cookie
Maniak
  
Wiadomości: 976
Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.
|
 |
« Odpowiedz #20 : Poniedziałek, 20 Lipiec 2015, 08:57 » |
|
Generalnie tłumik jest dosc głośny pod obciazeniem w tym samochodzi. Najlepeij porównaj z innym. Mój jest głosny ale klekotu diesla to nie przypomina. Klekot zaworow słysze tylko przez ok minute od odpalenia chyba, ze jest bardzo zimno. Wtedy trwa to troche dłuzej. Łąncuch wogóle nie słysze. Od sprawdzenia wydechu bym zaczął.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
maras
Użytkownik

Wiadomości: 7
|
 |
« Odpowiedz #21 : Poniedziałek, 20 Lipiec 2015, 22:28 » |
|
w tym przypadku przy odpalaniu i na wolnych czy stałych obrotach jest ok - tylko i wyłącznie przy samym przyspieszaniu klekocze. Potem po jakiś może 5 km zanika i już pracuje ok nie klekocze przy dodawaniu gazu.
Postaram się podjechać do jakiegoś warsztatu na sprawdzenie w tym tygodniu.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
maras
Użytkownik

Wiadomości: 7
|
 |
« Odpowiedz #22 : Środa, 29 Lipiec 2015, 21:58 » |
|
Byłem u mechanika i stwierdził, że to zawory klekoczą jak silnik zimny przy dodawaniu gazu. Na wolnych po odpaleniu też jednak troszkę słychać zawory.
Czy ktoś wie jakie są koszty regulacji zaworów w aygo?
|
|
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 30 Lipiec 2015, 14:10 wysłane przez maras »
|
Zapisane
|
|
|
|
|
cookie
Maniak
  
Wiadomości: 976
Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.
|
 |
« Odpowiedz #24 : Wtorek, 03 Listopad 2015, 08:22 » |
|
Byłem u mechanika i stwierdził, że to zawory klekoczą jak silnik zimny przy dodawaniu gazu. Na wolnych po odpaleniu też jednak troszkę słychać zawory.
Czy ktoś wie jakie są koszty regulacji zaworów w aygo?
Pewnie z 300-400 zeta trzeba będzie wyskoczyć, bo trzeba ściagnąc waki rozrządu i dobierać szklanki popychaczy pod wymiar.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
gaga195
|
 |
« Odpowiedz #25 : Wtorek, 03 Listopad 2015, 09:44 » |
|
Jeśli chodzi o zmniejszanie luzu zaworowego to dobrać nowe szklanki ale jeśli chodzi o zwiększanie to raczej da sie obrobić stare szklanki... Przynajmniej u mnie do "motorka" tak robili u fachowców którzy zajmują się obrabianiem głowic 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
r4do
Użytkownik

Wiadomości: 15
107 aka. potwor
|
 |
« Odpowiedz #26 : Wtorek, 03 Listopad 2015, 23:53 » |
|
Myslicie ze mozna zniwelowac ten dzwiek za pomoca chemii? gestszego oleju np. 5w40 lub sa takie preparaty oil flush, ktore czyszcza komore silnika, czy mechanik bedzie potrzebny? Czytalem ze zawory nie sa hydrauliczne, no i ze trzeba sie troche narobic zeby sie dostac do zaworow.
Dzieki!
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
gaga195
|
 |
« Odpowiedz #27 : Środa, 04 Listopad 2015, 15:59 » |
|
poprawić może coś poprawi ale usterka będzie tylko zakryta, tak czy siak trzeba będzie jechać do mechanika wcześniej czy później  Jedź zapłać i miej spokój na długo długo 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
cookie
Maniak
  
Wiadomości: 976
Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.
|
 |
« Odpowiedz #28 : Środa, 04 Listopad 2015, 18:31 » |
|
Jeśli chodzi o zmniejszanie luzu zaworowego to dobrać nowe szklanki ale jeśli chodzi o zwiększanie to raczej da sie obrobić stare szklanki... Przynajmniej u mnie do "motorka" tak robili u fachowców którzy zajmują się obrabianiem głowic  jak klepia na ciepło to łuż jest zbyt duży, więc trzeba dobierać nowe szklanki. Zbyt mały lyz to cicha klawiatura na zimnym silniku, utrata mocy i zwiększenie spalania.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
r4do
Użytkownik

Wiadomości: 15
107 aka. potwor
|
 |
« Odpowiedz #29 : Środa, 04 Listopad 2015, 19:38 » |
|
Bylem u mechanika, ktory sie wsluchiwal, przejechal sie i stwierdzil ze to koncowka walka halasuje. W tym silniku sa dwa walki i to ten wiekszy z wieksza koncowka, czyli chyba wymiana tego walka i lancuch. Ja mieszkam w UK i tutaj taka wymiana bedzie mnie kosztowac z czesciami 450£ co jest za duzo dla mnie poki co, w sumie jak poczytam jak sciagnac lancuch to sam sobie wymienie, tylko musze dorwac czesc, silnik caly moge kupic juz za 250£, kierwa a dopiero co ten samochod kupilem...
Czekam na kolege ktory zapoczatkowal temat, ale sie nie odzywa.
Sprobuje zmienic olej na 5W40(gestrzy):
Motul 8100 5W40,
przedtem wyplukac jakims preparatem typu:
STP engine flush
Moze zapodac jakis ceramizer ( o ile to dziala )
Powiedzial ze moge z tym jezdzic, lecz z czasem moze bardziej halasowac, dzwiek bardzo dernerwuje.
Samochod ma przelatane 119k mil, czyli jakies 200k km.
Co myslicie?
Dzieki.
|
|
|
|
kristofch
V.I.P

Wiadomości: 5232
C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...
|
 |
« Odpowiedz #30 : Środa, 04 Listopad 2015, 19:57 » |
|
szczerze... to jak masz zamiar pośmigać sobie tym autkiem dłużej...to zainwestuj te 450 funciaków w konkretną naprawę...
|
|
|
Zapisane
|
CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I 2010  Suzuki SV650N unibike viper gts unicykl 20"
|
|
|
gaga195
|
 |
« Odpowiedz #31 : Środa, 04 Listopad 2015, 21:24 » |
|
250funtów? 1250zł za tyle to kupisz u nas silnik po przebiegu ma 100kkm gotowy plug and play 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Karter
Klubowicz

Wiadomości: 33
|
 |
« Odpowiedz #32 : Piątek, 06 Listopad 2015, 14:20 » |
|
Cześć, nie lejcie do tego silnika żadnych ceramizerów, motodoctorów, uszlachetniaczy typu MoS2 bo to nic nie daje a bardziej szkodzi. To jest tylko chwyt marketingowy i nic więcej. Silniki Toyoty są ciasno spasowane i każde dodatnie jakowyś dziwadeł doprowadza do większego zużycia oleju i gorszej pracy. Niestety stwierdzam to na podstawie swojego doświadczenia. Teraz przy przebiegu 113 700 km muszę dolewać między wymianami co 10000 km około 1 litr oleju po przebiegu 6000km.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
r4do
Użytkownik

Wiadomości: 15
107 aka. potwor
|
 |
« Odpowiedz #33 : Poniedziałek, 09 Listopad 2015, 23:58 » |
|
Cześć, nie lejcie do tego silnika żadnych ceramizerów, motodoctorów, uszlachetniaczy typu MoS2 bo to nic nie daje a bardziej szkodzi. To jest tylko chwyt marketingowy i nic więcej. Silniki Toyoty są ciasno spasowane i każde dodatnie jakowyś dziwadeł doprowadza do większego zużycia oleju i gorszej pracy. Niestety stwierdzam to na podstawie swojego doświadczenia. Teraz przy przebiegu 113 700 km muszę dolewać między wymianami co 10000 km około 1 litr oleju po przebiegu 6000km.
Przeczytalalem, ale przed napisaniem tego posta kolego juz zalalem z ciekawosci STP Oil Treatment, przejechalem jakies 100km do tej pory i nie zauwazylem roznicy, mam nadzieje ze pug nie wejdzie w nalog hehe. Odnosnie fury to dalej jezdze z tym dzwiekiem, jest denerwujacy, jeszcze chyba pasek zaczal sie odzywac po dluzszym postoju, w weekend wymienie olej filtr i zobacze, ale zastanawiam sie jeszcze jaki olej wybrac, kupilem 5W40 Shella, ale zastanawiam sie nad 10W40 pol syntetyk, troche ma przelatane samochod. Wymienie jeszcze swiece i jak to nic nie da, to podjade do jeszcze innego mechanika. Dzieki za pomoc i pozdro.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
poldi76
Użytkownik

Wiadomości: 33
|
 |
« Odpowiedz #34 : Wtorek, 24 Listopad 2015, 09:40 » |
|
Witam mam ten sam problem 95000 km , jutro jadę na reg. zaworów , zastanawiam się jeszcze nd pompa wody czy tak nie stukocze. Pozdrawiam po wsłuchaniu się w materiał audio  - to jednak nie pompa byłem a aso szczeliny ok , klepie dalej...., przy okazji chyba wymienię tą pompę , czy jest to możliwe że ten jej klekot nasila się na zimnym przy pompie??/ albo również dołączę materiał audio ')
|
|
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 26 Listopad 2015, 21:27 wysłane przez poldi76 »
|
Zapisane
|
|
|
|
|
Karter
Klubowicz

Wiadomości: 33
|
 |
« Odpowiedz #36 : Wtorek, 24 Listopad 2015, 13:36 » |
|
r4do: można powiedzieć "ten typ tak ma"; wiem że to jest denerwujące ale już się przyzwyczaiłem! Gorzej będzie wytłumaczyć w przyszłości kupującemu że ten silnik tak chodzi. He, he.....
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
r4do
Użytkownik

Wiadomości: 15
107 aka. potwor
|
 |
« Odpowiedz #37 : Wtorek, 24 Listopad 2015, 21:57 » |
|
Witam mam ten sam problem 95000 km , jutro jadę na reg. zaworów , zastanawiam się jeszcze nd pompa wody czy tak nie stukocze. Pozdrawiam po wsłuchaniu się w materiał audio  - to jednak nie pompa Koniecznie daj znac co zrobil mechanik i najwazniejsze czy juz nie halasuje ;] r4do: można powiedzieć "ten typ tak ma"; wiem że to jest denerwujące ale już się przyzwyczaiłem! Gorzej będzie wytłumaczyć w przyszłości kupującemu że ten silnik tak chodzi. He, he.....
Dobra sciema nie jest zla, mozna wmawiac ze trzy cylindry, nie rowna praca silnika itp, albo dolac duzo wiecej oleju ;p ale chce troche pojezdzic samochodem. Nawet fajnie sie nim jezdzi, wszedzie sie miesci, dzisiaj dotankuje i zobacze ile spala, ogolnie jestem zadowolone, zeby tylko jeszcze cichutko silniczek pracowal...
|
|
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 24 Listopad 2015, 22:05 wysłane przez r4do »
|
Zapisane
|
|
|
|
poldi76
Użytkownik

Wiadomości: 33
|
 |
« Odpowiedz #38 : Wtorek, 01 Listopad 2016, 15:52 » |
|
Witam nadchodzi zima problem wraca , klekot na zimnym silniku..tak zachodzę w głowę , czy ktoś wymieniał może kolektor dolotowy i pozbył się przypadkowo tej wady? Naszły mnie tego typu rozmyślenia ponieważ np corolki e12 też miały taki podobny obiaw klekot na zimnym , a powodem był rozwarstwiający się dolot czy problemy z jakimiś klapkami. Noie orientujecie się czy może nasze kolektory maja podobną budowę ? Najlepiej kupię taki za 40 zł na alle i rozbebeszę go. Pozdrawiam
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P

Wiadomości: 2856
|
 |
« Odpowiedz #39 : Wtorek, 01 Listopad 2016, 22:03 » |
|
klepia zawory a raczej popychacze bo silnik zimny i olej gesty dlatego w zimie sie to nasila ...... klapy sa w kolektorach .... ale sa to klapy gaszace ale u nas takich nie ma
|
|
|
Zapisane
|
citroen c1 1.0 xsara picasso 1.6 mondeo GHIA mk2 2.0 GILERA RUNNER 125cm
|
|
|
|