulicznego to jest niebo a ziemia - dobrze wyregulowany  popychcz mechaniczny na zimno klepie duuuuuzo delikatniej niz zawieszona hydraulika.
Zapisane
maras
Użytkownik
*
Wiadomości: 7


« Odpowiedz #14 : Niedziela, 19 Lipiec 2015, 22:29 »

Witam wszystkich Uśmiech
Jakiś czas temu stałem się posiadaczem Aygo a raczej moja małżonka Uśmiech. No i jest mały problem,
Drugi dzień po zakupie zauważyłem ruszając spod domu, że silnik pracuje jak traktor przy ruszaniu i przy przyspieszaniu. Co ciekawe tylko jak jest zimny - bo po przejechaniu 2 - 3 kilometrów problem znika. Co to może być. Autko jeździ bez  zarzutu, do niczego się poza tym przyczepić.
Aygo 3 doors 1.0 benzyna.
Świece i kable były wymienione - wyglądają spoko. Na wolnych obrotach bądź na stałych obrotach (jak jadę już z dana prędkością np. te 40 na 3 biegu jest ok) chodzi jak diesel tylko przy przyspieszaniu i ruszaniu, ale jak mówię po paru km diesel znika. Jeździ na oleju 5w.
Tak jeszcze się zastanawiam - kompletny wydech do kolektora został wymieniony. Może to jest przyczyna tego warkotu(źle założona uszczelka) na początku a jak się zagrzeje to "zatyka" się ta nieszczelność i problem znika? Próbowałem nagrać dyktafonem dźwięk – jak się wsłuchać to coś tam słychać.

Z góry dzięki.

* Głos.zip (559.26 KB - pobrany 2049 razy.)
Zapisane
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomości: 2856



« Odpowiedz #15 : Niedziela, 19 Lipiec 2015, 22:41 »

witam kolege

na poczatek zapraszam do działu powitań bo tak zakłada nasz regulamin ..... przez co uszanujesz nas wszystkich a potem zapytaj o problem tak jak to uczyniłeś w pierwszym poscie który powinien byc jako drugi heeee  lol lol 

co do pracy silnika jak traktor to nie wiem jak tam twoj wydech ale jesli chodzi o silnik to ten typ tak ma jak jest zimny bo wtedy słychac zawory i rozrząd. a jaki masz przebieg Co?
 
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
maras
Użytkownik
*
Wiadomości: 7


« Odpowiedz #16 : Niedziela, 19 Lipiec 2015, 22:59 »

Post drugi powitalny - który powinien być pierwszy - napisany  lol

Przebieg 145 tys.
Zapisane
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomości: 2856



« Odpowiedz #17 : Niedziela, 19 Lipiec 2015, 23:17 »

no to super heee  OK
145 tys to juz troszke jest wiec pwenie luzy wieksza na zaworach i jak jest zimny to jest głosniejszy a zobaczysz co bedzie zima heee
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
maras
Użytkownik
*
Wiadomości: 7


« Odpowiedz #18 : Niedziela, 19 Lipiec 2015, 23:32 »

A da się to jakoś zlikwidować,  jeśli to zawory np.?
Zapisane
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomości: 2856



« Odpowiedz #19 : Niedziela, 19 Lipiec 2015, 23:48 »

..... czy sie da ?? sam nie wiem moze regulacja zaworów lub zmiana oleju lub trzeba sie przyzwyczajc
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
Strony: [1] 2 3 ... 5   Do góry
Drukuj
Skocz do: